Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1799
Fulførte akuratt mitt første visitkort og lurte på om noen her kunne gi meg noe kritikk på det?

På forhånd takk

http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2014/158/e/8/frsteutkast_by_dakvi-d7lg70t.png
Unnskyld meg, men hva lurte du på? Hva vi syns om det du skal ha på kortet ditt?
fontpage's Avatar
Trådstarter
41 5
Tenkte på designet, gjør jeg noe feil forhold til skrift farge kombinasjoner eller andre ting jeg kan forbedre det med.
Såpekoker av rang
Enkelt og greit dette. Hadde nok tatt vekk skyggen på logoen der, eller i det minste brukt en lysere grå.
Logoen i seg selv minner litt om Adobe, men det er ikke noe stort problem.
Fint kort det her, men vet ikke om det er nødvendig med nummeret ditt skrevet to ganger etter hverandre?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av Mesias Vis innlegg
Fint kort det her, men vet ikke om det er nødvendig med nummeret ditt skrevet to ganger etter hverandre?
Vis hele sitatet...
Det ser vel heller litt rart ut, vil jeg påstå.
Holder lenge med en gang, men mulig kortet ser litt tomt ut med ei rad mindre.
Logoen minnet meg litt for mye om Adobe. Litt for kvasse kvanter.
"Imagine create express" fikk meg til å stusse litt. Det finnes
bedrifter som har det som navn, folk som bruker det på blogger etc.
Finne på noe litt mer kreativt om du skal fremstå som kreativ?
Forøvrig er det et veldig klassisk oppsett av et visitt kort.
Pent og pyntelig.
Svart hvitt anbefales. Farge på visittkortet er ikke standard i business verden, snarere tvert imot!

Healere og "klarsynte" har som regel farger på visittkortene sine.
Man setter sin egen standard.
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Svart hvitt anbefales. Farge på visittkortet er ikke standard i business verden, snarere tvert imot!

Healere og "klarsynte" har som regel farger på visittkortene sine.
Man setter sin egen standard.
Vis hele sitatet...
Hvilken business verden du om?
Ser kjapt over bunken med kort, fra forskjellige firmaer som ligger her. Alle har farge i logoen sin.
Sitat av boohaze Vis innlegg
Hvilken business verden du om?
Ser kjapt over bunken med kort, fra forskjellige firmaer som ligger her. Alle har farge i logoen sin.
Vis hele sitatet...
Er det noen bedrifter i bunken din på internasjonal skala?
Visittkort er veldig viktig for forretningsmenn, alle andre vil bare ha det for å ha det. Uavhengig, vil flertallet ha så godt som fargefrie visittkort.

Salg og varehandel internasjonalt, import og eksport.
Det finnes derimot et fåtall unntak, men farge gjenspeiler bedriftens fargevalg om noe. De få som velger farge(r) selv, er som regel unge, uerfarne forretningsmenn i lokal skala.

Internasjonal business = White & black
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CH0KE Vis innlegg
Det finnes derimot et fåtall unntak, men farge gjenspeiler bedriftens fargevalg om noe. De få som velger farge(r) selv, er som regel unge, uerfarne forretningsmenn i lokal skala.
Vis hele sitatet...
Eg har visittkort frå Subsea 7, Statoil, Siemens, Palfinger, Schlumberger, Bergen Group, Heerema, Technip, Schneider Electric, ABB, Rolls Royce, Wärtsila m.fl. i visitkortmappa mi. Samtlige har farger. Er dei uerfarne forretningsmenn i lokal skala?
Sist endret av vidarlo; 8. juni 2014 kl. 21:39.
Hvilke av nevnte visittkort har du som ikke følger bedriftens fargevalg i logo, eller har flere farger enn original logo farge?
Kan du ta et bilde av de med farger?

Tviler på at alle bedriftene du nevner har fargefulle visittkort. Tror ikke du leste posten min nøye nok, slash.
Men om jeg tar feil, så bøyer jeg meg i støvet og eter hatten min.
Er tross alt en del år siden jeg jobbet i sektoren. Men visse ting endres aldri!

Skrev som sagt: "farge gjenspeiler bedriftens fargevalg om noe"
Sist endret av CH0KE; 8. juni 2014 kl. 23:50.