Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10796
slår de ned døra, dukker de opp hos foreldrene dine, arbeidsplass, skole? noen som vet?
Jeg var hos en kar engang som sa at han hadde ikke møtt opp til soning så politiet kunne komme på døra og hente han når som helst.. Det skjedde ikke mens jeg satt der, men ble fortalt at han ble hentet noen uker etterpå..

Så jeg tror de ringer deg en sjelden gang i blandt også kommer de til der de tror du bor og leiter etter deg når når de har ressurser til det... Tror også han fikk bittelitt større straff..
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Jeg unnlot å møte opp til soning i sandefjord fengsel 13 feb iår. Dom på 75 dager for to fyllekjøringer og 3-4 tilfeller med kjøring med stjålne skilt.De var på døra hos meg samme dagen pluss ca en gang i måneden fram til 15 mai da jeg ble pågrepet av pga husbråk hos meg(gal eks som klikka og slo)Opplevde det som veldig urettferdig at jeg med sort øye og et digert bitt på armen måtte på glattcelle i påvente av fengselsplass, mens den voldelige parten bare fikk gå. Politiet anmeldte han riktignok for volden mot meg men dette har blitt henlagt i ettertid siden jeg bare vil glemme at hele fyren eksisterer.


Levde på rømmen fram til 6 juli. Oppholdt meg kun hos denne kameraten etter rømmingen og de kom på døra der to ganger uten at vi åpnet. Hvordan de visste at jeg var der aner jeg ikke.6 juli var jeg så dum at jeg prøvde en BB gun ut vinduet ned i plenen på utsiden. Da kom de 6 stk fullt bevæpnet. Jeg lå og gjemte meg i et av kjøkkenskapa og de fant meg ikke før de kom inn med bikkja.
Da bar det rett på glattcelle i to døgn før jeg ble fraktet til Drammen Fengsel som også er for jenter og et fengsel med høyere sikkerhet.

Det var utrolig slitsomt å hele tiden være småengstelig for å bli pågrepet, har dessverre to skolekamerater fra videregående som har blitt politi og disse kjenner utseendet mitt.
Anbefaler overhodet ikke å unnlate å møte opp eller å rømme. I mitt tilfelle var grunnen til at jeg ikke fikset soningen at huset mitt var besluttet tvangssolgt så jeg orket ikke tanken på at folk skulle inn der og kikke mens jeg satt fengslet.
Vil heller anbefale å søke utsettelse dersom det er nødvendig, har man en kjip situasjon er de villige til å gi utsettelse

Sitat av heysupha Vis innlegg
slår de ned døra, dukker de opp hos foreldrene dine, arbeidsplass, skole? noen som vet?
Vis hele sitatet...
De har forresten ikke lov til å bryte opp døra for å se etter folk som ikke har møtt opp til soning. De KAN dukke opp hos foreldre/venner slik de gjorde i mitt tilfelle. Arb.plass er jeg usikker på

Glemte jo å skrive at jeg rømte fra sandefjord fengsel den 19 mai, altså etter tre døgn der.
Sitat av heysupha Vis innlegg
slår de ned døra, dukker de opp hos foreldrene dine, arbeidsplass, skole? noen som vet?
Vis hele sitatet...
de dukker opp på samtlige nevnte steder, det kan ofte ta litt tid . men de kommer GARANTERT
Sitat av Deathproof Vis innlegg
Jeg unnlot å møte opp til soning i sandefjord fengsel 13 feb iår. Dom på 75 dager for to fyllekjøringer og 3-4 tilfeller med kjøring med stjålne skilt.De var på døra hos meg samme dagen pluss ca en gang i måneden fram til 15 mai da jeg ble pågrepet av pga husbråk hos meg(gal eks som klikka og slo)Opplevde det som veldig urettferdig at jeg med sort øye og et digert bitt på armen måtte på glattcelle i påvente av fengselsplass, mens den voldelige parten bare fikk gå. Politiet anmeldte han riktignok for volden mot meg men dette har blitt henlagt i ettertid siden jeg bare vil glemme at hele fyren eksisterer.


Levde på rømmen fram til 6 juli. Oppholdt meg kun hos denne kameraten etter rømmingen og de kom på døra der to ganger uten at vi åpnet. Hvordan de visste at jeg var der aner jeg ikke.6 juli var jeg så dum at jeg prøvde en BB gun ut vinduet ned i plenen på utsiden. Da kom de 6 stk fullt bevæpnet. Jeg lå og gjemte meg i et av kjøkkenskapa og de fant meg ikke før de kom inn med bikkja.
Da bar det rett på glattcelle i to døgn før jeg ble fraktet til Drammen Fengsel som også er for jenter og et fengsel med høyere sikkerhet.

Det var utrolig slitsomt å hele tiden være småengstelig for å bli pågrepet, har dessverre to skolekamerater fra videregående som har blitt politi og disse kjenner utseendet mitt.
Anbefaler overhodet ikke å unnlate å møte opp eller å rømme. I mitt tilfelle var grunnen til at jeg ikke fikset soningen at huset mitt var besluttet tvangssolgt så jeg orket ikke tanken på at folk skulle inn der og kikke mens jeg satt fengslet.
Vil heller anbefale å søke utsettelse dersom det er nødvendig, har man en kjip situasjon er de villige til å gi utsettelse



De har forresten ikke lov til å bryte opp døra for å se etter folk som ikke har møtt opp til soning. De KAN dukke opp hos foreldre/venner slik de gjorde i mitt tilfelle. Arb.plass er jeg usikker på

Glemte jo å skrive at jeg rømte fra sandefjord fengsel den 19 mai, altså etter tre døgn der.
Vis hele sitatet...
Tvangssalg er forøvrig en grunn til enten å få utsatt soningen eller utsatt tvangssalget. Hadde du møtt til soning når du skulle så hadde jo dommen vært sonet før du ble pågrepet i juli
Sitat av tubtau Vis innlegg
Tvangssalg er forøvrig en grunn til enten å få utsatt soningen eller utsatt tvangssalget. Hadde du møtt til soning når du skulle så hadde jo dommen vært sonet før du ble pågrepet i juli
Vis hele sitatet...
Helt sant det, skal ikke gå inn på hvorfor jeg ikke søkte om utsettelse på forhånd men innser jo at jeg bare gjorde ting verre for meg sjøl
Fikk forresten kr 9000,- i bot for å unnlate å møte opp. Pratet med fengselsdirektøren i sandefjord om det og hun sa hun aldri hadde hørt om at noen ble bøtelagt for dette, så hun anbefalte meg å ikke vedta boten.
Endte dermed opp med kr 5000,- i bot istedet.
Du kan få opp til 6 mnd ekstra straff for å ikkje møte opp til soning!

Til spm ang om dei kommer på forskjellige steder: Ja, så lenge det er pågripelse inne i bildet kan dei gå kor enn dei vil.
Hadde dei bare vert intr i deg som feks vitne i ein sak hadde dei ikkje hatt lov å gå på andre plasser enn oppholdsadr
De slår ikke inn døra med mindre du er drapsmann, men de kommer til å dukke opp på steder du henger; hos foreldre osv og spore mobilen din for å sjekke hvor ellers og hvem andre du kan være med.
Generelt sett vil det ikke lønne seg å ikke møte til soning, men er det for å få ha ei ekstra uke sommerferie med vennegjengen/barna/familien før du melder deg, gir det lite konsekvenser forhold til om du er på rømmen over mange måneder/år uten intensjon om å melde deg.
Sitat av Deathproof Vis innlegg


Glemte jo å skrive at jeg rømte fra sandefjord fengsel den 19 mai, altså etter tre døgn der.
Vis hele sitatet...
Du har ikke lyst til å si litt mer om det her da? Ble litt nysgjerrig jeg nå!
Sitat av EliteBook Vis innlegg
Du har ikke lyst til å si litt mer om det her da? Ble litt nysgjerrig jeg nå!
Vis hele sitatet...
Skal svare så godt jeg kan hvis det er noe spesifikt
Her hvor jeg bor er det visst en gjengs oppfatning blandt en del naboer at man møter da aldri opp til soning. Man skal da ha gratis skyss til fengselet i fine biler. Så politiet er i området med jevne mellomrom og plukker med seg folk. Er vel bare en gang at de har møtt motstand fra en som skulle inn. Men da var de forberedt så de møtte 4 mann. Så han måtte gi seg relativt fort.
Sitat av creavator Vis innlegg
Her hvor jeg bor er det visst en gjengs oppfatning blandt en del naboer at man møter da aldri opp til soning. Man skal da ha gratis skyss til fengselet i fine biler. Så politiet er i området med jevne mellomrom og plukker med seg folk. Er vel bare en gang at de har møtt motstand fra en som skulle inn. Men da var de forberedt så de møtte 4 mann. Så han måtte gi seg relativt fort.
Vis hele sitatet...
Høres ut som et aldeles sjarmerende nabolag...

TS: Om du ikke møter til soning blir du hentet. Om du uteblir fra permisjon risikerer du ekstra straff. Om du rømmer fra fengselet (som dimlingen over her) får du ekstra straff og tilbakeføres til avdeling med høyere sikkerhetsnivå.

Dersom du møter til soning og oppfører deg greit får du et mye bedre opphold på innsiden, og får bedre muligheter til å sone på avdeling med lavere sikkerhetsnivå. Å ikke møte, utebli eller rømme er helt idiotisk ettersom det utelukkende fører til problemer for deg selv. Det er ingen positive sider med det for noen.
Sitat av Cikey Vis innlegg
Å ikke møte, utebli eller rømme er helt idiotisk ettersom det utelukkende fører til problemer for deg selv. Det er ingen positive sider med det for noen.
Vis hele sitatet...
Det hender det er andre hensyn en må ta som gjør det nødvendig. Men som regel er det greiest å bare ta straffen og bli ferdig med den så fort og greit som mulig.
reach for the sun
Sitat av Deathproof Vis innlegg
Jeg unnlot å møte opp til soning i sandefjord fengsel 13 feb iår. Dom på 75 dager for to fyllekjøringer og 3-4 tilfeller med kjøring med stjålne skilt.De var på døra hos meg samme dagen pluss ca en gang i måneden fram til 15 mai da jeg ble pågrepet av pga husbråk hos meg(gal eks som klikka og slo)Opplevde det som veldig urettferdig at jeg med sort øye og et digert bitt på armen måtte på glattcelle i påvente av fengselsplass, mens den voldelige parten bare fikk gå. Politiet anmeldte han riktignok for volden mot meg men dette har blitt henlagt i ettertid siden jeg bare vil glemme at hele fyren eksisterer.


Levde på rømmen fram til 6 juli. Oppholdt meg kun hos denne kameraten etter rømmingen og de kom på døra der to ganger uten at vi åpnet. Hvordan de visste at jeg var der aner jeg ikke.6 juli var jeg så dum at jeg prøvde en BB gun ut vinduet ned i plenen på utsiden. Da kom de 6 stk fullt bevæpnet. Jeg lå og gjemte meg i et av kjøkkenskapa og de fant meg ikke før de kom inn med bikkja.
Da bar det rett på glattcelle i to døgn før jeg ble fraktet til Drammen Fengsel som også er for jenter og et fengsel med høyere sikkerhet.

Det var utrolig slitsomt å hele tiden være småengstelig for å bli pågrepet, har dessverre to skolekamerater fra videregående som har blitt politi og disse kjenner utseendet mitt.
Anbefaler overhodet ikke å unnlate å møte opp eller å rømme. I mitt tilfelle var grunnen til at jeg ikke fikset soningen at huset mitt var besluttet tvangssolgt så jeg orket ikke tanken på at folk skulle inn der og kikke mens jeg satt fengslet.
Vil heller anbefale å søke utsettelse dersom det er nødvendig, har man en kjip situasjon er de villige til å gi utsettelse



De har forresten ikke lov til å bryte opp døra for å se etter folk som ikke har møtt opp til soning. De KAN dukke opp hos foreldre/venner slik de gjorde i mitt tilfelle. Arb.plass er jeg usikker på

Glemte jo å skrive at jeg rømte fra sandefjord fengsel den 19 mai, altså etter tre døgn der.
Vis hele sitatet...



wow, ble veldig intressert i den historien der. hvordan går det med deg nå?
Sitat av ratita Vis innlegg
wow, ble veldig intressert i den historien der. hvordan går det med deg nå?
Vis hele sitatet...
Jo takk for det, det går greit, nyter at jeg er ferdig med fengsel og kan bevege meg hvor jeg vil. Soningen gikk helt greit, synes nesten det var bedre å sone i Drammen fengsel enn i Sandefjord. Fordi man er etterlatt mer til seg selv i Drammen og stort sett er på cella alene. Det kan bli slitsomt å sone "åpent" som i Sandefjord da det automatisk blir et krav til at man må være sosial, både på "systua" og ellers. Og sånn som jeg har det om dagen, passer det meg dårlig å være sosial i store mengder.

Jeg hverken unnlot å møte opp eller rømte fra Sandefjord fordi jeg synes det var så veldig smart men fordi jeg rett og slett ikke var istand til å takle det akkurat da sånn som de personlige forholdene rundt meg var. Følte meg desperat til tider og når et menneske føler seg desperat kan det ofte resultere i handlinger som virker på kortsikt, men som bare gjør ting verre på langsikt.