Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 8634
Hei!

Skal ut på laaang biltur med guttungen og da er YouTube på iPaden et must.

Meeen, hadde vært kjekt å kunne styre iPaden fra telefonen i framsetet istedenfor å stoppe og fysisk gå ut av bilen.

Noen tips? Er det i det hele tatt mulig med iOs?

Hva med å streame skjermen på telefonen til ipaden?

Har ikke wifi i bilen, med mindre det finnes en dings en kan kjøpe for å lage et nettverk.

Håper på svar!
Er det ikke bare å lage en spilleliste på YouTube da?
Jeg for min del synes det høres mye smartere ut å stoppe bilen å gå bak for å hjelpe, fremfor å tukle med mobilen for å spille av noe på iPaden til kidden. Plutselig bruker du litt lenger tid med øynene på skjermen enn du burde og så er ulykken et faktum, det trenger jo ikke å skje, men er det virkelig verdt risikoen?
Gjør heller som raze skriver og lag en spilleliste.
WEV
Trådstarter
2 0
Spilleliste er allerede laget. Men han har noen favoritter, å de varierer. Da bruker han beina å trykker i vei på iPaden så alt stopper (ipaden holdes i et kollisjonstestet sparketrekk om noen lurte).

Det er ikke jeg som skal sitte fremme å fjernstyre ipaden, det er to seter fremme vet dere!
Bra det ikke er du som skal kjøre og styre med iPaden, da ser jeg to alternativer, enten å plassere guttungen bak førersetet, så passasjer i forsetet får enklere tilgang til iPaden, eller forsøke med Teamvewer.
Har selv kun brukt Teamviewer på Android for å styre PC når jeg streamer fra PC til Chromecast som står er i et annet rom enn der jeg har PC'n, men ser for meg at det skal være mulig å styre iPaden med telefon også.
Jeg vill ikke anbefale deg å gjøre dette jeg heller, hør på MeTheWall sier, tenk trafikksikkerhet og hva du lærer ungen også. Dette kan du angre på hele livet.


Uten at jeg har testet det selv mener jeg TeamViewer for ios funker slik som man gjør det med pc
Sist endret av RapTouR; 18. september 2019 kl. 00:36.
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei. Vekker gammel tråd.
Fikk du orden på styring av iPaden @WEV ?
Jeg står innfor akkurat samme problem.
Jeg og konemor foran i bilen, 2 barn bak med hver sin iPad.
Vi vil både kunne kontrollere (storebror) hva han gjør på ene paden bak, og hjelpe (lillesøster) med å bytte film/episode og lignende når hun ikke får det til.

Løser team viewer dette, eller har Apple løst det på noen måte?

Ønsker ikke kommenterer om om at barn ikke burde ha iPad, at vi burde stoppe bilen hver gang vesla trykker på noe eller andre foreldrepolitikommentarer.
Vi har et sunt og regulert iPad-bruk for barna og sikker kjøring uten telefon for sjofør.