Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 678
Hei, jeg er en 26 år gammel mann som har fått ADHD diagnose etter jeg startet å studere, går nå på 60mg Ritalin som jeg tar hver morgen kl 0700... (3md) Dosen funker men går fort over... er 190cm og 75kg, klarer ikke gå opp i vekt å har en skyhøy forbrenning... når skoledagen er over og dosen har gått ut er jeg jo ikke ferdig med jobbing da jeg har mange arbeidskrav som må gjøres på kvelden, tar jeg da en ny 60mg tAbelett får jeg ikke sove...og maks døgndose er på 80mg for Ritalin. legen sier han ikke har lov å skrive ut tabletter som ikke er depotabeletter til folk over 18 år... noen som kjenner seg igjen eller har samme problemet ?
Sist endret av Johniboy4991; 16. oktober 2020 kl. 18:51.
Du kan spørre om bytte til Concerta. Samme virkestoff, men varer betydellg lengre. Et annet alternativ er å redosere med en lavere dose. Har hørt om andre som f.eks tar 60mg morgen og 20 eller 30mg på ettermiddagen. Da jeg brukte Ritalin kaosel gikk effekta ut rundt 15-16 når jeg tok den 7.30. Legen min sa jeg kunne ta en mindre dose ved behov rundt den tiden.
Sist endret av OneofaMind; 16. oktober 2020 kl. 19:12.
om det er sånne i silikon kapsel med masse små kuler inni, så kan du knuse alle de små kulene, kjøpe en flaske nese sprøy og en pakke med sånne store øyedråpe ampuller, så heller du ut nesedråpene, putter støvet av de små kulene som du har knust, fyller det opp med øyedråper (som egentlig bare er sterilt saltvann) og vips har du ritalin nesedråper som funker rimelig raskt og som ikke skader nesa di noe nevneverdig..

For meg funka concerta dårlig.. så jeg foretrekker enten rene ritalin piller (ikke depo) eller Attentin som er dexamfetamin og funker mye bedre.. men er ganske vansklig å få..