Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1685
Har man halvfornuftige ting man bør gjøre begynner ofte tankene og vandre, i hvert fall for meg. Det har de gjort nå også, og det jeg kom på var følgende: Hvordan ville staten ha reagert om de fant ut at det plutselig fantes en person med superkrefter i landet? Det hele med referanse til denne filmen (som det nok ikke er så veldig mange her inne som har sett).

I filmen samlet de inn "monstrene" i et hemmelig lager for å holde dem borte fra samfunnet (og bruke dem om det var behov for det), kunne det samme ha skjedd i dag i Norge? Og, enten de gjorde det eller ikke, hvordan ville samfunnet ha reagert på dette? Ville folk ha vist motstand mot at man sperret inne andre som følge av egenskaper de ikke var ansvarlige for, eller ville man ønsket dem inne for å verne samfunnet? (her har vi paralleller til "sinnssyke" på psykiatriske)

Og, hvordan ville du personlig ha reagert på at man det faktisk fantes personer med superkrefter?

PS: Her tenker jeg selvsagt på de "normale" superkreftene som utrolig styrke, flyving o.l. Ikke ting som en superhjerne.
Haha, posten din fikk meg til å smile, liker tankerekken din Jeg kan personlig tenke meg at en person med "normale" superkrefter ville blitt dysset ned så godt det hadde latt seg gjøre i dette landet. De hadde sikkert gjemt vedkomne i det mye omtalte underjordiske frølageret/elite-overlevelsessenteret på Svalbard.
Hvis vedkommende med disse superkreftene ikke klarte å holde kjeft om dem, ja da fortjente vedkommende ikke superkreftene.

Jeg ville i hvertfall skjult kreftene...
Ville begynt med husbygging og solgt dem og blitt rik.
Hvorfor fortjener man dem ikke om man ikke holder kjeft om dem? Hadde jeg først hatt superkrefter ville jeg funnet en måte å anvende dem på til det bedre, ikke sitte bortgjemt i en liten leilighet et sted
Her har dere en nordmann med superkrefter.

Løfter for norsk gull i styrkeløft i Stavanger akkurat nå. VM.
Sitat av Hei-Det-Er-Meg Vis innlegg
Her har dere en nordmann med superkrefter.

Løfter for norsk gull i styrkeløft i Stavanger akkurat nå. VM.
Vis hele sitatet...
Døøh.. Forskjell på superkrefter og krefter da. Sånnt må man jo jobbe for, ligger da ikke noe ære og berømmelse i det!

Linkeen MÅ forresten sjekkes. Detta ver fønny!
Sist endret av random42099; 9. november 2013 kl. 17:47.
Hadde holdt kjeft å brukt dem som et våpen i et nødstilfelle.
Er jo på samme måte å ploffe ned masse kjeltringer med en pistol, bare fordi man har kraft til å ta dem...

Men ellers hadde jeg fint brukt dem til å imponere atxbyea i skjenk
Sist endret av justastonedhuman; 9. november 2013 kl. 17:50.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Men ellers hadde jeg fint brukt dem til å imponere atxbyea i skjenk
Vis hele sitatet...
Imponere atxbyea i senk eller implementere atxbyea i skjenk?
Etter jeg hadde vært ferdig, og har hatt superkrefter noe ala superman, så er det vel bare DNA du kunne ha kjent igjen mange mafia figurer med.

Ellers hadde jeg prøvd å fått til fler og bedre miljøvennlige løsninger. Og mer naturvitenskap og innblikk i psykologi.
Jeg hadde byttet hjul på bilen fort som F før kreftene forsvant, for det er noe drit...