Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  93 14290
Etter utallige tråder her på freak.no om dette med innvanding, muslimer, hijab og niqab føler jeg det endelig har kommet en norsk dokumentar der man kan noenlunde stole på fakta. Norsk-Irakeren Walid al-Kubaisi har laget denne dokumentaren som ble vist på fjernsyn 29.November. Han intervjuer blant annet arabiske intellektuelle om denne muslimske organisasjonen "Muslimbrødrene". I dokumentaren kommer det blant annet frem at muslimbrødrene vil ta over Europa på fredelig vis gjennom å rett og slett bare holde fødselsraten oppe. En talsmann for disse muslimbrødrene mente Europa ville være styrt av muslimer innen år 2020. Vel, dette er jo egentlig noe vi visste fra før av - gammelt nytt. Selv kan jeg ikke si jeg så veldig redd for denne islamiseringen. Demokratiet i Europa er sterkere enn som så, og det skal mer til enn en majoritet av muslimer for å få inn Sharialover. Selv om jeg i det hele tatt ikke tror de klarer å komme så langt som å bli en majoritet i de fleste av landene. Jeg er forøvrig fortsatt skeptisk til hele tanken om islamisering selv og lurer på det hele faktisk bare er konspirasjon. Jeg har fått inntrykk av at mange ikke gidder å tenke seg om engang før de avslår hele tanken, og at de tror dette umulig kan skje uansett. I mine øyne derimot er dette verdt å diskutere.

Først og fremst ville jeg ta opp dette med hijab og niqab. Etter blant annet diskusjonen om vi skulle tillate hijab i politiuniformen, må jeg ærlig si jeg er forvirret. I dokumentaren til Walid ble det vist at hijab og niqab rett og slett bare er en form for kontrollere kvinner. Det ble sagt at hijab og niqab slett ikke var vanlig i det hele tatt før for ca 50 år siden. Det ble vist at hijab og niqab ikke er en muslimsk tradisjon i det hele tatt, og at dette er "oppfinnelsen" til muslimbrødrene for å vise hvor mye makt de har, og hvor fort de sprer seg, og for å vise at de er annerledes enn den vanlig muslimen i gata. Det jeg er forvirret om, er hvorfor norske myndigheter ikke sjekket fakta rundt dette før de i det hele tatt tok opp diskusjonen om hijab i politiet. For hvis dette faktisk er et kvinnediskriminerende plagg som er et resultat fra en muslimsk organisasjon som vil ta over Europa burde jo ikke dette ha vært en diskusjon i det hele tatt.

Beklager hvis jeg har gitt feilaktig informasjon om dokumentaren, jeg sier det som jeg husker det og har ikke lest noe om den i ettertid, utenom linken jeg la ut. Nå; det jeg lurer på er om denne dokumentaren faktisk gir riktige fakta. Er det en ting jeg har lært etter å ha sett en del dokumentarer, er det at man veldig ofte ikke kan stole på fakta som som kommer frem. Derfor ønsker jeg også en ny diskusjon angående islamiseringen av Europa, muslimsk innvandring og hijab/niqab.

Hva tror dere? Snakker Walid al-Kubaisi fakta, eller er han bare enda en konspirasjonselskende type som liker å lage dokumentarer?
Det er ikke til å se bort ifra at europa blir mere og mere påvirket av Islam.
Men at de skal få hele europa Islamistisk ser jeg som komplett vås men at vi blir mere flerkulturelt er noe vi må godta så lenge vi har innvandring.
Dog skulle jeg gjerne dratt ned til Iran og be om statstøtte til å bygge et par kirker og rope fadervår hver fredag kl 15 utover hele teheran....
Nå er min mor gift med en muslim og jeg har sett ytterkantene av religionen og ser ting jeg ikke liker selv om de også har noen gode poeng her og der.
Jeg tror dog aldri at norge vil basere sitt rettsystem på sharia eller lignende, til dette er vi for oppegående enda.
Med all diskusjonen vi har hatt rundt hijab og politiet tror jeg det norske folket fortsatt har gjort sitt standpunkt klart, men ettersom de blir flere og flere hvem vet hva som vil skje med både vår kulturarv, vårt språk og nasjonale skikker.
Personlig håper jeg ikke vi blir i mindretall i eget land men er stygt redd for at det til slutt kan skje om vi ikke får en mere moderat innvandring og da er det ikke godt og si hva som skjer med lille norge...
Frankrike er i faresonen. Ellers ser jeg ikke noen andre land direkte i faresonen på det nåværende tidspunkt. Hvis de fleset europeiske land strammer ytterligere inn på familiegjenforening etc., så går det bra. Hvis Frankrike ikke sier stopp en gang for alle så sliter de. Ikke nødvendigis med Sharia-lover, men med et stort muslimsk samfunn i samfunnet, parallellsamfunn, sosiale problemer, kriminalitet etc.
Problemet er hovedsakelig også at enhver innvandringskritisk person blir automatisk stemplet som rasistisk, i norge er tankebanen hovedsakelig "hva du bør tenke" er viktigre en hva du faktisk tenker.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Eg har prata meg fleire muslimske jenter som kjemper for å få lov til å gå med hijab eller niqab. Mogleg dei blei innført for å vere kvinnediskriminerande back in the days, men i dag har det blitt noko meir enn det og folk identifisera seg gjerne med det.
Jeg syntes fortsatt både hijab og niqab er noe vi bør forby. Altså hvis jeg hadde stormet inn i en bank feks med noe som bare viste øynene mine eller lignende hadde det blitt et helvettes oppstyr.
Skal du bo her i Norge burde du kunne gi avkall på enkelte ting. Spesielt ting som bare viser øynene feks. Ihvertfall i det offentlige rom. Hva du gjør i din egen stue får være din egen sak. Men i det offentlige rom syntes jeg verken hijab niqab eller burka har noen plass.
Hvis en jente feks dro ned til iran hvor lenge tror du hun fikk sprade rundt i en bikni? Kommer de hit får de tilpassa oss som de venter at vi skal tilpasse oss dem når vi er på besøk/har permanent opphold hos dem.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Jeg syntes fortsatt både hijab og niqab er noe vi bør forby. Altså hvis jeg hadde stormet inn i en bank feks med noe som bare viste øynene mine eller lignende hadde det blitt et helvettes oppstyr.
Skal du bo her i Norge burde du kunne gi avkall på enkelte ting. Spesielt ting som bare viser øynene feks. Ihvertfall i det offentlige rom. Hva du gjør i din egen stue får være din egen sak. Men i det offentlige rom syntes jeg verken hijab niqab eller burka har noen plass.
Hvis en jente feks dro ned til iran hvor lenge tror du hun fikk sprade rundt i en bikni? Kommer de hit får de tilpassa oss som de venter at vi skal tilpasse oss dem når vi er på besøk/har permanent opphold hos dem.
Vis hele sitatet...
Føler dette har blitt dratt opp hundre ganger.

Dette er en hijab:
http://www.thehijabshop.com/press/images/THS_IKEA-HIJAB_01.jpg

Dette er en niqab:
http://www.fashion-hijab.com/images/niqab-the-viel-003618.jpg

Det er altså ikke det samme i det hele tatt. Er ikke vits å diskutere hvis du ikke vet forskjellen på de to, fordi da faller plutselig hele eksemplet ditt i dass når vi snakker om hijab.

Det blir også for dumt å sammenligne Norge med et så ekstremt land som Iran.
Sitat av Joey Vis innlegg
Eg har prata meg fleire muslimske jenter som kjemper for å få lov til å gå med hijab eller niqab. Mogleg dei blei innført for å vere kvinnediskriminerande back in the days, men i dag har det blitt noko meir enn det og folk identifisera seg gjerne med det.
Vis hele sitatet...
Det er det som er hele poenget. Muslimbrødrene har såpass mye makt at de har gjort dette til en tradisjon. Verken hijab eller niqab var noe tradisjon før muslimbrødrene kom inn i bildet. Muslimske jenter tror nå at hijaben/niqaben faktisk er en tradisjon, og at det er noe de er nødt til å gå med for å forbli muslimsk.

For å sitere TV2 siden jeg linket til i førsteposten:

Sitat av http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/muslimleder-vi-vil-danne-en-samlet-islamsk-stat-3349772.html
Som den yngste broren til grunnleggeren av Det muslimske brorskap, Hassan al-Banna, regnes 90-åringen som en som kjenner bevegelsen Muslimbrødrene fra innsiden.

Hans søster brukte ikke hijab, til tross for at faren var teolog og broren Hassan ble den første lederen av Det muslimske brorskap, som ble opprettet i 1928 i Egypt.

Gamal al-Banna mener at hijaben er et moderne fenomen og ingen tradisjon, slik mange hevder.

– En kvinne som viser håret sitt, bryter ikke islamske regler. I islam eller Koranen sies det ikke at kvinnen må tildekke håret sitt. Det finnes en tekst som sier at kvinner skal feste sløret så det dekker brystet, men ingenting om at håret skal dekkes, sier Gamal til Dokument 2.
Vis hele sitatet...
Det ble også sagt i dokumentaren at hijab og niqab vokste i takt med politisk islam (muslimbrødrene). Jeg vet ikke helt hva min konklusjon på dette er enda, men det er et både interessant og skummelt lesestoff. Dette sier også litt om hvor mye makt disse muslimbrødrene faktisk har, da ekstremt mange kvinner i midtøsten bruker dette klesplagget.

Gamal al-Banna mente også selv at muslimske innvandrere burde tilpasse seg det landet de kommer til, så lenge de får religionsfrihet. Han mente at muslimene enkelt kunne tilpasse seg, og fortsatt være muslim.
Sist endret av Boo-Boo; 1. desember 2010 kl. 17:57.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Det er det som er hele poenget. Muslimbrødrene har såpass mye makt at de har gjort dette til en tradisjon. Verken hijab eller niqab var noe tradisjon før muslimbrødrene kom inn i bildet. Muslimske jenter tror nå at hijaben/niqaben faktisk er en tradisjon, og at det er noe de er nødt til å gå med for å forbli muslimsk.

For å sitere TV2 siden jeg linket til i førsteposten:



Det ble også sagt i dokumentaren at hijab og niqab vokste i takt med politisk islam (muslimbrødrene). Jeg vet ikke helt hva min konklusjon på dette er enda, men det er et både interessant og skummelt lesestoff. Dette sier også litt om hvor mye makt disse muslimbrødrene faktisk har, da ekstremt mange kvinner i midtøsten bruker dette klesplagget.

Gamal al-Banna mente også selv at muslimske innvandrere burde tilpasse seg det landet de kommer til, så lenge de får religionsfrihet. Han mente at muslimene enkelt kunne tilpasse seg, og fortsatt være muslim.
Vis hele sitatet...

Eg ser fortsatt ikkje heilt grunnen til at dei ikkje skal få lov til å gå med kva dei vil. For meg verker det heilt latterleg å nekte dei å gå med et spesifikt plagg uansett kva slags røter den tradisjonen har, kvinnefiendtleg eller ei. Det må no vere nokon tradisjonar her i Noreg som ikkje har heilt reint mjøl i posen som vi fortsettar å bruke i dag.

Eg likar generelt ikkje den haldninga eg føler mange nordmenn har om kvinnelige muslimar. Dei blir omtala som om dei er dumme og uvitande sidan dei går med niqab eller hijab. Det er jo like undertrykkjande som å tvinge nokon til å gå med noko dei ikkje vil ha på seg spør du meg. Greit nok, det er sikkert mange kvinner som går med desse hovudplagga etter press i frå familie og tradisjon, men å sei at alle blir det er feil og det blir for enkelt å berre forby tradisjonen.
Hvis vi ikke skal forby denne såkalte tradisjonen vil jeg påberope meg retten til å gå med en finnlandshette inn i norges bank og rope rasisme om noen sier at jeg må ta den av meg.
I tillegg vil jeg at jenter i iran som kommer fra vesten skal få gå rundt i bikini på gata!
Så lenge vi ikke får lov til å gå med hva vi vil i deres land bør de pokker meg heller ikke få gå rundt med hva de vil i våres land! Enkelt og greit
Et lite spørsmål: Hvordan finner man "hverandre" i landene som bruker disse heldekkende klesplaggene når man er ute i offentligheten? Må være j***** vanskelig...
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Hvordan finner man "hverandre" i landene som bruker disse heldekkende klesplaggene når man er ute i offentligheten?
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem. Kvinner får ikke gå på gaten i slike land uten følge av en bror eller ektemannen, så da ser man bare etter en av disse.
Arrangert ekteskap, eller, etter en historie som sto i A-Magasinet for noen uker siden; etter øynene.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Hvis vi ikke skal forby denne såkalte tradisjonen vil jeg påberope meg retten til å gå med en finnlandshette inn i norges bank og rope rasisme om noen sier at jeg må ta den av meg.
I tillegg vil jeg at jenter i iran som kommer fra vesten skal få gå rundt i bikini på gata!
Så lenge vi ikke får lov til å gå med hva vi vil i deres land bør de pokker meg heller ikke få gå rundt med hva de vil i våres land! Enkelt og greit
Vis hele sitatet...
Det skal du gjerne få gjøre for min del, for jeg tror ingen bryr seg om en løk kledd i finlandshette som skriker rasisme i en bank.

http://www.krabaten.no/znet_produkt_57.jpg

Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette.
Sist endret av St.Vitus; 4. desember 2010 kl. 00:29.
Sitat av agent666 Vis innlegg
Frankrike er i faresonen. Ellers ser jeg ikke noen andre land direkte i faresonen på det nåværende tidspunkt. Hvis de fleset europeiske land strammer ytterligere inn på familiegjenforening etc., så går det bra. Hvis Frankrike ikke sier stopp en gang for alle så sliter de. Ikke nødvendigis med Sharia-lover, men med et stort muslimsk samfunn i samfunnet, parallellsamfunn, sosiale problemer, kriminalitet etc.
Vis hele sitatet...
Sliter ikke Norge? 1/4 av Oslo er innvandrere. Dvs om noen år kan halvparten av Oslos innbyggere være innvandrere. Noen av dem oppholder seg også uten oppholdstilatelse. Norges innvandringspolitikk er det mest ræva jeg har sett, og hvis ikke noe skjer fort er vi snart utlendinger i vårt eget land.
Sitat av TheCodFather Vis innlegg
Norges innvandringspolitikk er det mest ræva jeg har sett, og hvis ikke noe skjer fort er vi snart utlendinger i vårt eget land.
Vis hele sitatet...
Vi blir aldri utlendiger i eget land, men etnisk minoritet er en mulighet.

Ved å forby klesplagg så blir vi bare mer nisseland, ingen er tjent med stramme regler for bekledning.

Derimot bør en heller ikke gå rundt maskert i det offentlige rom, selv om man ikke bør hindres i det om man kan legitimere seg på en grei måte.
Maskering hører dog ikke hjemme i noen yrker.
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Det skal du gjerne få gjøre for min del, for jeg tror ingen bryr seg om en løk kledd i finlandshette som skriker rasisme i en bank.

http://www.krabaten.no/znet_produkt_57.jpg

Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette.
Vis hele sitatet...
Det der minner mistenkelig om en hujab :P
Sitat av St.Vitus Vis innlegg
Det skal du gjerne få gjøre for min del, for jeg tror ingen bryr seg om en løk kledd i finlandshette som skriker rasisme i en bank.

http://www.krabaten.no/znet_produkt_57.jpg

Dette er en finlandshette. Du tenkte på en balaklavahette.
Vis hele sitatet...
I Norge kaller vi gjerne balaklavahetten for en finlandshette.
Norsk språkråd: " finlandshette; strikket hette som dekker hodet og halsen og med liten åpning for øyne og munn, jf balaklava"

Og skal man tro wikipedia så er grunnen bak navnet "finlandshette" det at en nordmann strikket slike hetter og sendte dem som hjelp til finske soldater under vinterkrigen.
Sist endret av Brimstone; 4. desember 2010 kl. 03:47.
Sitat av Joey Vis innlegg
Eg ser fortsatt ikkje heilt grunnen til at dei ikkje skal få lov til å gå med kva dei vil. For meg verker det heilt latterleg å nekte dei å gå med et spesifikt plagg uansett kva slags røter den tradisjonen har, kvinnefiendtleg eller ei. Det må no vere nokon tradisjonar her i Noreg som ikkje har heilt reint mjøl i posen som vi fortsettar å bruke i dag.

Eg likar generelt ikkje den haldninga eg føler mange nordmenn har om kvinnelige muslimar. Dei blir omtala som om dei er dumme og uvitande sidan dei går med niqab eller hijab. Det er jo like undertrykkjande som å tvinge nokon til å gå med noko dei ikkje vil ha på seg spør du meg. Greit nok, det er sikkert mange kvinner som går med desse hovudplagga etter press i frå familie og tradisjon, men å sei at alle blir det er feil og det blir for enkelt å berre forby tradisjonen.
Vis hele sitatet...
Jeg sa aldri at vi skulle forby det, men at diskusjoner som for eksempel den om hijab i politiet blir helt verdiløse nå når denne informasjonen har kommet ut. Diskusjoner om hijab i andre offentlige sammenhenger er også verdiløse nå, når dette er bevist at det ikke lenger er et religiøst plagg. At jenter/kvinner kan få gå med hijab eller niqab er helt greit for meg, men jeg mener på skoler og/eller jobber burde man ikke få gå med hijab. Jeg ble tvunget til å ta av meg luen på skolen liksom, ellers fikk jeg stryk på ordenskarakteren. Før var dette en helt annen diskusjon, da vi trodde dette plagget var religøst, og i Norge har vi jo religionsfrihet. Men nå når dette rett og slett bare er et vanlig plagg så kan de ikke støtte seg på den lengre.
Sitat av Monkey_drone Vis innlegg
Vi blir aldri utlendiger i eget land, men etnisk minoritet er en mulighet.

Ved å forby klesplagg så blir vi bare mer nisseland, ingen er tjent med stramme regler for bekledning.

Derimot bør en heller ikke gå rundt maskert i det offentlige rom, selv om man ikke bør hindres i det om man kan legitimere seg på en grei måte.
Maskering hører dog ikke hjemme i noen yrker.
Vis hele sitatet...
Tøys! Jeg bor på østkanten av Oslo. Og jeg ser hva som skjer med byen min, og jeg hører fra andre hvor bekymra di er. Jeg skjønner dem godt. Norske jenter blir kalt horer og mobba ut av skoler fordi de ikke går med sjal. Norske gutter er automatisk homser/pappagutter hvis de går med en litt for fargerik jakke, eller hvis prisen var litt høy. Ekte poteter med andre ord. Det bygges mosqueer over hele byen, og grønland er blitt et "islamsk sted". Homofile som går der blir spytta på og jagd vekk som en flokk med sauer. Er det sånn fremtiden til Norge er? At vi må tilpasse oss regler og levemåter de har tatt med seg hit? Jeg vet ikke hvordan dere ser på det, men det er sånn jeg ser det
Er helt enig med deg på det.
Dette er vårt land la våre regler få gjelde her. Om de vil ha sharia lover osv får de søke til andre muslimske land!
Det er et paradoks at vi skal måtte tilpasse oss de som kommer hit ikke motsatt
Wesley Snipes, bitch
Snipes's Avatar
Vi blir ikke noe bedre enn land som Iran og Saudi-Arabia om folk ikke får lov til å gå med akkurat det dem vil. Det demokratiet handler om, er det ikke? I jobbsammenheng blir det helt annerledes, men det tror jeg de fleste skjønner.

Når det gjelder det med mobbing, så vet jeg at det ikke bare er ungdommer fra andre land som driver med det. Etniske nordmenn mobber like mye som andre ungdommer, og ser like ofte at dem kaller jenter for horer som ungdom fra midt-østen. HVA det blir mobbet om, forandrer seg i fra generasjon til generasjon. I dag er "homo" og "hore" de vanligste formene, for tyve år siden er jeg ganske sikker på at det var noe annet. Så det er absolutt ikke noe som har kommet med den økte innvandringen.
OK, blir litt forbannet når jeg leser om muslimer som kjemper for å ha på hijab i norge. Som nevt ovenfor skal de komme hit får de tilpasse seg norsk normer og tradisjoner. De kan jo selvfølgelig ha sin egen relgion.

Så 5 minutter av en dokumentar for et par dager siden på en svensk kanal. Der var det en høyt respektert imam som forklarte at mesteparten av muslimer i Europa var barnslige og egoistiske siden de ville "ta over Europa". Og han understreket at hans søster som vokste opp i en strengt relgiøs familie [COLOR="Red"]ALDRI[/COLOR] brukte hijab. Hijab og Niqab var noe som tilhørte fortiden(1000 år siden). Han mente at muslimer ikke følgte utviklingene i samfunnet.

Og her snakker vi om en mann på ca. 70 år som sier dette.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Hadde bare flere vært som han..
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Hvis vi ikke skal forby denne såkalte tradisjonen vil jeg påberope meg retten til å gå med en finnlandshette inn i norges bank og rope rasisme om noen sier at jeg må ta den av meg.
I tillegg vil jeg at jenter i iran som kommer fra vesten skal få gå rundt i bikini på gata!
Så lenge vi ikke får lov til å gå med hva vi vil i deres land bør de pokker meg heller ikke få gå rundt med hva de vil i våres land! Enkelt og greit
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare Iran som er et muslimsk land, det finnes flere eksempler på muslimske land hvor det både er kirker og turister som vandrer rundt lettkledd.

Det var det ikke du som sa, men det å si at hijab ikke var tradisjon før 50 år siden er feil, det stemmer kanskje med Egypt, men igjen det finnes flere muslimske land.
Så lenge de oppfører seg normalt å følger norske lover og regler så bryr jeg meg svært meg svært lite.

Men vis de skal begynne å lage egne by deler slik som på grønnland og slikt så synes jeg det har godt altfor langt.
Jeg har ingen ting i mot en moskee men jeg synes denne moskeen som ligger like ved OSLO.
Er jo ekstremt feil plassert.
Den ligger jo rett ved den største innkjørings veien inn til OSLO.
Det er jo svært frekt plassere den der, den burde vært plassert på et mere naturlig sted.
Sitat av Schlaeg Vis innlegg
OK, blir litt forbannet når jeg leser om muslimer som kjemper for å ha på hijab i norge. Som nevt ovenfor skal de komme hit får de tilpasse seg norsk normer og tradisjoner. De kan jo selvfølgelig ha sin egen relgion.

Så 5 minutter av en dokumentar for et par dager siden på en svensk kanal. Der var det en høyt respektert imam som forklarte at mesteparten av muslimer i Europa var barnslige og egoistiske siden de ville "ta over Europa". Og han understreket at hans søster som vokste opp i en strengt relgiøs familie [COLOR="Red"]ALDRI[/COLOR] brukte hijab. Hijab og Niqab var noe som tilhørte fortiden(1000 år siden). Han mente at muslimer ikke følgte utviklingene i samfunnet.

Og her snakker vi om en mann på ca. 70 år som sier dette.
Vis hele sitatet...
Vi har trolig sett samme dokumentar, og det er dette poenget jeg prøver å få fram. Mange muslimer kjenner ikke engang til sin egen religion. De følger kun det ordet maktsyke overmakter (imamer og andre prester) sier, uten å sette spørsmålstegn ved det. Jeg skjønner at muslimer er et folkeslag som virkelig trenger en religion for å få litt håp i hverdagen, men måten de praktiserer den på er forkastelig. Nå snakker jeg om ekstremistene altså, som det faktisk bare blir flere og flere av.
Sist endret av Boo-Boo; 4. desember 2010 kl. 20:59.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Så lenge de oppfører seg normalt å følger norske lover og regler så bryr jeg meg svært meg svært lite.

Men vis de skal begynne å lage egne by deler slik som på grønnland og slikt så synes jeg det har godt altfor langt.
Jeg har ingen ting i mot en moskee men jeg synes denne moskeen som ligger like ved OSLO.
Er jo ekstremt feil plassert.
Den ligger jo rett ved den største innkjørings veien inn til OSLO.
Det er jo svært frekt plassere den der, den burde vært plassert på et mere naturlig sted.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at vi bor i et kapitalistisk samfunn?

Har du penger, så kan du kjøpe en eiendom og på den eiendommen kan du bygge hva du vil så lenge det er i tråd med byggforskriftene, lover og regler rundt bygg.

Verre er det ikke, kall en spade for en spade!
Sist endret av BaJa; 4. desember 2010 kl. 20:58.
Sitat av x3m187 Vis innlegg
Du er klar over at vi bor i et kapitalistisk samfunn?

Har du penger, så kan du kjøpe en eiendom og på den eiendommen kan du bygge hva du vil så lenge det er i tråd med byggforskriftene, lover og regler rundt bygg.

Verre er det ikke, kall en spade for en spade!
Vis hele sitatet...
Man kan jo faktisk bruke hjernen sin litt å unngå provosere halve Norge gjennom ha bygningen til en relgion som forsvarer mord på ikke muslimer/steining av homofile/selvmordsbomber/konebanking å slikt plassert rett ved e6.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Man kan jo faktisk bruke hjernen sin litt å unngå provosere halve Norge gjennom ha bygningen til en relgion som forsvarer mord på ikke muslimer/steining av homofile/selvmordsbomber/konebanking å slikt plassert rett ved e6.
Vis hele sitatet...
Du bommer kanskje litt når du generaliserer at alle muslimer står for den tankegangen. Jeg er muslim selv, og kan faktisk ikke gjenspeile meg i det du sier.

Vi kan gjøre det enkelt, din tankegang er FEIL. Alt det jeg bryr meg om kunne de ha bygget en kirke, moske eller en hindutempel foran slottet hvis den tomta hadde vært til salgs.

Btw, du kjenner ikke halve Norge!
Hvor lenge tror dere egentlig en gjenomsnittlig muslimsk familie har ønske eller evne til å tviholde på det religiøse(evnt politisk religiøse) aspektet av tilværelsen?

En kan gjerne si at integreringspolitikken feiler på mange punkter, men sett i et lengre tidsperspektiv vil integrering uansett skje. Regnestykkene om at "muslimene tar over" tar utgangspunkt i at 5, 6 og 7-ende generasjons innvandrere som er født og oppvokst i norge, i likhet med sine foreldre og besteforeldre, har tviholdt på "oss mot dem" holdninger forplantet i politisert religion.

De vil gå på samme skoler som alle andre, og leve i det samme samfunnet. Med økt levestandard og utdanningsnivå utvannes det religiøse segmentet av befolkningen, og de religiøse konfliktlinjene får langt mindre betydning.

At vi blir en etnisk minoritet derimot, det skal man ikke se bort ifra, og jeg vil veldig gjerne at noen forklarer meg problemet ved dette.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Man kan jo faktisk bruke hjernen sin litt å unngå provosere halve Norge gjennom ha bygningen til en relgion som forsvarer mord på ikke muslimer/steining av homofile/selvmordsbomber/konebanking å slikt plassert rett ved e6.
Vis hele sitatet...
Å ha en kirke ville vært mye bedre?
Norge er i allefall et kristent land på papiret Jonta så tro i norges tradisjon ja hadde en kirke passet bedre.
Nå har jeg faktisk en stefar som er muslim og jeg er skremt over flere av holdningene hans.
Jeg prøvde jo og diskutere med han for å se hvor fast han satt i dette. Prøvde meg på hva om det ikke var noen gud og ikke noe etterliv og alt mulig sånn. Han så sjokkert og nektet og engang forestille seg dette fordi det ville vært blasfemi. Hvis fri tenking er forbudt så ja....
Feks så mente han at så lenge han og mamma var gift hadde han full rett til å slå henne så lenge det ble gjort i beste hensikt og var for å oppdra henne...
Når en religion oppfordrer til vold mot kvinner og har sitt eget lov verk (sharia) som overhodet ikke er overenstemt med norske lover syntes jeg det burde være strenge regler for hvordan den skal praktiseres!
Helst burde den vært forbudt og ihvertfall ikke mottat statstøtte.
Sitat av Brimstone Vis innlegg
I Norge kaller vi gjerne balaklavahetten for en finlandshette.
Norsk språkråd: " finlandshette; strikket hette som dekker hodet og halsen og med liten åpning for øyne og munn, jf balaklava"

Og skal man tro wikipedia så er grunnen bak navnet "finlandshette" det at en nordmann strikket slike hetter og sendte dem som hjelp til finske soldater under vinterkrigen.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg har faktisk fått med meg at så og si alle medier og nordmenn ikke evner å skille de fra hverandre. Hvorfor i pokker tror du jeg skrev den posten ?

Nei din pølse, det blir ikke bedre av at man bruker feil navn på en ting bare fordi mange andre gjør det.

Og skal man tro wikipedia så er grunnen bak navnet "finlandshette" det at en nordmann strikket slike hetter og sendte dem som hjelp til finske soldater under vinterkrigen.

Og ? Det er jo helt irelevant siden vi ikke snakker om samme ting.
Vi har kun oss selv og takke,vi har verken baller eller er folk som er villig til å gå i manesjen.Vi sitter å sutrer forann nettet men når vi står ansikt til ansikt med en muslim kommer nordmannen frem i oss og vi spyttslikker dem for å ikke bli mobbet eller få juling,freedom aint free.Vil muslimene ha landet så tar de det,vi tørr rett å slett ikke gjøre noe med det
Nordmenn er ikke som serbere,polakker osv,der de står opp for landet sitt og setter klare grenser for innvandrerne,vi forventer USA skal ordne opp for oss,jeg tipper at innen 10/15 år så er vi minoritet,uten tvil.Ikke før vi tørr å stå opp for å selv,å vise at vi er sjefene her så har vi tapt,ikke før vi tørr å tegne karikaturtegninger,hamre på damene dems,vitse om relgionen dems på lik linje med kristendom,katolisme så har muslimene oss i sin hule hånd...
Sist endret av Enesheen; 5. desember 2010 kl. 18:49.
Nei ikke dette nå, ikke nå igjen, :s først kristendommen, så dette? nei denne gangen må vi ikke la det skje...
Planen er helt idiotisk når de har det kvinnesynet dem har, det kommer bare til å skape MASSE fattigdom.

Demokratiet representerer uendelig mye av vestlig ideologi, og det har vært mange kamper opp igjennom årene for å opprette og ivareta styreformen. Om det virkelig går så langt at det blir en reel trussel, tror jeg det kommer til og bli en blodig verdenskrig.
Sist endret av appel; 6. desember 2010 kl. 02:10.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Norge er i allefall et kristent land på papiret Jonta så tro i norges tradisjon ja hadde en kirke passet bedre.
Nå har jeg faktisk en stefar som er muslim og jeg er skremt over flere av holdningene hans.
Jeg prøvde jo og diskutere med han for å se hvor fast han satt i dette. Prøvde meg på hva om det ikke var noen gud og ikke noe etterliv og alt mulig sånn. Han så sjokkert og nektet og engang forestille seg dette fordi det ville vært blasfemi. Hvis fri tenking er forbudt så ja....
Feks så mente han at så lenge han og mamma var gift hadde han full rett til å slå henne så lenge det ble gjort i beste hensikt og var for å oppdra henne...
Når en religion oppfordrer til vold mot kvinner og har sitt eget lov verk (sharia) som overhodet ikke er overenstemt med norske lover syntes jeg det burde være strenge regler for hvordan den skal praktiseres!
Helst burde den vært forbudt og ihvertfall ikke mottat statstøtte.
Vis hele sitatet...
Er en religion bedre enn en annen fordi "det står på papiret"? Mishandling av koner/samboere er det største problemet vi har i Norge mtp. menneskerettigheter, sammen med varetekstfengsling. Dette blir begått av etniske norske, polakker, muslimer, engelskmenn, og gud vet hvem andre som måtte bo i Norge.

Jeg har selv blitt møtt av en kar fra "Ny Genereasjon" som var så vennlig å starte en eksorsisme på meg midt i gata fordi jeg kun var iført sorte klær, og derfor mente denne Norske ungdommen på 19 år at jeg var besatt av demoner, og han hadde det for seg at han skulle drive dem ut. Dessverre stjal dette tid fra hans utdeling av gratis kakao og vafler som han mente ville konvertere hedensk ungdom til kristendommen, så jeg anså det som best for hans sak at jeg gikk videre. Hvis du kan hevde muslimer er elendige folk på basis av stefaren din, så kan jeg gå så langt som å hevde at ALLE kristne er gærninger, og siden Norge er et kristent land, så er det ergo et drittland. Dette vet jeg fordi jeg har møtt en gærning som også tilfeldigvis var kristen. Derimot har jeg også møtt en muslimsk jente som ikke hadde noe imot religionen i seg selv, men fordi hun fikk et problem med å omgås andre ungdommer pga. at foreldrene var for strenge i at hun ikke kunne drikke, ikke kunne ha diverse klær osv. og endte til slutt med å flytte ut. Skal jeg derfor trekke en konklusjon fra dette? Nei, vi lar det være til vi har funnet noe ordentlig å begrunne et argument med.

Du kan dra engangseksempler alle veier. Bill Gates har masse penger, på grunnlag av dette er kapitalisme en bra ting. Mao røyka 40-60 sigaretter om dagen, men ble allikevel over 83 år gammel, derfor dør man ikke ved en yngre alder av å røyke. Sist men ikke minst, Oslo er en by med mange muslimer, derfor faller aller byer i Norge fra hverandre, og sånn er også situasjonen i hele verden.

Problemet ligger kun i hva som skjer på tinget og hva Norge tillater. Den dagen vi har egne skoler for egne folkeslag, egne svømmehaller, og andre slike ting som har vært på agenda, DA har vi et problem.
Faktisk har de alt skilt svømmetreningen enkelte steder pga muslimer... så ja da er vi enige.... vi har et problem!
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Faktisk har de alt skilt svømmetreningen enkelte steder pga muslimer... så ja da er vi enige.... vi har et problem!
Vis hele sitatet...
Ja jeg leste denne saken selv.
Det er jo helt på tryne, vis dem ikke klarer å tilpasse seg det norske samfunnet så kan de dra seg til helvete ditt de kom fra.
Det er da for faen ikke jeg som skal forandre meg, det er jo de som på en måte er nye borgere av Vårt land. Det er de som skal forandre seg.

Skulle likt å sett oss Nordmenn komme å kreve ting nedi Saud Arabia osv.....

Men der i mot følger de det norske samfunnet så er det hjertelig velkommen.
Norge har godt av litt nye kulturer så lenge den ikke går fjerner den norske identiten.

Det er merkelig av VI faktisk stammer fra store sterke vikinger som ikke tok i mot noe tull fra folk.
Å se på oss nå, tør ikke engang å si fra at vi begynner å bli lei folk som skal komme å kreve å være svære når de er gjester/nye borgere av VÅRT LAND.

Det er da for FAEN ikke rasistisk å mislike en relgion.
Jeg er meget lei de som roper rasisme med engang noen kritiserer ISLAM.

Sitat av x3m187 Vis innlegg
Du bommer kanskje litt når du generaliserer at alle muslimer står for den tankegangen. Jeg er muslim selv, og kan faktisk ikke gjenspeile meg i det du sier.

Vi kan gjøre det enkelt, din tankegang er FEIL. Alt det jeg bryr meg om kunne de ha bygget en kirke, moske eller en hindutempel foran slottet hvis den tomta hadde vært til salgs.

Btw, du kjenner ikke halve Norge!
Vis hele sitatet...
Men hva gjør du for å forandre på mitt syne å mange andre ikke muslimske Nordmenn sitt syn?

Så du mener at plassering av den moskeen er riktig?
På en av Norges størst fartsårer inn til OSLO.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Ja jeg leste denne saken selv.
Det er jo helt på tryne, vis dem ikke klarer å tilpasse seg det norske samfunnet så kan de dra seg til helvete ditt de kom fra.
Det er da for faen ikke jeg som skal forandre meg, det er jo de som på en måte er nye borgere av Vårt land. Det er de som skal forandre seg.

Skulle likt å sett oss Nordmenn komme å kreve ting nedi Saud Arabia osv.....

Men der i mot følger de det norske samfunnet så er det hjertelig velkommen.
Norge har godt av litt nye kulturer så lenge den ikke går fjerner den norske identiten.

Det er merkelig av VI faktisk stammer fra store sterke vikinger som ikke tok i mot noe tull fra folk.
Å se på oss nå, tør ikke engang å si fra at vi begynner å bli lei folk som skal komme å kreve å være svære når de er gjester/nye borgere av VÅRT LAND.

Det er da for FAEN ikke rasistisk å mislike en relgion.
Jeg er meget lei de som roper rasisme med engang noen kritiserer ISLAM.



Men hva gjør du for å forandre på mitt syne å mange andre ikke muslimske Nordmenn sitt syn?

Så du mener at plassering av den moskeen er riktig?
På en av Norges størst fartsårer inn til OSLO.
Vis hele sitatet...

Ja FAEN heller, 1+ til deg Ja merkelig det der med vikingene som du sier, kristendommen som kom og ødela vikingene, FAENS religion ødelgger ALT, hvis det nå skulle bli sånn at det bryter ut krig pga dette her, (vikingen i oss våkner) så er jeg iværtfall klar, rykker ikke en meter med mindre jeg dør, og flykte er ikke ett valg, uansett motstander!!!!
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Ja jeg leste denne saken selv.
Det er jo helt på tryne, vis dem ikke klarer å tilpasse seg det norske samfunnet så kan de dra seg til helvete ditt de kom fra.
Det er da for faen ikke jeg som skal forandre meg, det er jo de som på en måte er nye borgere av Vårt land. Det er de som skal forandre seg.

Skulle likt å sett oss Nordmenn komme å kreve ting nedi Saud Arabia osv.....

Men der i mot følger de det norske samfunnet så er det hjertelig velkommen.
Norge har godt av litt nye kulturer så lenge den ikke går fjerner den norske identiten.

Det er merkelig av VI faktisk stammer fra store sterke vikinger som ikke tok i mot noe tull fra folk.
Å se på oss nå, tør ikke engang å si fra at vi begynner å bli lei folk som skal komme å kreve å være svære når de er gjester/nye borgere av VÅRT LAND.

Det er da for FAEN ikke rasistisk å mislike en relgion.
Jeg er meget lei de som roper rasisme med engang noen kritiserer ISLAM.



Men hva gjør du for å forandre på mitt syne å mange andre ikke muslimske Nordmenn sitt syn?

Så du mener at plassering av den moskeen er riktig?
På en av Norges størst fartsårer inn til OSLO.
Vis hele sitatet...
Kva med dei som ikkje kan reise heim på grunn av at heimlandet deira er ramma av krig eller naturkatastrofar?

På kva måte må du forandre deg, om eg tør spør?



Og til slutt, viss eg var deg, så ville eg passa på bruken av "VI", for eg klarar over hovudet ikkje å ver einig med dei fantastisk idiotiske haldningane du har.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Det er da for FAEN ikke rasistisk å mislike en relgion.
Jeg er meget lei de som roper rasisme med engang noen kritiserer ISLAM.

Så du mener at plassering av den moskeen er riktig?
På en av Norges størst fartsårer inn til OSLO.
Vis hele sitatet...
Nei, å mislike en religion er ikke rasistisk. Problemet er at folk kan grine om det og det vil du ikke ha på deg for det er "deres" religion, hvilket i og for seg er det mest rasistiske i hele greia: "Bare arabere tror på Allah, bare hvite tror på Gud."

Plasseringen av moskeen er hverken riktig eller gal. Det er da likegyldig hvor den står? Du kan ikke holde på å bli irritert over at en spesiell institusjon står på en spesiell plass. Det blir for galt. Alle som prøver å nå ut til folk skal jo vise seg fram. Blir du også sur om reklame er på en upasselig plass? Blir du sur når du går forbi frp-huset som ligger midt på karl-johan (en institusjon som kan sidestilles med moskeer. Politikk og religion er vel mye det samme i grunn.)? Jeg ombestemmer meg i løpet av posten her. Moskeen er helt klart riktig plassert; folk vet at den er der. Informasjon og markedsføring på høyt nivå. Om en eller anna kuk skal bli krenket av religionen i seg selv, får det være hans sak!

Sitat av Nietzsche
If I make up the definition of a mammal, and then, after inspecting a camel, declare "look, a mammal' I have indeed brought a truth to light in this way, but it is a truth of limited value.
Vis hele sitatet...
Om jeg sier at en muslim/viking er sånn og sånn, deretter går å finner en som er lik dette for så å si at alle som har fellestrekk med denne er slik (brun hud, gærning, følger sharia lover og slår kona og den gjengen is muslimtilfellet), og definerer folkeslaget sånn, enten det er om mitt eget eller et annet folkeslag, så er det nettop denne logsike bristen som lager rasisme.b Men som mannen sier, det er av begrenset verdi. Sånn trylles det også opp at religionen forsvarer mord osv. Dette er en håpløs diskusjon på alle fronter om vi ikke legger fra oss kamelene.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Ja jeg leste denne saken selv.
Det er jo helt på tryne, vis dem ikke klarer å tilpasse seg det norske samfunnet så kan de dra seg til helvete ditt de kom fra.
Det er da for faen ikke jeg som skal forandre meg, det er jo de som på en måte er nye borgere av Vårt land. Det er de som skal forandre seg.

Skulle likt å sett oss Nordmenn komme å kreve ting nedi Saud Arabia osv.....

Men der i mot følger de det norske samfunnet så er det hjertelig velkommen.
Norge har godt av litt nye kulturer så lenge den ikke går fjerner den norske identiten.

Det er merkelig av VI faktisk stammer fra store sterke vikinger som ikke tok i mot noe tull fra folk.
Å se på oss nå, tør ikke engang å si fra at vi begynner å bli lei folk som skal komme å kreve å være svære når de er gjester/nye borgere av VÅRT LAND.

Det er da for FAEN ikke rasistisk å mislike en relgion.
Jeg er meget lei de som roper rasisme med engang noen kritiserer ISLAM.



Men hva gjør du for å forandre på mitt syne å mange andre ikke muslimske Nordmenn sitt syn?

Så du mener at plassering av den moskeen er riktig?
På en av Norges størst fartsårer inn til OSLO.
Vis hele sitatet...
Ser du ironien i ditt eget innlegg?
Du kritiserer innvandrere og muslimer, men hyller vikingene som de var helgener.

ps: Å bruke ord som "vi" og "dem" blir ikke godt mottatt i en diskusjon på nff.
Sitat av Joey Vis innlegg
Kva med dei som ikkje kan reise heim på grunn av at heimlandet deira er ramma av krig eller naturkatastrofar?

På kva måte må du forandre deg, om eg tør spør?



Og til slutt, viss eg var deg, så ville eg passa på bruken av "VI", for eg klarar over hovudet ikkje å ver einig med dei fantastisk idiotiske haldningane du har.
Vis hele sitatet...
De som ikke reiser "hjem" pga krig osv.. Hvorfor?! får de da lov til å dra på "ferie" til hjemlandet sitt hvis de kom hit som flyktninger? du er faen ikke flyktning hvis du drar på ferie til ditt eget land!

kommer hit og påstår at de risikerer å miste livet hvis de bor der lenger, og drar på FERIE tilbake? det er helt latterlig!


UrbanFreak86: Helt enig med deg! veldig bra argumenter
Sitat av Widow Vis innlegg
Føler dette har blitt dratt opp hundre ganger.

Dette er en hijab:
http://www.thehijabshop.com/press/images/THS_IKEA-HIJAB_01.jpg

Dette er en niqab:
http://www.fashion-hijab.com/images/niqab-the-viel-003618.jpg
Vis hele sitatet...

same shit.forskjellen er like stor som ved duskelue og vanlig lue
Sist endret av ali88; 6. desember 2010 kl. 13:07.
Sitat av gotejds Vis innlegg
same shit.forskjellen er like stor som ved duskelue og vanlig lue
Vis hele sitatet...
Hvis du mener niqab og hijab er det samme, så har vi ingenting å diskutere.
Sitat av gotejds Vis innlegg
same shit.forskjellen er like stor som ved duskelue og vanlig lue
Vis hele sitatet...
Hijab viser ansiktet, og det er fortsatt godt mulig å være et individ. I landene hvor hijab er normen er det også generelt veldig mye større aksept for å individualisere bekledningen (selv i de landene man bare går i sort er det forbausendes store muligheter for individualiseringen, og noen av draktene de går med legger seg faktisk.. interessant.. godt etter kroppsformen til damene)

Full bedekning derimot? Vanskelig å kommunisere, vanskelig å kjenne igjen, mister individualiteten, i tillegg til at dette uten unntak brukes i samfund hvor damene knapt for lov til å gå ut. Dette er også landene hvor de uten unntak går med kjipe svære svarte greier som dekker til formene.

(postet fra Oman, nettopp vært en måned i Yemen og de forente aribiske emirater)
Sitat av DumDiDum Vis innlegg
Full bedekning derimot?
Vis hele sitatet...
Fryktelig OT, men bekledning/tildekking er nok ordet du er ute etter.
Bedekning er nemlig noe helt annet, men hvis du vil lære mer om det så har Einar Gelius nylig skrevet skrevet bok og det går det ett program på NRK3 (onsdag klokka 21.30) som tar opp temaet.

Ellers vil jeg si at også denne tråden om innvandring grenser til det latterlige.
Sist endret av Mith; 6. desember 2010 kl. 14:21.
Sitat av mp34567 Vis innlegg
Er helt enig med deg på det.
Dette er vårt land la våre regler få gjelde her. Om de vil ha sharia lover osv får de søke til andre muslimske land!
Det er et paradoks at vi skal måtte tilpasse oss de som kommer hit ikke motsatt
Vis hele sitatet...
Tja, jeg hadde ikke hatt noe imot om forliksrådet tilbydde legalt bindene, frivillig mekling med Sharia. Da hadde vi sørget for at det som skjedde faktisk ikke var imot norsk lov, ble skrevet ned og skikkelig behandlet. Forliksrådet kan nemlig aldri noensinne gjøre beslutninger som står i strid med norsk råd, og all mekling der er frivillig for begge parter.


Sitat av perscribo Vis innlegg
Det er ikke bare Iran som er et muslimsk land, det finnes flere eksempler på muslimske land hvor det både er kirker og turister som vandrer rundt lettkledd.

Det var det ikke du som sa, men det å si at hijab ikke var tradisjon før 50 år siden er feil, det stemmer kanskje med Egypt, men igjen det finnes flere muslimske land.
Vis hele sitatet...
Hvilke land? Ser du på landene i nord-afrika så er det helt unisont at absolutt alle landene der ikke aksepterer de kristne minoritetene (Sudan såpass lite at de faktisk kvestet endel hundretusen sør-sudanesere).

Det eneste unntaket jeg vet om hvor det aksepteres andre religioner er faktisk Iran, som har en vesentlig jødisk minoritet. De aksepterer forøvrig aldri noensinne folk som ikke "of the book" (jøder og kristne har jo felles religiøst opphav med muslimene).

Selv ikke muslimske minoriteter klarer å innfatte seg i noen som helst land som jeg vet om. Nord-Kina, Indonesia (sekulært, men majoritet muslimer), Sør-Thailand og India er alle eksempeler på dette.