Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1671
Hei jeg går nå vg2 maritimefag (motormann) Så etter det gikk kjempe dårlig med meg på tentamen så sitter jeg igjenn med 3i snitt karakter. har kunn 5timerfravær og 2anmerkninger for forseintkomming. Så lurer på hva sjangsen er for at jeg for meg lærlingplass, eller om den er der i det hele tatt ?
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Sitat av alboo Vis innlegg
Hei jeg går nå vg2 maritimefag (motormann) Så etter det gikk kjempe dårlig med meg på tentamen så sitter jeg igjenn med 3i snitt karakter. har kunn 5timerfravær og 2anmerkninger for forseintkomming. Så lurer på hva sjangsen er for at jeg for meg lærlingplass, eller om den er der i det hele tatt ?
Vis hele sitatet...
Fleste firmaer som tar inn yrkesfaglige lærlinger ser som regel for det meste på fraværet. Karakterene spiller ikke SÅ stor rolle. Og 3 i snitt er ikke kjempebra, men ikke så ille som mange andre yrkesfaglige klasser. I og med at du har såpass lite fravær og anmerkninger, vil jeg tro det skal gå bra

Lykke til
Trådstarter
Takk, joda jeg hadde mange 4r men det var matros tentamen som trakk ned da jeg sliter veldig med kart og navigasjon. Og standpunkt karakterene ble sterkt påvirket av tentamen så derfor så dårlig snitt egnetlig.Får håpe på det beste.
Jeg går selv maritime fag (matros) og sliter veldig på skolen, har veldig dårlig konsentrasjon grunnet ADHDen.

Men det som jeg har gjort er og skaffa meg læringplass selv, du har forsatt gode muligheter for å få læringplass så lenge du ikke har masse fravær og nedsatt i orden, du har jo fram til 2 termin og forbrede karakterne dine på motormann og jobbe stein hardt i norsk, engelsk og gym så dem trekker karaktern din opp.

har du hvert i intervju med opplæringskontoret enda ?
Trådstarter
Det skal jeg gjøre! Nei opplæringskontoret har ikke vert her enda, men tror ikke det er mange uker til vi skal på intervju.
Når du skal i møtet med opplæringskontoret så fikser du deg opp sikkerlig, og ser bra ut, er høfelig og selger deg selv.

Gjør du det så har du mye større sjanse for å få læringsplass.
Trådstarter
Tusentakk for tippset, men jeg har bling i begge øra, er det sånn at jeg burde ta dem ut også ? Har aldrig hatt problemer med og se søt og snill ut så skal nokk klare dette :P
Hva om du virkelig går inn for å forbedre deg på de feltene som du er svakest i, og forteller om eller viser til resultatene når du skal finne lærlingplass? Det er vel kunnskap du trenger selv om du ikke kan forbedre karakten din?
Trådstarter
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Hva om du virkelig går inn for å forbedre deg på de feltene som du er svakest i, og forteller om eller viser til resultatene når du skal finne lærlingplass? Det er vel kunnskap du trenger selv om du ikke kan forbedre karakten din?
Vis hele sitatet...
Jeg skal jo bli motormann så trenger ikke kunnskap om navigasjon å sånt egentlig. Men skal selvfølgelig prøve enda hardere nå!!
De som skal ansette deg en gang i fremtiden setter sikkert pris på at du tar initiativ på egenhånd, uansett

Og hvis man skal bli sjømann så er det sikkert bra å ha litt grunnleggende kunnskap om navigasjon selv om det er flere eksperter ombord? Tenk om alle bortsett fra deg fikk rabies mitt i atlanteren!
Sitat av alboo Vis innlegg
Det skal jeg gjøre! Nei opplæringskontoret har ikke vert her enda, men tror ikke det er mange uker til vi skal på intervju.
Vis hele sitatet...
Husk å ta intervju med andre opplæringsorgan selv om du sikkert ønsker offshore.

Sitat av alboo Vis innlegg
Tusentakk for tippset, men jeg har bling i begge øra, er det sånn at jeg burde ta dem ut også ? Har aldrig hatt problemer med og se søt og snill ut så skal nokk klare dette :P
Vis hele sitatet...
Det er jo en grunn til at folk flest pynter seg og prøver å se ordentlig ut under intervjuet.
Så jeg ville anbefalt å ta ut ''bling'' og spesielt piercing i leppa og øye, det er fysj.

Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
De som skal ansette deg en gang i fremtiden setter sikkert pris på at du tar initiativ på egenhånd, uansett

Og hvis man skal bli sjømann så er det sikkert bra å ha litt grunnleggende kunnskap om navigasjon selv om det er flere eksperter ombord? Tenk om alle bortsett fra deg fikk rabies mitt i atlanteren!
Vis hele sitatet...

Med tanke på smittefare så hadde navigering havnet langt ned på prioriteringslisten min.
Trådstarter
Joda har snakket med lærerne og jeg skulle egentlig hatt mye bedre karakterer, men det var navigasjons tentamen som dro meg ned, så de tror kanskje jeg har noe som ligner dysleksi bare med tall og matte så hvis jeg fikk dokumentasjon på det så skulle det gå bedre tydeligvis, så skal på kontroll på det :P!