Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1017
Hei. Gutt 16 og jeg er veldig frustrert når det kommer til trening. Har trent siden april 2020 da jeg begynte på en bulk og økte raskt i både kroppsvekt og i øvelser. Kjørte på med PWO og kreatin, og gikk fra 68kg til rundt 77kg på det meste. På dette tidspunktet var jeg full av treningsmotivasjon, hadde masse energi og bare kjørte på. Kjørte da et full body 3x a week program som fokuserte på styrke (Jason blaha ice cream fitness program).

I midten av sommeren trappet jeg etterhvert ned på bulken, og begynte på cut. Droppet fra 77kg til 70kg. På slutten av sommeren trappet jeg ned på treningen fordi jeg var opptatt og mistet dermed flyten og lysten til å begynne på igjen. Etterhvert kommer lysten tilbake igjen og jeg begynner på Oliver Forslin sitt hypotrophy 6x a week bodybuilding program. Dette holdt jeg på med fra August til dags dato. I starten av det nye programmet, kjørte jeg på og kunne holde på i ukesvis uten stopp. Plutselig kommer det perioder der jeg ikke har tid, kommer ut av flyten og dermed mister jeg motivasjonen til å stikke igjen, fordi jeg er så jævlig sliten med en gang det kommer perioder med mye skole og jobb. Rundt høsten får jeg en kraftig depresjon og blir dermed ikke så mye trening. Jeg begynner også å "crashe" av PWO hver gang jeg tar den, da energi nivået faller med en gang den egentlig skal kicke. Jeg innser også at jeg ikke har økt noe særlig i øvelser og benken min er mer eller mindre den samme som den alltid har vært. Innser også at jeg tar mindre kg i nesten alle øvelser og øker svært lite. Dette blir jeg veldig frustrert over fordi jeg ser venner som bare øker og øker, har energi i hele perioden der jeg har trent, venner som har begynt å trene etter meg og har økt max benken sin med flere titals kg mens jeg er på samme nivå som jeg alltid har vært om ikke mindre.

Skriver dette innlegget i ren frustrasjon samtidig som jeg hører på innspill fra andre. Ser folk på sosiale medier og venner som også tar PWO hver dag og har ikke noe problem. Jeg blir veldig fort sliten og selvom jeg ikke trener på en uke og egentlig skal ha "ladet batteriene" og "klar for nye utfordringer" så daffer jeg helt med en gang jeg kommer på trening og føler bare: "alt er dritt, det er ikke vits lenger, jeg legger inn så mye arbeid for ingenting, alle andre øker og kjører på" osv.

Da stiller jeg meg flere spørsmål: "Hvorfor øker jeg ikke?", "har jeg overtrent og hvis ja, hvorfor er jeg den eneste som har det slik av min omkrets som trener? Jeg trener jo ikke like mye som de engang eller kjører så hardt på som de gjør heller.."

Jeg merker jeg bare er så lei over alle som sier at: "du som er ung vil ha stor fremgang med trening naturlig", "du som er så ung har masse overskudd til å bare kjøre på", "Testosteron produksjonen din er på max". Men faen heller. Nei - jeg har ikke det. Hvorfor ikke, det vet jeg ikke. Muligens jeg bare er sensitiv og kroppen min tåler ikke så mye trening som andre. Men jeg vil ikke være slik. Jeg vil være en "sick mf" som ikke klarer å leve uten trening og er helt avhengig av trening og ikke en som gjør trening som en plikt og sjeldent gleder seg til trening. Veier rundt 78 (veiet 80) etter at jeg begynte på med bulk igjen i høst, men nå er jeg på cut igjen til sommeren. Derfor vurderer jeg nå og bare hoppe på en SARM (RAD-140) cycle eller ett eller annet fordi nå er jeg jævlig lei selvom jeg føler jeg gjør alt riktig og har gjort uendelig mye research, lest mye bøker rundt trening og kosthold

Vel å merke: Jeg tracker kalorier, jeg vet veldig mye om ernæring, tar vitaminer og alle slags kosttilskudd, spiser sunn treningsmat som ris, kylling & brokkoli, egg, proteinshakes, you name it - jeg har kontroll på det meste av macros og hva jeg får i meg.

Håper dette innlegget ikke er for rotete skrevet, still gjerne spørsmål men som sagt, så skriver jeg dette i ren frustrasjon etter en treningsøkt der jeg igjen "crashet" etter PWO bruk og løftet like mye som jeg gjorde for ett halvår siden.

Setter pris på svar eller kommentarer til hvorfor eller om andre føler seg slik. Takk i forveien og god helg!
Hei! Der er naturlig å bli deprimert på høsten. Tar du d vitamin i de periodene? Det kan hjelpe hvis du har lite av det pga sol.

6x uka er tøft å forplikte seg til. Jeg opplevde god progresjon med en variant av Texas strength program.
Da var det 3 økter i uka, volum mandag, lett økt onsdag og maksløft fredag.
Baseøvelser i fokus.

Så det kan jeg varmt anbefale om du vil bli stor og sterk. Jeg holder meg i form uten bruk av vekter selv for tiden..

Bruk av steroider kan være fristende ja, bare husk at det er en stor påkjenning for kroppen og at du blir gammel fortere av det..

Hvis helsa er grunnlaget for treninga så fortsett å vær bevisst på hva du spiser og får i deg ellers,mange atleter har brukt koffein som boost

mike tyson f.eks. løfta så og si ikke vekter og brukte koffein som boost.

Det er lett å søke etter snarveier når man har jobba lenge, men med programmet jeg nevnte vil du få progresjon.

Du er som du sa 16 år og du er ikke ferdigutvokst du har muligheten til å legge ett godt naturlig grunnlag nå.
Hei! Hvor høy kalori underskudd er du i nå? Hvor mye søvn får du?
Tok en del pwo selv når eg var på din alder men måtte slutte da eg crashet. Eg presset meg for hardt og klarte ikke og få nok restitusjon som igjen påvirket progresjonen min.
Det aller meste av det du skrev i innlegget, så tar du grundig feil. Du er ung og uerfaren, og det er sikkert akkurat det du ikke vil høre. Trening og resultater tar tid. Hopper du på SARMS nå glir du rett inn i antidopings norge's statistikk.

Hvis det er et tips jeg skal gi deg i farta, så er det å bulk i 3 år før du tar din første cut. Hvis du bulker om høsten og cutter på våren så tar du 1 skritt fram og 1 skritt tilbake i praksis.
Sitat av Ant-Man Vis innlegg
Hei! Hvor høy kalori underskudd er du i nå? Hvor mye søvn får du?
Tok en del pwo selv når eg var på din alder men måtte slutte da eg crashet. Eg presset meg for hardt og klarte ikke og få nok restitusjon som igjen påvirket progresjonen min.
Vis hele sitatet...
Hei ja, jeg kjører rundt 2200 ut ifra en kalori kalkulator og sover alt fra 8-10 timer. Har perioder der jeg sover rundt 10 timer hver dag men føler meg like trøtt og sliten. Har tatt blodprøver flere ganger og alle verdier som jern og D-vitamin er normalt

Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hei! Der er naturlig å bli deprimert på høsten. Tar du d vitamin i de periodene? Det kan hjelpe hvis du har lite av det pga sol.

6x uka er tøft å forplikte seg til. Jeg opplevde god progresjon med en variant av Texas strength program.
Da var det 3 økter i uka, volum mandag, lett økt onsdag og maksløft fredag.
Baseøvelser i fokus.

Så det kan jeg varmt anbefale om du vil bli stor og sterk. Jeg holder meg i form uten bruk av vekter selv for tiden..

Bruk av steroider kan være fristende ja, bare husk at det er en stor påkjenning for kroppen og at du blir gammel fortere av det..

Hvis helsa er grunnlaget for treninga så fortsett å vær bevisst på hva du spiser og får i deg ellers,mange atleter har brukt koffein som boost

mike tyson f.eks. løfta så og si ikke vekter og brukte koffein som boost.

Det er lett å søke etter snarveier når man har jobba lenge, men med programmet jeg nevnte vil du få progresjon.

Du er som du sa 16 år og du er ikke ferdigutvokst du har muligheten til å legge ett godt naturlig grunnlag nå.
Vis hele sitatet...
Hei ja. Depresjonen var mye verre enn en vanlig vinterdepresjon for å si det slik. Tar D-vitamin ja. Har vurdert å trappe ned på trening til 3x a week, så skal def. sjekke ut programmet du nevnte! Ellers takk for svar
Sist endret av Stillegardin; 26. februar 2021 kl. 21:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
New generation
colakork's Avatar
Det er når det krever mest av deg det teller mest og.

Jeg tror du vil få myye mer tilbake i formen og gratitude til deg selv hvis du presser deg igjennom resten av året.

Du kommer ikke til å angre hvis du presser deg forbi cunten i hodet som vil hjem før økten er ferdig.

Hvis du er utkjørt så må du roe litt ned din okse. Vet du er ung og sprek og alltid har litt til å gi men prøv å tenk 5sets ahead istedet for å pushe igjennom sets til failure.

Respekter kroppen når den ikke vil gi mer mtp at du har gått rundt så lenge utslitt at en uke her og der ikke kan hente deg inn engang.

Ikke slutt å konkurrer med gutta men gjerne trekk deg litt tilbake fra det til du har truffet nytt nivå. Plutselig er det jævlig gøy å benke med makseren igjen.