Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 16353
Sitat av Kanoner Vis innlegg
Var litt i tvil om jeg skulle gidde å engasjere meg i denne diskusjonen, siden den er ekstremt forutsigbar og gjennomsiktig.


Det er ikke noe nytt under solen dette nei. Og handlingen og filmingen er rimelig ekstrem. Jeg syns like vel det er veldig rart at det utvikles hat mot hele menneskegrupper på grunnlag av et lite representativt utvalg og hendelser. Mener dere virkelig at disse hendelsene er representativ for en spesiell gruppe mennesker? Hvilke isåfall?


Så ut fra dette trekker du at hele denne "folkegruppen" har de samme holdninger og handlinger? ALLE?

Jeg var såvidt innom frie ord, og skumleste "om oss". Og så tittet jeg på "nyhets"området til venstre på siden. Veeeldig forutsigbart og snevert i mitt syn. Men for all del..
Vis hele sitatet...
Håper bare vi nå slipper ekstremt hat rettet mot menneskegruppen vgs-elever. Vi må huske at det også finnes ungdommer som ikke røyker hasjis, tægger og slår hverandre ned.

Fritt ord er startet av en tidligere lederskikkelse i Vigrid, så vidt jeg husker. Ikke akkurat kremeksempelet på uhildet journalistikk, nei.
Var det så ille da? Kjipt med første suckerpunch, men å stå med hendene i lomma når noen legger opp til beef er jo ikke særlig lurt. Er jo bare den siste høyre hooken til utlendingen som gjør skade og knekker sannsynligvis nesa på han andre. Ingen av de andre som er der gjør jo noe så ser ikke problemet.
Protect yourself at all time!
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Oi, her var det mye å ta tak i.
For det første blir man nesten alltid bedt om å komme med kilder. Da holder det ikke at jeg "gjenforteller" handlingen i klippet, men at jeg derimot publiserer klippet slik at folk får sett med egne øyne. Dette kan heller ikke avvises som "høyreekstrem propaganda" da filmen faktisk er produsert av dem selv...
Vis hele sitatet...
Om kilden du ble utbedt for faktisk var den videoen så beklager jeg. Men på generelt grunnlag fungerer YT filmer dårlig som kilde.
Sitat av mollymus Vis innlegg
Jeg synes da ikke det er et dårlig utgangspunkt for å mene noe om politikk☺
Vis hele sitatet...
Hehe, tusen takk for det!

Imidlertid skrev jeg dessverre innlegget i full fart, og tenkte ikke helt gjennom hva jeg egentlig skulle formidle:
Jeg ønsker ikke å delta i diskusjoner vedrørende asylpolitikken, jeg tør ikke røre i den gryta. Emnet er allerede overopphetet, og for å være helt ærlig så føler jeg meg ikke i stand til å takle motstand (som alle uansett får) når det gjelder dette emnet.

Jeg er imidlertid politisk på andre områder som virkelig ikke har noe med asylpolitikk eller at noen er negere å gjøre

(Og ja, jeg skrev "negere" selv om jeg "behandler alle likt". Årsaken er at jeg synes det er helt greit med galgenhumor som er direkte på grensa, og jeg er glad for at de fleste negervennene jeg har synes det er greit å lage humor ut i fra hvordan verdensbildet er, de har massevis av selvironi , dessuten er jeg uansett full av formuleringer som egentlig betyr noe annet. Jeg er litt merkelig sånn.)
Sist endret av HighAtBirth; 24. april 2016 kl. 00:59.
Sitat av kanoner
Var litt i tvil om jeg skulle gidde å engasjere meg i denne diskusjonen, siden den er ekstremt forutsigbar og gjennomsiktig.
Vis hele sitatet...
Kan du utdype dette litt?

Sitat av kanoner
Jeg syns like vel det er veldig rart at det utvikles hat mot hele menneskegrupper på grunnlag av et lite representativt utvalg og hendelser.
Vis hele sitatet...
Hva snakker du om? Det er ikke snakk om få hendelser, det er mange. Det som er spesiellt med saken denne tråden dreier seg om er at den har fått så mye oppmerksomhet, men ting som dette skjer stadig vekk.

Sitat av kanoner
Så ut fra dette trekker du at hele denne "folkegruppen" har de samme holdninger og handlinger? ALLE?
Vis hele sitatet...
Nå får du gi deg, hva får deg til å si noe sånt? Jeg mener absolutt ikke at det gjelder alle nei, men ganske mange. Faktisk senest i går, når jeg var ute på byen var den en kar som ble spyttet på helt uprovosert inne på kebabsjappa, var like før det ble full-on fight, men da hadde dette vært 5 mot 1.

Sitat av mollymus Vis innlegg
Jeg er skeptisk til å utvise slik forståelse. Jeg sier ikke på noen måte at du er en rasist på grunnlag av dette, men en utbredt aksept av rasistiske holdninger og handlinger starter gjerne med at "Det er selvsagt ikke greit, men man kan jo forstå..." . Synes jeg hører mye av det for tiden.

Voldsepisodene det snakkes om er alvorlige, gjengkriminalitet er et problem og integrering av innvandrere medfører store utfordringer. Hat mot menneskegrupper er 100% ugreit og fortjener ikke forståelse.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du skeptisk til dette, er det vanskelig for deg å forstå? Du har helt rett i at dette er ganske alvorlig, og er selvsagt helt enig med deg i at bevisst hat mot menneskegrupper er ugreit. Men at det ikke fortjener forståelse? De fleste som har et slikt syn har jo ikke valgt det selv, men når det er de samme som går igjen gang på gang på gang så er det jo helt naturlig at man utvikler en slik holdning.
Sist endret av Oshugon; 24. april 2016 kl. 23:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Hvorfor er du skeptisk til dette, er det vanskelig for deg å forstå? Du har helt rett i at dette er ganske alvorlig, og er selvsagt helt enig med deg i at bevisst hat mot menneskegrupper er ugreit. Men at det ikke fortjener forståelse? De fleste som har et slikt syn har jo ikke valgt det selv, men når det er de samme som går igjen gang på gang på gang så er det jo helt naturlig at man utvikler en slik holdning.
Vis hele sitatet...
Nei seriøst, greit nok at man kan bli engstelig, men hvis man faktisk utvikler et hat mot hele folkegrupper så kan man ikke unnskylde det med at man ikke har valgt det selv. Litt ansvar får man vel ta for hvilke holdninger man tillater seg å ha.

Jeg mener det er viktig å dra den grensen meget skarpt når man uttaler seg. Uttalelser f eks i forbindelse med påsatte branner på asylmottak som "det er selvsagt galt å gjøre det, men man forstår jo at folk får nok" bidrar til å legitimere hatet. Selv om det kanskje ikke er ment sånn.

Jeg ser heller ikke at det er så naturlig. Det er jo ikke det med andre grupper av mennesker, kun når skillet går på etnisitet. Menneskegruppen ungdommer er f eks trolig enormt overrepresentert i gjengkriminalitet, uten at folk utvikler hat mot ungdommer generelt av den grunn. Voldtekter utøves i hovedsak av menn, det har aldri falt meg inn å hate menn i sin alminnelighet. Faktisk vil jeg si at menn er en av mine favorittmenneskegrupper . Så hvorfor er dette hatet mot utlendinger så naturlig og forståelig?
Sist endret av mollymus; 24. april 2016 kl. 23:43.
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Forsvare voldsmannen? Jeg skriver bare hva han selv har sagt skjedde, hvordan forsvarer jeg ved å belyse om den enesiden forså å spørre om den andre siden?

Ellers, nei, er det uprovosert så er det absolutt ikke greit, uavhengig av hvem eller hvor.
Vis hele sitatet...
Det er uansett ikke greit at en kriminell bande samler seg for å banke en enslig stakkar.

Sitat av Neptunia Vis innlegg
Sitter på jobb så jeg får bare sett videoen uten lyd,
og da ser det bare ut som to gutter som fyrer opp hverandre og har en "rettferdig" neveduell.
Kan noen si hva som ledet opp til dette så jeg får riktig kontekst?
Vis hele sitatet...
Det er en kriminell gjeng som lurer en person et sted de har ham alene så de kan mishandle ham fysisk.
Sist endret av hemmeligegreier; 25. april 2016 kl. 00:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Hvordan i alle dager fikk ikke noen instanser kontroll på denne dritten som er visstnok lederen i gjengen`? Slik at vedkommende ikke er en fare/trussel mot andre på skolen og omegn. Ser fra tidligere Dagbladet og VG-saker at han var involvert i ran, tyveri og biljakt.. Hallo!?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av mollymus Vis innlegg
Forresten, hvordan reagerer folk med ekstremt hat mot innvandrere etter denne saken? Jeg bor ikke i Trondheim og har ikke fått det med meg. Har det vært motreaksjoner med vold mot innvandrere el.l.?
Vis hele sitatet...
Sleng de/han tilbake til landet han/hun kom fra, og går ikke det så slenger vi han/hun inn i fengsel frem til han/hun kan reise tilbake. Sånn der oppførsel skal vi ikke trenge å være redd for, det være seg Ola Nordmann eller Old Nordmann fra polen.

EDIT: Er han/hun norsk så sleng han i fengsel for brudd på mafiaparagrafen. Helvete jeg blir sint av at det eksisterer så her ekle individer i vårt samfunn.

Jeg har ikke sett videoen engang men det trenger jeg ikke, jeg vet akkurat hva som blir å skje på den videoen.

Sitat av mollymus Vis innlegg
Nei seriøst, greit nok at man kan bli engstelig, men hvis man faktisk utvikler et hat mot hele folkegrupper så kan man ikke unnskylde det med at man ikke har valgt det selv. Litt ansvar får man vel ta for hvilke holdninger man tillater seg å ha.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg blir virkelig å hate den her folkegruppen. Gruppen som går rundt og er voldelig mot uskyldige mennesker for å tøffe seg for vennene sine. Jeg blir å anbefale alle jeg kjenner til å hate de her individene, de som er ekle mot uskyldige menensker.
Sist endret av Dongerino; 15. mai 2016 kl. 08:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.