Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 3236
Hei nettfreaks <3 Har et problem med PCen min som jeg gjerne skulle fått hjelp med!

I det siste har wifien på PCn koblet seg av så fort jeg åpner multiplayer spill, selv når jeg bare er på hovedmenyen. Til å begynne med tenkte jeg at det var nettverkskortet mitt (gammel USB 2.0 drit), så jeg byttet den... problemet fortsatte. Så byttet jeg ruter etter jeg flyttet, men allikevel kuttes nettet til tider.

Det merkelige er altså at det kommer litt i perioder, som i at alt funker fint i noen dager før det så plutselig dør igjen.

Har prøvd ut et par fixes men ingen har løst det :// noen som vet hva dette kan komme av og evt hva jeg kan gjøre? Kabel blir nok den aller siste løsningen men vil gjerne utforske andre muligheter først. Bør jeg prøve et PCIe nettverkskort i stedet?
Imellom interesser
Oppstår problemet med andre maskiner eller telefonen når du bruker Wi-Fi?
Har du et annet kort å teste med, om problemet er det samme?
Forsøk å bytte port, f eks fra USB fremme til USB bak eller omvendt. Ruge litt på det for å se om det er dårlig kontakt. USB devs kan fort bli løene.
Hvis du kan utelukke feil på router, strøm til USB porten (disse kutter strømmen automatisk på 1A belastning eller så i noen sekunder), så er det nok ny Wi-Fi dongle som gjelder. Type 15kr fra AliExpress fungerer helt fint.
Kanskje gateway settings til ruteren. Pleide å miste internett en periode og da funka ikke spill og mange nettsteder. Google+yt funka da.

kanskje dt funker om du har static ip ?

kanskje brannmuren din gjør dette som profylakse når du åpner spillet?