Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 24799
Jeg lurer på hvilken selvmords metode som er minst smertefull, dette spørsmålet er knyttet til en bok jeg skriver på.
Co2 forgiftning, altså kvelning? God å drita å start bilen i garasjen eller åpne opp en stor tank co2. Om det brukes co2 fra tank er det jo lydløst i forhold til naboer etc. I dagens tek 10 hus som er tettet med plast er det vel nok å slå av ventilasjonsanlegget også åpne co2 tanken.
Støtter frtoretang i Co2/karbonmonoksid, fra det eg har hørt blir ein trøtt og sovner inn
Insulin overdose er også smertefritt, du havner i koma og til slutt fader ut. Kan hende du får spasmer men du vil ikke legge merke til de
RedPanda standing by
robhol's Avatar
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Co2 forgiftning, altså kvelning? God å drita å start bilen i garasjen eller åpne opp en stor tank co2. Om det brukes co2 fra tank er det jo lydløst i forhold til naboer etc. I dagens tek 10 hus som er tettet med plast er det vel nok å slå av ventilasjonsanlegget også åpne co2 tanken.
Vis hele sitatet...

Du tenker på CO, ikke CO2. CO2 er i stor grad det som faktisk driver pusterefleksen - hvis du har for mye CO2 i lufta du puster kan jeg love deg at du merker det.
Sist endret av robhol; 22. mai 2017 kl. 20:33.
Heroinoverdose er det jeg hadde gått for hvis jeg skulle tatt selvmord. Gå bort i en komfortabel drøm uten noen smerter.
Kan ikke se for meg at det er veldig smertefullt å falle fra en stor høyde, eller en kule bak øret. Alt skjer så raskt. Vanskelig å gjennomføre ettersom alt i kroppen vil stritte i mot. Sånn sett er det nok mer "behaglig" å sovne inn i garasjen.

Synes det er litt i grenseland å diskutere slike ting. Ikke at et google-søk for suicidale gir få resultater altså... Aldri kult å være den som finner personen.
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fofi Vis innlegg
Heroinoverdose er det jeg hadde gått for hvis jeg skulle tatt selvmord. Gå bort i en komfortabel drøm uten noen smerter.
Vis hele sitatet...
Er ikke dette noe av det verste siden hjernen stopper og du ligger der å føler du ikke får puste? Eller tar jeg feil?
Sitat av robhol Vis innlegg
Du tenker på CO, ikke CO2. CO2 er i stor grad det som faktisk driver pusterefleksen - hvis du har for mye CO2 i lufta du puster kan jeg love deg at du merker det.
Vis hele sitatet...
Det jeg tenkte på var egentlig karbonsyre, eller kullsyre. Nei er du drita så sover du fint og våkner aldri mer. Kullsyre fåes på store tanker fra feks AGA. Kullsyre AKA kvelegass. Co2 kan også hemme pusterefleksen. Og sammen med alkohol så blir det en stille død.
Smokes, lets go!
NodSquad's Avatar
Siden du også har laget en tråd der du skriver du har abstinenser fra benzodiazepiner og nå denne. Jeg foreslår at du søker hjelp. Du er vel 17 også eller? Skriver man virkelig bok på videregående?

Oppsøk legevakt hvis du er suicidal
Sist endret av NodSquad; 22. mai 2017 kl. 21:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Er ikke dette noe av det verste siden hjernen stopper og du ligger der å føler du ikke får puste? Eller tar jeg feil?
Vis hele sitatet...
Vet ikke ass, har ikke erfaring Tenker det er mer at det ene øyeblikket så lever du også det neste er du død, tror ikke du merker det engang.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Legger dette inn i tråden selvom det ikke er relevant!

Uansett om TS er suicidal eller ikke kan det fort være en annen som leser tråden som er det!

Her er nummeret til mental helse som har døgnåpent alle dager i uken
116 123
Pillfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Siden du også har laget en tråd der du skriver du har abstinenser fra benzodiazepiner og nå denne. Jeg foreslår at du søker hjelp. Du er vel 17 også eller? Skriver man virkelig bok på videregående?

Oppsøk legevakt hvis du er suicidal
Vis hele sitatet...
Haha, bok å bok. Er vel mer enn norsk stil, og nei jeg er så egoistisk at jeg er suicidal
Sist endret av Pillfreak; 22. mai 2017 kl. 22:15.
Exit-mask med helium er vel det chilleste tenker jeg. Morfin/heroin-overdose er også en helt okei måte å gå på om du tar nok stoff. Men, ganske ukul følelse å kjenne på at man har tatt altfor mye dop men at man fortsatt er ved seg selv; det snører seg til i brystet, blir tung i pusten, man nodder av men ikke på en gode måten, kvalme2k, svimmelhet. Så er overdose veien må man passe på å ta en stor nok dose til st man bare laxer inn i døden uten den kjipe halvstasjonen.
Sitat av Sergantpepper Vis innlegg
Insulin overdose er også smertefritt, du havner i koma og til slutt fader ut. Kan hende du får spasmer men du vil ikke legge merke til de
Vis hele sitatet...
Tja, smertefritt er det kanskje (med mindre du setter nålen feil), men det er fortsatt helt ok jævlig til tider, om du går lavt nok. I og med at det er angstfremkallende så er vel det heller ikke helt ideelt for din siste stund
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg har tatt en heroinoverdose som nesten garantert hadde tatt livet av meg om jeg ikke fikk naloxon, og kan ikke huske å ha registrert noen ting av hendelsen utenom et par sekunder med heftig rus for så å våkne av motgiften. Er ikke suicidal og derfor selvfølgelig overveldende lettet over at dette ikke skjedde, men om jeg ikke fikk hjelp tror jeg det hadde slåkna for meg uten at jeg hadde behøvd å kjenne noe særlig på hverken stress eller ubehag.

Men hvordan det føles å dø av en opiatoverdose kommer nok veldig an doseringen og dermed altså hva det er man faktisk dør av. Om man kjører skikkelig på og dør av hjertestopp eller mangel på oksygen mens man samtidig er dopet ut av all forstand, i forhold til å bli så jævlig dårlig og fjern at man havner i kategorien "kvalt av eget oppkast" liksom.
Bakerst i hodet, øvre venstre del, sikt mot haken. Der ligger smertesenteret. Om du ødelegger det så burde det iallefall bli en pine-løs død om du skulle ha "flaks" nok til å overleve skuddet mens du blør ut på gulvet. Der har du et enkelt svar fra meg uten noe ekstra drama.
Sitat av Kloroplast Vis innlegg

Stemmen blir ihvertfall morsom
Vis hele sitatet...
Ja dette er en kjent metode.
Du kobler helium til en såkalt "exit-bag" , fyller opp og bare pæser ut med null smerte.
Sist endret av ID-Brikke; 22. mai 2017 kl. 22:43.
Det jeg tenkte på var egentlig karbonsyre, eller kullsyre. Nei er du drita så sover du fint og våkner aldri mer. Kullsyre fåes på store tanker fra feks AGA. Kullsyre AKA kvelegass. Co2 kan også hemme pusterefleksen. Og sammen med alkohol så blir det en stille død.
Vis hele sitatet...
Er CO2'en rimelig konsentrert, så er ikke det mye behagelig, nei. Pælm nedpå en flaske brus/Farris og rap opp CO2 igjennom nesen. Den stikkingen og sviingen du kjenner i nesen, er CO2 som reagerer med vannet i alimhinnene og danner H2CO[sub]3[/sub, også kjent som karbonsyre. Syra er svak, men den klarer helt fin å få nervesensorene i nesen til å fyre av ganske bra. Den samme vil en vist også kjenne ved å puste inn høy konsentrasjon av blåsyre.

Kullos er da et mer smertefritt alternativ. Edelgasser (He, Ne, Ar, Kr, Xe og Rn (de 2-3 siste er vel ikke aktuelle) ) og N2 (nitrogen) er også smertefrie. I ekstreme konsentrasjoner med H2S (hydrogensulfid), så rekker du knapt å kjenne stanken.

Men uansett, hvis du TS tenker på selvmord. Eller noen andre for den saks skyld. Så er det en varig løsning på et oftest kortvarig problem. Altså du kan ofte få et bra liv, men en trenger noen ganger hjelp utenifra. Noe som ikke er flaut!
Hoppe utfor en 40 meter høy bro. Med 35 meter tau rundt halsen tror jeg neppe kjennes. Avt toppe det med en overdose hero på kanten. Så slipper man og hoppe. Bare vente til balansen forsvinner.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Er CO2'en rimelig konsentrert, så er ikke det mye behagelig, nei. Pælm nedpå en flaske brus/Farris og rap opp CO2 igjennom nesen. Den stikkingen og sviingen du kjenner i nesen, er CO2 som reagerer med vannet i alimhinnene og danner H2CO[sub]3[/sub, også kjent som karbonsyre. Syra er svak, men den klarer helt fin å få nervesensorene i nesen til å fyre av ganske bra. Den samme vil en vist også kjenne ved å puste inn høy konsentrasjon av blåsyre.

Kullos er da et mer smertefritt alternativ. Edelgasser (He, Ne, Ar, Kr, Xe og Rn (de 2-3 siste er vel ikke aktuelle) ) og N2 (nitrogen) er også smertefrie. I ekstreme konsentrasjoner med H2S (hydrogensulfid), så rekker du knapt å kjenne stanken.

Men uansett, hvis du TS tenker på selvmord. Eller noen andre for den saks skyld. Så er det en varig løsning på et oftest kortvarig problem. Altså du kan ofte få et bra liv, men en trenger noen ganger hjelp utenifra. Noe som ikke er flaut!
Vis hele sitatet...

Nuvel N2 er jo også enkel å få fatt i og alle kan skaffe det. I store mengder. Så fyr opp en tank eller to med N2 så er det gjort. Ta en svær dose av favorittdopet eller alkoholen og sett krana på fult.

Konsentrasjonen av Co2 er jo ikke konstant, fra du åpner tanken til co2 har fortrengt oksygenet vil det nok ta en stund.
Sist endret av frtoretang; 23. mai 2017 kl. 18:24.
Hva med de som gir aktiv dødshjelp? Skulle tro de bruker medikamenter som sørger for at man ikke opplever det som ubehagelig.
Det er mange som vil sovne inn her, men finnes jo alternativer til drøm søtt.

1. Kaste seg foran hjulet på ett vogntog, gjerne hodet først.
2. Eksplosiver, det holder ikke med en kinaputt, får det plass i kjeften så rekker du ikke merke mye, kan eventuelt legge det rundt nakken.
3. Fritt fall fra veldig mange meter, unødvendig bodyvax og kondomdress med spiss hjelm.
4. 50. Kaliber og headshot.
5. Claymore eller lignende skarpt langt blad montert på sterk fjær, utløs og del deg selv fra skrittet og opp, husk sterk nok fjær så du ikke blir halvdelt.

Trikset blir vel å gjøre det skikkelig, hjernen skal ikke rekke å oppfatte noe før den ikke lenger er.
Trådstarter er ikke suicidal. Det er enkelt å se når han presterer i ett senere innlegg å si: Jeg er ikke så egoist at jeg er suicidal.

Til trådstarter: Trur du virkelig at det å ta selvmord handler om egoisme?
Nei, det er ikke egoisme.

Men den diskusjonen er vel like greit la være, for den kan bli lang.
Vis hele sitatet...
Vrøvl.

Litt oppklaring:
Kullsyre er et gammelt trivialnavn for karbondioksid. Kjemisk formel er CO2. Den ubehagelige følelsen du kjenner i kroppen når du holder pusten for lenge er ikke at kroppen mangler oksygen, men konsentrasjonen av karbondioksid er for høy. Du vil definitivt merke karbondioksid ettersom konsentrasjonen stiger. Til slutt vil du imidlertid sovne og dø, men det er nok ikke en behagelig måte å dø på.

Karbonsyre er en syre med kjemisk formel H2CO3. Det er ikke en spesielt sterk syre, men det anbefales ikke å drikke den i ren form. Dersom du blander den med vann vil du få en mer komplisert likevektsreaksjon enn man kanskje skulle anta og ende opp med karbondioksid og vann på høyre side av reaksjonsligninga.

Kullos er et gammelt trivialnavn for karbonmoksid, kjemisk formel CO. Meget giftig gass, selv i lave konsentrasjoner. Rent fysiologisk vil den oppfattes veldig likt som inerte gasser - kroppen oppfatter bare at den ikke får oksygen - men av helt andre årsaker: Den binder seg sterkere til hemoglobinet enn oksygen gjør, så selv om det er nok oksyken i lufta vil det ikke kunne transporteres rundt i blodet. Nær sagt all forbrenning gir karbonmonoksid, og det er dette som gjør deg døsig, slapp og får deg til å sovne hvis du parkerer bilen i garasjen eller kræsjer på sofaen med fire i promille og en pizza i ovnen.

Kvelstoff er et gammelt trivialnavn for nitrogen.I likhet med alle andre inerte gasser, så som edelgassene (helium er nevnt over), svovelheksafluorid m.fl., vil de i store konsentrajsoner fortrenge oksygenet. Dette merker du ikke.
Sist endret av Myoxocephalus; 24. mai 2017 kl. 10:26.
Jeg har en billig, enkel og smertefri metode for din stil.

Engangsgrill på et mindre "soverom" er en metode.
Grillen vil produsere kullos, karbonmonoksid og er veldig gftig.
1. Ta et belte rundt halsen
2. Fest det trygt til et eller annet (feks spikre det i veggen flere ganger)
3. Beina kan godt være nær bakken, viktigste er at overkroppen blir holdt oppe av beltet
4. Injiser 1-2 gram heroin

Begge disse metodene er så og si smertefrie i seg selv, men for å være helt sikker...
Hva vist dette er en suicidal person som bare bruker "dette spørsmålet er knyttet til en bok jeg skriver på." som en unnskyldning, så folk faktisk skal gi han måter.. men han ville nok fått forslag uansett på dette forumet..
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av xx_Narkoman_xx Vis innlegg
Hva vist dette er en suicidal person som bare bruker "dette spørsmålet er knyttet til en bok jeg skriver på." som en unnskyldning, så folk faktisk skal gi han måter.. men han ville nok fått forslag uansett på dette forumet..
Vis hele sitatet...
Uansett, dersom noen faktisk er suicidal tror jeg ikke det stopper vedkommende dersom de ikke får gode svar på et fora. Men det vil trolig spare vedkommende for en del smerte. Det er sannsynlig at suicidale mennesker kommer til å google og åpne denne tråden og være seriøse og se etter gode selvmordsalternativer. Dette er jo også en tankevekker til de som kommer med forslag her.
En stor dose heroin intravenøst gir en person rundt 7 sekunder (litt avhengig av person til person) til å tenke, "faen, var det litt mye" før de er bevisstløse. Rivotril i tillegg for å være sikker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uansett, dersom noen faktisk er suicidal tror jeg ikke det stopper vedkommende dersom de ikke får gode svar på et fora. Men det vil trolig spare vedkommende for en del smerte. Det er sannsynlig at suicidale mennesker kommer til å google og åpne denne tråden og være seriøse og se etter gode selvmordsalternativer. Dette er jo også en tankevekker til de som kommer med forslag her.
Vis hele sitatet...
Joa men den retorikken synes jeg fungerer særdeles dårlig, er bare og se noen filmer så får en nok av tips.

Det vanskelige er ikke å finne en måte, men å faktisk tørre og utføre det når kroppen stritter imot. De fleste som mislykkes ønsker egentlig bare hjelp.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Det vanskelige er ikke å finne en måte, men å faktisk tørre og utføre det når kroppen stritter imot. De fleste som mislykkes ønsker egentlig bare hjelp.
Vis hele sitatet...
Såvidt jeg har forstått er ikke selvmord noe man planlegger i lang tid. Det er mer en ugjennomtenkt handling man gjør når det koker over. De færreste som blir hindret i å gjøre et selvmord gjør et selvmord om igjen.

De aller fleste som ser etter metoder for å drepe seg selv googler det. Hadde TS virkelig skrevet en bok, men ikke kreativ nok til å tenke ut dette selv lover det ikke godt for boka.

Syns "skriver en bok" er et for enkelt smutthull. Reglene til freak burde ikke vært at det ikke var lov til å spørre om selvmordsmetoder, men heller at Freak ikke tilot det fordi de ikke ønsket å være et oppslagsverk for suicidale.
Sist endret av Pygoscelis; 30. mai 2017 kl. 18:18.
heroinoverdose er absolutt ikke smertefritt og det kan jeg si av egen erfaring der jeg ikke pustet selv på 23 minutter. Det værste med den metoden er at du kjenner at du ikke får puste og hjernen er våken ei lita stund (5-10 sekunder som føles som flere timer)imens du innser hva som skjer og adrenalinet rekker å slå ut for fullt i kroppen for å prøve å motvirke faenskapet og skaper full panikk før alt klapper sammen og du dør. (jeg gjorde det ikke med vilje men fikk feil av hvit thai og amfetamin, og fikk derfor en rundt regnet i meg rundt ti ganger det som hadde vært nok for få overdose)

hagle i hodet, definitivt, pass på å få siktet inn sånn at du pulveriserer hele hjernen, kraniet, ja alt ovenfor halsen så tenker jeg du ikke hadde fått med deg så mye. ps : drikk deg skikkelig drita ørst så du får mot nok til å gjøre det
Sist endret av Doll1977; 30. mai 2017 kl. 19:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Pygoscelis Vis innlegg
Såvidt jeg har forstått er ikke selvmord noe man planlegger i lang tid. Det er mer en ugjennomtenkt handling man gjør når det koker over. De færreste som blir hindret i å gjøre et selvmord gjør et selvmord om igjen.
Vis hele sitatet...
Det jeg har lest tyder på det motsatte, de færreste ønsker egentlig å dø, de vil noen skal hjelpe dem. Derfor mislykkes de.
Alle vet de skal kutte pulsåren på langs, da kan du nesten ikke reddes, drar du den på tvers er det stor sjanse for å overleve om noen finner deg. Eller hvorfor ikke bare kappe hovedpulsåren? Da er det point of no return.

“Hvis noen virkelig ville ta sitt eget liv, så ville de ikke si noe om det, og ingenting ville kunne stoppe dem.” Sannheten er at selvmord er et rop om hjelp. Suicidale mennesker er ofte tvetydige i sine signaler til andre. Ofte kjemper de mot et ekstremt ønske om å flykte fra smerten sin, men samtidig kan det foreligge et lite håp begravd i all håpløsheten.
"
Webpsykologen

Gammel tråd, har vært tema her før.
https://freak.no/forum/printthread.p...5&pp=50&page=4

"
Verdens Helseorganisasjon anslår at omtrent en million mennesker tar livet av seg hvert år. Selvmord er et desperat forsøk på å unnslippe en lidelse som har blitt utålelige. Blindet av følelser av selvforakt, håpløshet og isolasjon, ser ikke en suicidal person noen annen måte å oppnå befrielse og lettelse på enn gjennom døden. Men tiltross for deres ønske om at smerten skal gi seg, har de fleste suicidale mennesker en dyp konflikt gående inne i seg om hvorvidt de skal gjøre det slutt eller ikke. De ønsker som oftest at det fantes et alternativ til selvmord, men selv klarer de ikke å se et slikt alternativ.
"

Oslo Psykologene

Dette betyr jo selvfølgelig ikke at alle tilfeller der folk stryker med av selvmord er rop om hjelp, noen bare tilter/mister kontrollen. På samme måte som at noen plutselig er drapsmann.
Det er nok veldig få igjen som ønsker å dø om de med sikkerhet vet at om 2 uker er alt bra igjen og livet smiler til meg.

Syns "skriver en bok" er et for enkelt smutthull. Reglene til freak burde ikke vært at det ikke var lov til å spørre om selvmordsmetoder, men heller at Freak ikke tilot det fordi de ikke ønsket å være et oppslagsverk for suicidale.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal vi ikke kunne diskutere dette, det er ett enkelt tema og google seg frem til.
Vi har jo hatt lignende på kanten tråder før, ikke minst denne som er opprettet av ivioynar.
https://freak.no/forum/printthread.php?t=36870&pp=50

Her er jo mange tips som kan brukes om naboen har kappet uthuset ditt i 2.

Vi har en ganske heftig smørbrødliste Her om du google "suicide methods"

Og for å vinkle det litt annerledes, det finnes tilfeller der det er greit å ta selvmord, hvorfor ikke ha en måte og gjøre det på som er skånsom?
Ingen regler uten unntak.

Så alle ikke tror jeg er helt gal:
Tenk at du sliter så hardt med kroniske smerter at du holder bare ikke ut lenger, det er ingen håp for deg, du vil aldri bli bedre, og medisinene fungerer ikke lenger.
Hva hvis det er så vondt...... Er det ikke egoistisk å nekte deg?

Det dør mennesker hvert år som lider til site åndedrag, de har det helt grusomt og staten har bestemt at de skal lide til siste sekund, det er uaktuelt å la de få dø med verdigheten i behold.

La oss bare diskutere de vanskelige temaene, noen steder må det være lov.
Vist man har tilgang så burde det å sitte på 25 kg sprengstoff funke temmelig bra. Gjerne bruke tenner med lunte så du slipper å trykke på en knappen selv. Ekker Evt koble det opp på mobil tlf sitte i en skog og drikke vente på at noen ringer å lurer på hvor du er. Tror værtfall fysisk smerte er utelukka da.

Leie 2 store helium flasker åpne dem i ett tett rom/fryseboks skal vist føles som at du puster oksygen å hjernen tror den får luft men plutselig er det svart.

Har selv prøvd og inhalere helium puste ut inhalere helium igjen. Lange pust. Tror det var 5 ganger det gikk før jeg gikk i bakken. Dette var under oppsyn og ikke ett selvmordsforsøk vell og merke. Nyskjerrighet er en merkelig ting.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg

La oss bare diskutere de vanskelige temaene, noen steder må det være lov.
Vis hele sitatet...
Tema og fremgangsmåte er vel 2 vidt forskjellige diskusjoner?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vis hele sitatet...
Hvis du tar en titt på selvmordsforum tror jeg du innser at du tar ganske feil her. Hvis du mener folk som blir hindret ved at de for eksempel ringer eks-kjæresten for å så kutte seg i armene mens de ligger i badekaret, så er jo grunnen til at de ikke prøver igjen fordi hvis du greier å bli hindret i å ta selvmord, er det tvilsomt at du virkelig ønsket å dø uansett.

Sitat av Doll1977 Vis innlegg
heroinoverdose er absolutt ikke smertefritt og det kan jeg si av egen erfaring der jeg ikke pustet selv på 23 minutter.
Vis hele sitatet...
Det kommer nok an på dosen, men jeg har hatt mange overdoser og aldri følt noe som helst smerte. De fleste gangene besvimer jeg før jeg kjenner noe som helst av rusen, andre ganger føler jeg rushet først. Men aldri noe smerte uansett.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dødelig dose heroin ja.

Drukning er vel ikke så ille? Eller? Man svimer jo av temmelig kjapt, og så dør man etterhvert.

Finne seg et øde sted hvor det ikke er noen som kommer å "redder" en. Låse døra hjemme og legge seg i badekaret, evnt i mangel på badekar kjøre hodet i en bøtte fylt med vann og rigge seg til sånn at man ikke faller over ende.

Drikke seg sanseløs og tre en tett pose over hodet, og stramme det med et belte eller lignende rundt halsen
Sist endret av shady_America; 5. juni 2018 kl. 19:12.
Sitat av shady_America Vis innlegg

Drukning er vel ikke så ille? Eller? Man svimer jo av temmelig kjapt, og så dør man etterhvert.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skulle man svime av rimelig kjapt? Har du noengang forsøkt å holde pusten? Tar ganske lang tid før man får problemer og derifra og ut er det mye smerte og ubehag før man svimer av.
Vis hele sitatet...
Drukning (og henging for den saks skyld) kan man dø av ganske kjapt, ja, men kroppen entrer en panikk-modus som nok kan føles som en liten evighet i det øyeblikket likevel. Her spiller vel temperaturen i vannet inn også + om man svelger vann i lungene fort eller ikke. Det beste er vel å hoppe ganske høyt så man mister bevisstheten av eventuelle andre skader man pådrar seg i fallet egentlig. Så kommer an på forskjellige faktorer. Kan sikkert være både relativt fredelig eller helt jævlig.
Sitat av dazezone Vis innlegg
Drukning (og henging for den saks skyld) kan man dø av ganske kjapt, ja, men kroppen entrer en panikk-modus som nok kan føles som en liten evighet i det øyeblikket likevel. Her spiller vel temperaturen i vannet inn også + om man svelger vann i lungene fort eller ikke. Det beste er vel å hoppe ganske høyt så man mister bevisstheten av eventuelle andre skader man pådrar seg i fallet egentlig. Så kommer an på forskjellige faktorer. Kan sikkert være både relativt fredelig eller helt jævlig.
Vis hele sitatet...
Sant.. Hadde jeg hatt valget ville jeg gått for skytevåpen mens jeg hoppet ned i en aktiv vulkan.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sant.. Hadde jeg hatt valget ville jeg gått for skytevåpen mens jeg hoppet ned i en aktiv vulkan.
Vis hele sitatet...
Det tar gjerne opp til et minutt å daue hvis du faller i en vulkan, så det tror jeg er rimelig dårlig stemning.
RedPanda standing by
robhol's Avatar
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det tar gjerne opp til et minutt å daue hvis du faller i en vulkan, så det tror jeg er rimelig dårlig stemning.
Vis hele sitatet...
Tviler. Det er vel som regel snakk om stor fallhøyde hvis man ser for seg å hoppe ned i et typisk "krater", og effekten av å treffe smeltet stein etter x titalls meter fritt fall bør ikke praktisk være ekstremt ulik effekten av å treffe noen annen slags stein.

På den annen side betyr jo det at det er jævla lite vits i, egentlig. Uøkonomisk, vett'.
Blomzterkasse
Ved heroin overdose sovner en bare. Ikke smertefult. Jeg har over 30 overdoser, men husker ingenting før eg vokner og blir fortalt at jeg har vært i overdose. Hvis jeg skulle med vilje tatt selvmord hadde jeg hoppa ut av et fly.
Fyldig & aromatisk
Knask's Avatar
Fant en liste over selvmordsmetoder rangert etter dødelighet, smertegrad og hvor lang tid man regner før døden intreffer:

Most lethal methods of suicide

For information on the most lethal methods of suicide, a good starting point is the statistics on the number of successful suicides by method (see Suicide statistics). There is also a much published study from 19951, where 291 lay persons and 10 forensic pathologists rated the lethality, time, and agony for 28 methods of suicide for 4,117 cases of completed suicide in Los Angeles County in the period 1988-1991.
Vis hele sitatet...

Ser at folk nevner "exit mask" med helium her i tråden.
Vil bare legge til at man burde sjekke om flaskene man får kjøpt til disse party-pakkene inneholder luft før man eventuelt skulle finne på å ta livet av seg ved hjelp av denne metoden.
Ser at enkelte hevder at produsentene har begynt å tilsette 20% luft for å unngå at produktet brukes til selvmord, men har ingen sikre kilder på hvordan dette påvirker dødeligheten.

Helium ser ut til å være svært effektivt hva dødelighet angår: Pig Euthanasia with Inert Gas Helium in Germany