Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1136
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Skal gjøre et inngrep om et par uker. Har vært gjennom det samme tidligere, og fikk det utskrevet nobligan/tramadol i etterkant. Det er kun smerter i et døgn etter. Dessverre blir jeg nokså kvalm av det. Noen som har noen andre tips til hva jeg kan spøre om? Paralgin forte har ikke noe virkning på meg.
R.i.p 23.04.2021
Oxynorm 10mg . Hjelper bra men har et stort avhengighets potensiale,så vær super forsiktig og ikke overdoser.

https://www.felleskatalogen.no/m/med...ipharma-562551
Sist endret av Tarm; 26. august 2019 kl. 20:14.
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Er snakk om kun 1-2 dager. Liker leger at man foreslår preparat selv?
Lek litt dum i værtfall. Ikke bare si at du vil ha ditt å datt som om du har peiling. Si at faren din har brukt det å at det funket for han men du er ikke sikker. Enten får du eller får du ikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Liker leger at man foreslår preparat selv?
Vis hele sitatet...
Normalt sett kan det fremstå litt suspekt. "folk flest" har ikke inngående kjennskap til og kunnskap om spesfikke medikamenter. Hvis du tydeliggjør ovenfor legen din at du har kunnskaper om medikamenter og deres funksjoner opp mot hverandre forteller du samtidig legen din én av to ting:

1: du er en rederlig pasient med en ekstra interesse for egen helse utover normalen, eller
2: du har peiling på medikamentenes funksjon på kroppen fordi du har undersøkt hvilke av dem som gir deg ønsket rus.
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Godt poeng. Dette gjelder et privat sykehus, synes kanskje legene der er noe mer liberale når det kommer til å skrive ut ting. Tenker kanskje å si at jeg har prøvd det før da jeg feks tok blindtarmen(noe jeg gjorde for ett år tilbake på et offentlig sykehus).
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Nummen Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Liten oppdatering: det gikk overraskende fint. Legen spurte hva jeg ville ha, jeg svarte.
Anonym bruker
"Ivrig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan gikk dialogen?

Lege: hva vil du ha mot smertene?
TS: oxynorm
Lege: ok.

?