Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1565
Jeg hopper rett på sak. Hvorfor er det mer sukker i bokscola enn i plastflaskecola? Bokscola er jo 0,33l og har 39% sukker (35g) og plastflaskecolaen har 29% (27g) og plastflaskecolaen er 0,5l. Jeg kan ikke tro at jeg ikke har lagt merke til dette før etter alle årene med Coladrikking... Og hvor mye sukker er det egentlig i en glassflaskecola? Jeg har bare boks og plastflaske her nå, og det er langt til nærmeste butikk.

Hvorfor er det slik?
det har nok noe å gjøre med smak eller holdbarhet men hva orker jeg ikke sette meg inn i
Jeg har for tiden sommerjobb på Mack, kan spørre tapperifolka på mandag.
Derfor bokscola alltid har vært best ja.
Bra spørsmål! Trur ikke det er mange som visste dette.
Håper noen finner svar, hadde vært artig å vite.
Du har sett på de de kaller en porsjon. Normalt 250ml, men når det er boks er boksen en porsjon altså 330ml. Cola inneholder 10.6g sukker per 100ml uansett hvilken innpakning den har.
Glasscolaen (350ml) inneholder 37g sukker, som er 41% av veiledende daglig inntak for voksen basert på en kost på 2000 kalorier. Boksen (330ml) innholder 35g sukker, som er 35% av veiledende daglig inntak for voksen basert på en kost på 2000 kcal. Colaen består altså ikke av 41/35 % sukker.. Har ikke plastflaske her, men jeg tror jeg hadde funnet ro med hva som står på den og