Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 8023
Sitat av tgod Vis innlegg
Troller du?
Å ha et utstoppet minne av et familiemedlem i stua blir ikke det samme som å bruke det som leketøy i folkemengder.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du skriver det, men kan du vennligst begrunne det? Jeg ser ikke hva som gjør leketøy av døde familiemedlemmer mer moralsk forkastelig enn dekorasjon av døde familiemedlemmer.
Sist endret av fetter; 5. juni 2012 kl. 12:48.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg

1. Hvorfor mener du dette bør skape debatt?
Katten var dau jo. Det er jo tross alt bare en katt.

2. Synes du dette er verre enn skjevfordeling av goder, undertrykkende regimer og vanstyre folkets midler? Er det så ille at en død katt som jo egentlig bare er litt kattepels fylt med høy og sydd igjen har fått påmontert propeller?

3. Eller er det kanskje du som har et litt forkvaklet bilde på liv og død?

4. Du sier du blir uvel av det? Jeg sier du din reaksjon er latterlig. Katta var alt dau.

5. Det er da verre å gå i pels ellers tvangsfore kalkuner?
Hva folk gjør med døde kjæledyr bør ikke vi bry oss særlig med.

6.Det finnes virkelige problemer i verden man kan engasjere seg i. For meg blir det bare søkt å føle avsky for at han laget en installasjon av ei dau katte.
Vis hele sitatet...
1. Grunnen til at det bør skape en debatt, er fordi folk flest har en mening om behandlingen av dyr.

2. Hvor i svarteste legoland, har jeg sagt at jeg er for noe som har med undertrykkelse eller skev fordeling av goder?? Er du tilbakestående min gode mann?? (dette er ikke et personangrep, men et reelt spørsmål. Setter pris på om du besvarer det som en privat melding...)

3. Jeg er ganske klar på hva jeg syntes er ok å gjøre med et legme etter sin død. Lage helikopter av det er ikke en "ja-sak" for meg.. Hvis du mener det er ok, vil jeg si at det er du som har et litt forvaklet syn på liv og død.

4. Du hadde ikke noe negativ reaksjon på det? Sosiopat (les: Breivik).........

5. Jeg er i mot pels.. Jeg kan ikke være i mot slakting av dyr, ettersom jeg er en kjøtteter. Men det jeg kan sørge for, er at etter en ku er slaktet, så setter ingen propeller på den for at "det er kult".

6. Gidder ikke fylle ut mer på den. Men jo, det finnes andre kampsaker i mitt liv utenom RC-katter.
------------------------

Må si det gledet meg å få lov å svare på innlegget ditt. Trangsynte, selvsentrerte bedrevitere (i den kombinasjonen) er et sjeldent syn..

Ha en god dag.
The Nerdrager
Fuck death! I'm a helicopter cat!
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
1. Grunnen til at det bør skape en debatt, er fordi folk flest har en mening om behandlingen av dyr.

2. Hvor i svarteste legoland, har jeg sagt at jeg er for noe som har med undertrykkelse eller skev fordeling av goder?? Er du tilbakestående min gode mann?? (dette er ikke et personangrep, men et reelt spørsmål. Setter pris på om du besvarer det som en privat melding...)

3. Jeg er ganske klar på hva jeg syntes er ok å gjøre med et legme etter sin død. Lage helikopter av det er ikke en "ja-sak" for meg.. Hvis du mener det er ok, vil jeg si at det er du som har et litt forvaklet syn på liv og død.

4. Du hadde ikke noe negativ reaksjon på det? Sosiopat (les: Breivik).........

5. Jeg er i mot pels.. Jeg kan ikke være i mot slakting av dyr, ettersom jeg er en kjøtteter. Men det jeg kan sørge for, er at etter en ku er slaktet, så setter ingen propeller på den for at "det er kult".

6. Gidder ikke fylle ut mer på den. Men jo, det finnes andre kampsaker i mitt liv utenom RC-katter.
------------------------

Må si det gledet meg å få lov å svare på innlegget ditt. Trangsynte, selvsentrerte bedrevitere (i den kombinasjonen) er et sjeldent syn..

Ha en god dag.
Vis hele sitatet...
1: Meninger om dyr og dyrehold er helt greit men en dau katte, kom igjen nå. Er du 14 år eller?

2: Jeg brukte disse eksemplene for å få deg til å sette ting i perspektiv. Det finnes virkelige problemer i verden, og du konstruer opp problemer av ei dau katt. Seriøst get a life.

3: Vel kunstnere skal provosere og han lyktes jo veldig godt med deg. Selv kunne jeg virkelig ikke brydd meg, katta var alt dau.

4: Ærlig talt nå får du skjerpe deg. Du sammenligner ikke folk med en gal massemorder bare for at de er uenig med deg når det gjelder et pr stunt fra en kunstner. Og bare for å være helt klar og tydelig, nei jeg er ikke sosiopat.

5: Vel om noen slakter dyr for å leke med slaktet så blir det en helt annen sak, men det var ikke tilfelle med katte-helikopteret. Altså er dette en ikke-sak.

6: Foreslår at du heller dedikerer tiden din til viktige saker, for du skriver godt og uttrykker deg bra altså vil du fort få makt bak ordene når du skriver om noe som faktisk betyr noe for mange mennesker.

Det gjør forresten ikke noe om du toner ned personkarakteristikken noe når du skal skrive om virkelige problemer, for budskapet ditt drukner lett i nedsettende bemerkninger, maltplasserte sammenlikninger og en noe eplekjekk holdning. Barber bort slikt og du vil garantert komme bedre ut av det neste gang.
Nå vet jeg ikke med dere, men jeg har ingenting å reagere på i denne saken. Katten var død når den ble utstoppet, og eieren har valgt å gjøre den til et helikopter.

Og dersom noen sier "Hva hadde du sagt om du hadde blitt stoppet ut og gjort om til et helikopter?"
Og da stiller jeg spørsmålet:
Hvem har vel ikke lyst å bli til et helikopter når de dør?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
4. Du hadde ikke noe negativ reaksjon på det? Sosiopat (les: Breivik).........

:
Vis hele sitatet...
Er det mulig
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg
6: Foreslår at du heller dedikerer tiden din til viktige saker, for du skriver godt og uttrykker deg bra altså vil du fort få makt bak ordene når du skriver om noe som faktisk betyr noe for mange mennesker.

Det gjør forresten ikke noe om du toner ned personkarakteristikken noe når du skal skrive om virkelige problemer, for budskapet ditt drukner lett i nedsettende bemerkninger, maltplasserte sammenlikninger og en noe eplekjekk holdning. Barber bort slikt og du vil garantert komme bedre ut av det neste gang.
Vis hele sitatet...
Du har stil da.. kan ikke si noe annet

Men det ble lagt frem som det gjorde, på grunnlag av innlegget jeg svarte på..

Min mor lærte meg å ikke slå de som ligger nede, jeg legger meg derfor ved deres side og fortsetter kampen der

Når vi først er inne på likskjending.. Noen som husker det året på quarten da Kristoffer Schau festet en påhengsmotor på en gris?
Jeg synes virkelig ikke detter er ett problem, ga meg egentlig mye inspirasjon til når dyrene mine dør.
Håper ingen hedrer meg på en slik måte som eiern der hedra katten sin når jeg dør..
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Er det ingen som har tenkt på mulighetene ved det her?

1. Gjøre det samme med en død gris
2. Gå til jenter som sier dem ville hatt seg med deg eller datet deg når griser kan fly
3. ????????
4. Profit.
Sist endret av Quakecry; 5. juni 2012 kl. 16:39.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er det ingen som har tenkt på mulighetene ved det her?

1. Gjøre det samme med en død gris
2. Gå til jenter som sier dem ville hatt seg med deg eller datet deg når griser kan fly
3. ????????
4. Profit.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt ordtaket "når det snør i helvete", men "når griser kan fly?"?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av m0nte Vis innlegg
Jeg har hørt ordtaket "når det snør i helvete", men "når griser kan fly?"?
Vis hele sitatet...
Er kanskje ikke så mye brukt men
Sist endret av Quakecry; 5. juni 2012 kl. 16:50.
Om dette liksom skal være forkastelig skjønner jeg ikke. En katt er et dyr og bryr seg lite om respekt. Om vi absolutt skal passe på respekten til katten burde det ikke da bli ulovlig å fjerne "manndommen" til kattene eller i det hele tatt løfte de? De har jo tross alt bein å gå på selv.

En annen side av saken er jo dette om at "sånn gjør man rett og slett ikke". Hvorfor ikke? For det første, så er det kunst. Kunst SKAL provosere. Kunst skal tenke nytt. For det andre, ble dette gjort lenge etter katten døde en tragisk død, men fortsatt er det verre enn at vi AVLER dyr utelukkende for å DREPE dem og HØSTE av produktene?

Jeg skjønner selvfølgelig at noen blir rystet av at et kjæledyr ble gjort om til et leketøy, og ja, jeg selv hadde aldri klart å gjort noen av kjæledyrene jeg har hatt om til et RC helikopter, men dette var et unikt kunststykke, og det er ikke slik at det nå kommer til å bli standard å stoppe ut katter og lage helikopter av de. Nå er det oppbrukt. Sannsynligvis kommer det aldri til å skje igjen.

Hovedpoenget mitt er altså at dette var et engangsprosjekt der kunstneren oppnådde akkurat det han ville, reaksjoner.
Har personlig lagt i latterkrampe siden jeg så denne nyheten. Er absolutt ingenting inhumant med dette, bare en tanke sært. Er jo liksom ikke at der er likstivheten til katten som holder fotene dens ute, den er jo rett og slett sløyd og pelsen montert på en framme. Den drar jo ikke med seg noen kilo "daukjøt" om dere skjønner. Jeg blir ihvertfall ikke å gå med et skeivt blikk og skule om jeg møtte personen, heller kanskje spørre om jeg kunne testfly katten hans. Har litt drøy humor, dør sagte men sikkert av og (testfly katten hans", hahaha!
Litt nasty. Jeg elsker katten min høyere enn hva som er sosialt aksptert, og jeg kunne ikke klart å ha den utstoppet, uten innhold. Æsj. Uff.
Ingen som har klart og komme med en logisk forklaring på hvorfor at et utstoppet dyr som helikopter er verre en et utstoppet dyr som trofe?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Ingen som har klart og komme med en logisk forklaring på hvorfor at et utstoppet dyr som helikopter er verre en et utstoppet dyr som trofe?
Vis hele sitatet...
Utstoppet er jo fremdeles utstoppet, men har en følelse at det aldri blir enighet om dette.
Sitat av Villumsen Vis innlegg
Utstoppet er jo fremdeles utstoppet, men har en følelse at det aldri blir enighet om dette.
Vis hele sitatet...
Ja nettopp, hva konkret er det som er verre med å bruke døde dyr til egen fornøyelse, og det og bruke døde dyr for å pynte seg, henge døde dyr på veggen.
Personlig har jeg ikke noen relasjon til og bruke de som pynt, dekorasjon eller lignende men dette tilfellet er absolutt ikke verre en annen utstoppning.
Filmen anbefales på det sterkeste etter inntak av store mengder cannabis.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Har bare lest den første delen av denne tråden, men jeg lurer på hvordan folk ville reagert om dette ble gjort med et menneske (etter det var dødt da selvfølgelig, å drepe et menneske for å lage et menneskekopter er jo helt forkastelig, men hvis det er dødt så er det jo greit!) Folk hadde vel blitt helt forskrekket i den vestlige verden og gud a meg så mye styr det skulle blitt at herregud. Folk skulle ha fått lov å gjøre det samme med han.

Tanken er morsom, men det er likevel respektløst ovenfor katt og menneske. Det finnes noe som heter replica. Neida, det er kanskje ikke 100% naturtro, men likevel.
Until one has loved an animal, part of their soul remains unawakened - Anatole France

Dette er noe de aller fleste aldri vil oppleve og dermed aldri forstå, enig med deg jeg TS
Redpilled alfahann
Sitat av kmt94 Vis innlegg
Har bare lest den første delen av denne tråden, men jeg lurer på hvordan folk ville reagert om dette ble gjort med et menneske (etter det var dødt da selvfølgelig, å drepe et menneske for å lage et menneskekopter er jo helt forkastelig, men hvis det er dødt så er det jo greit!) Folk hadde vel blitt helt forskrekket i den vestlige verden og gud a meg så mye styr det skulle blitt at herregud. Folk skulle ha fått lov å gjøre det samme med han.

Tanken er morsom, men det er likevel respektløst ovenfor katt og menneske. Det finnes noe som heter replica. Neida, det er kanskje ikke 100% naturtro, men likevel.
Vis hele sitatet...
Å gjøre dette med et menneske vil trolig være svært belastende for familie og venner. Det vil også være belastende for mennesker å vite at kroppen risikerer en slik behandling etter sin død. Å gjøre dette med en katt vil derimot ikke medføre noen av de samme konsekvensene. Katter har ikke et begrep om respekt når de lever, ei heller når de er døde.
katta er jo gjenfødt som helikopter YOL9
Sitat av bennnern Vis innlegg
Katter har ikke et begrep om respekt når de lever, ei heller når de er døde.
Vis hele sitatet...
Vi (eller noen) har respekt for dyra vi har eid i mange mange år. Vi sørger når de dør og ønsker ikke å behandle dem respektløst. Det har ikke denne kunstneren gjort. Det er kun gjort for èn grunn, å tjene penger.

Respekt går til både dyr og mennesker etter døden, for noen.
Sitat av fetter Vis innlegg
Hva er forskjellen på å stoppe ut et dyr for å ha det i stua, og stoppe ut et dyr for å fly det som helikopter?
Vis hele sitatet...
Jeg syns det er forstyrrende å ha utstoppede dyr i stua i seg selv. Å skulle ha det flygende rundt hodet i tillegg mens de andre dyrene i huset ser på er ikke helt, vel, det jeg kaller "normalt". Dessuten syns jeg det er i overkant litt for fantasifullt å montere en katt om til et helikopter. For øvrig visste jeg ikke helt hvordan jeg skulle reagere. Det var først et litt vantro blikk, deretter litt latter og en rekke tanker om hvor mye drøyt mennesker kan finne på. However, det så litt hilarious ut.
Sist endret av Lucy In The Sky; 10. juni 2012 kl. 18:39.
Jeg håper noen lager helikopter av meg når jeg er død. De må gjerne feste noen våpen på meg også. I am TheFatFlyingNorseman, you shall come to fear me in death, as you did in life.
Sist endret av TheFatNorseman; 10. juni 2012 kl. 18:39.
DayZ Proff
Benjy's Avatar
katten er død og invollene er tatt ut så ser ikke problemet
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Å skulle ha det flygende rundt hodet i tillegg mens de andre dyrene i huset ser på er ikke helt, vel, det jeg kaller "normalt". However, det så litt hilarious ut.
Vis hele sitatet...

Vel andre dyr ville ikke tatt seg nær av at kattehelikoptret. For dyr tenker ikke slik vi mennesker gjør.

Enig i at det var hilarious.
Tja, bare jeg sitter på ryggen til en kamerat eller noe så bjeffer hundene på meg som om de skulle sett noe helt absurd som ikke skal være sånn.
Nå har jeg funnet den eneste gode grunnen for å kjøpe en katt, dette var jo sykt genialt