Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1499
Hei fine freaks!

Det slo meg her om dagen at jeg ikke helt forstår rusreformen. Basert på nyheter, avisoppslag, og politikere som roper ditt og datt så satt jeg igjen med mange spørsmål om hva denne reformen faktisk er, hva den betyr for folk som bruker rus, og når skal det skje noe med den?

Dette ville jeg lære mer om! Jeg inviterte derfor Kenneth Arctander Johansen på podcasten min for å forstå mer om Rusreformen.

Kenneth er tidligere rusmisbruker, og leder i dag Rusmisbrukernes interesseorganisasjon (RIO). Han er en forkjemper for den nye rusreformen, som han selv har vært med å utvikle i rusreformutvalget.

Kort sagt har dette utvalget anbefalt at Norge avkriminaliserer mindre narkotikalovbrudd. De ønsker å sette fokus på hjelp, i form av behandling og oppfølging, i stedet for straff.

Jeg syntes det var utrolig interessant å høre Kenneths historie, og hans dybde i feltet.

Hva tenker dere om Rusreformen? Tror dere den vil gå gjennom neste år?

Lytt gjerne på podcasten hvis dere vil: Spotify, YouTube, Mac/Iphone, og alle andre podcast apper der ute ved å søke på "Hennings Verden".



Her er forresten også en veldig nyttig side rundt rusreformen, for de som ønsker å lese istedenfor å høre: https://www.rusreform.no/nyheter/202...om-rusreformen
Sist endret av Lebowski; 30. september 2020 kl. 12:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitter å hører nå 👍
Sitat av Gloss Vis innlegg
Sitter å hører nå 👍
Vis hele sitatet...
Kult! Fortell meg gjerne hva du syntes, enten her eller på PM
Anonym bruker
"Snakkende Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flott!! Stå på, del del del!!
Sitat av Lebowski Vis innlegg
Kult! Fortell meg gjerne hva du syntes, enten her eller på PM
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen ekspert på ruspolitikk, men jeg syntes uansett det var all right å høre på
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Bra laget
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Bra laget
Vis hele sitatet...
tusen takk

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Flott!! Stå på, del del del!!
Vis hele sitatet...
Will do!
Sist endret av Lebowski; 1. oktober 2020 kl. 13:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Wow, glad jeg fant denne tråden. Skal høre på alle episodene
Sist endret av Brains; 4. oktober 2020 kl. 17:40.
https://twitter.com/k_arctander/stat...04035231256576

Ser ut som de vil vedta rusreformen i 2021.
Begynner det å bli avgjort eller er det fortsatt usikre elementer?
Vil tro AP må gi sin støtte for å få dette i boks.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Dessverre vil det fortsatt være straffbart å dyrke både cannabis og sopp så vidt jeg forstår. Og man kan fortsatt risikere å miste lappen.
Men det blir jo spennende å se hvor mye ressurser politiet vil bruke på å ta folk som har 1-2 planter, og og om de vil frata folk førerkort for bruk når bruken ikke lenger er straffbar.

Men uansett ser det ut som det kommer til å skje mer på dette feltet det neste året, enn det har skjedd de førti foregående årene.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Denne var fantastisk. Delt til alle venner og kjente. TUSEN TAKK for at du gjør dette!
Takk for fine kommentarer folkens! Dette er jo et utrolig viktig emne, og noe jeg brenner for å få ut !