Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 8190
En kompis av meg fant en hel haug med LP-plater i huset sitt, og jeg er interessert i å kjøpe dem. Men ingen av oss har peiling på verdien av dem. Lurer derfor på om det er en freak eller to her som har peiling.


Santana - Borboletta.
Santana - Greatest Hits
Santana - Strango
Boney M - Nightflight To Venus
Santana - Zebop
Simon and Garfunkel - The concert in central park
The Doors - Star collection
The Beach Boys - New 1985 beach boys Album. Includes Getcha Back

Åge Aleksandersen - Levvå Livet
Bod Dylan - The nice price (samleplate)
Santana - Abraxas
Santana - Bilde av en løve på
Genesis - The famous charisma Label


... Dette er platene han helst vil vite verdien på, og de jeg helst er interessert i å kjøpe

Edit: "Santana - bilde av en løve på" - han klarte ikke å lese tittelen på den :P Og jeg har ikke sett dem, bare hatt en telefonsamtale angående dem.
Sist endret av Nekran; 14. august 2012 kl. 14:18.
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Ta en tur innom Gemm.com og søk fram alle skivene. Her selges det kjempemye vinyl, både sjelden og vanlig.

Flere der selger for eksempel Borboletta for under hundrelappen:
http://www.gemm.com/store/EILCOM/ite...-LP/1981161575

Ta også et søk på MusicStack.com og Ebay for å få en pekepinn på prisnivå.
Sist endret av Gusto; 14. august 2012 kl. 14:27.
Trådstarter
For svarte - at jeg ikke tenkte på Ebay! Brainfart :P Takker for tips, skal selvsagt sjekke det!
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Husk at folk tar blodpriser for alt mulig rart, så ta prisene med en klype salt.
http://www.popsike.com der skulle du finne det du trenger
Husk også at visse vinyl-plater blir presset på nytt. First pressing av en Pink Floyd-plate er nok hakket mer verdt enn third pressing :-) Sjekk derfor også detaljene rundt pressingen.
Bruk discogs.com til å sjekke hvilken pressing det er snakk om her Som lambador er inne på kommer verdien svært ann på hvilken pressing det er snakk om. Er plata og coveret i god stand også, kan man sitte på en liten gullgruve
Trådstarter
Takker og bukker for alle tips! Alltid gode svar å få på Freakforum, gitt. Jeg bøyer meg i støvet