Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 605
King of Spooning
Acidous's Avatar
Har et lite problem som jeg ikke helt klarer å finne løsningen på.
Jeg bruker Microsoft Multimedia Control 6.0 til å spille av noe video i et VB program.
Problemet er at jeg vil plassere den egne formen som videon vises i på et bestemt sted.
Jeg finner ikke ut hvordan jeg kontrollerer dette vinduet som videoen altså vises i.

Noen som har peiling på dette?
Limited edition
Moff's Avatar
Vanlige forms kan du kontrollere ved å sette egenskapen StartUpPosition til manual. Så skriver du litt plasseringskode:

Private Sub Form_load()
Me.Left = 1000
Me.Top = 1000
End Sub

Dette setter formen på koordinatene 1000 - 1000 på skjermen din.
Prøv deg frem for å finne de rette tallene.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar

Kode

 Sub PlaceMePc(frm as Form,X as Integer,Y as Integer)
  frm.Left = (Screen.Width / 100) * X
  frm.Top = (SCreen.Height / 100) * Y
 End sub
I Form_Load() eller whatever:
[COLOR=Navy]PlaceMePc[/COLOR] Form1, 12,34

Denne subrutinen vil plassere formen X 12% og Y 34% på skjermen.. litt lettere å deale med prosent istedet for piksler, noen ganger.
Sist endret av robhol; 15. juli 2007 kl. 21:38.
King of Spooning
Acidous's Avatar
Trådstarter
Glemte tydeligvis å ta med det viktigeste her jeg
Den formen som kommer opp er det ikke jeg som lager, det er Multimedia Control'en som lager denne.
Så jeg veit rett og slett ikke hvordan jeg får gjort noe med formen, siden jeg ikke har mulighet til å redigere noe kildekode på den, og heller ikke aner hva den blir kalt.

Forsåvidt har jeg klart å "transplantere" videoen over til en picturebox ved å bruke
MMControl1.hWndDisplay = Picturebox1.hWnd, men problemet da er at jeg ikke lenger har muligheten til å resize videoen.