Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1010
Hei,

prøver å sette opp porward og ssh/putty tilgang til en raspberry bak
en asus-rt n10.
Har nett via adsl og et allied telesis modem og ekstern ip som endres av isp ca annen hver dag.

Funker å logge på internt men ikke eksternt. Får connection refused da jeg prøver å logge på eksternt. Har ikke endret noe i iptables o.l for raspberryen.
har testet å stenge av firewall:en i routeren,men hjalp ikke.

Under virtual server i router interfacet(virtual server er enabled) har jeg:

service name port range local ip local port protocol
test 4893 192.168.1.3 22 tcp

Har og testet å sette local port till 4893 samt å ha både tcp og udp men virket ikke.

Noen tips på løsning?
Sist endret av sinsenkrysset; 29. oktober 2014 kl. 11:16.
har du endret ssh porten fra 22 til 4893 på rpi?
har du portforwardet innkomende trafikk på port 4893 til ipen til asus, inne på modemet?
har du portforwadet innkomende trafikk på port 4893 til ipen til rpi, inne på asus?

når du logger på asusen, hvordan wan ip er det den får? (192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx) his det er en av disse så sliter du med dobbel nat og bør logge på modem og slå av dhcp samt sette den i brige \ transperrent mode før du prøver på nytt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av knutazz Vis innlegg
har du endret ssh porten fra 22 til 4893 på rpi?
har du portforwardet innkomende trafikk på port 4893 til ipen til asus, inne på modemet?
har du portforwadet innkomende trafikk på port 4893 til ipen til rpi, inne på asus?

når du logger på asusen, hvordan wan ip er det den får? (192.168.xxx.xxx eller 10.xxx.xxx.xxx) his det er en av disse så sliter du med dobbel nat og bør logge på modem og slå av dhcp samt sette den i brige \ transperrent mode før du prøver på nytt
Vis hele sitatet...
Har endret ssh porten fra 22 til 4893 inne på rpi

og
forwardet innkommende trafikk på 4893 til pi:ens ip inne på ASUS.
Men
ASUS-routeren har LAN IP 192.168.1.1 men WAN-ip settingen hos ASUS
er ikrysset:
GET WAN IP AUTOMATICALLY, så jeg trenger vel å få modemet i bridge modus
Har det noen mening å sette en ip for routeren manuelt uten å gå in på modem?

Derimot kommer jeg ikke in på webinterfacet til modemet, selv om jeg kobler fra ASUS routeren,kobler pc direkte til modemets LAN4 port og taster inn 192.168.1.1 i browsere.Blir bare redirektet till ISPs innloggingsside..

route -n viser en default gateway 100.x.0.1 men telnet eller browser mot den adressen virker ikke der heller.

Kobler jeg opp som vanlig mot nettet fra pc med brukernavn og passord
greier jeg heller ikke å logge in på modemet.

En gammel manual på nettet for modemet sier at telnet 10.0.0.1 er en
innloggingsmetode, men om jeg kobler modemet fra adsl-uttaket utdeles ikke noen lokale ip-adresser..