Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 6333
Hei,

Er det noen av dere der ute som vet hvor fort et 18 dager gammelt hull i øret gror tilbake til det normale? Det er fortsatt ikke grodd seg skikkelig til.

Håper på svar!
coreguy
Hva mener du med normale? er det at det fortsatt er mulig med øredobb, men ikke ferdig grodd. Eller at det gror helt igjen slik at du ikke har hull lengre.
Hvis det er sistnevnte så kan jeg fortelle at jeg tok ut blingblingen siste året vgs, og de har fortsatt ikke grodd igjen 5 år senere...
Har ikke så stor erfaring, men da jeg var 8-9 fikk jeg pressa en piercing igjennom øreflippen. Hadde den der ikke lenge, og 2-3 år senere da jeg var 10-12 pressa jeg en dobb igjennom øreflippen for morroskyld og det var relativt smertefritt. Kjenner en klump der enda, og er synlig hull. Det går vel uten å si at jeg ikke har hatt noe igjennom der på mange år. Kan teste om jeg får pressa det igjennom i helga.

Husk at øret ditt har ikke grodd skikkelig. Er det ingen stang der for å forhindre at det tetter seg vil arrdannelse OL tette for deg. Vet egentlig ikke om det har grodd skikkelig etter 18 dager uansett, men hvorfor er det så viktig at det gror?
Sist endret av Relevant; 17. juni 2016 kl. 02:31.
Det å ta hull i øret hos frisør går ut på å presse en relativt butt gjenstand gjennom øreflippen. Det skaper massre arrvev (du "knuser" deg gjennom istedenfor å skjære), og i verste fall vil du ha hull i øret resten av livet om du tar ut en dobb. Tar du derimot hull hos en piercer, brukes en spiss/skarp kanyle som ikke skaper nevneverdig med arrvev. Slike piercinger (med forbehold om at de er små nok) vil stort sett gro sammen i løpet av noen dager/uker avhengig av hvor lenge smykket har sittet i flippen.

Altså: Regner med at du har frisørhull, og da er det veldig mulig at det aldri vil lukke seg ordentlig.
Sist endret av zeuber; 17. juni 2016 kl. 22:37.
Jeg tok 4 nye med nål for 3-4 måneder siden, et par av de midt på øret, jeg hadde små ringer i de i to uker før de ble betente av at jeg lå på de om natten.
De er åpne enda.
Hvis det er betent så er det kanskje grunnen til at det ikke gror skikkelig. Hold det åpent så guffa kommer ut og dytt inn noe bacimycin eller noe.
Det som blir sagt over her er sant. Tok hull i øret når det var "kult" for en del år siden, lagde også et med en tegnestift. År siden sist jeg prøvde men får sikkert dobb igjennom der forsatt. Kan liksom se antydninger til hullet på begge øra.

heartslava
Hvis øret er omt, varmt eller verkende kan en lage varmt saltvannsbad og ha øret oppi en stund, det skal bare være hudvarmt, ikke slik at du brenner deg. Det er antibakteriellt og varmen får igang blodomløpet, det har fungert helt ypperlig for meg og cleara verket på 2 dager.
Trådstarter
27 0
Hei,
Takk for svar! Jeg har tatt den ut for på kvelden for tre dager siden, og det gror raskt. Jeg tok hullet hos en piercer, som ble sagt her. det er ikke noen form for infeksjon, da øret ikke blir rørt nevneverdig og jeg renser regelmessig.
Jeg tok i venstre øret hos frisør, og høyre øret hos piercer i tenårene. Har ikke hatt noe i noen av hullene på over 10 år, og venstre øret er fremdeles ikke grodd igjen.