Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1781
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Jeg begynte nettop som vekter. I den forbindelse bruker jeg walkie talkie med ørepropp. Men de proppene som følger med (type in-ear) blir ganske vonde etter noen timers bruk. Sjefen min bruker en større type som fyller hele åpningen av øret. Men han husker selvsagt ikke hvor han kjøpte den.

Så da lurte jeg på om noen her hadde en anbefaling på hvor jeg kunne kjøpe slikt. Jeg ble anbefalt milrab.no men der var det ingenting.

Takker for all hjelp
Regner med at du har no som detta? Da kan su fint bytte til noe slikt så lenge du har med slynge og kabler. Sån type du er ute etter?


http://www.provakt.no/

http://equipnorshop.no/
Skal du være i vekteryrket en stund så anbefaler jeg formstøpte propper. Fikk min for en 1600 kr, kjenner ikke at de sitter i øret, blir aldri "sliten" i øret, og får med hørselvern til den andre øret som også er formstøpt. Hvis du vil går for en mellomting så er det mange universielle propper med bøyler.

f.eks. http://securitybutikken.no/produkt/s...ormet-oreplugg
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Sån type du er ute etter?
Vis hele sitatet...
Takker for hjelp. Men de der skal jo ennå lenger inn i øret enn de jeg allerede har

Sitat av Dice Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Det ser ut som jeg bestiller meg en slik en. Hvis jeg forstår rett, så er det bare en liten tapp som stikker inn i øret, resten blir liggende på utsiden å støtte?
Sist endret av Dr. fungitumb; 8. juli 2015 kl. 15:01.
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Takker for hjelp. Men de der skal jo ennå lenger inn i øret enn de jeg allerede har



Det ser ut som jeg bestiller meg en slik en. Hvis jeg forstår rett, så er det bare en liten tapp som stikker inn i øret, resten blir liggende på utsiden å støtte?
Vis hele sitatet...
Korrekt. Merk at de gir ikke like god støyreduksjon ifra alt annet du ikke vil høre som gode in-ears, så avhenger litt av arbeidsmiljøet ditt også, men de er jo billige så bare å prøve
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Takker for hjelp. Men de der skal jo ennå lenger inn i øret enn de jeg allerede har



Det ser ut som jeg bestiller meg en slik en. Hvis jeg forstår rett, så er det bare en liten tapp som stikker inn i øret, resten blir liggende på utsiden å støtte?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg så det nå. Tenkten at du ville ha en slik bøyle som la seg utenfor øret, men oppdaget ikke at de drilla seg inn
Har alltid lurt om øreplugger er så trygt i vekter arbeid, spesielt dørvakt på utesteder, hva skjer om en tulling slår deg i øret?
Disse er veldig myk, og ligger beskyttet "i øret". Slik at det skal godt gjøres å få noen skader pga de fleste slike plugger.