Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1643
hei. jeg har lyst til og bestille spraymaling i posten men lurer på hvordan man bestiller til postkontoret så det ikke blir merket av noen andre
takk i forveien
Mange nettbutikker tilbyr jo det valget, så jeg ville kanskje sett etter en nettbutikk hvor de ber deg oppgi nærmeste postkontor. Du kan jo også bestille en del småting i tillegg i pakken din, sånn at du er sikker på at den ikke passer i postkassen?
Hvilken nettside er det snakk om? Mulig det er et alternativ i kassen, vist ikke kan du sende dem en epost og spørre om det er mulig. Sannsynligvis er de villige til og hjelpe.
vandel's Avatar
Trådstarter
19 1
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Mange nettbutikker tilbyr jo det valget, så jeg ville kanskje sett etter en nettbutikk hvor de ber deg oppgi nærmeste postkontor. Du kan jo også bestille en del småting i tillegg i pakken din, sånn at du er sikker på at den ikke passer i postkassen?
Vis hele sitatet...
vet du om noen spraymaling nettsider med dette valget?
Du kan bestille på for eksempel Clas Ohlson og hente det i butikken? Hvis ikke er det bare å google, jeg har aldri hatt interesse av spraymaling så kan ikke peke deg i retning der dessverre.
Sist endret av Jokke; 28. februar 2021 kl. 21:49.
Butikk i Oslo. Sender til postkontor.
Er sendingen større enn postkassa di eller foreldra dine sin postkasse så får du uansett beskjed om henting på postkontoret eller nærmeste utleveringssted. Bruk postnord om du kan for de sender ikke hentelapp i postkassa som Posten gjør men du får hentemelding på sms. Tror de fleste nettbutikker bruker Postnord i dag Regner med at du kjøper fler enn 1-2 cans når du først skal bestille så da er den saken biff
Sist endret av celtseus; 28. februar 2021 kl. 22:52.
Har selv brukt disse https://www.mtncans.no
Fikk pakka på postkontoret, men det var jo også 12 spraybokser + mer, så den fikk ikke plass i postkassa.
Du får (som regel) hentelapp hvis den må hentes på postkontoret. Vil det være et problem? Hvis ikke, må du enten sende den som "poste restante" eller leie en postboks.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du får (som regel) hentelapp hvis den må hentes på postkontoret. Vil det være et problem? Hvis ikke, må du enten sende den som "poste restante" eller leie en postboks.
Vis hele sitatet...
Ikke SMS?
Kan ikke huske sist jeg fikk lapp.
Sist endret av vindaloo; 28. februar 2021 kl. 23:29.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke SMS?
Kan ikke huske sist jeg fikk lapp.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk en pakke til postkontoret forrige uke, da fikk jeg hentelapp. Men det kan være fordi avsender ikke skrev telefonnummeret mitt på pakken. Når jeg tenker over det så kan jeg ikke huske å ha fått hentelapp så lenge mobilnummeret mitt har stått på pakken.
Sist endret av Dimergon; 28. februar 2021 kl. 23:34.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jeg fikk en pakke til postkontoret forrige uke, da fikk jeg hentelapp. Men det kan være fordi avsender ikke skrev telefonnummeret mitt på pakken. Når jeg tenker over det så kan jeg ikke huske å ha fått hentelapp så lenge mobilnummeret mitt har stått på pakken.
Vis hele sitatet...
Man oppgir jo ofte tlf nr og annen info når man sjekker ut av kassa.
Eller hvis man må registrere seg for å handle.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Jeg fikk en pakke til postkontoret forrige uke, da fikk jeg hentelapp. Men det kan være fordi avsender ikke skrev telefonnummeret mitt på pakken. Når jeg tenker over det så kan jeg ikke huske å ha fått hentelapp så lenge mobilnummeret mitt har stått på pakken.
Vis hele sitatet...
En kan jo eventuelt laste ned posten-appen for å få varsler direkte i den. Du kan også følge pakkene, hvis det er andre leverandører har de alle en tilsvarende app.

Appen ''Parcels'' har internasjonal sporing hvor de sjekker så og si alle databaser så du kan spore pakkene dine uten å måtte sjekke ut alle leverandørene i separate apper.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Ikke SMS?
Kan ikke huske sist jeg fikk lapp.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk 2 hentelapper senest på fredag.
BRAND ∞ STRONG
Jeg fikk hentelapper for 2-3 år siden sånn ca.
Det var når jeg bestilte ting fra Kina. Sånn type 1mnd lang levering, men gratis.

Innlands og i fra Sverige har jeg ikke fått på det jeg kan huske. Alltid SMS eller mail.
Det gjelder: Bring, PostNord og HeltHjem
Navn Etternavn
Poste Restante
xxx postkontor/Post i Butikk
Postnummeret og sted til postkontoret

Da går pakken rett til postkontoret og du får ingen hentelapp. Det er noen år siden jeg brukte poste restante i Norge sist, men så vidt jeg husker betaler du et gebyr for tjenesten på postkontoret, finner ingenting om pris på postens nettsider nå.