Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2680
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan kan man merke det?

Syns mobilen tapper seg for strøm så utolig fort i det siste. Den kan være 35% før jeg legger meg og når jeg våkner 9 timer senere er den helt tom for strøm.

En annen gang for noen uker siden var det ofte folk som klaga over at de ikke hørte meg i tlfsamtale, at signalet var dårlig eller at det hørtes ut som jeg var langt borte..

Er noe av dette tegn på at politiet eller mobiloperatøren overvåker det jeg gjør?
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, overvåkning skjer uten tegn og skal dreie seg om temmelig bigtime greier. 35% på 9 timer på en telefon som er mer enn 1-2 år gammel er normalt
Anonym bruker
"Hylende Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enig her, høres ut som batteriet begynner å bli gammelt.

Lov å spørre hvorfor du tror politiet har en grunn til å avlytte telefonen din?
En "metode" vi brukte før i tida var å legge telefon på høyttaler. Den gang ville det bli mye ekstra bråk ved sending og mottak av sms osv..men denne metoden har jeg lite tro på
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Enig her, høres ut som batteriet begynner å bli gammelt.

Lov å spørre hvorfor du tror politiet har en grunn til å avlytte telefonen din?
Vis hele sitatet...

Kanskje fordi jeg spurte her inne på freak om hva jeg kunne gjøre for å havne i forvaring?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje fordi jeg spurte her inne på freak om hva jeg kunne gjøre for å havne i forvaring?
Vis hele sitatet...
Lol.

Det er ikkje ein grunn til å gjennomføre kommunikasjonskontroll. Mistanke må vere konkret, ikkje generell.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje fordi jeg spurte her inne på freak om hva jeg kunne gjøre for å havne i forvaring?
Vis hele sitatet...
Altså det høres jo ut som du nærmer deg psykose hvis du tror noe så vagt vil utløse en slik operasjon og omfattende ressursbruk fra politiet sin side.
Jeg ville passe på litt ekstra hvis jeg var deg, og da mener jeg ikke mtp på politi, men egen helse
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kanskje fordi jeg spurte her inne på freak om hva jeg kunne gjøre for å havne i forvaring?
Vis hele sitatet...
Altså - hvis du faktisk har gjort noe som kan gi forvaring, og politiet
har skjellig grunn til å mistenke deg for det, kunne det jo hende at
de var interessert i å kikke litt nærmere på kommunikasjonen din.

Men håper jo helst at det bare er du som er paranoid, for å si det slik.
Telefonen din er begynnt å bli bedriten.
Tror batteriet tar kvelden, jeg har 40% og må gå rundt med minibank
Garantert en blanding av at batteriet begynner å bli dårlig og prosesser som kjører i bakgrunnen og tapper strøm. Gjenopprett til fabrikkinnstillinger og kun installere de appene du trenger vil trolig hjelpe en stund.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har nok mer med noia å gjøre enn mobilen. Og det er jo bra?
Større sjanse for at batteriet går tomt, hvor mange ladesykluser har det vært igjennom trur du? Til sammenlikning kan du sjekke hvor mange Tesla biler tåler.. Antar tlf din tåler mye mindre.. (Ikke vet jeg men vil tro det)

Men krypter alt allikevel! Signal (app) is your friend.. Ubuntu(OS) as well

Eller bitmessage om du får folk til å bruke det, da det er det klart sikreste som finnes.
Sist endret av Lunar; 25. mars 2020 kl. 11:00. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TrippieHippie Vis innlegg
Tror batteriet tar kvelden, jeg har 40% og må gå rundt med minibank
Vis hele sitatet...
Eh, hva har en minibank med telefon å gjøre??
auto correct? Skulle sikkert stå nødlader eller batteribank eller noe slikt
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Eh, hva har en minibank med telefon å gjøre??
Vis hele sitatet...
Hehe, powerbank*