Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 629
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Heisann, jeg har nylig begynt å jobbe med å fremstille sopp igjen. Sopp er jo så fantastisk sporty å dyrke, det er rett og slett luktfritt, enormt loop-potensiale, og folk er er generelt mye mer glad i og takknemlig for sopp enn mange andre rusmidler. Man sprer anti-depresjon og opplysning med å ha gode psiloprodukter tilgjengelig for almuen

Forrige gang i 2014 gjennomførte jeg en 8 glassers PF-tek med medium resultat.

Har støtt på problemet at sporene tilsynelatende er for gamle.
Det eneste remediet jeg har funnet for dette problemet er å "rehydrere" sporene med å binde en strik rundt, for å skape trykk i sporekanalyen for å fremtvinge rehydrering.

Problemet mitt er at jeg allerede har brukt opp halvparten av sprøyta. Jeg kan ikke lage trykk på samme måte i vannet når det er luft inne i kanylen?

Siden sporene mest sannsynligvis er kondemnert uansett, hva sier dere til følgene fremgangsmåte:

- Sterilisere vann
- Fylle opp kanylen på ny
- Strikke den og la den ligge slik i 24t

Dette er ganske dypt nede i soppdyrkematerien, og en problemstilling man sjelden støter på, så er takknemlig for alle svar. Har samtidig bestilt 3 nye sporesprøter fra 101 så skal prøve igjen med de.

Lenke til shroomery sin post om rehydrering av sporer inne i kanyle:

https://www.shroomery.org/forums/sho...umber/15383615
Sist endret av meaculpaUIO; 26. august 2019 kl. 16:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.