Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 10753
Sitter på internett-cafê i Phuket og har bare 5 minutter igjen, så må skrive fort.

Hvordan ruser man seg på fluesopp og er det mye skadelig?


Takker for svar
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Man tørker cap'ene eller "hodene" i ovn på rundt 100 grader og så konsumerer man dem.

Det er ikke dødelig i mindre doser, sikkert omtrent like heftig for levra som alkohol.

Fysj å fy for en smak og huff for en grusom ting å ruse seg på.
Jeg er ikke ekspert og ville heller funnet meg noe annet og holde på med.

Ikke spis hvit fluesopp!!, bare den røde amanita soppen er sånt "ruse seg på ting". Den hvite er utrolig farlig, og dødelig i veldig småe doser og omternt 50 ganger sterkere en den røde.
Etter det jeg har hørt er det også veldig forskjellig hvor mye hallusinogen og hvor mye giftstoff det er i de enkelte soppene, uten at jeg har sikre kilder på dette.

Den eneste jeg kjenner som har trippet på fluesopp er en kompis av meg som sammen med to andre spiste seks røde fluesop hver, hele og rå. De satt og lo i seks timer og mente det var det festligste de hadde vært med på. Men det er meget mulig de hadde superflaks alle tre.
Vet ikke hvor mye rød fluesopp som skal til for å være farlig for en voksen, frisk person, men det er nok en god del. Oppvarmingen (se posten til Alphanio) konverterer visstnok en del av den giftige ibotensyren til muscimol, som er det rusgivende stoffet.
Litt verre med et par av de andre utgavene, noen typer kan f.eks. gi alvorlige leverskader bare du slikker deg på fingrene etter å ha tatt på en.
En del sier det er best å røyke, mens andre faktisk liker å spise den ferdigtørka soppen som "snacks"..
hmmm.
dette hørtes interesant ut ^^
kanskje testes ? skal de bare tørkes til de blir helt tørre eller ?
Jeg har lest at man også kan soltørke dem, men for å være på den trygge siden er det kanskje best å bake dem i ovnen. Erowid er som vanlig tilhjelp. Om du først skal spise fluesopp er den greit å lese igjennom det som står om fluesopp på siden deres.

Ps: Fluesopp kan føre til kvalme noe som lett fjernes med litt Cannabis. Vet ikke om cannabis forsterker effekten(slik den gjør med ekstremt mange rusmidler), så start rolig med røykinga.
Sitat av Sinister
Jeg har lest at man også kan soltørke dem, men for å være på den trygge siden er det kanskje best å bake dem i ovnen. Erowid er som vanlig tilhjelp. Om du først skal spise fluesopp er den greit å lese igjennom det som står om fluesopp på siden deres.

Ps: Fluesopp kan føre til kvalme noe som lett fjernes med litt Cannabis. Vet ikke om cannabis forsterker effekten(slik den gjør med ekstremt mange rusmidler), så start rolig med røykinga.
Vis hele sitatet...
Cannabis øker også amanita rusen betydelig
Sitat av Byrial
Cannabis øker også amanita rusen betydelig
Vis hele sitatet...
Og reduserer den helt ekstreme spyttproduksjonen som enkelte rapporterer.
Sitat av Dior
her bestiller jeg fra =) masse info her: http://shayanashop.com/ProductDetail...ita%20Muscaria
Vis hele sitatet...
Du er sikkert klart over det allerede, men nevner det allikevel: Rød fluesopp er ikke lov å importere/kjøpe, det regnes som narkotika. Hvorfor kjøpe noe man kan plukke kilovis av sier jeg.
Sitat av knuthulu
Du er sikkert klart over det allerede, men nevner det allikevel: Rød fluesopp er ikke lov å importere/kjøpe, det regnes som narkotika. Hvorfor kjøpe noe man kan plukke kilovis av sier jeg.
Vis hele sitatet...
det er jo ikke bare og plukke soppen og spise den! jo den er lovelig. les her: http://www.erowid.org/plants/amanita...itas_law.shtml det står også om det på mange andre norske sider!
Sist endret av spQ; 27. september 2006 kl. 20:22.
Sitat av Dior
her bestiller jeg fra =) masse info her: http://shayanashop.com/ProductDetail...ita%20Muscaria
Vis hele sitatet...
Om jeg f ex vil bestille shrooms herfra, går vel ikke det, det står at de ikke shipper til Norge?
Det kan godt være jeg tok feil når jeg sa at fluesopp regnes som narkotika, amanita muscaria/rød fluesopp står ikke oppført på narkotikalista, legemiddelista eller urtelista.

Du må nesten skrive til legemiddelverket for å finne ut 100% sikkert, det er de som avgjør hvordan et stoff/urt klassifiseres. Det du kan være temmelig sikker på er at tollvesenet kommer til å lage krøll for deg dersom en pakke med sopp blir kontrollert. En pakke med "magic mushroom" er jeg redd for tollen kommer til å sende automatisk videre til politiet, men du må jo bare bestille, det pleier å gå greit.

Det er ikke bare å plukke soppen for så å spise den, det stemmer forsåvidt. Man må jo også tørke soppen og lese litt om preparing, men skal du kjøre i deg noe som har såpass skumle bivirkninger som fluesopp må du uansett bruke tid på lesing, studering og forberedelse.

Edit: Skirveleifer.
Sist endret av knuthulu; 27. september 2006 kl. 08:23.
Fluesopp er fullstendig lovlig.
Sitat av Merkuria
Om jeg f ex vil bestille shrooms herfra, går vel ikke det, det står at de ikke shipper til Norge?
Vis hele sitatet...
Magick mushroom er sender dem ikke men røs fluesopp som ligger på en annen side der inn sender dem til norge. se her: http://shayanashop.com/ProductDetail...ita%20Muscaria
Mvh miss dior
er det noen her som finner amanita rusen behagelig altså?
Sitat av Byrial
er det noen her som finner amanita rusen behagelig altså?
Vis hele sitatet...
Det vet jeg ikke,men kan gi tilb meld på det når jeg får det. Men det er det het sikkert,det er vel sånn med all rus.
jeg skrev en ganske utfyllende post her for en stund siden.
Har prøvd muscaria før, og jeg fant det ganske så behagelig. Var riktig nok ikke så stor dose til at det kan kalles å trippe, men litt småtura ble jeg. Føltes som å være i en drømmeverden, mens jeg var lys våken. Ble meget sosial om jeg først ville også. Kunne kanskje sammenlignes litt med alkohol til tider, bare at man ikke ble dum av det. Kanskje speed er mer sammenlignbart, men jeg har ikke prøvd det så jeg skal ikke uttale meg. Det beste med det hele var den store lykkerusen jeg fikk da, som hang igjen flere dager i ettertid.
Vil prøve å trippe skikkelig på det en gang og, men er redd det kommer til å ødelegge hele følelsen jeg har for soppen, hvis jeg finner det like ubehagelig som mange andre. :/
Sitat av Kaisama
Har prøvd muscaria før, og jeg fant det ganske så behagelig. Var riktig nok ikke så stor dose til at det kan kalles å trippe, men litt småtura ble jeg. Føltes som å være i en drømmeverden, mens jeg var lys våken. Ble meget sosial om jeg først ville også. Kunne kanskje sammenlignes litt med alkohol til tider, bare at man ikke ble dum av det. Kanskje speed er mer sammenlignbart, men jeg har ikke prøvd det så jeg skal ikke uttale meg. Det beste med det hele var den store lykkerusen jeg fikk da, som hang igjen flere dager i ettertid.
Vil prøve å trippe skikkelig på det en gang og, men er redd det kommer til å ødelegge hele følelsen jeg har for soppen, hvis jeg finner det like ubehagelig som mange andre. :/
Vis hele sitatet...
Åå nå gleder jeg meg til jeg får den. begynte og bli litt skeptisk etter alt jeg leste her inne. har kjøpt 10g men 5g er vel en vanlig brukerdose. takker
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Dior
det er jo ikke bare og plukke soppen og spise den! jo den er lovelig. les her: http://www.erowid.org/plants/amanita...itas_law.shtml det står også om det på mange andre norske sider!
Vis hele sitatet...

Hvorfor ikke bare plukke og spise soppen?
Jeg har gjort det, og fungerte helt greit på meg.

Var på skoletur (2001) og skulle gå over fra ett fjell til ett annet.
Fant masse fluesopp på veioppover ene fjell siden, der vi fikk det for oss å spise de fineste soppene vi fant.
Det ble en del, nøyaktig hvor mye jeg spiste har jeg ikke peiling på.
Men som en sa litt lengre oppe, det kan føles litt som speed rus ja..
Det var i allefall det jeg konkluderte med den gang, men synest i og for seg det ble for nasty å bare spise den soppen slik den var, og har derfor aldri testet det flere ganger.
Det smakte møkk, og jeg ble drit kvalm etter 1 times tid..
Jeg husker jeg spiste reisesyketabletter for å få magen til å komme seg igjen da. Hehe..

Uff. Jeg vet ikke.. Sikkert grei rus, hvis det er den du er ute etter. Men for min del - ble det litt for mye negative ting som trakk hele opplevelsen ned.

Enjoy
Leste at kvalmen ble mindre for noen hvis det ble laget te av soppen. Så det var det jeg gjorde. Smakte, og særlig lukta, helt forferdelig, og det føltes litt uggent i ti min, men så gikk det lille som var relativt fort over da jeg slutta å tenke på det. Hvis ikke skal jo cannabis hjelpe.

Nå synes jeg my lukter fluesopp av det som lukter litt vondt fra før av da, så det henger igjen i underbevisstheten tror jeg. Men slik er det vel med mange ting.
Sitat av speq
Hvorfor ikke bare plukke og spise soppen?
Jeg har gjort det, og fungerte helt greit på meg.

Var på skoletur (2001) og skulle gå over fra ett fjell til ett annet.
Fant masse fluesopp på veioppover ene fjell siden, der vi fikk det for oss å spise de fineste soppene vi fant.
Det ble en del, nøyaktig hvor mye jeg spiste har jeg ikke peiling på.
Men som en sa litt lengre oppe, det kan føles litt som speed rus ja..
Det var i allefall det jeg konkluderte med den gang, men synest i og for seg det ble for nasty å bare spise den soppen slik den var, og har derfor aldri testet det flere ganger.
Det smakte møkk, og jeg ble drit kvalm etter 1 times tid..
Jeg husker jeg spiste reisesyketabletter for å få magen til å komme seg igjen da. Hehe..

Uff. Jeg vet ikke.. Sikkert grei rus, hvis det er den du er ute etter. Men for min del - ble det litt for mye negative ting som trakk hele opplevelsen ned.

Enjoy
Vis hele sitatet...
Er vel ikke ute etter en spessiell rus,men hvordan det fungerer! tror nok ikke den er så spessiel i forhold til mye annet. har planer om og plukke,men det må vel tørkes på en spessiel måte. skal skjekke litt ut om dette! dumt og bruke penger på noe man tenger

Sitat av Kaisama
Leste at kvalmen ble mindre for noen hvis det ble laget te av soppen. Så det var det jeg gjorde. Smakte, og særlig lukta, helt forferdelig, og det føltes litt uggent i ti min, men så gikk det lille som var relativt fort over da jeg slutta å tenke på det. Hvis ikke skal jo cannabis hjelpe.

Nå synes jeg my lukter fluesopp av det som lukter litt vondt fra før av da, så det henger igjen i underbevisstheten tror jeg. Men slik er det vel med mange ting.
Vis hele sitatet...
Tenkte også og lage te eller finne på noe,smaker helt for jævlig og bare spise soppen som den er! holt på og spy flere ganger av mexikansk..
Jeg andbefaler ikke og ta en tur med gjengen og bare plukke med seg noe som se ut som noe som "kansjke" ligner det du har set i "sopp boka" og så gi til damen hjemme for at henne skal lage noe godt. ut av det til middagen.. hehe.. jeg lå på sykehus i 2 dager etter op ha spist 2stk brun fluesopp.. hehe..

Men det går bra nå, men det er ikke og anbefale.
Jeg så mye rart i en kortere periode og ble kvalm, ikke og anbefale...
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Sitat av Pharao
Jeg andbefaler ikke og ta en tur med gjengen og bare plukke med seg noe som se ut som noe som "kansjke" ligner det du har set i "sopp boka" og så gi til damen hjemme for at henne skal lage noe godt. ut av det til middagen.. hehe.. jeg lå på sykehus i 2 dager etter op ha spist 2stk brun fluesopp.. hehe..

Men det går bra nå, men det er ikke og anbefale.
Jeg så mye rart i en kortere periode og ble kvalm, ikke og anbefale...
Vis hele sitatet...
Av ren nyskjerrighet:

Hvorfor spiste du Brun fluesopp?
Var du ute på -mat- sopp sanking og plukket feil sopp, eller var du ute for å plukke rusgivende sopper?

Hva skjedde da? Og hvordan merket du at du hadde spist feil sopp? Med det mener jeg, hvor lang tid det tok før du merket noe.
Var det magen som slo seg vrang? Hvilke følger fikk det for indre organer?
Fikk du hallunisasjoner av dem?

NEI, jeg har ikke planer om å spise - om noen lurte!?
▼ ... noen uker senere ... ▼
hadde det stått advarsel på fluesoppen ville den vært i form av en sekskant,ikke trekant som e på alle de sterkeste medikamenter i legemiddel verden. HUSK at når det gjaldt vikinga å inntak av fluesopp: dem fikk trellan sine til å spise soppen så drakk dem urinen demmes,det vil si at dem slapp unna alle giftstoffan som måtte passere de indre organan,dem e så heftig at ingen slipp unna med døden..så velbekommen
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av mrs El-Diablo
hadde det stått advarsel på fluesoppen ville den vært i form av en sekskant,ikke trekant som e på alle de sterkeste medikamenter i legemiddel verden. HUSK at når det gjaldt vikinga å inntak av fluesopp: dem fikk trellan sine til å spise soppen så drakk dem urinen demmes,det vil si at dem slapp unna alle giftstoffan som måtte passere de indre organan,dem e så heftig at ingen slipp unna med døden..så velbekommen
Vis hele sitatet...
Uhh, mulig jeg missforstår deg litt her, men du påstår at trellene døde og vikingene drakk urinen deres?

Nå var det egentlig Sibiriske sjamaner som praktiserte denne metoden, det at vikingene spiste sopp for å fremkalle berserker-modus og shit er bare en urban legende. Folk dør ikke av inntak av rød fluesopp uten videre.

Ellers; velkommen skal du være. Husk bare at dialekt ikke er lov her på forumet
Trådstarter
Sitat av mrs El-Diablo
hadde det stått advarsel på fluesoppen ville den vært i form av en sekskant,ikke trekant som e på alle de sterkeste medikamenter i legemiddel verden. HUSK at når det gjaldt vikinga å inntak av fluesopp: dem fikk trellan sine til å spise soppen så drakk dem urinen demmes,det vil si at dem slapp unna alle giftstoffan som måtte passere de indre organan,dem e så heftig at ingen slipp unna med døden..så velbekommen
Vis hele sitatet...


Ja, det var det jeg så på Discovery Channel. Det som "oppmuntra" meg til å lage posten
Fluesopp virket interesant.
Så jeg sendte nettop broren min og kameraten hans ut i skogen for og plukke 6-7 fluesopp mot betaling.

Er sjansen stor for at noe skal gå galt hvis jeg spiser 5-6 fluesopp?
Eller er sjansen like stor som at det skal gå galt på flein?
Er bare litt mer skeptisk til fluesopp en fleinsopp.
Sitat av Marokk
Fluesopp virket interesant.
Så jeg sendte nettop broren min og kameraten hans ut i skogen for og plukke 6-7 fluesopp mot betaling.

Er sjansen stor for at noe skal gå galt hvis jeg spiser 5-6 fluesopp?
Eller er sjansen like stor som at det skal gå galt på flein?
Er bare litt mer skeptisk til fluesopp en fleinsopp.
Vis hele sitatet...
Du har grunn til å være mer skeptisk til fluesopp en flein ass.
Smak og behag - etter min erfaring er ikke rød fluesopp noe jeg har interesse av å prøve igjen....for en stund.
Og som Navnekalle sier er nok rød fluesopp litt mer...."skadelig" -hvis jeg kan bruke det ordet - enn flein.
Men det er selvfølgelig fra person til person, og selv om jeg kjenner til rød fluesopp så mener jeg da fullstendig at det finnes både mer underholdenes og behagelige ting ute på markedet enn den
Men vil jeg få en "ok" rus eller en vond rus?
Eller er det som russisk rulett?
Men skal nokk tørke 5-6-7 fluesopp og spise og hvertfall ha prøvd det.
Sorry dobbelpost.

Har hørt at hvis man holder en hvit fluesopp i hånda i 15-20 minutter så blir man rusa. Vet noen noe om det?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Marokk
Sorry dobbelpost.

Har hørt at hvis man holder en hvit fluesopp i hånda i 15-20 minutter så blir man rusa. Vet noen noe om det?
Vis hele sitatet...
Vil tørre påstå at det er reinspikka tull, kan ikke se for meg at soppen har noen stoffer som evt. kan gå igjennom huden. Forøvrig er vel hvit fluesopp (Amanita virosa) noe man bør styre unna, inntak kan føre til død, og den forveksles noen ganger med sjampinjong og derfor er det en stor prosentandel som har dødd av denne.
Har hørt flere ganger at du ikke skal tygge fluesopp, fordi det utløser "projectile vomiting". o_O
Tørk, rull sammen i en ball, svelg. Og ikke gjør det i urban setting, fordi kroppen visstnok har en tendens til å gå på tur uten din kontroll og da er det lett å bli påkjørt.
I henvisning til det Marokk sa...

Om du får en "vond" rus avhenger av flere variabler og kan nok ikke vites på forhånd
Men du kan ta visse forhåndsregler for å forhindre skrekkopplevelser av jævligste sort.
Også, med tanke på det du sa om å holde hvit fluesopp for å bli "high" - det høres litt feil ut!
Det finnes sopper som kan forgifte deg gjennom huden osv., men at du blir rusa gjennom huden på hvit fluesopp ser jeg mer på som pålegging av andre soppers kvaliteter til denne, selv om hvit fluesopp er veldig farlig!

Lykke til
Sist endret av Ralith; 24. oktober 2006 kl. 15:47.
Siden hvit og grønn fluesopp er så sinnsykt giftig. Går det ann og spise en bit av soppen og bli rusa? Eller trenger jeg ikke tenke på de to soppene i det hele tatt?
Tenkte bare 1-2 biter og lurer på om det er dødelig. For siden det er så mye mere gift i de så kunne jeg jo bare spist 1-2 biter hver gang jeg vil ha en liten tripp? Eller er det døden/sykehuset istedenfor rus ?
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Når en snakker om ekstremt giftige vekster, bør en kanskje operere med noe som er litt mer nøyaktig enn "biter". Ikke vet jeg hvor stor i kjeften du er

Amanita virosa og Amanita phalloides bør du igrunn holde deg unna. ca. 50 gram av phalloides eller virosa er en dødelig dose. Disse to soppene inneholder giftene a.-amanitin og b-amanitin. Mindre doser kan gi alvorlige lever- og nyreskader.
Lite tips, unngå hvit fluesopp i det hele tatt
Ingen moralisering, men jeg vil tippe at hvit fluesopp ikke er verd verken strevet eller risikoen.


R.
Hvit og grønn fluesopp faller i en gruppe som på fagspråket kalles "DØDELIG GIFTIGE SOPP!!!11 OMG!!".
Det anbefales derfor at man holder seg unna, eller evt. tråkker på dem.
Den kjente røde fluesoppen er lettest å identifisere, og kan vel kalles trygg. Panterfluesopp er såvidt jeg vet litt mer potent, men ikke dødelig.
Det finnes en del andre sopper i familien Amanita, men de fire nevnte er noen av de enkleste å identifisere.

PS. Se hva jeg fant
På norsk fagspråk kalles alle psykedeliske sopper/stoffer .....DØDELIG GIFTIGE SOPP!!!11 OMG!!"
Det ironiske er jo at omtrent alle av oss vokste opp med hvor gifting og farlig rød fluesopp var, men fikk aldri høre noe om grønn eller hvit - høres mer ut som staten prøver å hindre folk å høre sannheten om Norges mest kjente og lettfinnelige "morro-sopp"
Må le litt når jeg tenker på all den svadaen vi fikk inn på skolen...ah, gode tider.


R.
det er vel ikke bare svada, tror ikke små barn har særlig godt av å få i seg rød fluesopp akkurat, men overdrivelser, absolutt!
Litt off-topic nå, men...


Selvfølgelig er det ikke så bra for små barn, men det virket som - iallefall der jeg gikk - at det ikke var fokus på å gi informasjon, men heller banke inn hvor forferdelig giftig det var, at det var ekstremt dødelig og jeg tror at jeg tilogmed en gang hørte at hvis du som voksen mann spiste bare bittelitt av den ville du ha en stor sjangs for å dø - og det var ikke bare fra en person!
Svada.
Men jeg forstår synspunktet ditt.
høres ut som en fet sopp, på tur uten kontroll. ;-)
apropo, time and setting, pass på at du ikke har med folk som har lett for å flippe, hadde en kar her som flippa på flein, det var stress. ringte 113 og shit :P
Sitat av atom
høres ut som en fet sopp, på tur uten kontroll. ;-)
apropo, time and setting, pass på at du ikke har med folk som har lett for å flippe, hadde en kar her som flippa på flein, det var stress. ringte 113 og shit :P
Vis hele sitatet...
Etter hva jeg har hørt kan ikke fluesopp og psykedeliske sopp sammenlignes på noen annen måte, enn at begge er sopp og rusgivende. Bortsett fra forgiftningsfaren tror jeg det er "tryggere" med fluesopp.
Tryggere med fluesopp? Jeg har fått et helt annet inntrykk. At man lett havner i transer eller får vrangforestillinger og mister kontroll over kroppen osv. Delirium. Moren min fortalte meg om noen venner hun hadde som spiste fluesopp en gang i tiden og fant ut at de kunne fly. Dermed hoppet de utfor en klippe alle mann. Brakk armer og bein, men ingen døde heldigvis. Tror det skal en del mer til for at noe slikt skal skje på flein.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Kaisama
Tryggere med fluesopp? Jeg har fått et helt annet inntrykk. At man lett havner i transer eller får vrangforestillinger og mister kontroll over kroppen osv. Delirium. Moren min fortalte meg om noen venner hun hadde som spiste fluesopp en gang i tiden og fant ut at de kunne fly. Dermed hoppet de utfor en klippe alle mann. Brakk armer og bein, men ingen døde heldigvis. Tror det skal en del mer til for at noe slikt skal skje på flein.
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som en litt vel vill historie, men min og mange andres erfaring tilsier det motsatte. Fluesopp gir ikke en 'ekte' hallusinogen rus, mer en slags stein rus, det er ivertfall det jeg har fått forklart av bl.a spaca folk i amstedam og nære kompiser, jeg har ikke prøvd fluesopp selv.

Det du sier om 'transer' og 'vrangforestillinger' er det som de fleste betegner flein og andre psykedelika.

[sarkasme] Og om man tror man kan fly, så kan man vel for faen prøve å ta av fra bakken først? [/sarkasme}
Sist endret av Dodecha; 27. oktober 2006 kl. 01:03.
Sitat av Kaisama
Tryggere med fluesopp? Jeg har fått et helt annet inntrykk. At man lett havner i transer eller får vrangforestillinger og mister kontroll over kroppen osv. Delirium. Moren min fortalte meg om noen venner hun hadde som spiste fluesopp en gang i tiden og fant ut at de kunne fly. Dermed hoppet de utfor en klippe alle mann. Brakk armer og bein, men ingen døde heldigvis. Tror det skal en del mer til for at noe slikt skal skje på flein.
Vis hele sitatet...
Burde vært litt klarere. Med forgiftningsfare mener jeg også overdosering. Delerium o.l. inntreffer først ved høyere doser. Man bør starte rolig og innta mer sopp etterhvert som man man merker hvor potent den er. Merk deg at jeg satte tryggere i anførsels tegn. Hva som er tryggest er opp til hver enkelt å bestemme. Som Mullah så fint sa det: This is Batcountry! Uncharted territory.

edit: Ja, dodecha. Den historien hørtes litt vel vill ut Og ettersom man får en mer stein rus vil jeg tro det er mye lettere å kontrollere opplevelsen også.
Sist endret av Sinister; 27. oktober 2006 kl. 01:07.
Sitat av Dodecha
Hørtes ut som en litt vel vill historie, men min og mange andres erfaring tilsier det motsatte. Fluesopp gir ikke en 'ekte' hallusinogen rus, mer en slags stein rus, det er ivertfall det jeg har fått forklart av bl.a spaca folk i amstedam og nære kompiser, jeg har ikke prøvd fluesopp selv.
Vis hele sitatet...
Joa, det er sikkert ikke slik det ville gått med de fleste, men jeg har allikevel fått inntrykk av at man har mindre kontroll på fluesopp.

Ja, jeg vet at fluesopp ikke gir så mange halliser og lignende, men det er igrunn ikke det jeg anser som farlig i en trip heller. Delirium er jo mindre trygt enn hallusinasjoner, ja? Fluesopp kan i høyere doser gi en ganske drømmeaktig rus, hvor man selv ikke er klar over om man sover eller er våken osv. Leste også en rapport på norshroom der en kar pissa på laptopen sin. Kanskje vennene dine snakket om når det røykes eller i mindre doser?

Sitat av Sinister
Burde vært litt klarere. Med forgiftningsfare mener jeg også overdosering. Delerium o.l. inntreffer først ved høyere doser. Man bør starte rolig og innta mer sopp etterhvert som man man merker hvor potent den er. Merk deg at jeg satte tryggere i anførsels tegn. Hva som er tryggest er opp til hver enkelt å bestemme. Som Mullah så fint sa det: This is Batcountry! Uncharted territory.
Vis hele sitatet...
Aha, da er jeg med. Ved mindre doser skal jeg være enig i at fluesopp er tryggere enn flein.
trodde det var slik at fluesopp var giftig i dødelig forstand frem til jeg leste denne topicen, men hadde også lest om vikinger som spiste for å gå berserk i slag. så gikk forbi en liten plen her forleden og så et par fluesopp og tenkte: "lurer på hva som egentlig skjer om jeg spiser de der". nå er det kanskje en mulighet for at jeg gjør det :P bare få med noen andre på det og..