Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 752
Hei, trenger tips til sterilisering av utstyret til sopp-dyrkinga. Har lest litt om bruk av trykkoker til sterilisering osv, men kan ikke skjønne hvordan dette går med plastikkboksene jeg skal Gro i. De smelter vell i høy temperatur? Ikke vet jeg. Noen tips?
Sitat av Salvia10 Vis innlegg
Hei, trenger tips til sterilisering av utstyret til sopp-dyrkinga. Har lest litt om bruk av trykkoker til sterilisering osv, men kan ikke skjønne hvordan dette går med plastikkboksene jeg skal Gro i. De smelter vell i høy temperatur? Ikke vet jeg. Noen tips?
Vis hele sitatet...
Kommer jo ann på plastikken, men er de nye og uten riper burde antibac til overflater gjøre susen.
Anonym bruker
"Bred Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp plastbokser som tåler det. Tipper de fleste gjør det. Kjøper på europris. Står på at de tåler f eks 125grader. Funker knall.
Har allerede kjøpt plastbokser. De er nye og uten riper. Har Antibac 95% utstyrsdesinfeksjon. Men må ikke selve blandinga steriliseres også? Eventuelt hvordan? (Blandinga av Vermikulitt, Perlitt og brunt rismel)
Anonym bruker
"Bred Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo, du har alt oppi boksen og setter den i trykkoker.
Hvordan kan jeg finne ut om plastikkboksen tåler varmen?
Står det ingenting på undersiden av boksen? Da må du jo høre med butikken hvor du kjøpte den.
Pp5 står det på plast som tåler trykkokere
Anonym bruker
"Bred Hærorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Billig boks kjøpt på europris tåler 120+ grader. Brukt de omigjen flere ganger med 17-18 psi uten problemer. Står PP og 05 under samt 120 grader.
Sjekka nå. Står både microwave og 5 PP på den