Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1594
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal på ferie til California, vurderer å ta med ritalin men har ikke resept, hvor vanskelig er det å ta med en boks med ritalin igjennom fly plassen?
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Pakk de i rompa. Kle deg pent i skjorte osv. No stress.
Husk at tollere ser deg lenge før du eventuelt blir vinket til side.
Man blir fulgt av kameraer hele veien, og det er folk som er trent i å se
unormal oppførsel som betjener de.

Har du smuglet før, og vet hvordan du vil oppføre deg?
Kjipt å bli busta i USA og risikere å aldri kunne dra dit igjen.
Hiv dem i innsjekket bagasje så går det nok greit. Så lenge det bare er snakk om en liten mengde så går det somregel greit. Du kan ha uflaks og bli tatt, men jeg har reist 10+ ganger med brett eller glass i baggasje og det har alltid gått fint.
Sist endret av Fofi; 28. oktober 2020 kl. 16:16. Grunn: Ord
Så vidt jeg vet har ikke tollere i USA tilgang til journalen din, så er ikke værre enn at du sier du har resept.
Sitat av WhiteCollar Vis innlegg
Så vidt jeg vet har ikke tollere i USA tilgang til journalen din, så er ikke værre enn at du sier du har resept.
Vis hele sitatet...
Da hadde medikamentsmugling vært enkelt, da! Skal du til utlandet må du kunne dokumentere at du har resept på det du tar med deg av narkotiske stoffer.

Du kan lese mer om konkrete regler her: https://www.helsenorge.no/medisiner/medisiner-pa-reise/

TS: Du bør drite i det, du kan få kjipe sanksjoner for å prøve å smugle inn dop i statene. Om jeg personlig skulle gjort det så ville de gått i håndbagasjen og jeg hadde spilt dum om de tok meg.
Går nok fint, mest sannsynlig! Kan selvfølgelig aldri si aldri men av egen erfaring var det null stress og ha det i håndbagasjen.

God tur, artig i statene
Ta med imodium, Paracet, aspirin, og diverse andre medisiner du har som ikke er farlige som ssri og putt de i toalett mappa sammen med ritalinen. Forholdsvis i original emballasje.

Såfremt du har nok piller til et godt forbruk i tiden du skal være borte da, og ikke nok for hele flyet. Så går det nok bra.

Norge er ikke et stort eksport land for droger og ritalin er ikke noe de er særlig på jakt etter.
Sist endret av Bothrops; 29. oktober 2020 kl. 00:47.
Hvis mengden samsvarer med et normalt forbruk for reisen din og at medisinene er riktig merket så går det helt fint. Du skal aldri legge medisiner i innsjekket bagasje, da forsvinner de veldig fort.

Det absolutt verste som skjer er at de tar de fra deg.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker jeg puttet diverse nootropics, vitaminer + steroider i et multivitamin-glass når jeg skulle til Amsterdam.

Bare for ca 1 ukes forbruk, men det var 0 stress å ha det i innsjekket bagasje.

Hvor easypeasy dette er når du skal til California aner jeg ikke.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du det der ville jeg ikke forsøkt meg på. Du risikerer ikke bare å ikke få innreisetillatelse om du blir tatt du kan havne i fengsel. Jeg kjenner ei som flyttet fra new york til LA pga jobb og hun slet med å finne leger som ville skrive ut adhd medisin til tross for at hun hadde historikk og journaler som dokumenterte behovet og fikk sin gamle lege til å skrive bekreftelse. Samme var når hun flyttet fra Oslo til New york, flere runder hos flere leger til tross or at hun hadde legeattest med seg som var oversatt og stemplet og hadde resept og medisin med seg. Mye misbruk av adhd medisiner i USA og det er veldig strengt å bli tatt uten resept. Legene som skriver ut uten reelt behov kan miste jobben, retten til å praktisere som lege og bli fengslet. Adhd medisiner blir sett på som speed i usa om du mangler resept. Sikkert ikke gøy å havne i fengsel i USA.
Er super lett å ta med medisiner hvor som helst i verden.. det eneste du trenger å gjøre er å gå til nermeste apotek.. si du skal til utlandet og si at du vil ha atest på at du tar med de og de pillene.. så vil de sjekke at du har resept for medisinen .. tror de kun sjekker for inneværende år .. og tollerene driter i om du tar med 1 boks eller om du tar med 5 bokser (så lenge du har en grunn som feks : jeg vil ha en i bilen, en på badet, en på kontoret etc ..)

Reiste selv til australia med sekken full av lisdexamfetamin, dexamfetamin, seriquel, stilnot og andre ting.. og det var nada spørsmål ved noen av pass sjekkina selv når jeg stod ved den ene plassen og ga en av tollerene et tomt brett med dexamfetamin fikk jeg null reaksjon.. så jeg gikk som lydig og snill borger bort til "topplassen" når jeg var kommet til australia og sa jeg hadde med meg medisiner i sekken og lurte på om de kunne sjekke dem (hadde også med meg noe som såg ut som et lite hefte med løse ark) De ga faen i alle arkene, slengte sekken på båndet og fikk ei bikje til å snuse litt på sekken.. og bikja virka totalt uintrissert og de sa at jeg bare kunne gå vidre .. ( var egentlig litt skuffa fordi jeg hadde styra med alle arkene .. men men .. hvis du ikke har dem og du møter en "super toller" en sånn som skal plage alle fordi han ble litt mobba når han var liten, kan du i verste fall bli sikta for narko inførsel og havne i karsoten eller på første fly ut av landet..)