Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  821 236515
Sitat av sverre0511 Vis innlegg
trenger ikke være 18 hvis foreldra dine lar deg jeg er 16 og jeg har en nå og sparer til en til
Vis hele sitatet...
I mine øyne så er det ingen seriøse tattovører som vil tatovere en 16åring.
Det du mener når du er 16år kan man nesten garantere for at man ikke mener til neste år, engang.
Yes. Det er glemmesak at seriøse tatovører tatoverer noen under 18 no matter

Yes. Det er glemmesak at seriøse tatovører tatoverer noen under 18 no matter
Sist endret av Spelly; 17. november 2008 kl. 14:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av GothQueen Vis innlegg
I mine øyne så er det ingen seriøse tattovører som vil tatovere en 16åring.
Det du mener når du er 16år kan man nesten garantere for at man ikke mener til neste år, engang.
Vis hele sitatet...
husker du i det hele tatt hvordan det var å være 16? jeg tok min når jeg var 15 og saken er at man som 16 år oftest (hvis man er relativt raskt utvikla) har ekte meninger og antagelig kommet til å beholde dem en stund :P

hater folk som ser ned på meg å sier "han er 16 så han vet ikke noe"
Antakelig beholde den en stund, og etter den stunden skal du fjerne den?
tviler på at det er mange 16 åringer som er moden nokk, til å ta en tatoverings avgjørelse.
Sitat av sverre0511 Vis innlegg
husker du i det hele tatt hvordan det var å være 16? jeg tok min når jeg var 15 og saken er at man som 16 år oftest (hvis man er relativt raskt utvikla) har ekte meninger og antagelig kommet til å beholde dem en stund :P

hater folk som ser ned på meg å sier "han er 16 så han vet ikke noe"
Vis hele sitatet...
Ja, når jeg var 16 ville jeg tatovere et kors og en rose på halsen, for det var fett! Men lite viste jeg da at det er en ekstrem religion som heter Rosenkors, heldigvis eksisterte det ikke noen tatovører som ville tatovere mindreårige da.

Hvor mange tror du ikke angrer på den små skjeve tribal tatooen de har på armen eller grisehodet på ankelen som de tok når de var 15 - 16?
Plutselig er man 30 og tatoveringen ser ut som om en fugl har bæsja på armen din.

Man tror man er gammel nok til å ta tatovering, helt til man blir litt eldre og innser at man tok feil.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Noen som vet om en god tatovør i Trondheim? Og hvor mye vil det koste meg å få smekka på et liggende åttetall på underarma? Er new in teh game, så vet igrunn ikke noen verdens ting om dette, men åttetallet vil jeg ha.
Sjækk ut purple pain på heimdal.
expensive fyr men han kan det han gjør har æ hørt-
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Hm. Høres bra ut. Anslag på pris? Ser for meg ca 7x2cm i størrelse. Kanskje litt større.
Det må du ta me fyren, I dont know =)

høres ut som en 600 kroners tattis..men opp til enhver tattovør det.
Anbefaler nok heller Elton på Tattoo World jeg da, eller forsåvidt Linn (hans lærling) også.
Linn gjør det vel litt billigere enn full pris, uten at det vil gjøre noe utover kvaliteten.
Bare hold deg unna dansken, fordi han har et litt småguffent rykte.
Tatoveringsmessig, altså.
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Tattoo World så dritbra ut. Elton er iallfall sykt flink etter min mening. Mulig jeg tar en tur innom der. Hva koster det hos denne karen da? Virka hakket dyrere enn Purple Pain.
passivaggresivsnekke
mantorkel's Avatar
5 1
Noen som vet noe om tatoveringer med norrønt motiv?

Vil bli satt pris på :3
Sitat av thomasf Vis innlegg
Tattoo World så dritbra ut. Elton er iallfall sykt flink etter min mening. Mulig jeg tar en tur innom der. Hva koster det hos denne karen da? Virka hakket dyrere enn Purple Pain.
Vis hele sitatet...
Elton vil vel koste rundt 1200, tror jeg.
Men jeg mener at man ikke skal tenke pris når det gjelder tatoveringer fordi man faktisk skal gå med dem hele livet, og da velger man ikke en dårligere tatovør fordi han/hun var billigere enn en som faktisk kan det.
Noen som har peiling på om det gjør skammelig vondt å tatovere noe på fingeren? Der man har mest sensitiv hud (den huden som toucher de andre fingrene om man holder den mot hverandre).
Problem, officer?
thomasf's Avatar
Selvfølgelig ikke, men jeg er for tiden i førstegangstjenesten, og har derfor et litt stramt budsjett jeg må følge. Men 1200 var ikke for ille. Er vel i overkant av en ukeslønn. Takk for svar, cognomen!
Sist endret av thomasf; 28. november 2008 kl. 23:56.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Noen som har anelse om hvor mye en bodysuit koster og hvor lang tid det tar å lage den? Armer, hender, bryst, mage, rygg, hals, ansikt.... alt over underlivet.
Sist endret av twisted shroom; 8. desember 2008 kl. 16:38.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
kommer helt ann på kompleksiteten og hvem som gjør det, umulig å si
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Noen som har peiling på om det gjør skammelig vondt å tatovere noe på fingeren? Der man har mest sensitiv hud (den huden som toucher de andre fingrene om man holder den mot hverandre).
Vis hele sitatet...
Ja. det gjør det. har sjølv gjort det, og vil samenligne følelsen med å pisse på høyspenten... men ser Assbad ut da^^
Kan være greit å gi fyren som har skrevet guiden i første post æren for den, kanskje? Det er en direkte kopi av noe Jørgen Sørheim (tidligere piercer ved Let's Buzz i Bergen) har skrevet.
står jo skrevet av psilo ved leading ligth elns i teksten nesten nederst
▼ ... noen uker senere ... ▼


Dårlig bilde, men dere ser hva det er. Har hatt den i snart 2 år nå.
til dere som lurer på hvor vondt det gjør på visse steder, test selv med en (stereliserrt) synål og stikk. tenk at maskinen skal stikke mange ganger, så kanskje dere kan få et lite intrykk.

jeg vet at hodetattoveringer ikke er så ille som mange skal ha det til, uten at jeg kan utale meg om ristinga fra maskin, etter som alle mine tattoveringer er får hånd. men øyenbryn (spesiellt nederst i øyenbrynet), den tynne huden mellom fingre og innsiden av leppe er ikke spesiellt behagelig.
▼ ... over en måned senere ... ▼
har ikke lest igjennom hele tråden her, men lurer på om det er noe spesielt man skal huske på ved hodetatoveringer? f.eks fjerning senere, smerte, osv....noen tips?
Ikke tatover deg med tanke på å fjerne senere. Fjerning er smertefullt og gir ujevne resultater. Ved tatovering av hodet vil du måtte påregne en mer intens smerte enn på f.eks. overarmen, og du vil tidvis kjenne en sterk vibrasjon i kraniet, som kan oppleves ukomfortabelt.
Jeg har fått på hjernen at ribbebeina er det jævligste stedet å tatovere seg, hodet og øyebryne, er sikkert ganske ubehagelig det også. Men tatovere seg spontant er ikke noe å anbefale, tenk over det. Det er både dyrt å smertefullt å tatovere seg, det samme gjelder å fjerne det.
2 studioer jeg kan anbefale er house of pain og lets buzz... 2 meget dyktige tatovører som tatoverer new-school, old school og fantasy der.
har tenkt på det i flere år, og hodet er stedet....har sett en del videoer på youtube der de fjerner det med noe som ligner på en laser og en "støvsuger" ...ser ikke ut som det gjør noe vondt heller?
hva er vitsen med og tattovere seg om man planlegger pg ta den bort etterhvert?
http://www.bmeink.com/A90108/high/ntit-fade-fast-laser.jpg
tehehehe.
Sist endret av ErikH; 7. mars 2009 kl. 00:30.
Sitat av mantorkel Vis innlegg
Noen som vet noe om tatoveringer med norrønt motiv?

Vil bli satt pris på :3
Vis hele sitatet...
Ta en kikk på Sunnyway.com.
Fikk meg selv en tatovering idag, med navnet mitt skrevet i runer, på høyre håndledd..
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
hva er vitsen med og tattovere seg om man planlegger pg ta den bort etterhvert?
Vis hele sitatet...
jeg planlegger ikke å ta det vekk, men som de fleste skjønner kan en hode-tatto bli et problem i fremtiden med tanke på jobb osv. Akkurat nå driver jeg med noe der det ikke er et problem, og har ikke planer om å forandre yrke, men man vet jo aldri hva som skjer fremover, og det er greit å vite om muligheten er der, før man faktisk bestemmer seg for å ta en tatto på hodet .. :P
Kan jo være at leger ikke ønsker å ta vekk tatovering fra hode, grunnet ett eller annet. Ikke vet jeg. Ta det heller på halsen
nei nei jeg tar jo ikke en tatto bare for å ta en, kan ikke bare finne et annet sted på kroppen når jeg egentlig ikke vil ha den der :P
men jeg vil ikke diskutere "hvorfor ta på hodet" eller "hvorfor ta en tatto når du vurderer å fjerne den senere" ...jeg lurer enkelt og greit på mulighetene og begrensningene med en hode-tatto...
Sitat av Nimrad Vis innlegg
Noen som har peiling på om det gjør skammelig vondt å tatovere noe på fingeren? Der man har mest sensitiv hud (den huden som toucher de andre fingrene om man holder den mot hverandre).
Vis hele sitatet...
Det gjør skammelig vondt. Jeg kan ikke si at samme smerten gjelder deg, men fy faen. - uansett, den smerten var verdt en smiley på lillefingern.
Jeg tok tattovering for noen dager siden. Øvre del av ryggen, fra skulderblad til skulderblad og nesten opp til baksiden av nakken. En del av tattoveringen går over ryggraden. Da jeg tok tattoveringen (som er min første) følte jeg egentlig ikke noen spesiell smerte, men da han tattoverte over ryggraden kjente jeg det ganske godt.
Nå har jeg da planer om å ta flere tattoveringen (evt. bygge ut på den jeg har). Jeg har tenkt meg noe som da går over skuldrene og ned på forsiden av brystet.

Da er spørsmålet mitt. Er det noen som har tattovert seg over skuldrene og kan komme med noen erfaringer? Det jeg tenker mest på er den mulige smerten som kan oppstå da jeg har forholdsvis tynn hud over skuldrene og et ledd der. I tillegg til nervesystemet som kommer ned fra nakken.
Sitat av Clr Vis innlegg
Jeg tok tattovering for noen dager siden. Øvre del av ryggen, fra skulderblad til skulderblad og nesten opp til baksiden av nakken. En del av tattoveringen går over ryggraden. Da jeg tok tattoveringen (som er min første) følte jeg egentlig ikke noen spesiell smerte, men da han tattoverte over ryggraden kjente jeg det ganske godt.
Nå har jeg da planer om å ta flere tattoveringen (evt. bygge ut på den jeg har). Jeg har tenkt meg noe som da går over skuldrene og ned på forsiden av brystet.

Da er spørsmålet mitt. Er det noen som har tattovert seg over skuldrene og kan komme med noen erfaringer? Det jeg tenker mest på er den mulige smerten som kan oppstå da jeg har forholdsvis tynn hud over skuldrene og et ledd der. I tillegg til nervesystemet som kommer ned fra nakken.
Vis hele sitatet...
No har ikke jeg tatovering der du vurderer å ta/oppgradere din. jeg kan ikke tenke at det skal gjøre noe spesielt vondt på skuldrene, ved kragebeina og det ene brystet har jeg en tatovering, og erfaringsmessig er det ubehagelig ved kragebeina (følte at nålen traff beinet) , og det gjør relativt vondt på brystet, men ikke i skala; HELT FOR JÆVLIG. Uansett smerte o.l ved tatovering er helt individuelt, hvis jeg sier det ikke gjør vondt å ta en tatovering i nakken, kan det føles for deg at det gjør helt for j"""""" vondt.
Uansett om du skal ha en tatovering, skal ikke smerte spille så stor rolle, den skal du klare uansett på en eller annen måte.

Tilbake til saken, det finnes enkelte steder på kroppen som er mer sensitive an andre. Ribbebeina, øyelokk, intime steder.
Disse stedene gjør det naturligvis vondere en andre steder å ta tatovering, grunnet tynn hud, masse nerver o.l.
Glemte å legge det til å posten min at det selvfølgelig er forskjellig fra person til person ang smerte. Men takker for svar ang ribbebeina. Har nok ikke noen planer om å tattovere øyelokk eller "intime steder". *aou!*
Smerte er ett ikke-tema når du skal merke deg for resten av livet. du kan ikke la hvor smerten er størst avgjøre hvor du har tattoveringen din.

smerten varer i noen timer, tattooen skal du gå med til du dør.
Sist endret av Soffa; 9. mars 2009 kl. 17:40.
Sitat av Soffa Vis innlegg
Smerte er ett ikke-tema når du skal merke deg for resten av livet. du kan ikke la hvor smerten er størst avgjøre hvor du har tattoveringen din.

smerten varer i noen timer, tattooen skal du gå med til du dør.
Vis hele sitatet...
Det er helt korrekt, men jeg bare lurte på om noen hadde erfaringer med tattoo over skuldrene.
Når det er fortsatt skorpe på tatoveringen, hvor mye skal til før den kan få synelige skader på den?
Sitat av Clr Vis innlegg
men jeg bare lurte på om noen hadde erfaringer med tattoo over skuldrene.
Vis hele sitatet...
Jeg har en kamerat som tok en sykt fet tattoo over skuldre (fra skulder til skulder), og han trente ganske mye og var ganske godt trent når han tok tattooen, men nå som han er blitt litt større, så ser faktisk tattooen helt sprentg ut. Det ser ut som om du har prøvd å strekke et bilde, og atpåtil gjort en sinnsykt dårlig jobb. Den er skjev, ugjevnt strukket, og delvis "sprukket opp" ser det ut som. Så ta med dette i regning, hvis du løfter mye bvekter, så kan det være at det ikke ser likt ut etter en stund.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Clr Vis innlegg
Det er helt korrekt, men jeg bare lurte på om noen hadde erfaringer med tattoo over skuldrene.
Vis hele sitatet...
jeg har over skuldrene, arm, og hele ryggen.
ingen enkeltplass var spesielt vondere enn en annen..

kjente det kanskje best rett over beinet mitt på skulderen da huden er rimelig tynn der (jeg er lettvekter, 65kg, 185cm).

men ikke noe nevneverdig smertefullt.
Sitat av k-nut Vis innlegg
Når det er fortsatt skorpe på tatoveringen, hvor mye skal til før den kan få synelige skader på den?
Vis hele sitatet...
Altså når det er skorpe på tatoveringen, skal du unngå å pille vekk skorpe, selvsølgelig kan du være du klør på såret når du såver, mens det gror, men det er ikke problematisk. Om det oppstår skade på den under groperiode, med skade mener jeg at det er steder det mangler blekk, er de fleste tatoveringsstudio behjelpelig med å reparere "skaden"
Lets buzz i bergen har gratid reprasjon på tatoveringen etter de 3 første månedene, går du over denne tiden må du betale for blekket.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Noen som har anelse om hvor mye en bodysuit koster og hvor lang tid det tar å lage den? Armer, hender, bryst, mage, rygg, hals, ansikt.... alt over underlivet.
Vis hele sitatet...
Bodysuit er ikke alt over underlivet, ikke nødvendigvis hender eller hals heller, og i hvert fall ikke i ansiktet!

Den klassiske japanske bodysuiten, kalt horimono, dekker beina, magen, brystet, armene og ryggen, og etterlater ofte en stripe hud fra toppen av brystet og ned til bukselinningen så man skal kunne kneppe opp skjorten uten at det vises.

Tidsmessig kommer det an på hvor ofte du sitter i stolen, men det tar raskt et par år om ikke mer. Traff en kar som hadde tatt halve siden av kroppen og halve gjensto. Han hadde brukt to og en halv måned, rundt 400 timer hvis jeg ikke husker feil. Men det er virkelig ikke sunt. På det verste hadde han sittet 10 timer i strekk og hatt 41 i feber etterpå. Det er rimelig drøyt for en voksen mann mellom 45-50 år.
sittet 10 timer i strekk? er dette noe da? jeg skal tatovere meg 1 april, da skal jeg sitte i 7 timer i strekk, er en relativt liten tatovering, men med masssse detaljer, men uansett 10 timer for en mann mellom 45-50 år er vel dette en god del.

Er du sikker på at det tok 400 timer og ikke 40? Såfall må jeg si at han brukte noe helt for jævlig med tid. Jannicke på LEts Buzz i Bergen tatoverte denne : http://www.letsbuzz.no/jannicketatto...ntasyfight.jpg på ca 40 timer.

@ twisted shroom
Tid kommer jo an på hvilke motiv (er) du vil ha, uansett dem som tatoverer bodys, begynner ofte med små motiv, så "connecter" de dem senere. Men minst regner jeg med at en tatovør bruker 200 timer på det.
OG pris...? kommer også an på hvilke motiv og vanskelighetsgrad, men du kommer fort opp i 80 - 100k tipper jeg på.
Noen som kan anbefale noen i Oslo område som er gode på Japansk Stil? har en tiger på overarmen uten farger, og har tenkt på tattovere halve armen i Japansk stil??
House of pain?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Tok akkurat AD/HD tattoveringen. i AC/DC logoen. bare att det står AD/HD (ja, jeg har AD/HD, ganske mye og det :P ) tok den på venstre underarm. ble veldig fornøyd, har tenkt over dette i litt over et år... stresser ikke liksom jeg er straks 20, så har god tid på meg bilde kommer.


Dette med smerte, det forstår jeg ikke helt. personlig så liker jeg smerte i den forstand att jeg kan bli mere smertetolerang, og takle høyere og høyere grad med smerte, og da er jo f.eks tattoveringen ypperlig (jeg har ganske høy smerteterskel) og, strekingen kilte som faen... sleit noe vanvittig innemllom. fyllingen derimot, den kunne gjøre vondt til tider... spesielt nærmest overarmen... hehe likevel. var ikke nervøs, hadde en flink tattvør.

Bestmete meg også for att jeg skulle bruke den beste jeg viste om, pga dette er tross alt noen som er på kroppen for resten av livet, og det er ikke vits i å spare noen kroner på det liksom, å bruke den "lugubre/tvilsomme" tattovøren på hjørnet.

Jeg brukte True Love på hønefoss. utrolig flink med de som tattoverer for førstegang , han var rolig og avslappet, spurte om det gikk bra, kunne prate om alt mulig tilsvarende. Kall det en "frisør" for jenter da, om du fatter poenget mitt (klarte ikke å formulere det på noen anne måte...)?

Han fikk deg til å slappe av. vet ikke helt navnet hans, men om det er noen her som vil tattovere seg, så er det han med langt hår og "metallica" stil. en slags goth rock stil. standard heavyrocker egentlig. tror det blir flere på meg
har en stor drøm å ta halve kroppen. ned benet, opp langs nakken, ned ved ryggen, brystkassen, langs hele armen osv dere fatter hva jeg mener. men tror det blir noen år til

LInk: http://www.finnfirma.no/infoside/Bus...UE_LOVE/517296

faen... hadde noe leifer og fikk ikke redigert det... møkk NFF på det der...

http://img12.imageshack.us/img12/7678/utennavnyvl.th.jpg
Sist endret av CHillZoNE; 21. mars 2009 kl. 04:11. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bare spørr her jeg... tatoveringen jeg har på brystet er svart og rød, de røde fargene kan merkes ganske enkelt om jeg drar hånden min over tatoveringen, på en måte som ett arr. Det er greit det, men jeg syntes det er rart at det gjelder bare det røde... TAtoveringen har også klødd litt. Er sånn 1 år siden jeg tok den, så syntes det er litt rart at dette skjer no...
Har veldig lyst på en Valkyrie tattovering, men finner ikke bra bilder av dem.. Eventuelt en dark angel, digger dette bildet, men litt feil vinkel.
En kompis av meg har En gears of war tatto på leggen, + ett dritt fett old school anker på for armen. Og ett Chest piece som en mega fett!! Han er 16 lr 17.