Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 773
King of Spooning
Acidous's Avatar
Siden de aller fleste av de jeg kjenner ikke engang har hørt om Babylon 5 lurer jeg litt på hva den generelle oppfatningen av serien og filmene er.
Den nye filmen Babylon 5 - The Lost Tales kom jo også nå nettopp, og jeg har topp forventninger til denne.

Slik jeg ser det er Babylon 5 en av de få science fiction seriene som faktisk går dypere
inn i politikk og realisme(for eksempel den klassiske med at romskip ikke kan bremse fra 7000 m/s til 0 på en halvmeter) enn det mange andre titler i samme sjanger gjør.

For de som lurer: Babylon 5
Synes Babylong 5 er en konge serie, var den andre SciFi serien jeg så, etter Star Trek: TNG. Og du har rett, de går veldig dypt inn i en politisk kamp, men også religion og ideologi, og kampen mellom det onde og det gode.

Jeg viste ikke at The lost tales var kommet, sku ikke denne gå straight to video ?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Sitat av SalkiN
Synes Babylong 5 er en konge serie, var den andre SciFi serien jeg så, etter Star Trek: TNG. Og du har rett, de går veldig dypt inn i en politisk kamp, men også religion og ideologi, og kampen mellom det onde og det gode.

Jeg viste ikke at The lost tales var kommet, sku ikke denne gå straight to video ?
Vis hele sitatet...
Jo, den gikk rett til video, men DVD'en ble sluppet for to dager siden eller noe
Sist endret av Acidous; 2. august 2007 kl. 14:00.
Babylon 5 er en av de beste sci-fi seriene jeg har sett. Har dog ikke sett mer enn en av filmene enda. Men syns selve settingen i serien er genial, med politiske problemer og at de ikke får et emergecy distress call hver episode og ender opp med at hele manskapet uten om en er paralysert\gal.

Det som jeg også liker med serien at karakterene utvikler seg over tid, og tar valg som de angrer på osv. Tenker da spesielt på han centauri diplomaten

Må bare også nevne at Battlestar galactica er genial.
Sist endret av iiconanii; 2. august 2007 kl. 18:50.
Babylon 5 er favoritten innen sci-fi, sammen med Farscape