Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1206
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Plantene mine har nå vokst seg større enn nødvendig for pottene mine.
Så i morgen skal jeg fjerne det aller meste av blader fra dem, og lage nye stiklinger.

Bladene skal selvsagt konsumeres. Men dette er første gangen jeg inntar Salvia. Ettersom det er første gangen jeg tester salvia (er nå 24 år ) ønsker jeg bare litt input på hva jeg bør gjøre, og eventuelt ikke gjøre

Slik jeg har forstått, så skal man ta 15-20 ferske blader og rulle dem til en ball og tygge til det begynner å skje noe. Men skal det spyttes ut etter effekten kommer? Eller skal jeg bare svelge unna?

Alt av tips og triks settes pris på

Lurer på om jeg skal filme meg selv fra begynnelse til slutt. Som en annerledes trip-raport.

Gjorde det på sopp en gang, men bare en liten snutt på 10 min eller noe. Jeg bestemte meg da på forhånd at om jeg skulle snakke til kameraet som om det skulle vært en person i rommet. Det er ganske spesielt å se seg selv i den tilstanden
Sist endret av Dr. fungitumb; 25. oktober 2013 kl. 13:10.
For en førstegangsbruker ville jeg anbefalt det å røyke det av den grunn at virkningen kun varer i 10 minutter hvis røykes, og er mye mere potent. Skal du konsumere det ville jeg ha tygget på bladene, og spyttet. Virkestoffet tas opp i slimhinnene i munnen. Om du vil ha mere ut av bladene, samt sterkere effekt, kan du bløtlegge dem litt, salte dem, og legge det under leppa.
Personlig foretrekker jeg å ta salvia oralt. Du får en mye mer avslappet og meditativ effekt. Ja det varer lenger, men det er ganske digg. I motsetning til røyking hvor du bare blir varm, svetter og føler deg voldtatt av usynlige vesener som ler av deg.

(Disclaimer: Kan hende mine personlige erfaringer skiller seg ifra andres.)
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Takker for svar Jeg er fortsatt litt i blinde her da. Er det vanlig å tørke bladene for så å legge dem i saltlake? Eller skal man legge ferske nyplukkede blader i saltlake?

Og du sier jeg skal tygge å spytte. Men hvor lenge? Til det bare er graut? Eller holder det å bare tygge et par ganger for så å dytte det inn i kinnet/leppa?
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Takker for svar Jeg er fortsatt litt i blinde her da. Er det vanlig å tørke bladene for så å legge dem i saltlake? Eller skal man legge ferske nyplukkede blader i saltlake?

Og du sier jeg skal tygge å spytte. Men hvor lenge? Til det bare er graut? Eller holder det å bare tygge et par ganger for så å dytte det inn i kinnet/leppa?
Vis hele sitatet...
Du kan svelge spyttet, men ikke massen (om du ikke har noe imot diare og spysyke). Du tygger det ikke til grøt. Du legger det i en saltlake, og tar det oralt sier du. Da ville jeg ikke tygd på det, heller røyka det, om du ikke vil høre et knas og ha masse småbiter i munnen. Du kan tygge et par tygg, dytte den under leppa igjen. Som tyggetobakk når du skal få ut nikotin.
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Takker for svar Men igjen, så lurer jeg på om det er snakk om ferske blader eller om jeg skal tørke dem først
tørk dem om dem skal røykes ikke om dem skal tygges
Jeg har aldri fått til det med å ta salvia oralt.

For mange år siden hadde jeg og noen kompiser en get together i anledningen at jeg hadde endelig mottatt 20-30 gram tørka salviablader som skulle konsumeres. Vi gjorde det til en helaften med masse snacks, film og hele pakka. Åpna posen og begynte å suge, tygge og you name it. Ingen effekt. Etter et par forsøk begynte vi å søke på nette for å finne ut av hvordan vi skulle få til det her. Prøvde ut et par metoder, men til ingen lykke. Så det var en mislykka kveld med tanke på at vi ikke fikk det til, men ble allikevel en morsom kveld fordi det ble så mye surr og kaos. Sitter en gjeng der å ser på hverandre med kjeften full av blader og lættis.
Til slutt satt vi oss ned å bestilte en pose med 10x ekstrakter istedet, fyrte opp en joint og så en film.

Kanskje ikke helt hjelpsomt, men bare sånn hvis du ikke får noen effekt så er du ikke alene
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Trådstarter
Da har jeg gjort et forsøk. Tygde på 3 quilts med ca. 8 store blader i hver. Vær quilt ble tygd i 10-15 minutt.
Jeg fikk gjort meg noen erfaringer i forhold til tilberedning. Fikk også lært meg å leve med den J****ge(!!!!) smaken i dem.

Men dessverre fikk jeg ingen effekt. Bedre lykke nestegang?
Du skal tygge dem en liten stund også ha dem i munnen i minst 30 min, iflg denne engelske posten pluss link:

So how do you get the most out of chewing salvia?

The first step is very important

1. Wash your mouth out with vinegar/alcohol to open up your blood vessels in your mouth

2. Stick the leaves in your mouth and chew them up very good

3. Put the leaves in the front of your mouth and kind of use your mouth to rub the leaves against your front gums to really get the salvinorin into your blood stream.

4. Keep them in your mouth for no less than 30 minutes DO NOT TAKE THEM OUT (unless you feel it is too strong)

Now for swims last experience swim had washed his mouth out with vinegar and stuck 50 grams of fresh leaves into his mouth after about 10 minutes he began to feel the onset of salvia started to feel the pins and needles and then about 15 minutes into it he began feeling as if reality was going to rip away in front of his face and he was also all alone in the room and got very scared he felt like he needed some friends around to share the experience with so he spit the leaves out only 15 minutes into the experience and did not get the full effects of salvia but felt as if he did not need to go any farther he then got onto the computer and listened to music and starting singing songs that came to his mind out of nowhere (if he was not on salvia he would have not of thought of these songs) also to be noted was as he moved from his bed to his computer it was hard to walk so he just sat in the chair until the salvia effects wore off (about an hour and a half later)

So remember for the best effects follow this guide but always be careful with salvia not for physical safety but for mental safety because salvia can be a very scary plant and can take you places you arent ready for yet the biggest key is to make sure you are ready for the salvia experience most people in the world are not ready for a full blown salvia experience and thats why I think so many people are turned away from salvia not because of the salvia but because of their own irresponsibility with just diving into a plant teacher they arent ready for yet.

Much Love and Happy Journeys


Read more: http://www.drugs-forum.com/forum/sho...#ixzz2jELqi9vu