Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 3771
Noen her som kan svare på hvordan jeg skal gjøre når jeg skal anmelde en politikar?
Nå tenker jeg kun på den skriftlige delen da, er der som jeg skulle anmeldt hvem annen som helst? Dokumentasjonen er i boks, bare anmeldelsen igjen.

Forresten litt tricky problem., de nekta gi meg på nummeret/politi id'n eller navn.. tips der å?



God helg folk
Du kan sende klage på han. Deretter ser politisjefen i distriktet på saken din. Tror du skal få svar innen noen måneder. Så ser SEFO PÅ saken mener jeg å huske.

En kammerat anmeldte dem på i den duren en gang. Spesial enheten for politisaker tok da en rettslig avgjørelse på antatte.

Lykke til!
Og til slutt dukker saken din (anonymisert) opp på Spesialenheten.no.
Hvis du vil spare tid så kan du leite litt der og ha gode sjanser for å finne sak lik din egen og se hva utfallet ble.
Som du da vil se, de mottar en helt enorm mengde med bullshit. Saker som aldri skulle vært sendt inn, men som likevel blir behandlet med fullt alvor.

Å behandle de sakene ville jeg ikke unnet min verste fiende..
Tuusen takk for svar.
Har en liten følelse av henleggelse siden dette var en tid på døgnet da folk flest sov så er ikke mange vitner så sant det ikke være noen som våknet og fikk filmet hendelsen ut åv vinduet sitt.. er lov å håpe hvertfall hehe.. Men har mine sår og blåmerker godt dokumentert på bilder hvertfall.

Men det var det problemet med hvem jeg skal anmelde siden jeg ikke fikk navn eller tjenestenummee?
Sitat av KjellFresh Vis innlegg
Men det var det problemet med hvem jeg skal anmelde siden jeg ikke fikk navn eller tjenestenummee?
Vis hele sitatet...
Ja den er litt tricky. Tror nesten du skal dra ned på kammeret til uken å søke deg frem litt. Kanskje er du heldig å møter på antatte
Se over sakene som allerede er publisert, det er plenty med eksempler på anmeldelser av vage beskrivelser av politi, politiadvokat, statsadvokat etc. Tydeligvis opp til Spesialenheten å undersøke hvem du beskriver etc..

FFS, en av de anmeldte politiet generelt fordi de ikke lenger hadde hans anmeldelse fra 1986 i systemet (og han anmeldte nå i 2019)..
Sist endret av bashfoo; 26. april 2019 kl. 22:44.
Om det er snakk om å vise til et par sår og blåmerker og det kun er ditt ord mot hans... Det blir vel de facto bare en prinsippsak å fremme anmeldelse, utfallet er vel så å si gitt.
Sitat av domingo Vis innlegg
Om det er snakk om å vise til et par sår og blåmerker og det kun er ditt ord mot hans... Det blir vel de facto bare en prinsippsak å fremme anmeldelse, utfallet er vel så å si gitt.
Vis hele sitatet...
Det var flere vitner, men alle var politi og jeg vet hvordan de backer hverandre! SVIN!!

Men jeg ble faktisk påkjørt med vilje, og fikk en rimelig røff behandling på bakken før jeg rakk å reise meg etter påkjørselen, de ville ikke kjøre meg til legevakt heller.

De var ganske tøffe i tryne også, helt til jeg nevnte at jeg faktisk sliter med traumer og har vært i traumebehandling etter så mye bedriten behandling som jeg har vært igjennom som faktisk startet tidlig barneskole..
Da virket de nesten angrende og de ga null respons på all dritten jeg kom med som jeg vanligvis ville fått mer "behandling" for.
(Det var ikke barnslige kallenavn og sånt, men jeg ga en ganske klar mening om flere ting..)

Jeg kontaktet Oslo politikammer (siden det skjedde i et annet distrikt), å hun jeg prata med ble ganske forbanna og sa at det måtte jeg bare anmelde med en gang, så ble positivt overasket at det var det jeg fikk høre når jeg ringte politiet i Oslo.

Men er en dritt situasjon når jeg ikke har noe person info om noen..helvete å!
Så tar å sender en mail til spesialenheten å spør hva jeg skal gjøre.

Takker igjen for svar folkens!

P.s. det var null rus i bildet, jeg var helt nykter, å jeg var i tillegg kun mistenkt i en fillesak der jeg ikke engang passet beskrivelsen av gjerningspersonen(e)
Din biljakt som har ligget på VG siste dagene høres det nesten ut som ?
Det er viktig å synliggjøre urett fra offentlige tjenestepersoner. Politiet skal vel være forpliktet til å behandle henvendelsen din, så ikke gi deg.
Sitat av KjellFresh Vis innlegg

Men det var det problemet med hvem jeg skal anmelde siden jeg ikke fikk navn eller tjenestenummee?
Vis hele sitatet...
Du kan vel anmelde et lovbrudd selv om du ikke har navnet på gjerningspersonen. Skulle tro politiet selv vet hvem som er ute på hvilke oppdrag så det finner de nok ut av. Hvorvidt de gjør noe med det er en annen sak, men det bør uansett anmeldes. Historien høres ganske drøy ut.
Sitat av *pi Vis innlegg
Historien høres ganske drøy ut.
Vis hele sitatet...
De gjør ofte det når man kun har hørt en side av saken..
De dekker sine egne, men de har nok en oversikt over hvem som utførte hva slags oppdrag til hvem tid hvor du kan få innsnevret og utpekt vedkommende. De har full oversikt over sånt, så alt jeg kan si er lykke til så får vi håpe det jobber noen ordentlig politifolk der nede som tar jobben sin på alvor hvertfall.
Sitat av rfa Vis innlegg
Din biljakt som har ligget på VG siste dagene høres det nesten ut som ?
Vis hele sitatet...
Jeg syklet

Sitat av bashfoo Vis innlegg
De gjør ofte det når man kun har hørt en side av saken..
Vis hele sitatet...
Ja du må gjerne tro politiet handlet rett her.. Men jeg gjorde faktisk INGENTING denne gangen, jeg har nå vært nykter i over 2 år å lever et enormt kjedelig liv.

Jeg var ute på natta og syklet da jeg liker natta best, pluss søvnproblemer.. Det var plutselig en politimann som kom ut av mørket å lette tydeligvis etter noe, jeg trodde det var en vekter da jeg kun så antydning til noen reflekser.

Han ropte stopp (uten å si politi) til meg, men jeg hadde ikke så lyst å prate med en vekter så jeg syklet bare videre, plutselig får jeg en jævla politibil etter meg som legger seg rett bak meg å på med sirener, jeg sliter veldig med politi da de utløser angst redsel /panikk pga mange kjipe opplevelser hele livet! Å når han i tillegg ligger rett bak så er ikke akkurat det å bremse det man har lyst til, nettopp for å ikke bli kjørt ned!

Men dette var en blindvei å jeg nærmet meg enden, da smalt det!!
Kjørte rett inn i baken på sykkelen, jeg flyr av planter trynet i asfalten å før jeg får reist meg opp kommer en ut av bilen å kjører trynet mitt ned i asfalten igjen.. på med håndjern.. Å det er jo litt spesielt at jeg ble forvekslet med 2 unge gutter og ei jente når jeg var 1 alene på sykkel!

Ja alt har to sider å jeg skulle gjerne hørt deres historie...for der er det nok mye som ikke stemmer!
Men når jeg fortalte de at jeg jeg sykla pga traumatiske opplevelser fra tidligere så så han faktisk at han hadde jo ikke gjort det om han viste det da.. idiotisk å si men han viste faktisk små tegn til anger uten at det betyr en dritt for meg!

Er bare latterlig at folk som kanskje aldri har vært borti politiet tror at man må være hardcore kriminell for å få gjennomgå litt fra de svina.
Håper virkelig dere møter på noe politi selv som ikke er de snilleste i klassen.
Å det er jo bare google litt så ser man at det er egentlig ikke få ganger de driver med det ene og det andre, egentlig gjør som de vil.
Men siden akkurat politifolk beskytter hverandre med livet så er det et fåtall som får den straffa de skulle hatt.

Tro gjerne at jeg har lagt opp til dette, men skriv det på om til om det ikke bare er et behov for å breske seg litt å være tøffing på nettet..
Jeg er drittlei og rimelig forbanna om dagen i tillegg av å bli mistenkeliggjort for å ikke ha gjort noe!

*forresten, takk for den spesialenheten.no linken, der står det jo mildt sagt mye rart
(den burde absolutt sjekkes ut av de som tror politiet altid handler med gode intensjoner.)
Sist endret av KjellFresh; 1. mai 2019 kl. 01:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
@KjellFresh
Slik du beskriver det har du jo gitt politiet grunn til å mistenke deg for ikke å ha rent mel i posen.
Jeg sier ikke at det de gjorde var riktig, men slik du beskriver det, har de gjort tydelige forsøk på få deg til å stoppe, men du valgte og ikke stoppe.

Forsøk å se det fra politiets side, de ser en kar på sykkel og ber vedkommende stoppe, vedkommende bare fortsetter videre. De følger så etter personen på sykkelen med bil, setter på blålys og sirener, i et forsøk på å få personen til å stoppe.
Da dette heller ikke får vedkommende til å stoppe, ser de seg nødt til å handle.

Politiet hadde ingen forutsetninger for å vite hvorfor du ikke stoppet, det kunne like gjerne være for at du hadde gjort noe galt som at det var fordi du var redd.
Politiet kan jo ikke la lovbrytere slippe unna bare fordi det kan hende det er en uskyldig person som kun er redd.

Jeg har full forståelse for at du føler deg urettferdig behandlet, men ut fra din beskrivelse, forstår jeg også at politiet handlet som de gjorde.
De burde antagelig gått litt mer varsomt frem, men du burde også stoppet når du forsto at det var det de ville at du skulle gjøre.
Sist endret av Veggen; 1. mai 2019 kl. 02:48.