Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6216
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjæresten min skal altså i fengsel... For 6 gang. Denne dommen er den lengste han har fått sammenhengende, og den er på 2 år!

Helvete, at han aldri lærer. Han klarer ikke å la være. Han gjør dumme ting når han er griserusa, og dette er en samledom hvor det er besittelse av drugs, vold og trusler, kjøring og stjeling av bil, brudd på våpenloven. Han ble tatt med et jævla blåserør en av gangene (blandet annet) Herregud jeg er så oppgitt. Et BLÅSERØR!

Han fikk først tvungen behandling, men dreit i meldeplikt, og dreit i behandling. Er det noen odds her for at han få omgjort dommen Igjen til tvungen behandling? Det sto i dommen at han ble vurdert til å ikke være egnet til det. Men han fikk det jo første gangen. Han har et omfattende rusproblem. Amf, piller og opiater. Klarer å nyktre seg opp i hytt og pine når han bæder på at han har blitt tynn.

Jeg vet at han har gjort mye dumt, og han fortjener straff for ugjerningene sine. Men som kjæreste har jeg såklart et håp om tvungen behandling. Det her har han gjort når han har vært fakka på rivo (djevelens brygg).

Ligg unna rivo folkens.

Kan noen skrive litt om en slik prosess? Slik det er nå er jo fyren på randen til å bli etterlyst. Han kan bli plukket opp når som helst og havne i varetekt.
Anonym bruker
"Særegen Valp"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du som en kjæreste som bryr seg bør stille ultimatum. Du bør også hjelpe han å få rutiner.

Han høres ærlig talt ut som han trenger en liten tur inn for å få orden på rutiner etc.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du som en kjæreste som bryr seg bør stille ultimatum. Du bør også hjelpe han å få rutiner.
Vis hele sitatet...
Ikke for å tråkke noen på tærne her altså, men TS må jo være ihvertfall litt på samme side av gjerdet for å være sammen med en sånn fyr? Med mindre man tenker å gjøren en helomvending selv så tror jeg ikke ett ultimatum er helt tingen.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet. Vi har snakket litt om det, men det ble plutselig 2 år. Jeg så for meg 6 måneder på en leircamp. Jeg skjønner jo realiteten nå. De andre dommene har vært på noen måneder, et halv år, 8 måneder, og nå plutselig 2 år...

Jeg er superstreit student, så jeg har jo aldri skjønt en dritt av dette her. Noen måneder her og der, det er som å ha hatt en type som pendler. Fyren er jo superkriminell.

Idiooooot. Jeg kommer ikke til å ditche han, men fuck as.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Eller, superstreit og superstreit. Weed og barndom på institusjon og trøblete bakgrunn. Men ja, streit! Vil jeg si...
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller, superstreit og superstreit. Weed og barndom på institusjon og trøblete bakgrunn. Men ja, streit! Vil jeg si...
Vis hele sitatet...
Du er A4,5 altså. Hehe.

Har ikke noe bedre råd enn at om er du lei er du lei. Er det greit er greit.

2 år er le te for paragraf 12 soning (behandling) men han burde søke. Og han kan søke om alternativ soning fra fengsel også. Viss ikke han er av typen som mener at ekte menn soner fulltid og søner ikke 2/3 engang hehe.

Er noen av de rundt om kring
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Eller, superstreit og superstreit. Weed og barndom på institusjon og trøblete bakgrunn. Men ja, streit! Vil jeg si...
Vis hele sitatet...
Humm, åssen orker du å være sammen med en som spiser rivo uten at du spiser noe benz selv a? Det er ett mysterium for meg ass, men han blir kanskje ikke så grise stuka av dem som jeg fikk inntrykk av?
huff, stakkars deg. jobber denne fyrn din eller?
Det er for lang dom for paragraf. De beste alternativene er å søke om rusbehandling i fengselet og evt få siste 3-12mnd som paragraf. Dette er OM han er motivert. Du høres veldig motivert ut på hans vegne men er HAN det selv? Til høres det ut som motivasjonen for endring er null. Opplever du han som motivert nå?
Anonym bruker
"Definert Ku"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg kommer ikke til å ditche han, men fuck as.
Vis hele sitatet...
Det kommer du til å angre på og være sint på deg selv i mange år for! Ustabilitet, utrygghet, vet aldri om han kommer helskinna hjem, snuten på døra, razzia, inn og ut av fengsel, lengre straff for hver gang, plutselig får du dom på deg selv som medskyldig. Kan hvertfall ikke ha noe barn i fremtiden med far som kan havne i fengsel når som helst og far som aldri får seg stabil og sikret inntekt fra en normal jobb. Det å være kriminell tar på heftig psykisk, man blir kynisk mot også sine nærmeste og man blir ustabil mange får ptsd mange er tomme inni seg så de hele tiden må jakte spenning og er det ikke kriminalitet så er det for eksempel utroskap med horer mens du er hos venninna di. Å være gjennom rettsaker endrer psyken også og ikke minst det å sitte i fengsel! Blir etterhvert sånn at man trives i fengsel og blir institusjonalisert og føler seg mer til pass der enn i friheten og får en holdning om at de kan gjøre hva som helst fordi de liker seg i fengsel og ikke vet hvordan man skal oppføre seg normalt i friheten. Det er jævlig belastende å leve med en kriminell. Plutselig blir du kidnappa fordi han skylder penger osv alt kan skje..
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Det kunne likegodt vært meg, men jeg fikk en lillesøster mens min mor på var trynet, så jeg har tatt mye ansvar for henne. Det har fått meg til å klare å leve et dobbeltliv. Jeg er ikke stolt av mine valg, men søster er stor jente så da havnet jeg litt i renna selv de siste årene. Har klart ogholde på studier. Fant en dude som har vært barnevernsbarn selv. Jeg kjenner at jeg noen gang bare vil gå inn på stasjonen med en pistol med henda i været bare for å få litt fred. Jeg blir pissed og lei meg folk kan ta seg avbrekk. mens jeg må sitte her med så mye forpliktelser å dritt til halsen. Faen meg stuck i en jævla fraukjeller.

Så nå sitter jeg her å hvor jeg har falt helt for en tufs. Jeg spør om han tror han vil lære denne gangen og han klarer ikke annet enn og le, å riste på hodet. Jeg vet at han er redd for denne dommen men er også redd for at en slik dom vil herde han mer, og ryste han mer opp for enda flere soninger i fremtiden. Han kjenner til det og er (til tider, uten blåserør) god på krim, men nå er det for mye drugs inn i bildet at det bare er dritt. Dritt. Dritt. Dritt.

Men jeg er glad i han, veldig glad i han. Moren trygler meg om å bli for i periodene vi er mye sammen, holder han seg frisk og sunn. Skiller vi lag er det rett utpå igjen. Så nå vil jeg altså prøve et siste skrik. Behandling eller stikk. Han håper behandling, jeg håper behandling. Han er redd for at jeg bailer, glemmer å ta tlf, glemmer å sende brev. Det er 2 år. Og i denne perioden trenger jeg han mest. Føler han bare forlater meg. Er skikkelig lei meg... Føler at han har gitt opp. Jeg er redd for at han skal dø uten meg.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det skal sies at jeg er rimelig skrudd i hodet selv til tider. Jeg bare uttagerer ikke med vold og krim. Føler noen ganger at det er in feil at han gjør dumme ting for de dumme tingene skjer når jeg har bedt han reise og kaster bager på han....
Huff.. Beklager å måtte si det, men ut ifra det jeg leser virker det ikke som at han tar det veldig tungt - og dermed ikke «lærer» med det første.

Er det dette du vil at skal være livet ditt? Ja så kommer han ut igjen om 2 år, men blir tatt igjen og får en enda strengere dom.. hva da? Eller at han faktisk ikke blir tatt igjen, men du må gå rundt med en frykt for det konstant? Nå vet jeg ikke alderen din, men jeg regner med at du er relativt ung? Da har du fortsatt mulighet til å få et mye bedre liv og legge all dritten bak deg.. er du 40+ er det vanskeligere. Ikke umulig, men vanskeligere. Vil du sitte der som 40+ med en type i fengsel, uten barn og tenke at du angrer på at du ikke dro tidligere?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg er 25 år og redd for T det her er tidstyveri. Føler meg veldig veldig dum muligens en dose naiv her jeg sitter med dritt til halsen og fortsatt ønsker lykke til på ferden. Forventer at jeg skal sitte med konfetti når han kommer ut, jeg vil ikke være feb illojal som bare bailer, det er ikke meg. Jeg har vokst opp med å ta vare på mine. Vanskelig å komme her med masse unnskyldninger. Jeg vet jo greia, og det suger ballz å bli påmindt det hele. Føler meg så jævli klein.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er 25 år og redd for T det her er tidstyveri. Føler meg veldig veldig dum muligens en dose naiv her jeg sitter med dritt til halsen og fortsatt ønsker lykke til på ferden. Forventer at jeg skal sitte med konfetti når han kommer ut, jeg vil ikke være feb illojal som bare bailer, det er ikke meg. Jeg har vokst opp med å ta vare på mine. Vanskelig å komme her med masse unnskyldninger. Jeg vet jo greia, og det suger ballz å bli påmindt det hele. Føler meg så jævli klein.
Vis hele sitatet...
Jeg forstår. Jeg har vært i en ganske lik situasjon selv og er bare et år eldre enn deg.. Jeg tenkte på samme måte som deg, men til slutt måtte jeg bare. Det ender til slutt opp med at du ikke har noen andre enn han og muligens hans venner - som er HANS venner og når alt kommer til alt backer ikke de deg den dagen det kanskje tar slutt. Du står igjen uten noe som helst og en type som går inn og ut av fengsel.. Jeg sier ikke dette for å være kjip, men kjære deg. Du er 25 år og har hele livet foran deg! Vær så snill.. Det er ikke verdt det!
Kan ikke noe serlig om slike prosesser. Men vet du hva som er grunnen til at typen din ruser seg så hardt?
Kan det være noe underliggende som skulle vært bearbeidet igjennom psykiatri/terapi?

Jeg kjenner til folk som ruser seg på det samme som du beskriver her. Som triller rundt på avfallsdunker og stjeler fra nabolaget sitt om natta, Stjeler biler og er inn og ut av fengsel hele tiden.

Det finnes så utrolig mange andre interessante ting man kan gjøre på denne planeten som ikke innebærer å ruse seg på en så notorisk dårlig combo som rivotril og amfetamin!

Jeg er sikker på at det finnes andre fritidssysler som ikke nødvendigvis innebærer kriminalitet som kunne ha gitt typen din glede/adrenalin.

Jeg vil ikke være stygg her, men med mindre dere klarer å komme til enighet om å flytte/få en ny vennekrets og begynne å jobbe for å skaffe dere en arbeidsplass tror jeg dere er stuck i en ond sirkel.
Uansett ønsker jeg dere lykke til! Og håper det løser seg for dere..
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Han tar ikke vare på deg så du må ta vare på deg selv.
Ta det vanskelige valget og gå. Hvis du har lyst på familie i fremtiden burde du definitivt ikke satse på en rusmisbrukende sosiopat.

Den biologiske klokka tikker
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Uff... Dette her er hardt å lese. Jeg lurer på hvor mye han tenker om meg oppi det hele. Han har tidligere sagt at det er værst og sone mens man har kjæreste. Han sier også at han vil på lukka, for da går dagene fortere.

Hva faen betyr dette? Begynner å lure på om han kommer til å skyve meg unna når han går inn. Fordi det er vanskelig for HAN og tenke på meg som er "der ute". Begynner å lure på hva jeg er for han. Hva jeg kan tilby, hva han vil ha.

Uggh
Hadde du vært 50 år og "ferdig" med livet, så kunne det kanskje vært verd energien, tiden og tankene på å prøve å hjelpe.

Men du er ennå ung og har hele livet framfor deg. Forhåpentligvis så ønsker du barn i framtiden også.
Da kan du stille deg spørsmålet: Vil du at dine barn skal ha en far som han i oppveksten sin?

Hvis svaret er nei: Slå opp, kom deg videre og start å leve ditt eget liv istedet for å prøve å fikse hans liv.
Om svaret er ja: Skjerp deg!
Anonym bruker
"Klar Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Begynner å lure på hva jeg er for han. Hva jeg kan tilby, hva han vil ha.

Uggh
Vis hele sitatet...
begynn heller å lure på hva du trenger, hva han kan tilby, hva du vil da.

husk, du er den eneste personen du må leve med resten av livet, så hvordan kan du ha det bra?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har vokst opp med å ta vare på mine.
Vis hele sitatet...
Du er altså vant til å ofre deg selv, og derfor fortsetter du med det samme mønsteret nå, og ofrer deg selv for noen som ikke fortjener det - igjen.
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg var slik som typen din mot min ex. Dro inn og ut fra fengsel mens exen måtte sitte på sidelinjen og føle seg dårlig fordi jeg ikke er der. Husk at alt i alt, en kriminell fyr, forandrer seg ikke basert på hva andre mener å føler. Håper virkelig dere løser dette sammen da du åpenbart er glad i han, men er han glad i deg?
Husk at et forhold går begge veier. Skal du gi og gi til en mann som sannsynligvis ikke endrer seg før han er 40? Du trilter på en terning som aldri kommer til å gi deg hell.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var slik som typen din mot min ex. Dro inn og ut fra fengsel mens exen måtte sitte på sidelinjen og føle seg dårlig fordi jeg ikke er der. Husk at alt i alt, en kriminell fyr, forandrer seg ikke basert på hva andre mener å føler. Håper virkelig dere løser dette sammen da du åpenbart er glad i han, men er han glad i deg?
Vis hele sitatet...
Hvordan endte det med dere?
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trist lesestoff dette her. Jeg forstår at du er glad i han osv, men det virker jo ikke som han er like glad i deg tilbake? Da hadde han ikke ledd av at han nå skal inn i 2 år som sin straff til samfunnet for måten han oppfører seg på. Kanskje du ikke har lyst å slå opp og gi opp håpet enda, men du kan jo se for deg selv om 2 år. Du kan se en jente på 27 som har brukt de siste årene på å få livet enda mer på stell, fullført studiene dine, kanskje fått deg en stabil og relevant jobb. Før plutselig kan alt dette du har bygget opp bli ødelagt når han kommer ut igjen, så skal han "bare ta 1 rivo" siden han ikke har gjort det på så lenge etter å ha sittet i fengsel, så er det igang igjen. Har hørt så mye dumme historier om folk på rivvo, er ikke usansynlig at han stjeler alle pengene dine, møter naken opp på jobben din i rivvo rus eller hva det måtte være. Ikke nødvenigvis fordi han ønsker å være sånn, men fordi rivvo bare får han til å gjøre mongo ting.

Tenk nøye over hva du selv syns du fortjener, for jeg tror du fortjener bedre en dette. Men du får bare se hva du kommer frem til, lykke til Hold oss gjerne oppdatert.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hadde han elsket deg så hadde han sluttet med all kriminalitet, for å være med deg! Jeg synes absolutt ikke det er for mye forlangt i ett forhold ass.. Det verste som var når jeg drev med krim og masse drit+Hadde str8 dame. I ettertid har jeg sett at det har ødelagt for fler enn meg selv, så nå forblir jeg heller singel til jeg er 100% ute av det å leve i ett kriminelt miljø. Har ikke lest alt som er skrevet i tråden her, men mitt tips er å gjøre det slutt. Velger man gjøre kriminelle ting, så velger man også bort de utenfor fengsel. Så stygg er realiteten mener jeg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan går det med deg TS?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kjæresten min skal altså i fengsel... For 6 gang. Denne dommen er den lengste han har fått sammenhengende, og den er på 2 år!

Helvete, at han aldri lærer. Han klarer ikke å la være.
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde se deg selv i speilet å spørre; hvem det egentlig er som aldri lærer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg var slik som typen din mot min ex. Dro inn og ut fra fengsel mens exen måtte sitte på sidelinjen og føle seg dårlig fordi jeg ikke er der. Husk at alt i alt, en kriminell fyr, forandrer seg ikke basert på hva andre mener å føler. Håper virkelig dere løser dette sammen da du åpenbart er glad i han, men er han glad i deg?
Vis hele sitatet...
Det er vel ganske få som endrer seg basert på andre sine tanker pg følelser. Kriminell eller ei.