Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2007
Kjæresten min har lyst til å ta mdma, og han har ikke gjort det før. Jeg har selv tatt det en del ganger før, og føler meg trygg på det for min del. Det jeg er bekymret for er om det er trygt for han å ta fordi han innimellom får hjerteklapp. Han har vært hos leger og spesialister med det, og de sier det ikke er farlig og ingenting å gjøre med. Men det er jo også kjent at mdma kan være farlig om man har underliggende hjerteproblemer, derfor er jeg bekymret i tilfelle det skulle vise seg å være ubehagelig for han, eller i verstefall farlig.
Er det noen som har erfaring med dette?
Ville selvfølgelig bare prøvd en liten dose, og evnt redosert om det gikk fint.
Takk for alle eventuelle svar!!
Jeg er litt på begge sider her. Dette KAN være farlig , rent fysisk ja. Som du vet dør jo folk fra mdam men det er likevel sinsnnsykt sjleldent. Vet heller ikke om noen rapporter over tid som indikerer hjerteklapp e.l. har noe korrelasjon mellom dette. Enten for du forske en del på medisinske rapporter angående dette (men da hadde du ikke spurt på et fjolleforum heller ellers så nja vet jeg ikke. Det er mer fare i hans frykt med å "bad'a" for å si det sånn. Hadde en venn som hadde hjerteklapp akkurat som det, fikk nok noia til å slutte me å røyke da vi var unge. Dermed prøvde han heller ikke og fikk ikek opplev hvor kult mdma er da såklart ,) Han må finne ut av det, ikke dine forsøk på "dosejustering" for fu har null peiling bortsett fra å være der , rent ådnelig, og det er jo greit Han får tenke litt på det og så finner dere ut av det.

Han kan jo også da prøve å la være å drikke kaffe, liksom sover godt, legge opp til det og da, istedet for sånn jet set liv ut på byen og feste all the time ting. Merker han mindre av hjerteklapp , tror jeg personlig at selv om man får det i rusen er det hovedsaklig pyskologisk , hvis man følte der var verre. Men, ja, Sterk hjertearytmi er nok en grunn man unngår dop.

Sagt på en annem måte: I virkeligheten og ikke som idag, med idiotiske folk som ikke forstår dop some the spirituelle ritualet som det er, og dermed med ulovligheten og mangelen på riter og ritualer som man har i eldre bevarte samfunn (utdøende :/), så hadde vi alle trippet osv. men i sammen, og i familien osv. og da hadde , i et slikt samfunn, de me hjertearytmi o.l. vært enkelt en del av gruppen som fikk eller valgte å oppleve dette mindre. Så flip a coin, and use the wisdom, Fluke! x
Med hjerteklapp mener du hjertebank eller uregelmessig ekstraslag? Altså "heart palpitations"? Åpenbart ikke noe sjakktrekk, om han allerede sliter med dette.

Godt legen mener det er ufarlig, men det er ubehagelig nok til at han oppsøker lege, da blir det veldig rart å skulle ta MDMA i mine øyne? Er det så viktig? Nei det er ikke ment som moralisering, eller at jeg skal bestemme noe. Det er mer til ettertanke. Det er bra du spør her, men jeg ville ikke brukt svaret du får her utelukkende til å ta beslutninger om liv og helse når det ligger masse data om ecstasy og hjertebank ute på nett om du bare gjør en ordentlig jobb og søker selv.

Her vil du få en masse subjektive meninger om at det må da værra LOOOV! Og det går som oftest greit. Mens i realiteten er det nettopp hjertet ecstasy går mest på. Overoppheting og hjertebank er typisk ved høye doser og det er ikke uten grunn. methylenedioxymethamphetamine og andre stimulanter er ikke akkurat hjertemedisin.

Hvor ille det er i forhold til mye annet skal jeg ikke begynne å uttale meg om. Det er jo veldig mye vi i Norge liker som ikke akkurat er hjertemedisin. Men ta i det minste en egen vurdering basert på objektive kilder og fakta. Å stille slike helsemessige spørsmål på et undergrunnsforum her ser jeg egentlig ingen god grunn til nå som vi har google, med mindre du fisker etter positive tilbakemeldinger, eller ikke veit hvordan du skal benytte søkemotorer.
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Her vil du få en masse subjektive meninger om at det må da værra LOOOV! Og det går som oftest greit. Mens i realiteten er det nettopp hjertet ecstasy går mest på. Overoppheting og hjertebank er typisk ved høye doser og det er ikke uten grunn. methylenedioxymethamphetamine og andre stimulanter er ikke akkurat hjertemedisin.
Vis hele sitatet...
Vil bare påpeke at ecstasy og MDMA ikke er det samme.
Det er som å sammenligne lasagne som består av flere ting med kjøttdeig.


Ellers vil jeg nevne faren for at trippen ikke vil gå bra om man ikke har riktig innstilling.
Feil innstilling kan for eksempel være at man er redd for å dø pga hjerteproblemer. Det kan føre til angstanfall og panikk som igjen kan føre til hjertebank, svette og pusteproblemer.
Sitat av Alec Vis innlegg
Vil bare påpeke at ecstasy og MDMA ikke er det samme.
Det er som å sammenligne lasagne som består av flere ting med kjøttdeig.
Vis hele sitatet...
Hei Putin.
Sammenligne og sammenligne, vil påstå dette er feil ord, og muligens en liten stråmann under konstruksjon? Kan du ikke heller bruke hamburger som eksempel, med eller uten ekstra ost og bacon? Det hadde varmet i hjerterota, der hvor alt fettet har hopa seg opp. Ja, du har rett... Jeg ordla meg feil et par ganger der ja, men hvilken betydning har egentlig det i forhold til hva slags svar man får om om MDMA her, eller hvor lett det er å finne korrekt informasjon på nett? MDMA er hovedingrediensen i ecstasy og det har fortsatt samme bivirkning +++. Får du ecstasy uten MDMA, ja da har du mest sannsynlig blitt buffa. Det blir som å bestille hamburger og få vegan burger. Forklar hvordan jeg sammenligner det, eller hvordan mitt svar blir feil basert på denne skrivefeilen. Mente selvfølgelig methylenedioxymethamphetamine.
Crimea River
Alec's Avatar
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hei Putin.
Sammenligne og sammenligne, vil påstå dette er feil ord, og muligens en liten stråmann under konstruksjon? Kan du ikke heller bruke hamburger som eksempel, med eller uten ekstra ost og bacon? Det hadde varmet i hjerterota, der hvor alt fettet har hopa seg opp. Ja, du har rett... Jeg ordla meg feil et par ganger der ja, men hvilken betydning har egentlig det i forhold til hva slags svar man får om om MDMA her, eller hvor lett det er å finne korrekt informasjon på nett? MDMA er hovedingrediensen i ecstasy og det har fortsatt samme bivirkning +++. Får du ecstasy uten MDMA, ja da har du mest sannsynlig blitt buffa. Det blir som å bestille hamburger og få vegan burger. Forklar hvordan jeg sammenligner det, eller hvordan mitt svar blir feil basert på denne skrivefeilen. Mente selvfølgelig methylenedioxymethamphetamine.
Vis hele sitatet...
Det er relevant fordi noen av tingene man blander inn i ecstasy er amfetamin, metamfetamin, kokain, koffein, LSD, meskalin og 2C-B.
Derfor har det stor betydning i en diskusjon om MDMA å ikke blande inn ecstasy.
Hvis medisiske grunner tilsier at det er greit å ta MDMA, så betyr ikke det at det er greit å ta ecstasy.

Kan godt bruke hamburger som eksempel hvis det er lettere for deg å forstå.
Hvis du har cøliaki (overfølsomhet overfor gluten), så er det helt greit å spise storfekjøtt. Men å spise en vanlig hamburger med hvetebasert brød er kanskje ikke det lureste valget, selv om kjøttdelen er hoveddelen av burgeren.

Jeg ville bare påpeke det. Det er veldig mange som snakker om MDMA når de egentlig mener ecstasy og omvendt.
Hvis kjæresten til TS har snakket med leger som sier at MDMA burde gå greit, så betyr ikke det at ecstasy vil gå greit.
Eller hvis du har en psyke som takler MDMA, så betyr ikke det at du har en psyke som takler ecstasy.
Sitat av Alec Vis innlegg
Det er relevant fordi noen av tingene man blander inn i ecstasy er amfetamin, metamfetamin, kokain, koffein, LSD, meskalin og 2C-B.
Derfor har det stor betydning i en diskusjon om MDMA å ikke blande inn ecstasy.
Hvis medisiske grunner tilsier at det er greit å ta MDMA, så betyr ikke det at det er greit å ta ecstasy.

Kan godt bruke hamburger som eksempel hvis det er lettere for deg å forstå.
Hvis du har cøliaki (overfølsomhet overfor gluten), så er det helt greit å spise storfekjøtt. Men å spise en vanlig hamburger med hvetebasert brød er kanskje ikke det lureste valget, selv om kjøttdelen er hoveddelen av burgeren.

Jeg ville bare påpeke det. Det er veldig mange som snakker om MDMA når de egentlig mener ecstasy og omvendt.
Hvis kjæresten til TS har snakket med leger som sier at MDMA burde gå greit, så betyr ikke det at ecstasy vil gå greit.
Eller hvis du har en psyke som takler MDMA, så betyr ikke det at du har en psyke som takler ecstasy.
Vis hele sitatet...
Har som sagt aldri prøvd å "sammenligne" disse rusmidlene, så det føles mer som kverulering. Nå diskuterer ikke TS eller kjæresten hennes dette med en lege, eller spør om hvordan det påvirker psyken slik du bruker som eksempel, men spør på freak om hvordan MDMA påvirke hjertet. Relevant, men som sagt fikk jeg skrevet feil i farta og poengene i det jeg skriver er jo likevel de samme. Hvis det er så ille kan jo en mod redigere ecstasy og gjøre det om til MDMA, det forandrer ikke resten av posten min. Jeg tror heller ikke typen til TS plutselig hadde misforstått meg fullstendig og heller begynt å poppe E fordi han trodde jeg mente det var noe bedre.
Har selv hjerteklapp (eller hjertebank som jeg kaller det) noe jeg har blitt undersøkt for, men etter det jeg forstår er det relativt ufarlig og ikke unormalt.

Selv tatt mdma flere ganger uten at jeg har merket noe ekstra ift inntaket, men jeg kan selvfølgelig ikke gå god for om dette er ufarlig eller ei.

Om dere velger å innta mdma, pass på dosering, ikke overdriv samt prøv å ta det rolig under turen, så tror jeg nok det skal gå helt fint.

Ikke bland med andre substanser!
Sitat av Alec Vis innlegg
Det er relevant fordi noen av tingene man blander inn i ecstasy er amfetamin, metamfetamin, kokain, koffein, LSD, meskalin og 2C-B.
Vis hele sitatet...
Fra 2018 til 2020 tok jeg endel mdma i tablettform, altså esctacy. Det var bare mdma i disse tablettene. Ikke noe annet.

Jeg syns det er helt riktig å sammenlikne esctacy og mdma. At noen dealere velger å blande ut pillene med ymse stoffer må de ta på egen kappe. Blir ikke dette akkurat litt som når folk tar med litt fentanyl inn i heroinen? Det selges vel fortsatt som heroin eller?
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har slitt litt med hjertebank og gjør det smått enda. Gikk til legen og ble henvist videre til hjertespesialist som ga meg en EKG som jeg måtte ha på i 24 timer. Resultatet overrasket meg, da alt så helt bra ut.
Det var slik jeg fant ut at jeg slet med angst. Har typen din hatt EKG på seg? Altså sånn apparat som måler hjerterytmen.

Har tatt MDMA noen ganger, og det har gått fint hver gang, utenom en gang jeg tok altfor mye samtidig som jeg drakk for mye vann og ikke klarte å pisse. Hallusinerte noe grådig og begynte å skjelve ekstremt, noe som fortsatte selv mens jeg sov i følge vennene mine som holdt et øye med meg. Hørt at dette egentlig kunne gått mye verre. Sistnevnte er ikke helt relevant til deres scenario, så lenge dere doserer rolig da Ellers vil jeg si at jeg ikke har følt noe til hjertebanken på MDMA, da godfølelsen rett og slett har vært for god til å føle på det.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Fra 2018 til 2020 tok jeg endel mdma i tablettform, altså esctacy. Det var bare mdma i disse tablettene. Ikke noe annet.

Jeg syns det er helt riktig å sammenlikne esctacy og mdma. At noen dealere velger å blande ut pillene med ymse stoffer må de ta på egen kappe. Blir ikke dette akkurat litt som når folk tar med litt fentanyl inn i heroinen? Det selges vel fortsatt som heroin eller?
Vis hele sitatet...
Blir litt sidediskusjon det her men:

Jeg og vokste opp med at Ecstacy var synonymt med MDMA tabletter, en eller annen tid etter 2010 ble jeg mer og mer klar over at de fleste mente Ecstacy var tabletter som mest sannsynlig hadde noe i tillegg til MDMA og at om man skulle ha MDMA kjøpte man helt rent pulver.
Som litt tilleggsinformasjon så var jeg borti en gjeng bekjente av bekjente som på et punkt skulle ha "syre", noe som ble ordnet men da de fikk varene lurte de på hva disse små papirlappene var. Vi ga de så et innføringskurs i hva LSD var og hvor annerledes fra MDMA det var.

Så først trodde jeg det bare var rare missforståelser innad små grupper av rekreasjonelle rusbrukere, men dette med Ecstacy ser ut til å være mer utberedt.


Det er da helt innafor å nevne denne forskjellen, siden det kan ha konsekvenser.
Trådstarter
4 0
Takk for relevante svar.

For å klare opp litt: det er han som har lyst til å prøve, han har prøvd andre rusmidler som feks coke, og ikke hatt noe problem. Han er ikke bekymret i det hele tatt for å prøve og psyken hans er på rett plass. Han ruser seg ikke ofte, og mdma ville vært for ‘kosens’ skyld, og generelt noe han har veldig lyst til å oppleve. Det er jeg som har hatt dette med hjertet hans i bakhodet.

Jeg har søkt og gjort mye research på mdma fra før av grunnet eget bruk, og jeg er godt kjent med stoffet, farer og bivirkninger.

Jeg ville høre om noen andre hadde erfaring med dette med hjerteklapp/bank, og bruk da jeg selv ikke vet hvordan det er. Han har ikke konstant hjertebank/klapp, men han får det i blandt og da varer det maks en time. Da tar han det bare helt med ro og slapper av, og det påvirker han ikke noe utenom at det er ubekvemt. Det er ikke relatert til angst, og han har gjort alle typer tester. Han har ikke diskutert dop med legen sin, og de har heller ikke advart han mot det.

De mener det er helt ufarlig hjertebank som ikke skal påvirke helsen hans i det hele tatt.

Om han velger å ta mdma så ville det ikke vært tabletter, men krystallform som også ville blitt testet før bruk for å unngå uønskede stoffer og en annen trip enn ønsket. Det jeg skrev i forhold til ‘dosejustering’ var i forhold til at jeg personlig føler det er tryggere- både i forhold til bivirkninger og at det skal være en rolig og behagelig første trip for han. Er som sagt han som har ønsket å prøve dette selv i flere år, jeg har tatt mdma relativt mange ganger selv og er kjent med stoffet.

Jeg er glad i dette mennesket ja, det er en grunn til at jeg ikke bare har kjøpt og satsa på at det skulle gått bra, uten å vite eventuelle risikoer.

Jeg har lest mye om mdma, og risikoer ved å ta det ved eventuelle hjertefeil. Legene sier det ikke er noe galt med hjertet hans, men bare en ubehagelig uting hjertet gjør uten grunn. Det er derfor jeg ville høre erfaringer nettopp rundt dette, fordi det ikke står noe særlig om det andre stedet på nettet. Det jeg har funnet av info er ifht ordentlige hjertefeil. Infoen jeg har funnet tilsier at det ikke burde være farlig, så det er derfor jeg vil ha innspill.
Det er nettopp det dette er... En meningsløs sidediskusjon om et ikke-problem. Jeg har som sagt aldri ment å sammenligne noe her, og det gidder jeg ikke gjenta igjen flere ganger. Helt ok å "rette på" det, men det er faktisk ingen her som kan vise til hvor jeg "sammenligner" disse hvis vi ført skal flisespikke. Jeg skreiv feil i farta, verken MDMA eller ecstasy er hjertemedisin eller har informasjon som er vanskelig å oppdrive, så hvordan dette er revolusjonerende for tråden skjønner jeg fortsatt ikke.

Takker for meg i denne tråden.

Men før jeg forlater tråden
Han har ikke konstant hjertebank/klapp, men han får det i blandt og da varer det maks en time. Da tar han det bare helt med ro og slapper av, og det påvirker han ikke noe utenom at det er ubekvemt.
Vis hele sitatet...
Trodde det var snakk om et ekstra slag i ny og ne... poenget med min opprinnelige post står: er det virkelig verdt risikoen det? Hjertet er jo en relativt viktig del av kroppen, og ikke noe man vil kødde med, slik som stimulanter faktisk gjør.
Sist endret av knert1; 3. mars 2021 kl. 20:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 0
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har slitt litt med hjertebank og gjør det smått enda. Gikk til legen og ble henvist videre til hjertespesialist som ga meg en EKG som jeg måtte ha på i 24 timer. Resultatet overrasket meg, da alt så helt bra ut.
Det var slik jeg fant ut at jeg slet med angst. Har typen din hatt EKG på seg? Altså sånn apparat som måler hjerterytmen.

Har tatt MDMA noen ganger, og det har gått fint hver gang, utenom en gang jeg tok altfor mye samtidig som jeg drakk for mye vann og ikke klarte å pisse. Hallusinerte noe grådig og begynte å skjelve ekstremt, noe som fortsatte selv mens jeg sov i følge vennene mine som holdt et øye med meg. Hørt at dette egentlig kunne gått mye verre. Sistnevnte er ikke helt relevant til deres scenario, så lenge dere doserer rolig da Ellers vil jeg si at jeg ikke har følt noe til hjertebanken på MDMA, da godfølelsen rett og slett har vært for god til å føle på det.
Vis hele sitatet...
Takk for bra svar!
Høres helt likt ut som det han har, uten at han har angst.
Rus kan jo alltid gå dårlig uansett, så er viktig å være forsiktige. har selv opplevd det samme som du beskriver da jeg tok for mye selv en gang.

Virker som du er den eneste med direkt erfaring rundt dette med hjertebank/klapp, uten at det er ‘hjertefeil’ eller noe direkte galt med hjertet.

Man vet selvfølgelig aldri hvordan noen reagerer på rus, og jeg kommer til å videreføre all ‘negativ’ info + din positive erfaring med moderate doser, videre til han. Så er det hans eget valg om han ønsker å prøve eller ikke, jeg kan ikke oppføre meg som en bekymret mor for kjæresten min heller... det jeg derimot kan gjøre er å gjøre han kjent med risikoer og opplevelser, og støtte det han velger å gjøre

Sitat av knert1 Vis innlegg
Det er nettopp det dette er... En meningsløs sidediskusjon om et ikke-problem. Jeg har som sagt aldri ment å sammenligne noe her, og det gidder jeg ikke gjenta igjen flere ganger. Helt ok å "rette på" det, men det er faktisk ingen her som kan vise til hvor jeg "sammenligner" disse hvis vi ført skal flisespikke. Jeg skreiv feil i farta, verken MDMA eller ecstasy er hjertemedisin eller har informasjon som er vanskelig å oppdrive, så hvordan dette er revolusjonerende for tråden skjønner jeg fortsatt ikke.

Takker for meg i denne tråden.

Men før jeg forlater tråden
Trodde det var snakk om et ekstra slag i ny og ne... poenget med min opprinnelige post står: er det virkelig verdt risikoen det? Hjertet er jo en relativt viktig del av kroppen, og ikke noe man vil kødde med, slik som stimulanter faktisk gjør.
Vis hele sitatet...

Det er ikke jeg som bestemmer hva han selv gjør. Om jeg ikke hadde vært klar over eventuelle risikoer og advart han, så hadde han allerede tatt det, og ikke vurdert siderisikoene med hjertet sitt.
Det jeg gjør er å samle info rundt nettopp dette, for å videreføre det til han før han bestemmer seg for om han skal ta. Og om han bestemmer seg for at han likevel vil prøve til tross for eventuelle risikoer, så er alt jeg kan gjøre å gjøre det så trygt, behagelig og sikkert som mulig.
Sist endret av Blondie123; 3. mars 2021 kl. 20:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg selv har hypotropisk kardiomyopati. Det er fortykket hjerte vegg på innsiden. Og injiserer mye meth/amf Speed som de fleste kaller det. Så lenge man ikke stresser hjertw mer med å bli redd og få panikk. Så vil det gå helt fint��
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Tenkte jeg skulle vente med å svare på denne til jeg var mer informert.
Etter litt lesing har jeg fremdeles litt delt mening: MDMA påvirker blodtrykk og hjerterytmen øker.
Sammenlignet med Amfetaminer er MDMA mindre toksisk for det kardiovaskulære systemet, men en ting er verdt å merke seg: Koffein øker risikoen betraktelig sammen med MDMA
Kilde
.

Men, med dette sagt så er grunnene til at jeg heller mot ja at beskrivelsen av hvordan MDMA skal nytes: Som en rolig og koslig kveld hjemme. Det er noe helt annet enn å ta det i "party" sammenheng der varme/dehydrering/fysisk aktivitet kan være en faktor.

En ekstra forsiktighet kan være å prøve en lav dose første gangen, slik man blir litt kjent med effektene.

Kort og godt er det risikoer involvert, men: Under de rolige omstendighetene du beskriver, sammen med legenes uttalelse om at dette ikke er noe å bekymre seg for: Jeg antar da at han aldri har fått beskjed om å ikke drive med hard fysisk aktivitet som trening etc, så ser jeg ikke noe riv ruskende galt med å prøve MDMA innenfor de vanlige rekreasjonelle dosene 1.5 mg per kilo kroppsvekt og aldri over 120mg total dose.

Denne studien om forskjellige stoffers påvirking av hjertet kan være interessant lesestoff om du vil dykke dypere i emnet.
Sist endret av Dodecha; 5. mars 2021 kl. 00:17.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men, med dette sagt så er grunnene til at jeg heller mot ja er beskrivelsen av hvordan MDMA skal nytes: Som en rolig og koslig kveld hjemme. Det er noe helt annet enn å ta det i "party" sammenheng der varme/dehydrering/fysisk aktivitet kan være en faktor.
Vis hele sitatet...
This!

Hvis man dropper ~100mg og har en rolig aften og kjærestekos så tviler jeg på hjertet blir så veldig mye belastet.

Det kommer til å gå helt fint. Han kommer til å få en sinnsykt bra opplevelse!
Trådstarter
4 0
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Tenkte jeg skulle vente med å svare på denne til jeg var mer informert.
Etter litt lesing har jeg fremdeles litt delt mening: MDMA påvirker blodtrykk og hjerterytmen øker.
Sammenlignet med Amfetaminer er MDMA mindre toksisk for det kardiovaskulære systemet, men en ting er verdt å merke seg: Koffein øker risikoen betraktelig sammen med MDMA
Kilde
.

Men, med dette sagt så er grunnene til at jeg heller mot ja er beskrivelsen av hvordan MDMA skal nytes: Som en rolig og koslig kveld hjemme. Det er noe helt annet enn å ta det i "party" sammenheng der varme/dehydrering/fysisk aktivitet kan være en faktor.

En ekstra forsiktighet kan være å prøve en lav dose første gangen, slik man blir litt kjent med effektene.

Kort og godt er det risikoer involvert, men: Under de rolige omstendighetene du beskriver, sammen med legenes uttalelse om at dette ikke er noe å bekymre seg for: Jeg antar da at han aldri har fått beskjed om å ikke drive med hard fysisk aktivitet som trening etc, så ser jeg ikke noe riv ruskende galt med å prøve MDMA innenfor de vanlige rekreasjonelle dosene 1.5 mg per kilo kroppsvekt pg aldri over 120mg total dose.

Denne studien om forskjellige stoffers påvirking av hjertet kan være interessant lesestoff om du vil dykke dypere i emnet.
Vis hele sitatet...

Takk for svar
Hva mener du med hjerteklapp? Hvilken tilstand spesifikt? Slik jeg har opplevd mdma er det snillere med tanke på rask puls og hjertebank enn både kokain og amfetamin.