Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2256
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er det egentlig så mye forskjell på indica og sativa som folk skal ha det til? Jeg har lang erfaring med cannabis. Røyker for det meste "ulovlig" i Norge, men har også vært i Amster og USA og fått kvalitetssikra weed som jeg vet eksakt hva er. Men greia er at uansett mengde jeg røyker på både indica og sativa så merker jeg ikke noe forskjell. Jeg har aldri opplevd å bli mer kreativ, få fokus og mer energi som sativa skal gi, jeg blir jo rett og slett bare stein på ca. samme måte uansett hva jeg røyker på

Noen erfaringer?
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, samme erfaring som deg.
Eneste som jeg kjenner forskjell på er weed som ikke er helt ferdig og har da veldig høyt THC innhold vs cbd og blir da mer pratsom og lattermild, rusen varer også merkbart kortere.

Samme som med alkohol, sprit er sprit og gjør deg drita blank som brun
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja det er stor forskjell. Men hasjen som fåes i Norge er det få av pusherne som vet hvilken strain kommer fra.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg merker godt en forskjell på indica og sativa som i at den ene gir meg huekjør (sativa) mens den andre (indica) gir meg den neddyssingen jeg trenger for å slappe av i kroppen.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Indica: Fysisk avslappende. Mer tankekjør (men mindre enn når nykter).
Sativa: Mer energi og motivasjon. Mindre tankekjør (langt mindre enn når nykter)
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Forskjellen er ganske oppskrytt, spesielt med hybrider som ofte har under 1-2% indica. Opplever at krysningen gjøres vel så mye for økt yield (mer buskete planter) enn ruseffekt. Med mindre det er ren sativa er forskjellen omtrent som mellom rød- og hvit vin.
Det er vel en overvekt av Indica dominert cannabis i Norge fordi det gror og er klart fortere, mener jeg å ha lest. At sativa kan ta opptil 4 uker lengre. Korriger meg om jeg tar feil, nekter å Google det
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg synes det er ganske stor forskjell, men det er litt avhengig av hvor høy toleranse man har.
Om man har røyka hver dag så kjenner man omtrent ikke forskjellen, men om man holder seg til en gang i helgen eller mindre så kjenner jeg absolutt en stor forskjell.

Indica dominerte strains vil da få meg veldig avslappet, kjenner det er varmt og kribler litt i kroppen, føler meg egentlig ikke så veldig rusa før man røyker ganske mye. Med Sativa strains vil rusen utarte seg mer i hodet, nesten som et lokk som legger seg på det, kjenner man er rusa relativt fort, noen av de setter tankene i sving også, kan utarte seg som kreativetet eller oppheng i ett eller annen prosjekt på PCn e.l.
Etter min min erfaring er det viktigste nivåene av cbd kontra THC, og dermed ikke like mye med indica og sativa I seg selv
Egentlig ikke kjent så mye forskjell, har så vidt jeg vet iallefall bare prøvd hybrider hvor enten indica eller sativa er dominant og kjenner stort sett det samme (noen variasjoner kan forekomme men her spiller kanskje dagsform inn mest)
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Indica: Fysisk avslappende. Mer tankekjør (men mindre enn når nykter).
Sativa: Mer energi og motivasjon. Mindre tankekjør (langt mindre enn når nykter)
Vis hele sitatet...
Du mener vel motsatt? Indica: body high. Sativa: head high
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Jeg synes det er ganske stor forskjell, men det er litt avhengig av hvor høy toleranse man har.
Om man har røyka hver dag så kjenner man omtrent ikke forskjellen, men om man holder seg til en gang i helgen eller mindre så kjenner jeg absolutt en stor forskjell.
Vis hele sitatet...
+1