Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 5708
jeg la ut 4 videoer på sosiale medier hvor jeg ha det dobbelte av hva de hadde vippset tilbake.

2 av videoene fikk masse like og np er det hauer med folk som vippser meg og tror de også skal få det dobbelte tilbake.

kan de kreve å få de dobbelte? selv når jeg ikke har bedt om penger eller lovet å gi det dobbelte tilbake?

det er som sagt de som selv har laget ett bilde av at jeg gir bort penger
Den var fin. Får håpe på Fotlenke
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Folk er faen meg dumme. Men ingen klapp på skulderen, du er ikke stort bedre selv.
Hvor mye er det snakk om? Er det snakk om 50 spenn tror jeg du kan slappe av, er det snakk om store summer får du huske at såpa fort spretter ut av labbene ved hardt grep.
Hva nøyaktig skrev du på de videoene?
Om folk er så naive og går på slikt, burde dem ha det så godt hehe
Slett kontoene og videoene. Ta ut pengene, så brenn mobilen og pc'en. Flytt ut i en forlatt hytte i skogen og lev av naturen.
Har nå motatt sånn 3000kr fra over 200 folk
Er ikke alle sikkert men, folk flest med lovlige penger som har mulighet til å anmelde vil jo anmelde :/
Du skrev jo på ei gruppe at du trengte penger å låne og at du kom til å vippse tilbake det dobbelte
Sitat av Brillert Vis innlegg
Har nå motatt sånn 3000kr fra over 200 folk
Vis hele sitatet...
Håper du mener 3000kr totalt og ikke over 600.000kr
Er det sistnevnte så må jeg bare ta av meg hatten og si godt jobba
Sist endret av Bothrops; 5. oktober 2020 kl. 01:52.
Sitat av Brillert Vis innlegg
Har nå motatt sånn 3000kr fra over 200 folk
Vis hele sitatet...
Jeg har blitt bannet fra vipps iallfall for å scamme småbeløp må betale tilbake folka pengene for å bli unbanna
Sist endret av Metylfenidat; 5. oktober 2020 kl. 01:56.
Det spørs jo helt hva du sa i filmen eller posten haha xD om du sier at: Betal x antall penger til vipps nr xx xx xx xx så får du det dobbelte tilbake, så vil en advokat fort komme til den konklusjon at du har gitt en muntlig bindene avtale som du må overholde. Eller du må komme med ny informasjon som sier at dette er en feil med en begrunnelse, eller du kan ta en spansk en og si det var et sosialt eksperiment og du bare ville se hvor godtroende folk var, betale det tilbake, men med en liten melding om "ikke gjør dette neste gang, en ekte scammer ville aldri gitt pengene tilbake" etc .. Men dersom du ikke har sakt noe i filmen, ikke har skrevet noe, kun filmet at du mottar penger og så sender det dobbelte tilbake uten noen tekst eller at du sier noe.. Så kan man jo argumentere med at de som har sett filmen har overfortolket den og de har rett og slett bare gitt deg penger ...

Men når dette er sakt så tror jeg nok du kommer aller lengst med å bare tilbakebetale alt.. og at du kun har fått 3000kr fra 200kr vil jeg tørre å påstå er flaks.. Du kunne nok lett fått mye mer, men da også hatt en mye større risiko av å bli tatt og sikta for bedrageri, noe som er en rimelig dum ting å ha på rullebladet sitt..

Og ja .. har du fått 3000kr fra 200 folk og ikke 15kr fra 200 folk.. Da bør du i det minste kjappe deg med å betale tilbake.. for av de 200 folka er det LETT noen som anmelder deg ..
Sist endret av XxErrorxX; 5. oktober 2020 kl. 02:15.
Sitat av Mekkem Vis innlegg
Slett kontoene og videoene. Ta ut pengene, så brenn mobilen og pc'en. Flytt ut i en forlatt hytte i skogen og lev av naturen.
Vis hele sitatet...
Ja. Man kan også slutte med dop på den måten. Når fleinsesongen er skikkelig over.

I alle fall. Jeg tror han ikke kommer seg unna. Vipps er en app som brukes til overføring av penger. Så jeg tror ikke ordlyden i det han sa har særlig betydning.
Sist endret av Arex_x; 5. oktober 2020 kl. 02:31.
Jo? .. Om jeg overfører X antall penger til en fyr på finn uten å ha noen logg på at jeg faktisk gir han penger for å betale for noe jeg kjøper av han, så kan det fort ses på som om jeg kun har gitt han penger og det blir ord mot ord.. Om de som enten har betalt 15kr eller 3000kr til denne karen går til politiet og har med seg filmen som dokumentasjon på handlingen vil saken bli anmeld som bedrageri.. Hvis de har overført mer enn 1500kr, så er det sikkert noen som går til forliksrådet også da prisen på dette er 1400kr på en sak, som dekkes av den som åpner sak men som ofte kreves av den man går til sak mot..

Og så er det de som har advokat forsikring fra help, og andre selskaper og minimums summen der er vel også rett rundt 3000kr .. og de nøler ikke med å ta personen først i forliksrådet og så i rettsystemet ...

Vipps bruker til alt fra å betale regninger, gjøre små kjøp av selgere på noen hundrelapper, overføre penger til venner for taxi etc .. osv .. så det er nok det vi har som er nærmest å ha løse penger i lomma.. Men .. det er fort knyttet opp til navn,nr og man logger på med min id .. så annonymt er det ikke..

Og hvis folk har en film av han der han lover å gi det dobbelte til dem, så skal det godt gjøres å komme seg unna alt med pengene dems i lomma.. og sansynligvis ikke verdt bryet heller ...
Du er så utydelig på hva du faktisk har gjort at det lukter scam og ikke missforståelser lang vei.
Spesielt mtp at du nylig opprettet en tråd om at du var heterofil, men vurderte sex med en med en eldre mann mot penger. Hvordan det skulle fungert i praksis forblir ett spørsmål til gudene. Om du kan bli tatt for det kommer såklart helt ann på hva som blei sagt og hva som kan bevises. Husk at mange gjør opptak av streams.
Hu dærre Karma bør du se opp forDu får nok høre fra hu før eller siden))
▼ ... over en uke senere ... ▼
Stakkars gutt