Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1007
Hei. Jeg står nå per dags dato i 100% stilling og det går OK.
Jeg har aspergers og tvangstanker som diagnose. Jeg sliter ekstremt mye med søvnen og siden jeg har begynte å jobbe har dette bare blitt verre. Jeg må praktisk talt dope meg ned på masse phenegran for å kunne sove. Før fikk jeg sobril for å sove, men jeg tolleranse bygde seg opp og jeg har en tedens til å missbruke det.

Uten phenegran sover jeg kanskje max 2-3timer om natta. Heile livet mitt har verdt å ligge å vri meg i senga til klokka 3-6 på natta før jeg måtte stå opp 7 for å gå på skole. Gikk veldig mye ut over psyken min av å sove så lite. Når jeg begynte som lærling ville jeg bare spontant sovne på jobb siden jeg hadde så dårlig søvn. Det er derfor jeg har fått så mye piller til å kunne sove. JA jeg har prøvd alt det hippie bullshittet som jeg vet folk kommer til å anbefale meg.

Jeg føler personlig at jeg ikke kan stå i 100% stilling pga søvn problemene min og fordi jeg synes det ikke er gunstig å måtte ta så mye anti histaminer for å sove. Jeg er redd for potensiel hjerne skade av bruken min. Jeg ønsker ikke å bli ufør, men jeg ønsker å bli delvis ufør 20 eller 40% og få dekket litt av lønnen min. Bortsett fra søvn problemene mine så er det ingenting annet som egentlig hemmer arbeidet mitt. Dette har mer med livs kvalitet å gjøre.

Er det noen som har hvert i en lignende situasjon?
Sist endret av Sitronbrussomsm; 1. mars 2021 kl. 18:08.
Hva har du prøvd for å forbedre søvnen din? Hva gjør du den siste timen før du legger deg?
Søvnhygiene generelt?

Søvnproblemer rammer mange, men aldri hørt om de som har fått uføre av den grunn. Da må det nok være mer alvorlige søvnproblemer enn det der.

Jeg sover selv lite, våkner hver jævla time.
Seroquel 25mg funket lenge for meg, men fikk etterhvert søvnparalyser av det, så måtte avslutte.
Sist endret av SkammeligNykter; 1. mars 2021 kl. 18:59.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hva har du prøvd for å forbedre søvnen din? Hva gjør du den siste timen før du legger deg?
Søvnhygiene generelt?

Søvnproblemer rammer mange, men aldri hørt om de som har fått uføre av den grunn. Da må det nok være mer alvorlige søvnproblemer enn det der.

Jeg sover selv lite, våkner hver jævla time.
Seroquel 25mg funket lenge for meg, men fikk etterhvert søvnparalyser av det, så måtte avslutte.
Vis hele sitatet...
Jeg har prøvd alt jeg gidder ikke den diskusjonen.
Jeg har prøvd seroquel. var heilt forferdelig når jeg sto opp. hodet mitt føltest ut som jeg hadde vært i en bil ulykke. Fikk også rastløse bein som varte heile dagen. Prøvde 12.5mg of 25mg. Av medisiner har jeg prøvd atarax, truxal, abilify, sobril, vival og risperdal. Eneste som funker er anti histaminer, men atarax tar alt for lang tid før det funker.
Du sier atarax funker men tar for lang tid, hva med å ta de tidligere da? Problem solved.
Tviler på at du egentlig har prøvd alt, det er mer noe du sier rett og slett fordi du ikke gidder.. Pleier stort sett å være en gjenganger
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Du sier atarax funker men tar for lang tid, hva med å ta de tidligere da? Problem solved.
Tviler på at du egentlig har prøvd alt, det er mer noe du sier rett og slett fordi du ikke gidder.. Pleier stort sett å være en gjenganger
Vis hele sitatet...
Jeg har slitt med søvn problemer siden jeg kan huske. Jeg har hatt flere lege besøk når jeg var yngre. Jeg gidder ikke å høre på tips som ''null koffein'' ''null skjermbruk før du legger'' ''bare mediter'' ''har du prøvd hasj'' etc etc

Er veldig uforsigbart med atarax. For meg tar det 3-5timer før den funker. jeg må ta store doser av anti histamin for å kunne sove og når jeg er påvirket av anti histaminer blir det vanskelig å snakke, skrive og gjøre ting. Føles som jeg har en murstein i hodet. Er veldig vanskelig å bare ta noe før når det varier så ekstremt. Uansett så funker phenegran like bra.
Sist endret av Sitronbrussomsm; 1. mars 2021 kl. 19:34.
Hvor lenge har du testet medisinene du har vært innom? De fleste har bivirkninger som forsvinner når du har brukt de over tid.

Ellers er det vel bare legen som kan gi deg et fornuftig svar på dette..
Søvnproblemer er såpass vanlig, og det kommer i mange former.
Om du kan bli delvis uføre av dette, avhenger jo av mange faktorer. Noen av dem gidder du ikke snakke om.

Dra til legen.
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Hvor lenge har du testet medisinene du har vært innom? De fleste har bivirkninger som forsvinner når du har brukt de over tid.

Ellers er det vel bare legen som kan gi deg et fornuftig svar på dette..
Søvnproblemer er såpass vanlig, og det kommer i mange former.
Om du kan bli delvis uføre av dette, avhenger jo av mange faktorer. Noen av dem gidder du ikke snakke om.

Dra til legen.
Vis hele sitatet...
De fleste medisiner begynte jeg å prøve ut i en alder av 10år. Mye av anti psykotikan jeg fikk for å prøve var jeg på i flere mnd uten noe effekt. For at jeg skal få effekt av phenegran må jeg ta 150-200mg på kvelden. Vanlig dose er 25-50mg.

Jeg er 20år dette er noe jeg har slitt med i mer en 10år. jeg trenger ikke høre noen fordommer.
Sist endret av Sitronbrussomsm; 1. mars 2021 kl. 20:22.