Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3012
Anonym bruker
"Omgitt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så denne og lurte på om noen har testet ut dette?

https://www.youtube.com/watch?v=TgQS9DMHV0Q

Dette ser ut til å være varianter av sparesnus som ble solgt tidligere som var helt tørr og dermed lettere slik at det ble mindre avgifter og dermed lavere priser. Her skal man tilsette kokt og saltet vann også la snusen trekke i kjøleskap i et par dager. En kan også tilsette snusaroma som er smak som kan tilsettes det kokte vannet før posene marineres.

Når jeg googlet dette så fant jeg at dette selges også i norge og at det også selges forskjellige flasker med smaker som kan tilsettes. Aldri hørt om dette tidligere, men har en gang røyket rulling med råtobakk på fest og det var helt grusomt så vondt det smakte. Så merker jeg er litt skeptisk til om dette smaker som snus fra kjente merker eller om det er noe billig søppelsnus disse produsentene har kjøpt opp. Kanskje de kjøper søppel snusen som har for lav kvalitet til produksjon hos Swedish Matc og selger det som gjør det selv posesnus?

Styrkemessig virker Prillan Brown Gold å passe mitt behov. Men jeg er veldig usikker på hvordan disse posesnusene smaker? Bruker general classic og noen ganger extra sterk. Kan kose meg med snus med smak, men kan ikke snuse fast de med smak. Om disse krydderflaskene virker så kunne en kanskje skape sin egen general til en lavere pris? Det er en snusaroma som heter bergamott og det er vel smaken i general, den og citrus?

Under 30 kroner boksen for posesnus er ok pris, men det avhenger jo av smaken. Og det smaker høgg så er det jo bedre å bare fortsette med general.

Kanskje kunne det blitt litt hobby over dette? Teste ut forskjellige smaker? Ha litt forskjellige smaker liggende i kjøleskapet slik at en kan variere litt?

Verdt å testet ut for potensielt å få halvert snuskostnaden eller tror dere jeg bare kommer til å ende opp med katta i sekken om jeg forsøker å kjøpe dette? Det blir jo nesten 800 kr totalt så kjedelig om det blir tap.
Har ikke forsøkt å lage selv, men en kompis brukte disse mye en periode.

Synes den var helt ok, men ikke like god som general. Hvilken smakstilsetning som var i den typen jeg prøvde er jeg ikke sikker på.
Jeg harbwstillt fra noe som heter strømmen hjemmebrygg, og vtt veldig fornøyd med eukalyptus smaken, men det er bare å kjøpe forskjellige atomer og prøve deg frem,
Brukt denne snusen siden grensa ble stengt. Veldig fornøyd Jeg pleier å bestille Prillan Dunder (400stk og 34mg nic).
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor bestilles dette fra? Link? Er jo gull om det blir et bra resultat��
Synes det bare smaker høgg og fanteri selv. Bestilte ifra m.sørensen når jeg prøvde.

https://www.msorensen.no/snus/gj%C3%B8r-det-selv
Sist endret av Vasken; 17. februar 2021 kl. 23:40.
Bruker Prillan Dunder her, kommer ikke til å gå tilbake til Skruff Ekstra Sterk.
Kjøpt på snuslageret, blir levert gratis på døra dagen etter. Anbefaler å ta litt ekstra vann og fordele posen fra Dunderen i to plastposer (gjerne med zip lås) og helst litt tykke (kan brukes om igjen lenger) da du tilfører nykokt vann.

- Hell først litt av snusen i posen, så litt vann, så litt snus og resten av vannet.
- Masser posen godt så våt og tørr snus blir godt fordelt.
- La den ligge i kjøleskapet 48 timer cirka. (Pleier å vende og massere litt underveis, fikk noen tørr-spots i starten)

Av smak er salt lakris, anis og bergamotte å anbefale!
Bruker prillan diy daglig, definitivt verdt et forsøk. Kjøper både white (11mg) og brown gold (23mg) jevnlig. Syns vanlig butikksnus ofte har for mye "smaksaft" tilsatt, slik at de blir veldig ubehagelig å ha inne når de begynner å renne. Med prillan kan jeg ha dem inne lenger og tolerere evt renning mye mer, slipper at det iser og svir i halsen osv.

Har eksperimentert litt med de smaksflaskene, med varierende resultat. Litt uklare instruksjoner på de, siden noen av flaskene er ment for 1kg løssnus osv, men du finner ut av det.
Jeg pleier å ha i mindre vann enn anbefalt, siden det fort kan bli litt for fuktig etter min smak.
Syns de smaker helt ålreit uten noen tilsetning, bare husk å ha i ca 20g salt i vannet (jeg bruker som regel 1.5-2 dl max).
Smaker helt naturell tobakk, men prillan white har av en eller anna grunn mer røyksmak enn de andre.

Angående smakstilsetning så kan jeg si at du skal være jævlig forsiktig med røykaroma, siden den er veldig kraftig og fort blir litt mye. Og hvis du vil etterligne general, så bør du teste bergamott-essens (det er hovedaromaen i General).

Helt generelt vil jeg si det er verdt å prøve, man kan jo fortsatt kjøpe seg en boks i butikken i ny og né, men det er fint å ha litt billig snus når man bare skal ha en inne mens man gjør ting og ikke "koser seg", hvis du skjønner.
Anonym bruker
"Omgitt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor bestilles dette fra? Link? Er jo gull om det blir et bra resultat��
Vis hele sitatet...
Den laveste prisen jeg fant var her, kanskje du finner noe som er ennå billigere? https://www.homebrew.no/snus/porsjonssnus

Pris per boks med posesnus bør bli rundt 25 kr boksen inkluder inkl snusaroma. Og en kommer nesten ned mot 21 kr boksen om en ikke bruker snusaroma, men bare saltet og kokt vann. Så det ligger an til å spare mye penger på snus fremover om dette faktisk virker. Skal få lagt inn en bestilling også får jeg bare forsøke.

Tar nok og bestiller noen flasker med snusaroma også, både for å prøve å få til general smaken samt en lakris eller salmiakksmak.
Anonym bruker
"Omgitt Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og svenskene de har altså halva priset også for gjør det selv snus. Så når grensene åpnes igjen så kan det spares mye penger på snus om en kan kjøpe gjøre det selv snus i sverige. Da snuser men til 10 kr boksen. Da kan en spare opp til 65 kr boksen.