Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5575
jeg har lenge investert i bitcoin og crypto, nesten hele lønnen min går til det siden jeg bor hjemme og har lite utgifter.

kompiser spør hele tiden om og kjøpe bitcoins fra meg, og de spør hele tiden om og betale cash. jeg har aldri gjort det i frykt om at det er ulovlig på en eller annen måte.

er det ulovlig? eller er det okei at jeg gjør det.
isåfall er det noen restriksjoner som gjør at jeg ikke kan gjøre mer en så så mye?
Det er 100% lovlig.

Men du må melde fra på selvangivelsen om din Bitcoin formue, i følge loven.
Lovlig å selge BTC med cash, men som aig påpeker her må det føres opp i selvangivelsen.
Dog styr unna vipps, de stenger kontoen din hvis de mistenker salg/kjøp av krypto.
Hvorfor holde unna vipps? er det ikke lov at jeg gjør det med vipps? kan jeg eventuelt ringe banken og spør?
Det er lov, men Vipps ønsker ikke crypto relaterte transaksjoner så de stenger kontoen din om de finner ut av det
Stenger de vipps kontoen eller bank kontoen?
Altså: Vipps kan umulig vite om du har solgt bitcoins. Du mottar betalingen over Vipps, så sender du bitcoins over nettverket som vanlig. Enkelt og greit. Man kan da ikke levere bitcoins over Vipps.
Feks vipps ser jeg har fått en overføring på 4000 og etter det brukt 4000 på en krypto side. kan jeg komme i noe trøbbel?
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
Feks vipps ser jeg har fått en overføring på 4000 og etter det brukt 4000 på en krypto side. kan jeg komme i noe trøbbel?
Vis hele sitatet...
Nei, Vipps kan ikke vite om du har brukt pengene til å kjøpe kryptovaluta.
Men når det legit står COINBASE på transaksjonene? OGSÅ er det ellers okei og kjøpe ting på nett til folk som vippser deg?
Sitat av Gentleman1145 Vis innlegg
Men når det legit står COINBASE på transaksjonene? OGSÅ er det ellers okei og kjøpe ting på nett til folk som vippser deg?
Vis hele sitatet...
Null stress om det er en eller to transaksjoner hvor det står "COINBASE", eller "crpyto", "btc", whatever. I fremtiden kan det likevel være være lurt å be kameratene dine ikke skriver noe kryptorelatert på vipps.

om vipps så hadde visst det, hadde de nok ikke brydd seg når transaksjonene er så små uansett, så lenge det ikke er flere ti/hundre tusenvis av kroner i måneden
Alle transaksjoner over 3999 rapporteres. Hvitvaskingsloven blir strengere for hver dag som går.. Vipps går likevel fint med måte.
Det kommer til å stå Coinbase kun i bankoversikten din (etter å ha kjøpt med kort), fordi det er umulig å handle kryptovaluta med Vipps!!!

Forøvrig er Coinbase bare svindel. Jeg er mest fornøyd med www.cex.io og www.binance.com men jeg tvinger ingen til å bruke det samme som meg.

*lol*
Sist endret av aig; 3. oktober 2019 kl. 10:39.