Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1153
Hei.

Nå har jeg ikke kjøpt denne nye telefonen enda, men på telefonen jeg har nå (Nokia E51) har jeg livet mitt planlagt i et halvt år fremover. Kalender og avtalemulighetene er helt fantastisk på denne telefonen, men jeg begynner å gå lei den, og har lyst å kjøpe ny. Så; hvis jeg kjøper en ny telefon, er det da mulig å overføre alt av planleggelser jeg har inne på telefonen? Jeg har nemlig alt fra jobbmøter til simple ting som å se på film med kompiser på telefonen min. Ja, jeg planlegger alt, om jeg holder alle planene er en annen sak.

Jeg vet at dette burde være mulig hvis jeg hadde muligheter til å koble den til PC'en eller hvis jeg hadde et minnekort, men det har jeg dessverre ikke. Jeg kommer til å bruke det samme SIM-kortet da, men hjelper dette? Hvis ikke venter jeg til mindre stressende tider med å kjøpe ny telefon.

I samme slengen lurte jeg på om noen vet om andre "jobbtelefoner" som er gode og nye. Jeg trenger en telefon som har alt, egentlig. >< Spesielt gode muligheter for legge inn møter og slikt i kalenderen. Touch-tastatur er utelukket, men touch-skjerm er et must. Så jeg vil helst ha en telefon med qwerty tastatur. Jeg har tenkt mye nokia97 mini, selv om jeg ikke tror jeg er helt i målgruppen.

Uansett, Fil-problemet mitt kommer først, blir jeg nødt til å skrive ned alt fysisk for så å legge det inn igjen på den nye telefonen? Eller kan jeg på en merkelig måte overføre filene til SIM-kortet, i og med at jeg kommer til å bruke det på den nye telefonen jeg kjøper. Jeg tror alle filene på telefonen nå er lagret i telefonminne.
Du får ikke lagret så mye info på et simkort da disse har veldig begrenset lagringsplass.

Beste løsning dersom du absolutt ikke har mulighet til å synkronisere den med en pc er å bruke en tjeneste som lar deg synkronisere info via syncml, f.eks vodafone360.com. (usikker på om vodafone sin tjeneste også vil ta med kalender eller om de kun har kontaktliste-biten, men det er i alle fall et tips)

Om man har så mye viktig info lagret på telefonen er det rent idioti å ikke ha backup et eller annet sted, enten via en pc eller synkronisering til nett. Det er dømt til å gå til helvete før eller siden
Ja, jeg vet det er idioti. Planen var alltid å kjøpe en ny kabel slik at jeg kunne koble den til PC'en etter jeg mistet den, men det skjedde visst aldri. Antar jeg bare får skrive ned alt jeg har fysisk før jeg går til innkjøp av ny telefon. Litt tungvint, men det får gå.

Sjekket vodafone360.com linken du la inn, og det ser ut som at det bare er kontakter. Så ja, får bare skrive det inn et annet sted. ^^ Takk som prøver ihvertfall.
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Jeg vet at dette burde være mulig hvis jeg hadde muligheter til å koble den til PC'en
Vis hele sitatet...
Da har du også utelukket å koble den til PC via bluetooth? For om du har en PC som støtter bluetooth og programvare som kan behandle kalenderen skulle det være en grei sak å synkronisere kalenderen med en annen telefon av samme merke/OS.
Bluetooth ja. Awesome, den tenkte jeg ikke på. Så det finnes program som kan gjøre det? Kan jeg bruke det vanlige som følger med nokia telefoner liksom? Jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe nokia igjen, så.. =)