Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2382
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet ikke ossen det er på deres mobil, men sånn som det er på min mobil så lyser den alltid opp med grønt inn i et lite hull øverst på mobilen når jeg har fått en sms eller noen har prøvd å ringe meg.

Men i det siste så gjør den ikke det, kan det være fordi politiet/mobilleverendøren allerede har vært inne å sett på meldingene mine fra et annet sted, slik at mobilen tror at jeg har sett meldingene og dermed ikke lyser grønt? Har fått flere meldinger nå uten at mobilen har lyst.
Anonym bruker
"Engstelig Elg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er nok bare noe feil med mobilen din.
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis politiet vil lese meldingene dine og får lov av retten å gjøre det, så får de meldingene utlevert av teleoperatøren din.
Dette vil ikke synes på din mobil på noen som helst slags måte.
Nei, aldeles ikke. Ta det helt med ro.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet ikke ossen det er på deres mobil, men sånn som det er på min mobil så lyser den alltid opp med grønt inn i et lite hull øverst på mobilen når jeg har fått en sms eller noen har prøvd å ringe meg.

Men i det siste så gjør den ikke det, kan det være fordi politiet/mobilleverendøren allerede har vært inne å sett på meldingene mine fra et annet sted, slik at mobilen tror at jeg har sett meldingene og dermed ikke lyser grønt? Har fått flere meldinger nå uten at mobilen har lyst.
Vis hele sitatet...

Du kan ta det helt med ro. Det er veldig sjelden det er overvåking på personer i Norge. OG hvis du var aktuell for å bli overvåket, så hadde du ikke skrevet dette her på freak. Det er større fisk enn deg i havet.. du hadde visst om du var en stor fisk, og da hadde du ligget langt unna dette forumet ;-)

MEN for å være saklig, så nei, du ville fortsatt å fått opp notifikasjonslyset på tlf din selv om tlf din var overvåket. Det er ikke tlf din som er overvåket, men nummeret ditt, så din evt sms ville bli snappet opp uavhengig av din tlf.. :-)

Jeg vet ikke hva du gjør som føler at du er aktuell for å bli overvåket. Men det er åpenbart at du ikke tåler det, jeg foreslår du tar kontakt med en psykolog/lege. De har taushetsplikt så lenge det du sier til dem ikke er skadelig/trussel for andre personer.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg skrev samtidig som "Definert ku". Og det er helt riktig, alt går igjennom operatør
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis politiet vil lese meldingene dine og får lov av retten å gjøre det, så får de meldingene utlevert av teleoperatøren din.
Dette vil ikke synes på din mobil på noen som helst slags måte.
Vis hele sitatet...
Bare en correction: såvidt meg bekjent kan de ikke få ut innholdet i meldinger fra teleoperatører, kun klokkeslett og nummer til og fra, og hvor mange deler meldingen er i. Men ikke innholdet. For å få innholdet i smser mener jeg de må ha fysisk tilgang til telefonen.
Telefonsamtaler kan på den andre siden avlyttes innholdet i, via Nkam, norsk kommunikasjonsmyndighet, som er de som har myndighet til å hente ut info om telefontrafikken for politiet fra teleoperatøren din.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Bare en correction: såvidt meg bekjent kan de ikke få ut innholdet i meldinger fra teleoperatører, kun klokkeslett og nummer til og fra, og hvor mange deler meldingen er i. Men ikke innholdet. For å få innholdet i smser mener jeg de må ha fysisk tilgang til telefonen.
Telefonsamtaler kan på den andre siden avlyttes innholdet i, via Nkam, norsk kommunikasjonsmyndighet, som er de som har myndighet til å hente ut info om telefontrafikken for politiet fra teleoperatøren din.
Vis hele sitatet...
Men kan de "sanntids-avlytte" mobilen? Altså at hvis mobilen ligger ved siden av meg og jeg snakker med meg selv så kan de høre det? Jeg føler at mobilen er det. Jeg tørr nesten ikke å gå på do en gang fordi jeg føler at de sitter å hører på gjennom mobilen.
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kanskje på tide å søke lege? Helt ærlig?
Anonym bruker
"Stinn Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Easy down on whatever drug you are doing �� har hatt det problemet på sikkert 5 forskjellige telfoner opp gjennom åra. Er veldig vanlig.
BRAND ∞ STRONG
Dere i mobil noia svingen, hvordan er det med engstelsen sånn generelt?

Tenker f.eks på ting som kameraet på lapp toppen, som en hvilken som helst Script kiddie from
Drammen to Mumbhai kan hacke seg inn på.
Tro du meg ass Snuten ser DEG 24 timer i døgnet

..og de kjører en "best of" kavalkade hvert julebord
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Dere i mobil noia svingen, hvordan er det med engstelsen sånn generelt?

Tenker f.eks på ting som kameraet på lapp toppen, som en hvilken som helst Script kiddie from
Drammen to Mumbhai kan hacke seg inn på.
Tro du meg ass Snuten ser DEG 24 timer i døgnet

..og de kjører en "best of" kavalkade hvert julebord
Vis hele sitatet...
Og derfor er webkameraettapet over,selv om man ikke har noe å skjule
https://www.telegraph.co.uk/technolo...irector-warns/
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men kan de "sanntids-avlytte" mobilen? Altså at hvis mobilen ligger ved siden av meg og jeg snakker med meg selv så kan de høre det? Jeg føler at mobilen er det. Jeg tørr nesten ikke å gå på do en gang fordi jeg føler at de sitter å hører på gjennom mobilen.
Vis hele sitatet...
Siden vi vet at teknologien finnes, for eksempel funksjoner som OK Google, og Siri app og de der hvor man bare sier et kodeord så aktiverer telefonen seg og oppfatter det du sier og følger talestyrt ordre, så bør man ikke ha telefonen liggende i samme rom som man snakker om noe som er hemmelig. Men politiet benytter seg ikke av denne avlyttingsmetoden, de har iallefall ikke lov til å bruke det som bevis til noe. Romavlytting forekommer i saker med mistanke om terrorplanlegging og i de største narko sakene, da er det via mikrofon og chip som plantes i rommet, og ikke via telefonen din sin mic. Selvom teknologien kan brukes på den måten er det ikke noe man skal være redd for at noen gjør. Som sagt må en da aktivere funksjonen ved å ha gitt tilgang til en app som oppgir å trenge tillatelse fra mikrofonen din. Ikke last ned fremmede apper og om du har noia så gå gjennom innstillinger på telefonen din og fjern tilgangen til apper som har fått tillatelse til tilgang til mikrofonen din (som regel Google, snapchat, båndopptaker, anrop, Instagram, galleri/videoopptak og helt legir funksjoner du bruker og som ikke kan misbruke tilgangen).

Det er ingen som lytter på deg gjennom telefonen din, lover. Ingen hackere heller. Ingen bryr seg om at du går på do så det er bare å både drite og runke og pumpe og stønne eller si så mye rart til deg selv som du vil.

Og med mindre du sitter med 80 kg weed eller kokain eller planlegger terror eller bestilt drap så er det heller ingen som avlytter samtalene dine. Heller ingen hackere, det er utrolig store og kostbare ressurser som skal til og altfor mye "dødtid" til at noen gjør det for å finne ut noe du driver med eller sier, da finner de det ut på helt andre måter og da skal du være Julian assange omtrent. Ingen shady fiender gjør dette for å ta hevn eller finne ut noe om deg bare fordi de ikke liker deg for eksempel. Om det er det du føler så lider du av paranoia og må slutte å røyke hasj/snorte kola. Paranoia er jævlig og innskrenker livet, og går du i den tilstanden lenge mens du fortsetter å ruse deg så vil det gi deg hemmende angst du ikke blir kvitt i fremtida heller. Ro ned og ta vare.
Kunne det ikke vært chill å ha en sånn gammel nokia-mobiltelefon igjen?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvis politiet vil lese meldingene dine og får lov av retten å gjøre det, så får de meldingene utlevert av teleoperatøren din.
Dette vil ikke synes på din mobil på noen som helst slags måte.
Vis hele sitatet...
SMS-er ja, men teleoperatøren har ikke tilgang til feks Facebook-meldinger og annet enn SMS. Da måtte politiet evt fått tillatelse til å legge inn overvåkningsapper på mobilen noe de trenger fysisk tilgang til den for å gjøre. (Om man ikke tror de har amerikansk, kinesisk eller russisk etteretning på sin side, eller google, noe jeg betviler at norsk politi har særlig ofte).