Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 14511
Noen med gode forslag til lovlig rus som kan ligne på Kratom eller Oxy?
Evt. Som kan ligne benzo, uten at det gir så rask toleranse?

Evt. Annet som gir mindre angst, men helst også høyere energinivå og bedre humør slik som Oxy gir meg.
Fikk en veldig opiatlignende følelse de første gangene jeg tok Kvetiapin, men det gikk fort over og ble borte permanent. Det fikk jeg på resept, men det er jævla dårlig ruspotensiale da det er antipsykotisk medisin som er ment for schizofreni utifra sånn jeg har skjønt pakningsvedlegget.

Grønn te har god effekt for meg. Finn en type med lite eller Ingen koffein. Ingen rus, men det hjelper for angsten når jeg drikker en kopp daglig. Synes det ikke smaker så godt, så bruker det i perioder hvor jeg ikke fungerer OK i hverdagen. Kan hende en iste av et slag kan være en god erstatter. Igjen, ikke noe ruspotensiale dessverre.

Det nærmeste du kan komme "lovlig" rus er nok krempatroner med N2O, eller såkalt Dinitrogenoksid. Det er ikke lovlig å ruse seg på, men det kan kjøpes over disk i butikker som for eksempel Jernia eller på nett. Da trenger du en såkalt "cracker", som du fyller ballonger med N2O med.

Det er veldig lett å bli hekta og "jakte på dragen" og innta stadig økende mengder i et økende tempo når det kommer til N2O forresten. Iallefall er det min erfaring med det, men jeg innså det heldigvis fort.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Fikk en veldig opiatlignende følelse de første gangene jeg tok Kvetiapin, men det gikk fort over og ble borte permanent. Det fikk jeg på resept, men det er jævla dårlig ruspotensiale da det er antipsykotisk medisin som er ment for schizofreni utifra sånn jeg har skjønt pakningsvedlegget.

Grønn te har god effekt for meg. Finn en type med lite eller Ingen koffein. Ingen rus, men det hjelper for angsten når jeg drikker en kopp daglig. Synes det ikke smaker så godt, så bruker det i perioder hvor jeg ikke fungerer OK i hverdagen. Kan hende en iste av et slag kan være en god erstatter. Igjen, ikke noe ruspotensiale dessverre.

Det nærmeste du kan komme "lovlig" rus er nok krempatroner med N2O, eller såkalt Dinitrogenoksid. Det er ikke lovlig å ruse seg på, men det kan kjøpes over disk i butikker som for eksempel Jernia eller på nett. Da trenger du en såkalt "cracker", som du fyller ballonger med N2O med.

Det er veldig lett å bli hekta og "jakte på dragen" og innta stadig økende mengder i et økende tempo når det kommer til N2O forresten. Iallefall er det min erfaring med det, men jeg innså det heldigvis fort.
Vis hele sitatet...
N20 er dyrt, og en pakke er borte på minutter.
Færre og færre butikker har dem inne, og butikker og nettbutikker nekter å selge flere enn 1 pakke.

Nei, det eneste lovlige rusmiddelet som ligner LITT på det du spør om, er alkohol.
Trådstarter
Tenker mer på stoffer man må kjøpe på darknet eller av en vendor for å få tak i.
En gang var f.eks. Kratom lovlig å innføre, men er ikke det nå lenger. Det er slikt jeg er ute etter.
Man har også f.eks. DSIP, Tianeptine Sulfate osv. Er rett og slett ute etter varer som ikke er på narkotikalisten.
Sist endret av Defending; 30. juli 2021 kl. 03:08.
Vet ikke om det finnes kratom, men oxy og benzo er jo mulig å oppdrive.
Men lovlig er det ikke.

Alt som kan gi en rus er på "narkolisten".
Samt variasjoner av disse.

§ 3.Definisjoner
Som narkotika regnes

a) stoffer, grupper av stoffer, droger, planter og sopper som er oppført i narkotikalisten, jf. § 4
b) salter, stereoisomere, estere og etere av stoffer og grupper av stoffer oppført på narkotikalisten, forutsatt at stoffene har, eller antas å ha, psykoaktiv effekt
c) blandinger (flytende, i fast form eller i gassfase) med innhold som nevnt i bokstav a) eller b).
Med psykoaktiv effekt menes effekt på sentralnervesystemet i form av stimulering eller nedstemthet med minst én av følgende virkninger: hallusinasjoner, forstyrrelser i motoriske funksjoner, tenkning, adferd, oppfattelse eller sinnsstemning.

Med blandinger menes oppløsninger, fortynninger, ekstrakter, konsentrater, tinkturer og produkter av enhver art, herunder farmasøytiske preparater, samt bearbeidede former av de aktuelle stoffer, droger, planter og sopper, forutsatt at bearbeidelsen ikke fører til en kjemisk endring av stoffene.
Lovdata
Sist endret av SkammeligNykter; 30. juli 2021 kl. 03:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Vel, kratom gir rus, nesten like sterk som rusen man får av morfin faktisk. Og denne står ikke på narkotikalisten så vidt jeg vet.
Og hva er vel poenget med å ha en forumkategori med "legal highs" dersom alt er på narkotikalisten?

Man har jo f.eks. Designer Drugs.

Mye av det som kommer i tollen er ting som er helt nytt og noe tollerne aldri har sett før. Tviler på at de putter dette i seg for å se om det gir rus. Dersom det å teste det i tillegg ikke gir noen treff så ser jeg for meg at det blir videresendt til mottaker.
Sist endret av Defending; 30. juli 2021 kl. 03:35.
Sitat av Defending Vis innlegg
Vel, kratom gir rus, nesten like sterk som rusen man får av morfin faktisk. Og denne står ikke på narkotikalisten så vidt jeg vet.
Og hva er vel poenget med å ha en tråd med "legal highs" dersom alt er på narkotikalisten.

Man har jo f.eks. Designer Drugs.

Mye av det som kommer i tollen er ting som er helt nytt og noe tollerne aldri har sett før. Tviler på at de putter dette i seg for å se om det gir rus. Dersom det å teste det i tillegg ikke gir noen treff så ser jeg for meg at det blir videresendt til mottaker.
Vis hele sitatet...

Nå anntar og synser du veldig mye her. Kratom er i Norge et reseptpliktig legemiddel, uten resept er det narkotika. Det har jo allerede blitt diskutert her inne til det kjedsommelige. Da en med et passende brukernavn begynte å snakke om "natkotikaMOLEKYLET" og hvordan Ketamin MÅTTE være lovlig siden det ikke stod på denne sagnomsuste listen.

Nei, research chemicals/legal highs/designer drugs som kan se ut som to helt forskjellige rus-klassifiseringer når du skriver er heller ikke lovlig.

Hva tollere gjør når de er i tvil? De destruerer. Hvor naiv kan man bli? Vi lurer på om dette er narkotika, men ingen av prøvene slår ut så vi sender den videre sammen med en ambulanse?

Hvis du har noen spørsmål så still de for all del, men slutt å spre merkelig feilinformasjon om lovverket og tolletaten i Norge. Du lurer bare deg selv ved å tro at legemidler er så greit å bestille i posten kontra narkotika.
Phenibut

Phenibut er jo benzolignende. Elsker det i sosiale setiingen hvor jeg må være på.

Mildere, med mindre hangover er Lyrica, Gabapentin, Pregabalin.

Modafinil i kombinasjon med teanin/reishi kan være meget anxiolytic.

Attentin (ADHD-medisin) er angstdempende for meg, men liker ikke å fucke med dopamin-reseptorene mine for mye.

Hvis du er mann og sliter med angst, humør, fokus, produktivitet osv, kanskje ta en titt på testosteron-nivåene dine i kroppen. Mange som får et nytt liv av testosteron-tilskudd om de har lave verdier.

Et ganske digg stoff som gir meg glede fra tid til annen er Proviron (Masterolone). Det er en steroide med minimal suppressiv effekt, som bidrar til å redusere SHGB og gjør deg mer lean. Ikke levertoxic, brukes faktisk mot impotens enkelte steder, hovedulempen er at det øker kolestrol og kan forstørre prostata overgi tid.

http://www.ergo-log.com/mesterolone-...-pep-pill.html

Ville også nevne Fasoracetam. Hissige greier! Sjekk det ut.
Sist endret av 3mma; 30. juli 2021 kl. 07:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Nå anntar og synser du veldig mye her. Kratom er i Norge et reseptpliktig legemiddel, uten resept er det narkotika. Det har jo allerede blitt diskutert her inne til det kjedsommelige. Da en med et passende brukernavn begynte å snakke om "natkotikaMOLEKYLET" og hvordan Ketamin MÅTTE være lovlig siden det ikke stod på denne sagnomsuste listen.

Nei, research chemicals/legal highs/designer drugs som kan se ut som to helt forskjellige rus-klassifiseringer når du skriver er heller ikke lovlig.

Hva tollere gjør når de er i tvil? De destruerer. Hvor naiv kan man bli? Vi lurer på om dette er narkotika, men ingen av prøvene slår ut så vi sender den videre sammen med en ambulanse?

Hvis du har noen spørsmål så still de for all del, men slutt å spre merkelig feilinformasjon om lovverket og tolletaten i Norge. Du lurer bare deg selv ved å tro at legemidler er så greit å bestille i posten kontra narkotika.
Vis hele sitatet...
Vet at det som er klassifisert som legemidler blir straffet.
Men trodde at man ble straffet kun etter Legemiddelloven dersom noe klassifiseres som legemiddel, men ikke er oppført på narkotikalisten?

Eller vil altså Kratom bli straffet like hardt som f.eks. Oxy, Morfin og Heroin?

Har prøvd Kratom selv flere ganger og synes effekten er nesten helt lik den man får av morfin. Det er noen viktige forskjeller så klart, spesielt når det kommer til den anti-depressive effekten og man blir ikke like søvnig og likegyldig/tiltaksløs på kratom.

Sitat av 3mma Vis innlegg
Phenibut

Phenibut er jo benzolignende. Elsker det i sosiale setiingen hvor jeg må være på.
Vis hele sitatet...
Hvor rask toleranse får man på dette? Har det krysstoleranse med benzoer?
Ser også på relis at det beskrives at det gir svært sterke abstinenser. Stemmer dette? Og isåfall hvilke abstinenssymptomer risikerer man?

Noen som kanskje også vet om det er mulig å få kratom på resept?
Sist endret av Defending; 30. juli 2021 kl. 09:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Medesinsk cannbis,er lovlig no vess lege spesialist søker for deg den typen som heter bedrocan gir deg økt energi,bedre matlyst å mye bedre humør men er jo drugs men lovlige drugs
Sist endret av Rognkjeksa; 30. juli 2021 kl. 10:18.
Rip 8-4-23
Tianeptine
Phenibut har også blitt diskutert her mange ganger før. Det er som tidligere nevnt - ekstremt vanedannende. Dette skjer ganske raskt også. Phenibut egner seg ikke til bruk mer en maksimalt 1 gang i uka. Selv dette kan være for mye mtp bieffekter. Skal være et helvete å slutte med.

Kratom er det mest nærliggende - men er jo også ulovlig i Norge. FDA i USA søker for tiden å påvirke WHO til å ulovliggjøre dette internasjonalt som narkotika. Noe som dessverre kan tyde på at det blir enda mindre tilgjengelig.

PEA (phenylethylamine), og da spesielt i kombinasjon med Hordenine skal gi euforisk effekt. Dette er etter hva jeg husker lovlig i Norge.
Trådstarter
Sitat av Sæd Vis innlegg
Tianeptine
Vis hele sitatet...
Tianeptine har jeg vurdert. Men er dette trygt å bruke når man samtidig tar efexor/Venlafaxine?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Defending Vis innlegg
Tenker mer på stoffer man må kjøpe på darknet eller av en vendor for å få tak i.
En gang var f.eks. Kratom lovlig å innføre, men er ikke det nå lenger. Det er slikt jeg er ute etter.
Man har også f.eks. DSIP, Tianeptine Sulfate osv. Er rett og slett ute etter varer som ikke er på narkotikalisten.
Vis hele sitatet...
Stoffer med rus eller ruslignende effekter havner fort på slike lister, eller glir under definisjonen legemiddel. Det du spør etter er delvis umulig og vil uansett bli regulert på et punkt: Så, man burde kanskje se det større bildet og forsøke å gjøre noe med roten til problemet enn å drive å dempe symptomene hele tiden.

Enda et punkt jeg føler for å ta opp at du driver da å eksperimenterer med andre angstdempende stoffer når du allerede går på venlafaxine, et serotonin-norepenefrin gjennoptakshemmende stoff.

Mitt tips: Dropp slik blanding av antidepressiva og rusmidler.
Sist endret av Dodecha; 14. august 2021 kl. 13:50.
Sitat av Defending Vis innlegg
Vet at det som er klassifisert som legemidler blir straffet.
Men trodde at man ble straffet kun etter Legemiddelloven dersom noe klassifiseres som legemiddel, men ikke er oppført på narkotikalisten?
Vis hele sitatet...
Legemiddelloven dekker også bruk av narkotika. Det står bruk og besittelse av narkotika, ikke reseptbelagte legemidler. Jf. Legemiddellovens § 24, 24. a og 31

Sitat av Defending
Eller vil altså Kratom bli straffet like hardt som f.eks. Oxy, Morfin og Heroin?
Vis hele sitatet...
Hvis reseptbelagte legemidler er noe annet enn narkotika, hvorfor skriver du oxy? Du kan da få resept på dette om du f.eks er i terminalfase med kreft.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Legemiddelloven dekker også bruk av narkotika. Det står bruk og besittelse av narkotika, ikke reseptbelagte legemidler. Jf. Legemiddellovens § 24, 24. a og 31



Hvis reseptbelagte legemidler er noe annet enn narkotika, hvorfor skriver du oxy? Du kan da få resept på dette om du f.eks er i terminalfase med kreft.
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er at enten blir man straffet etter narkotikalovgivningen eller legemiddelloven. Og blir det det siste så får vel man vel noe mindre straff enn om man straffes etter narkotikaloven, slik de med kokain, heroin, amfetamin.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Stoffer med rus eller ruslignende effekter havner for på slike lister, eller glir under definisjonen legemiddel. Det du spør etter er delvis umulig og vil uansett bli regulert på et punkt: Så, man burde kanskje se det større bildet og forsøke å gjøre noe med roten til problemet enn å drive å dempe symptomene hele tiden.

Enda et punkt jeg føler for å ta opp at du driver da å eksperimenterer med andre angstdempende stoffer når du allerede går på venlafaxine, et serotonin-norepenefrin gjennoptakshemmende stoff.

Mitt tips: Dropp slik blanding av antidepressiva og rusmidler.
Vis hele sitatet...
Ok.
Jeg har en middels sterk Aspergers Syndrom i tillegg til Sterk Sosial Angst, Generalisert Angstlidelse, Schizoid Personlighetsforstyrrelse, Depresjon, Et øktende raseri mot mennesker generelt som bare øker på år for år.

Hadde jeg ikke hatt tilgang til rus så ville jeg tatt livet mitt for lenge siden.
Jeg har f.eks. Ekstremt lav smertetoleranse, økt følsomhet for smerte, oppleve sykdom, spesielt omgangssyke er mye verre for meg enn folk flest. Det er nesten traumatiserende.

En med Aspergers føler som om h*n alltid er på en konstant amfetaminrus. Slik er det iallefall for meg og nok grunnen til at mange med Aspergers har blitt det jeg tror er en feildiagnotisering.

Det er ikke noe
Sist endret av Defending; 4. august 2021 kl. 03:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Defending Vis innlegg
Det jeg mener er at enten blir man straffet etter narkotikalovgivningen eller legemiddelloven. Og blir det det siste så får vel man vel noe mindre straff enn om man straffes etter narkotikaloven
Vis hele sitatet...
Riktig.
Sitat av Defending Vis innlegg
slik de med kokain, heroin, amfetamin.
Vis hele sitatet...
Feil.

Sitat av Lovdata
Etter legemiddelloven § 24 første ledd og § 31 andre ledd er det forbudt å bruke eller være i besittelse av narkotika. Strafferammen er bøter eller fengsel inntil 6 måneder, eller begge deler. Det er kun bruk og besittelse av små mengder narkotika forbundet med egen bruk som rammes av legemiddelloven. Gjelder det andre forhold, som tilvirkning, innførsel, kjøp og salg eller oppbevaring, rammes handlingene av straffeloven § 231 og § 232. Strafferammen etter disse bestemmelsene er mye strengere enn etter legemiddelloven.

Som narkotika regnes stoffer oppført på narkotikalisten. Der finner man cannabis, heroin, LSD, MDMA, kokain, amfetamin, fleinsopp og en rekke andre stoffer.
Vis hele sitatet...
https://lovdata.no/artikkel/bruk_og_...alisering/2416

Det er mengden hva man gjør med stoffet som er avgjørende. Ikke hvilket stoff det er. Som tidligere nevnt dekkes bruk av narkotika også av legemiddelloven.
Vil høres smart-ass ut, men jeg kan oppleve stor eufori på ganske likt nivå som Tram og Oxy fra å jogge.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Riktig.

Feil.


https://lovdata.no/artikkel/bruk_og_...alisering/2416

Det er mengden hva man gjør med stoffet som er avgjørende. Ikke hvilket stoff det er. Som tidligere nevnt dekkes bruk av narkotika også av legemiddelloven.
Vis hele sitatet...
Tusen takk, dette visste jeg ikke.
▼ ... over en uke senere ... ▼
NZB's everywhere
crf21's Avatar
18 7
hva med sprit med "påstått" beroligende effekt. På polet selger dem div bitter og urtedrammer. noen av dem skal vist virke mer beroligende enn vanlig vodka feks. Ellers har jeg hørt om -burot- en rot som vistnok, ifølge random forumposter, skal gi en slags effekt.

Så oppsumert er alkohol det eneste lovelige/reseptfrie effektive rusmiddelet jeg vet om.

men hva med å hoste deg sår i halsen for å spørre legen om en resept på cosylan (Etylmorfin)
Sitat av crf21 Vis innlegg
hva med sprit med "påstått" beroligende effekt. På polet selger dem div bitter og urtedrammer. noen av dem skal vist virke mer beroligende enn vanlig vodka feks. Ellers har jeg hørt om -burot- en rot som vistnok, ifølge random forumposter, skal gi en slags effekt.

Så oppsumert er alkohol det eneste lovelige/reseptfrie effektive rusmiddelet jeg vet om.

men hva med å hoste deg sår i halsen for å spørre legen om en resept på cosylan (Etylmorfin)
Vis hele sitatet...
Legen min vet allerede for mye om min rusbruk og avhengighet, til og med det lokale sykehuset og sikkert de fleste her jeg bor.
Går i tillegg på lave doser av et B-preparat jeg får utskrevet. Da kan jeg ikke be om mer. Ikke av en vanlig norsk lege i allefall.
Sist endret av Defending; 14. august 2021 kl. 04:14.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Eneste du får kjøpt over disk i Norge, er imodium, som er livsfarlig i store doser.

Det er en (svak) form for opiat, selges reseptfritt på Apotek.
Sist endret av hasjkake; 14. august 2021 kl. 10:29.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Nitrous Oxide(N20). Som noen andre sa, så der det jævlig dyr rus. Brukte 100 patroner på 2 dager en gang. Hvor mange hjerneceller som døde det vet jeg ikke. Verdt det? Nei. Ekstrem bra rus? Ja.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Eneste du får kjøpt over disk i Norge, er imodium, som er livsfarlig i store doser.

Det er en (svak) form for opiat, selges reseptfritt på Apotek.
Vis hele sitatet...
Hvorfor er det livsfarlig i store doser? Fordi man blir nedrusa?
Koster bare 79kr for 16 stykk https://www.apotek1.no/produkter/imo...-16stk-126326p
Sitat av Speedfrik Vis innlegg
Hvorfor er det livsfarlig i store doser? Fordi man blir nedrusa?
Koster bare 79kr for 16 stykk https://www.apotek1.no/produkter/imo...-16stk-126326p
Vis hele sitatet...
Man blir ikke noe nedrusa av imodium. Heroinistene bruker det for å unngå abstinenser.

Har hørt noen får men "buzz" på det. Men tviler på det.

Høye doser kan gi vansker med å puste, utslett.

Dem som tar det for å oppnå rus eller lindring av abstinenser tar gjerne opp i mot 50 piller.