Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2698
420 all the time
Hash cat's Avatar
Halla freakere. Jeg leste akkurat en post i en tråd her om at politiet er inne å sjekker her.

Er dette sant?

Sporer de opp personer?

Har noen blirt kontakta pga noe de skreiv på freak?

Takknemelig for alle svar

Fikk egentlig akkurat svar (Nei de sporer ikke opp personer), men gjerne skriv om dere har noen meninger/erfaringer releata til topicen.
Sist endret av Hash cat; 22. april 2020 kl. 00:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med mindre du skriver akkurat hvem du er så er sjansen tilnærmet null. Man er aldri 100% sikker på nett uansett hva du gjør.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Halla freakere. Jeg leste akkurat en post i en tråd her om at politiet er inne å sjekker her.

Er dette sant?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig vil politiet lese freak på lik linje med alle andre.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Sporer de opp personer?

Har noen blirt kontakta pga noe de skreiv på freak?
Vis hele sitatet...
Ja, nso har utlevert informasjon minst to ganger.
Sitat av nso Vis innlegg
To ganger på snart 15 år, men close enough. En tyveri- og en hacking-sak. Det har altså aldri blitt utlevert brukerdata herfra i en narkosak.
Vis hele sitatet...
Sitat av Fiyah Vis innlegg
Selvfølgelig vil politiet lese freak på lik linje med alle andre.


Ja, nso har utlevert informasjon minst to ganger.
Vis hele sitatet...
Mener å huske at den hacker saken var ganske interessant, om noen gidder å dra opp linken til meg så takker jeg deg med en virtuell klapp på skuldra.

Men ja, selvfølgelig er Politiet her inne og det er en viss bruker som er ganske aktiv som jeg har misstenkt i lang tid for å være en litt vell ivrig politimann, eller dame. Måten personen det blir skrevet på, holdningene og informasjonen angående diverse saker gjør at jeg tror vi har en katt blandt alle musene her inne.
Ikke det at det gjør noe, vi driver jo ikke med noe kriminelt på selve forumet, eller i det dagligdagse livet for den saks skyld
Faktisk så tror jeg det er bra at det er politi her inne så kanskje noen av de klarer ta til seg hva vi freakere driver med og hvilke holdninger og moraler som finnes her inne. Stort sett er det bra og flinke mennesker her, de fleste er hjelpsomme og mange er med på å forebygge farlige rusvaner og andre dårlige ideer.
Sitat av Kjelldriver Vis innlegg
Mener å huske at den hacker saken var ganske interessant, om noen gidder å dra opp linken til meg så takker jeg deg med en virtuell klapp på skuldra.

Men ja, selvfølgelig er Politiet her inne og det er en viss bruker som er ganske aktiv som jeg har misstenkt i lang tid for å være en litt vell ivrig politimann, eller dame. Måten personen det blir skrevet på, holdningene og informasjonen angående diverse saker gjør at jeg tror vi har en katt blandt alle musene her inne.
Ikke det at det gjør noe, vi driver jo ikke med noe kriminelt på selve forumet, eller i det dagligdagse livet for den saks skyld
Faktisk så tror jeg det er bra at det er politi her inne så kanskje noen av de klarer ta til seg hva vi freakere driver med og hvilke holdninger og moraler som finnes her inne. Stort sett er det bra og flinke mennesker her, de fleste er hjelpsomme og mange er med på å forebygge farlige rusvaner og andre dårlige ideer.
Vis hele sitatet...
Helt enig, har vel sett ihvertfall 4 saker i år som kunne gått skikkelig galt. Det er også mye bedre å få info ifra de som faktisk bruker/har brukt diverse enn at man finner det samme gamle "propagandaen" om at "drugs are bad, mmmkay".
Når jeg var yngre var jo ikke informasjonen man i dag kan finne på nett like tilgjenglig som den dag i dag, og det var mange som tok sitt siste pust pga de gjettet seg fram til doseringer og slikt. Det er jo ikke alle som er like flinke når det kommer til Engelsk og/eller søk på nett, og da er det veldig flott med et forum på Norsk hvor man faktisk kan lære litt allikevel.

Selv har jeg også fått god hjelp med å takle livet litt bedre, for 2 år siden så satt jeg med kniven i hånda og lurte på om det var i dag det kom til å bikke over. Hadde det ikke vært for de fantastiske forumbrukerne som brukte sin egen tid på å hjelpe meg med mine problemer så hadde jeg faktisk ikke vært her i dag.
Freak har vell brukere i alle yrkesgrupper tenker jeg, politi, brannmenn, lærere, renholdsarbeidere etc. Freak har jo underforum som dekker mange slags type hobbyer og interesser som er vanlige å ha. For eksempel så er det helt sikkert politi som har programmering og koding som hobby og bruker den delen av forumet flittig. Om de bruker de delene av forumet som omhandler litt mer lysskye aktiviteter, helt sikkert men det vil jeg tro bare er for å tilegne seg generell informasjon om "hvor landet ligger" og av ren nysgjerrighet.
At politiet er inne å myser litt av og til skal en ikke se bort fra, på samme måte som de er ute ute å myser i gatene. Freak er tross alt et ganske stort forum med stor takhøyde. Men at de aktivt leter etter saker her inne tviler jeg på da de har nok av saker å velge mellom i innboksen sine rundtom i landet.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Jeg tenkte på hva som kunne sjedd hvis jeg sa alt det jeg har skrivd her til en politibetjent. Det hadde jo gått veldig galt.
Derfor er det viktig at man ikke legger ut personopplysninger på forum. man må passe på at man ikke legger ut ting som kan kobles til deg eller din familie. Er egentlig bare å bruke hodet litt, så er ikke det noe man trenger å bekymre seg for i det hele tatt.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Jeg tenkte på hva som kunne sjedd hvis jeg sa alt det jeg har skrivd her til en politibetjent. Det hadde jo gått veldig galt.
Vis hele sitatet...
Da bør du revurdere hva du skriver her inne.
Dette forumet er åpent for alle. En politimann kan finne på å lese det du skriver her inne. Naboen din, læreren din, kjæresten din og mora di også. Ikke skriv noe på nettet som du ikke vil at disse skal lese.

Du er i utgangspunktet anonym, også for oss som sitter i forumledelsen. Dersom du er uforsiktig med hva du skriver, så er det oftest trivielt å gjøre de riktige koblingene. I alle fall for de som bare kjenner deg fra det virkelige liv - og det er jo gjerne mest på grunn av de at man velger å være anonym i utgangspunktet.
Sist endret av Myoxocephalus; 22. april 2020 kl. 08:16.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Halla freakere. Jeg leste akkurat en post i en tråd her om at politiet er inne å sjekker her.

Er dette sant?

Sporer de opp personer?

Har noen blirt kontakta pga noe de skreiv på freak?

Takknemelig for alle svar

Fikk egentlig akkurat svar (Nei de sporer ikke opp personer), men gjerne skriv om dere har noen meninger/erfaringer releata til topicen.
Vis hele sitatet...
Leste at noen , mer enn en,som postet på pyroforumet ble kontaktet for en "prat" etter Breivik/utøya-angrepene.Men ikke så merkelig det egentlig.
Jeg ble kontaktet av PST basert på brukernavnet mitt her etter utøya. Når jeg spurte hvordan dem knyttet brukernavnet mitt til meg så var det en "statshemlighet" sa dem, hehe.
Jeg ble konfrontert med brukernavnet mitt under et avhør.
Her er et innlegg i Politiforum fra en kriminaltekniker som jobber med narkotika som selv nevner at hun leser freakforum.

jeg er meget godt opplyst rundt tema narkotikakunnskap, og har jobbet tett på denne problematikken i mange år. Jeg vil da presisere at jeg i tillegg til å jobbe tett med emnet, også både leser alt fra «Freakforum», artikler om legalisering, rapporter fra andre land m.m.
Vis hele sitatet...

Forøvrig så tror jeg det er mest for å ha oversikten over holdninger og bruksmønstre. Er jo av interesse for politiet å vite hva som omsettes, hva som regnes for god og dårlig praksis (injisere piller f.eks. ) men jeg tror det er sjelden politiet selv går på fisketur på freak for å finne kriminelle.

Når det er sagt så har minst en bruker skrevet at han ble konfrontert med noe han har skrevet her inne, så skal ikke utelukke at det skjer, men tror det mest dreier seg om tips. Er for mye tull å bla igjennom til at jeg tror det kan være god tidsbruk. Kanskje mer hvis det man skriver kan brukes i etterforskningen, presse mistenkte osv.

Ja var Ivar jeg tenkte på.
Vil du fortelle litt mer hva som skjedde? Hva det gjaldt osv?
Sist endret av Marlboro666; 22. april 2020 kl. 10:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Med tanke på hvordan politiet fremstår kunnskapsmessig på dette området, så kan det jo tenkes at hun overdrev litt.
Hun er sitert med "alt". Dersom man hadde fulgt med på freakforum i detalj, så hadde man også innsett at frikerne var mennesker, og mennesker klarer man ikke motivere seg selv til å gjøre hva som helst med, uansett hva slags resultat det får.
Studier humaniserer studenten, og dens oppgave..
Sist endret av meaculpaUIO; 22. april 2020 kl. 10:35.
Pyroteknikkmoderator
Bang's Avatar
PST kontaktet alle som hadde handlet hos Keten Chemicals, og der tipper jeg at de aller fleste også var brukere av pyroforumet.
Poenget var bare å bevise at det forekommer. Hvor utstrakt det er kan jeg ikke si noe om.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Jeg ble konfrontert med brukernavnet mitt under et avhør.
Vis hele sitatet...
Hvordan visste de at du hadde det brukernavnet da? Hadde de beslaglagt dataen din eller var du i avhør pga noe du hadde skrevet her inne?