Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3306
Dersom man skal selge vektorfiler hos Alamy, så forlanger de at man skal laste dem opp via en FTP-client. Det er lenge siden jeg brukte en slik og husker at det var litt komplisert å sette seg inn i systemet.
Er det mulig å bruke f.eks Imgur istedenfor?
Sist endret av freak55; 30. desember 2020 kl. 20:21.
Er bare å bruke nettleseren som FTP klient. ftp://<adresse>
Sist endret av raze; 30. desember 2020 kl. 20:27.
Her er beskrivelsen fra Alamy:

You’ll need an FTP client, we recommend Filezilla, FirefTP, WinSCP, Cyberduck, or ClassicFTP

Enter Alamy’s FTP details into your FTP Client:

Host name: upload.alamy.com
Login/username: Your Alamy email
Port: 21
Your password is the same as your Alamy login

Drag your vectors to the Vectors folder

If you’re sending metadata using JPEGs then drag these into the Vectors folder too

Once you’ve successfully uploaded your vectors, they’ll begin to be processed.
Og dette klarer du ikke å få til? Det står jo bokstavelig talt NØYAKTIG hva du må gjøre for å få det til...

Kan du kopiere og flytte filer frem og tilbake i windows? da kan du laste opp med ftp til Alamy også...
Sitat av ztaale Vis innlegg
Og dette klarer du ikke å få til? Det står jo bokstavelig talt NØYAKTIG hva du må gjøre for å få det til...

Kan du kopiere og flytte filer frem og tilbake i windows? da kan du laste opp med ftp til Alamy også...
Vis hele sitatet...
Jeg klarer helt sikkert å få det til, men spørsmålet var om det var mulig å bruke Imgur istedenfor siden det helt sikkert er enklere. Jeg har som sagt tidligere brukt en ftp.klient og lurte derfor på om noen med erfaring kunne svare meg på det opprinnelige spørsmålet.
Korleis i alle dagar er det enklare å bruke ein alternativ og potensielt ustøtta opplastingsmetode, i staden for å bruke ein av dei eldste, mest veldokumentere (og i mine auge enklaste) protokollane som finst for filoverføring?


Om du ikkje vil bruke ein klient, skriv du ganske enkelt ftp://dinbrukar:dittpassord@upload.alamy.com:21 i adresseslina i explorer (tipper det funkar i finder og.) og dreg filene inn...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av freak55 Vis innlegg
Jeg klarer helt sikkert å få det til, men spørsmålet var om det var mulig å bruke Imgur istedenfor siden det helt sikkert er enklere. Jeg har som sagt tidligere brukt en ftp.klient og lurte derfor på om noen med erfaring kunne svare meg på det opprinnelige spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Nei. Kva får deg til å tru at det er mogeleg? Imgur er ei nettside som ikkje har noko med netttsida du snakker om å gjere.

Trur du ikkje dei hadde opplyst om slike mogelegheiter om dei eksisterte?