Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 8161
Hei alle sammen! Jeg har da kjøpt en skolepc som jeg skal bruke i de kommende årene. Men det er ett problem. Jeg klarer ikke aktivere Windows ordentlig. Jeg bestilte den via skoleordningen for billigere pc-er. Jeg begynte å sette den opp og innså fort at jeg ikke har så mange funksjoner som jeg skulle ønske. Det står at jeg må aktivere en Windows Key, men den var hverken i boksen eller limt på PCen i form for klistremerke. Oppdaterte alt som kunne oppdateres og får bare denne feilmeldingen ''Vi kan ikke aktivere Windows på denne enheten fordi du ikke har gyldig digital lisens eller produktnøkkel. Hvis du tror du har gyldig lisens eller nøkkel, velger du Feilsøking nedenfor. Feilkode: 0xC004C003''.

Lenger nede står det ''Du må angi en annen produktnøkkel for å få et ekte Windows-eksemplar. Hvis du ikke har produktnøkkel, kontakter du systemansvarlig''.

Så mine hovedspørsmål er, har jeg driti meg ut? Er det andre som har samme problem? Kommer skolen og hjelper til med alt dette ved skolestart? Har logget på med min vanlige email, burde jeg ha logget på den med skolen? Hvor finner jeg den mailen?
Har ikke skrevet inn noe produktnøkkel eller noe i den duren.

Setter pris på svar om noen vet noe. Er utrolig glad i å sette opp PCer, men dette problemet har jeg aldri kommet opp i før.
Hvis det er snakk om Windows 10 Pro så er det veldig enkelt å aktivere dette helt gratis.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Hvis det er snakk om Windows 10 Pro så er det veldig enkelt å aktivere dette helt gratis.
Vis hele sitatet...
Er ikke interessert i å gå utenfor rammeverket. Dette er en skolepc som skal brukes til skoleting, ikke andre ting som jeg har en annen pc til. Dette skal være en relativt ordinær jobbepc. Har vært borti flere som har samme problemet, ingen Windows Key. Spørsmålet mitt er rett og slett om dette er en stor feil gjort av komplett eller om dette er noe som blir gitt instrukser til når skolen begynner. Isåfall syns jeg det er utrolig dårlig formidlet.
Sist endret av Dartrix; 12. august 2020 kl. 16:24.
Ring Microsoft support så aktiverer de den manuelt.

Vi har hatt samme problem på jobb med helt nye PCer hvor det står at lisensen ikke er gyldig. Det har også skjedd en gang eller to ved oppgradering fra home til pro.
Swimming
Dartrix's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rosander Vis innlegg
Ring Microsoft support så aktiverer de den manuelt.

Vi har hatt samme problem på jobb med helt nye PCer hvor det står at lisensen ikke er gyldig. Det har også skjedd en gang eller to ved oppgradering fra home til pro.
Vis hele sitatet...
Takk for svar! Tenker at jeg venter med å ringe til jeg får hørt med skolen. Hvis ikke skal jeg gjøre det. Ønsker deg en god dag!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Skulen har antakeleg volumlisensavtale med Microsoft. Ta kontakt med dei. Det er godt mulig dei bruker Enterprise edition og aktiverer med lokal KMS.