Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 6773
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
35 8
Hei freaks.

Jeg ble for drøyt en uke siden stoppet av politiet. Det ble tatt promilletest og den var grei. Da de kom tilbake med førerkortet fortalte de at jeg så veldig nervøs ut, så de mistenkte jeg var påvirket, så klart.

Fra der ble det tatt litt diverse tester med penn og lommelykt, fikk ingen spesiell kommentar på akkurat det, men de besluttet med at jeg skulle til legevakten for blod og urinprøve.

På legevakten tok jeg blodprøve, deretter edruelighetstest fra legen, som gikk veldig fint. De hadde fått telefon fra en jurist om at jeg måtte ta urinprøve - som tok lang tid og til slutt måtte vi til politistasjonen for å ta urinprøven.
Her ble telefonen min beslaglagt, samt førerkortet. Her fikk jeg beskjed at jurist hadde avgjort at det skulle være beslaglagt.

Jeg fikk snakket med advokat før avhøret, fortalte jeg røyket sist på fredags kveld, men har dog røyket tidligere enn det, så jeg fortalte at det forundrer meg ikke om at det vises noe på prøvene. Advokaten ba meg å IKKE erkjenne bruk eller kjøring i beruset tilstand (noe som jeg heller ikke var)

I avhøret fortalte jeg at jeg hadde vært ute på fylla, uheldig å bommet en sigg som var mer enn bare tobakk i. Jeg erkjente ikke bruk for dette.

Dette var veldig greie politifolk, merket de tok noen manipuleringstaktikker så klart, men de var ellers OK å ha med å gjøre.

Jeg fikk tilbake telefonen og bankkortet, men de fortalte de må vente på svar fra urinprøven før de kan vurdere om jeg får den tilbake.

Hvordan tror dere dette blir å gå, og eventuelt hvor lang tid det går før jeg får svar angående saken?
Sist endret av mentalmelt; 20. september 2020 kl. 15:11. Grunn: By request
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
https://www.help.no/fagomrader/andre...rerkortbeslag/

tenkte du kanskje også ville se denne - du var ikke pliktig å gi fra deg sertifikatet, antagelig
Sist endret av meaculpaUIO; 2. mars 2020 kl. 20:54.
Tror nok førerkortet ryker om urinprøven viser noe
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
https://www.help.no/fagomrader/andre...rerkortbeslag/

tenkte du kanskje også ville se denne - du var ikke pliktig å gi fra deg sertifikatet, antagelig
Vis hele sitatet...
Søren klype da. Men hvordan er det med digitalt førerkort da?
Jeg har ikke appen lastet ned, men er det lovlig å kjøre med den om mitt fysiske førerkort er beslaglagt?
Tror desverre du har sperre inne hos politet, så ikke lurt å kjøre nå før ting er avklart
Anonym bruker
"Forelsket Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvsagt kan du ikke det. Det er ikke bare fysisk førerkortet som er inndratt, det er din rett til å kjøre bil.

Det vil ikke hjelpe med appen, da det der også vil komme opp at du ikke har rett til å føre motorvogn
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Verste av alt:

Beslag mens hovedsaken etterforskes og avgjøres

Hvis du samtykker til beslag, vil det erfaringsmessig ta vesentlig lengre tid, flere måneder, før du får hovedsaken avgjort og førerkortet tilbake. Saken din vil bli prioritert lavere i køen og bak dem som ikke har samtykket til førerkortbeslag.
Jeg tror du dessverre må belage deg på en periode uten førerkort hvis urinprøven har positive utslag. Normalt sett medfører dette at du må gå til fastlegen og avlegge faste (vanligvis ukentlig) utinprøver, og når de har vært ren i alt fra 6 til 12 måneder får du det tilbake "på prøve". Du får førerretten tilbake, men må avlegge uanmeldte, sporadiske prøver over en lengre periode - som naturligvis også må være negative.

Det jeg skrev over er riktignok worst-case-scenario, men lykke til uansett
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Takk takk Skal ikke akkurat få forventningene så høye, men hadde vært fint å slippe unna med bare bot, da.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kunne ikke TS ha nektet å avlegge urinprøve også? Selv med hjemmel fra jurist kan de da vel ikke tvinge folk til å urinere?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det fremgår ikke 100% klart av OP sitt innlegg kanskje, men det så ut som han ble stoppet i en trafikkontroll.

Da har de flere hjemler.
Sist endret av meaculpaUIO; 2. mars 2020 kl. 21:59.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Jeg ble stanset mens jeg kjørte, ja. Det jeg lurer på nå, er at det er spilt opp på opptak av avhøret at jeg ikke erkjente fradrag av førerkortet, ikke signerte jeg noe som inneholdt noe informasjon om førerkortet. Er dette noe jeg kan be om å få tilbake?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det som var støgt for meg er at blåseprøven var negativ, og så kunne de likevel bare synse seg frem til at han skulle tas en utvidet prøve av.
Hvor er rettssikkerheten?
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det som var støgt for meg er at blåseprøven var negativ, og så kunne de likevel bare synse seg frem til at han skulle tas en utvidet prøve av.
Hvor er rettssikkerheten?
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Var heller ingen spyttprøve, men likevel var han stålsikker på at jeg var påvirket, fordi jeg har en tendens til å rynke med øyene mine om jeg er nervøs eller lignende. (Tipper det var fordi jeg har tidligere fått bot for bruk, dog førerkortet røk ikke.)
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kan jo være at du var nervøs og at det var riktig vurdering av dem, men det er også et problematisk grunnlag av mange, mange grunner.
Enhver person som har opplevd et overgrep fra en autoritetsperson, er en nervøs type, har en dårlig dag, har opplevd mye shit uken allerede kan ha sånne reaksjoner. Du får engasjere deg i dette rettspolitiske området neste gang det kommer opp.
https://www.dagsavisen.no/debatt/vil...sning-1.459383
Bjørn Dahl sitter fengslet for tiden, men kampen for rettferdighet på dette området er langt fra over.
Anonym bruker
"Rik Skoglemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det fremgår ikke 100% klart av OP sitt innlegg kanskje, men det så ut som han ble stoppet i en trafikkontroll.

Da har de flere hjemler.
Vis hele sitatet...
Hva kan dem gjøre hvis man nekter? Skyve en kateter i urinrøret?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ta deg med makt til legevakten? Blir ikke første gang.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Hei igjen. Vil gjerne meddele at jeg har en venn som var borti det samme som meg,
men han trengte ikke å levere inn førerkortet, selv om de betjente mente han var under påvirkningen, og han måtte eventuelt levere tilbake førerkortet når blodprøvene var ferdig analysert - tanker om dette? Kan jeg be om å få det tilbake inntil blodprøve sier noe annet?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Du kan be om å få det tilbake, du er jo ikke fysisk forhindret fra å prøve det? Men vurderingen fra politiets side kan være så kjip og enkel som dette: Vi har tatt lappen fra en potensiell ruskjører, og hvorfor i hææærrvvete skulle vi gi den tilbake til han, og potensielt være "geme gutter" som hjelper han å lovlig sette seg bak rattet igjen - før vi har politijuristens vurdering, og svaret på blodprøvene? For dem kan jo du være en irrasjonell, farlig ruskjører som lett kan utsette andre for fare.

For hjemmel til å holde det har de garantert. Etter at du har vært så medgjørlig å levere det fra deg. Det høres nesten bestialsk opposisjonelt ut, men du kunne stått på ditt i denne situasjonen og sagt at du er klin edru, var klin edru, og at du derfor ikke vil levere fra deg lappen. Da ville de måttet vurdere om de skulle fysisk ta fra deg, og risikere større tap og lavere troverdighet senere i straffekjeden.

Ville evt da prøvd å få en uttalelse om hva som kan føre til at du får lappen tilbake, hva det er betinget av.
Men tror dette er et dødt løp. Cannabisbrukere kan ikke 100% trygt nytte sitt sertifikat, selv om de aldri kjører påvirket, her i landet.
Ihvertfall hvis man røyker nogenlunde jevnlig.
Sist endret av meaculpaUIO; 3. mars 2020 kl. 00:25.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hva kan dem gjøre hvis man nekter? Skyve en kateter i urinrøret?
Vis hele sitatet...
I tilfeller der politiet har rett til å kreve urinprøve gjør man lurt i nekte uansett hvis man vet man tester positivt. Det som da skjer er at de holder deg nede og tar en blodprøve. I blodet spores stoffer som regel mye kortere enn i urinen.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Jeg skal ta å ringe imorgen å høre. Tenker det er lurt å fortelle at erkjennelsen min er på opptak at jeg ikke vil bli fratatt lappen.

Triste tilstander i Norge syns jeg. Håper det vil skje noen endringer fremover mtp rusreform og normal norge. Syns nesten det er skammelig hvordan politiet holder på.

Det som var "morsomt" i kontrollen, var at jeg kunne se og føle hvordan ting endret seg da de tok førerkortet for å sjekke historikk osv - Da var betjenten lite happy med smalltalk og rett på "Har du røyket hasj før?". Minner meg når haien først får smak på ferskt blod.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Velkommen til hvorfor mange engasjerer seg for å få slutt på narkotikakrigen i Norge - den korrumperer hele samfunnet, og fører til en overdreven jakt på folk som egentlig ikke gjør noe spesielt galt eller farlig. Man bør selvfølgelig aldri sette seg i bilen etter inntak av et rusmiddel, men mange cannabinister mister lappen uten å bli tatt påvirket i en bil.
I tillegg er jo måten de måler dette på - og karakteriserer "påvirkning" - også en sham uten like.
Sist endret av meaculpaUIO; 3. mars 2020 kl. 00:51.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Fint sagt. Jeg syns denne omregningen til promille er det dummeste jeg har vært borti. Jeg husker jeg småpratet med en av de betjente på legevakta og spurte hvordan dette "fungerer" da. Han forklarte dette med mengde THC i blodet og hvordan det omgjøres til promille, da jeg spurte "Om jeg ikke har røyket siden forrige uke, men nok til at det går over den lovlige promillegrensen, er det ekvivalent med promille på alkohol? For om du har prøvd cannabis så vet du at man ikke er påvirket direkte på samme måte som alkohol", hvor det førte til han ble litt stum og mumlet litt, pluss den gode gamle "mEn mUh rEaKsJoNsTiD" og "hasj er noe dritt".
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
I tilfeller der politiet har rett til å kreve urinprøve gjør man lurt i nekte uansett hvis man vet man tester positivt. Det som da skjer er at de holder deg nede og tar en blodprøve. I blodet spores stoffer som regel mye kortere enn i urinen.
Vis hele sitatet...
Ja, det er det jeg også tror vil skje hvis man nekter å urinere. Ikke noe problem sånn sett, da er det bare å bli med dem og avlegge blodprøve helt frivillig, trenger ikke å binde meg fast til stolen liksom Det er påvisning av inaktive metabolitter i urin som provoserer meg. Det har absolutt ingen påvirkning på kjøreevnen, så snuten kan bare glemme det.

Hvis de faktisk går så langt at de kjører noen til sykehuset, binder dem fast til ei seng og får sykepleieren til å stikke kateter i urinrøret, så vil jeg betegne det som ærekrenkelse og tortur. Kan umulig være lov.
Er lett med fasiten i hånden nå ja, men ja du skulle aldri gitt noe urinprøve
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Meld deg inn i en org som normal eller tryggere - på lang sikt så er de disse som vil føre kampen for rettsikkerhet på dette feltet også.

Bjørn Dahl er en fyr som kan spesielt mye om dette. Han sitter som sagt fengslet nå, men det er mulig å få kontakt med han via Facebook.
Det skjer ikke så mye i denne saken nå, men han kan opplyse deg om rammene for det som skjer og hva du kan forvente.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Er allerede medlem i Normal Er noen interesserte i eventuelle oppdateringer i saken min, i tiden fremover?
Helvetes dritt folk! Denne typen politifolk fortjener ikke den minste respekt.

Jeg opplevde en tilsvarende situasjon som deg. Jeg var trøtt og tok meg en kvil i en avskjermet grøft da jeg skulle kjøre 8 timer over fjellet. Da kom politiet plutselig bankene på bil døren. Og når de nistiret meg lenge rett i pupillen var det ikke rart at jeg ble nervøs. Så da var det det først promilletest før det bar ned på politikammeret for urintest. Heldigvis hadde jeg ren urin. Men det fikk meg til å tenke på hva som kunne skjedd om jeg tilfeldigvis tok meg en spliff en helg i forveien. Jeg ville f.eks mistet jobben. Det var noen skuffede politifolk som måtte gi meg lappen tilbake. Ellers prøver de av all sin makt å manipulere frem noe de kan få på deg, slik at oppklaringstatistikken de personlig har sørget for får seg en boost den dagen. Det gjelder og si minst mulig, eventuelt si man hater alt som har med narkotika å gjøre. Mange lar seg lura av at de kurser seg i hvordan de skal virke hyggelige. Men det er bare gjennomsyret falsk.

Håper virkelig gruppesøksmålet går gjennom og at rusreformen innebærer en realistisk tilnærming til førerkort og ruskjøring. Da med en vitenskapelig ballast i ryggen. Da kan vi kose oss over at tullebukken Jørg Mørland vil måtte stå til rette for hva han har begitt seg ut på. Alltså han som sto i spissen for "den høye promillen" en joint i forige måned er. Og det er derfor folk lett mister lappen uansett, selv om de svært sjeldent unner seg alternativer til alkohol.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ja, han er arkitetekten bak metabolitt-teorien i Norge og den som har bygget opp denne forståelsen i norske domstoler.

Her i Norge er alt som har med cannabis nær det verste, ingen refusjon på blåresept, sinnsykt omregning av promille sammenlignet med fks Frankrike, metabolitt faenskapet, et klasseskille hvem som har råd til medisinsk cannabis (for penger er eneste hindring i dag), en aktiv jakt på brukere hvert år, Bretteville-Jensen som prøver å bli den første forskeren i verden som skal avdekke hjertefeil indusert død fra cannabis.

Davang hjerneforskeren og en drøss andre fagidioter som går inn på cannabis som tema uten å være noe spesielt utdannet i det, og cannabis og dets horrible ødeleggende effekt problematiserer de gjerne opp og ned, men prøv å få dem til å si noe om kontrollskader, eller de psykiske konsekvensene av å være 2. rangs i samfunnet, eller utsatt for overdreven maktbruk?

Da blir det stille som faen. De tar det etablerte og det korrekte sitt parti, og risikerer ingenting for de svake i denne saken. Og det er sånn du kommer deg opp her i Norge, Det er etablert helt siden mykle, bjørneboe, øverland sin tid, at en del av kulturen i NOrge er å måtte hykle og late som for å bli akseptert/komme seg opp.

Vi har det samfunnet vi fortjener desverre. Et godt eksempel er boligpolitikken i Norge. Selv et land med så sterke omfordelende tradisjoner som oss kan ikke røre boligmarkedet, selv ikke på venstresiden. AP messer ikke med den rike middeklassen, der de fleste har en primær- og en sekundærbolig, pluss hytte, to biler og båt. En levestandard resten av verden kan drømme om.

For den rike, store, kvapsete og ignorante middelklassen, med sine skirenn, sin fotball, sin selvsagte forherligelse av sin livsstil, grådig "chroney" kapitalisme, råtne psykiatri, råtne barnevern, og pill råtne holdniinger i helsevesenet på ledernivå.

Her i Norge hiver vi heller milliarder etter narkotikakrigen, enn å fks se på arbeidslivskriminalitet og skatteundragelse, og korrupsjon.
Og mange vet hvorfor - middeklassens bruk av au pairer, svart og underbetalt arbeidskraft i restaurantbransjer/byggebransjer, i oppussingen av private hjem. Noen tjener på det. Og de etablerte strukturene kan kun makta selv endre på, det er ikke mulig for mange å røre ved uten å ha et maktapparat rundt seg eller makt selv

kall meg gjerne bitter, men jeg er skuffet over mye i dagens norge,
og jeg tror mange kjenner på frustrasjon over hvordan verden er i dag
mer falsk, overbærende og uinteressert enn ever
Sist endret av meaculpaUIO; 3. mars 2020 kl. 03:49.
Sitat av Tommy Lilfinger Vis innlegg
I avhøret fortalte jeg at jeg hadde vært ute på fylla, uheldig å bommet en sigg som var mer enn bare tobakk i, pluss jeg ble dopa på nasj (pga urinprøven ga utslag på molly og amf). Jeg erkjente ikke bruk for dette.

Dette var veldig greie politifolk, merket de tok noen manipuleringstaktikker så klart, men de var ellers OK å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Jeg bare lurer på hvorfor du velger å innrømme noe som helst. Hva er grunnen til at du sier at du bommer en sigg som inneholdt noe du ikke visste? Dersom prøven vil vise at du hadde inntatt cannabis, så er jo saken klar. Å innrømme noe slikt vil jeg tro at aldri vil være formildende.
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Sitat av bronsky Vis innlegg
Jeg bare lurer på hvorfor du velger å innrømme noe som helst. Hva er grunnen til at du sier at du bommer en sigg som inneholdt noe du ikke visste? Dersom prøven vil vise at du hadde inntatt cannabis, så er jo saken klar. Å innrømme noe slikt vil jeg tro at aldri vil være formildende.
Vis hele sitatet...
Hei. Jeg skal ikke si jeg har masse erfaring av dette i mitt liv, men det jeg tenkte var at siden de kom til å finne noe spor i blodet, i det minste, så kom det bare ut. Dette kom ikke på opptak i avhøret.

Man lærer så lenge man lever, eller?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Alle kan gjøre den feilen. Det er fordi vi ikke greier å spre opplysningene til alle. Kollektivt ansvar
ja, man lærer av det, man har alle vært i den situasjonen. er lett å være etterpåklok
Vet ikke hvor du er i landet men her hvor jeg bor ser jeg stadig mer og mer av akkurat dette. Jeg kan helt ærlig ikke telle på alle fingrene engang hvor mange jeg kjenner som har blitt utsatt for noe slikt, da spesielt av to lokale superhelt sivilpoliti.

Først leiter de etter biler med feks et par ungdommer i, så kommer de i sivil med blålys og stopper folk, gjerne midt på dagen. De sier at dette er vanlig rutinekontroll, selv når de ligger bak deg og venter med blålys til du er i oppkjørselen der du bor, eller der kompisen du kjører bor. Så varierer det litt men den ene tingen de er innstilt på allerede er å ta deg for dop og ta blodprøve. Bilen må du få fjerna men du kan ikke kjøre før svar på blodprøven, som tar inntil 3 uker.

Kjenner mange som ikke tar noen ting som fortsatt har blitt utsatt for dette og det er selvfølgelig problematisk selv om de får lappen igjen.. Tar de spyttprøve sier de alltid enten at det ble positivt, eller ugyldig resultat som begge deler gir dem grunn til å ta deg med på prøver. Vet om to som har blitt oppfordret til urinprøve på stedet for å ikke måtte bli med dem, men hva så? de får uansett kjøreforbud.

Personlig ble jeg stoppet 2 på natten etter en lang dag på veien og en av de eneste gangene jeg var hundre prosent sikker på at jeg ikke kunne tas for noen ting, til og med bilen var i topp stand, hadde ikke rørt noe på et døgn og var to gutter og to jenter.
De skulle ha legitimasjon på alle sammen og fant fort ut at kompisen min hadde en dom på seg. (For dagen etter røyking -THC "promille" som han mista lappen for). Da var det umiddelbart ut av bilen og full razzia, en ekstra politibil kom til og med for å hjelpe. I tre kvarter leter de, fordi de fant en longpape pakke bak i bilen. "Bare innrøm det, vi finner det du har uansett" sa han ene til meg om igjen og om igjen og jeg måtte strippe og bli lyst oppi ræva, selv om alle de idiotiske testene med å telle ned fra 30 osv var godkjent. De tre passasjerene måtte også strippe (enten langs motorveien eller "bli med på stasjonen".... Spurte om alle rutinekontrollerte ble lyst opp i ræva i grøftekanten æ.. til slutt så ga de opp å ta oss for noe og forsvant, alt de sa var at da er vi ferdige, så dro de. Da forsvant all min respekt for etaten.

Og ja jeg mistet året etterpå lappen selv, samt ble tatt for besittelse. Har vært med 3(!) Venner av meg når de har fått spyttprøve og samme regla og trusler om å bli tatt med hvis ikke, noe de uansett blir 90% av gangene. Ikke bare kjenner de meg igjen når sånn skjer, de minner meg på at vi har møttes før, later som om de bryr seg om det går bra for tida osv

Og dermed blir de jeg kjører med automatisk mistenkt, som gjør at jeg ikke tør sitte i fremsetet med noen som enten ikke må vite min historikk med dem, familiemedlemmer feks risikerer å måtte ende uten lappen i 3 uker etterpå pluss mulig ransaking av klær og bil. eller venner som røyker risker å bli tatt - FORDI JEG SITTER PÅ? Gøy å være en magnet for purken. De har til og med (og dette er faktisk sant,) tatt en U-sving da jeg og kompis kom motsatt vei, med trafikken 16tiden en torsdag, vi så bilen snu i speilen begge to og rett etterpå, kom de lyseblå koselig blinkene. Jaja nok en lappløs kompis mens jeg ble tilbudt som vanlig å bli kjørt hjem, nei takk du konstabel...

Og gjett hva som skjer, jo atter en ung mann på vei til å bli noe mister alt han har jobbet seg opp til og mulighetene han hadde. Fordi med meg og mange andre ryker jobben som en konsekvens av å ikke kunne kjøre selv lenger. Jeg har inntrykk av at dette har ødelagt for flere ungdommer en noen gang før, spesielt etter spyttprøve ble vanlig. Det er stadig færre av mine venner som har lappen lengder etter at de begynte med dette her.. de to nevnte konstabler var tilogmed på dobbelside i avisa da de fikk medalje (kødder ikke) medalje for å være dyktigste narkopurk i verdensdelen...

Det er så mye galt med denne utviklingen at jeg kan ikke få sagt nok en gang. En kort oppgave på jobben vel gjennomført for politiet, betyr for ofrene at livet blir, om ikke snudd opp ned, kraftig påvirket av det.

Selv smalt jeg, rusa på så mye forskjellig at jeg forstår at det straffes, totalvrak er en ting men kunne nok tatt livet av noen, det er det dummeste jeg har gjort. Den er liksom grei. Men det som ikke er greit er at en stor del av en hel generasjon risikerer å miste lappen selv om de ikke har røykt den dagen....
UP kommer til å være meget synlig framover, hvis du følger ditt lokale politidistrikt på Twitter vil du se at etter nyttår er innsatsen mangedoblet..

Relevant
https://www.politiforum.no/artikler/...ges-ned/479055
Det å miste førerkortet er ingen straff, men jammen føles det slik!!
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Såklart er det vel en straff å bli fratatt noe man har betalt opptil 20 lapper for! Dette er mer symbolikk fra snuten sin side som går i duren "Bryter du loven så tar vi goder fra deg". Seff er det vel en straff å miste et privilegium.. Når snutefaen tok lappen min så nektet jeg å gi det fra meg og da har jeg lov til å kjøre igjen om ikke saken er gjort noe med innen X tid, men så fikk jeg et brev fra purken om at siden de hadde ferie avvikling så gjaldt ikke det og det ble lagt på 3 ekstra uker, og da hadde jeg jo kjørt masse ulovlig uten å vite det! nå har det gått over 2 år så nå har jeg lov til å ta lappen på nytt, men det kan jeg jo seff ikke uten å vise at jeg er edru i hverdagen når jeg ikke kjører i opptil 5 år! Hvis du ikke synes at det er en straff at politiet skal ta lab-analyser av urinen min i 5 år for at jeg skal få lov til å kjøre bil så er jeg uenig. Selvom folk blir tatt ruset uten att de kjører så kan de få de konsekvensene jeg har nevnt ovenfor og det er i mine øyne 100% en straff.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Såklart er det vel en straff å bli fratatt noe man har betalt opptil 20 lapper for! Dette er mer symbolikk fra snuten sin side som går i duren "Bryter du loven så tar vi goder fra deg". Seff er det vel en straff å miste et privilegium.. Når snutefaen tok lappen min så nektet jeg å gi det fra meg og da har jeg lov til å kjøre igjen om ikke saken er gjort noe med innen X tid, men så fikk jeg et brev fra purken om at siden de hadde ferie avvikling så gjaldt ikke det og det ble lagt på 3 ekstra uker, og da hadde jeg jo kjørt masse ulovlig uten å vite det! nå har det gått over 2 år så nå har jeg lov til å ta lappen på nytt, men det kan jeg jo seff ikke uten å vise at jeg er edru i hverdagen når jeg ikke kjører i opptil 5 år! Hvis du ikke synes at det er en straff at politiet skal ta lab-analyser av urinen min i 5 år for at jeg skal få lov til å kjøre bil så er jeg uenig. Selvom folk blir tatt ruset uten att de kjører så kan de få de konsekvensene jeg har nevnt ovenfor og det er i mine øyne 100% en straff.
Vis hele sitatet...
Det er klart det er straff. Og har man barn i tilegg, så sendes barnevernet på nakken. Men relatert til den praksisen de driver med er det store spørsmål om det i det hele tatt er lovlig. Mest sannsynlig er det ulovlig.

Utfrdinger er at mannen i gata ikke har råd til å følge opp det den typen politifolk som får ståpikk av og ødelegge livet for folk rettslig. Men nå i løpet av året som kommer, går vi i en spennende tid i møte. Meg bekjent er skal menneskerettighetskomisjonen i Strassburg ta opp en rekke saker om hvordan norsk politi har holdt på. Det burde under alle omstendigheter fått konsekvenser, men det blir mest sannsynlig som med NAV og barnevern skandalene. Anvsvaret blir feid under teppet. Men en regelendring klarer de ikke vri seg unna til slutt. Så hold ut, men fortsett og fortell historiene så det blir lagt press på de helvetes møkkafolkene som har lagt til rette for dettte.

https://www.bt.no/btmeninger/leder/i...laaser-i-loven
Sist endret av pipestilk; 6. mars 2020 kl. 01:31.
Anonym bruker
"Uvøren Lomre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av pipestilk Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Bra artikkel. Interessant å lese kommentarfeltet. Som Mr. Stein Ove Helgesen her. Det er nesten imponerende at det går an å være så vrang. Wow!

Hadde en skikkelig boomer-advokat en gang. Altså i en helt annen sak så det spilte egentlig ikke noen rolle. Han var helt lik. Kom med den det klassiske historien vettu, den alle har hørt kjenningen som havnet på psykiatrisk å sier koko etter ett trekk. Det er veldig skremmende at folk som jobber i det systemet har så lite kunnskap
▼ ... over en måned senere ... ▼
Vitsebokforfatter
Tommy Lilfinger's Avatar
Trådstarter
35 8
Hei igjen freaks!

Glemte å oppdatere, men jeg kan melde at blodprøven viste under 0,2 i promille, noe som jeg IKKE forventet!
Jeg fikk førerkortet tilbake, men ei fin lita bot, da. Kanskje er jeg enda så heldig som slipper bot for bruk, med tanke på hva riksadvokaten meldte her om dagen.

Vi får se, krysser fingra igjen!
Sist endret av Tommy Lilfinger; 8. april 2020 kl. 09:17. Grunn: Skrivefeil
Gratulerer så mye med at du "slapp unna" noe værre fordi det hadde absolutt ikke vært fortjent. Heldigvis kan man vel si selv om det ikke burde være sånn.