Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  350 44882
Utdanning

Livets skole

yrke

Soldat og forkjæmper for trøndersk kultur og standhaftighet.
Gerilja!
utdanning: vg1 elektrofag vg2 flyfag, og begynner på vg3 flytekninsk neste år, og mest sannsynlig vg2 autumasjon etter det igjen, fordi jeg stryker i almenn faga og har endal fravær, trenger det papir at jeg klarer å stå opp om morgenen og eneste måte å gjøre det er å ta et nytt skoleår uten fravær
GK Elektro
VK1 IKT-Driftsfag
VK1 Elektro
2,5 års Lærlingtid Elektrikerfaget (Gruppe L) - Får snart resultat fra fagprøven.

Skal i førstegangstjeneste 22. Januar, fortsetter man vel som elektromontør etter det. Ganske lyst å prøve noe annet også, f.eks. elverksmontør (Gruppe A)
Unnagjort:
Grunnskole
VG1 Studiespesialiserende
In progress:
VG2 Studiespesialiserende med realfag
Fremtidsplaner:
VG3 samme linje, dog på en annen skole. Deretter var den opprinnelige plnanen å ta en master i organisk kjemi på NTNU, men har begynt å bli så drita lei av alt som heter realfag/skole at jeg har begynt å tenke litt mer i retning av andre alternativer.

Jeg skal i alle fall tjene mye penger.
7 år grunnskole.
Litt over 2 år ungdomskole.
1 år Teknisk og Industriell Produksjon.
1 måned på trelastlager. (Jobbet der et par ganger i måneden siden slutten av u.skolen.)
3 måneder i kiosk.
Og nå har jeg 3 års kontrakt på sjø.
Lærling, kjemisk prosessindustri her. og trives godt med det
Sist endret av Sanne87; 8. januar 2008 kl. 04:36.
Vanlig grunnskole og ungdomsskole
Grunnkurs Mekanisk
VK1 IKT-driftsfag
Er kommet et halvt år inn i lære tiden nå som it-lærling
GK Mekanisk (fullførte 60% ca)
GK Service og samferdsel (100%)

Nå går jeg som lærling som Mediegrafiker og jobber som TV Produsent :>
Sitat av MoFo
Vanlig grunnskole og ungdomsskole
Grunnkurs Mekanisk
VK1 IKT-driftsfag
Er kommet et halvt år inn i lære tiden nå som it-lærling
Vis hele sitatet...
akkurat det samme som MoFo
+ et år på skule i Tyrkia
Har gått gk + almenn vk1, vk2

Går nå 1. året på master i Fysikk og Mattematikk aka fysmat på NTNU
Sist endret av Unreal143; 9. januar 2008 kl. 00:37.
Først:

GK Kjemi/Prosess
VK1 Prosessoperatør
1 år på Teknisk fagskole.

Etterpå:

Multimediadesigner 1
Multimediadesigner 2
Webprogrammering.

Jobber når som lagersjef og har det ganske fett egentlig
Sist endret av Spawn2; 11. januar 2008 kl. 10:36.
gk, vk1, vk2 alemnn.

er nå på 2 året juss
Hadde meg først ett år på GK almenn, besto med nød og neppe det året.

Byttet så til Grunnkurs Mekaniske fag,
hadde meg ett friår,
begynte på VK1 Billakkerer.
Og etter to år som lærling fikk jeg da fagbrevet, har litt over ett halvt år som fagarbeider bak meg nå.

Spørsmålet er jo hva jeg skal gjøre fremover, ser ikke for meg at jeg er billakkerer om 10 år! Kan jo bare si at jeg blir dårli på jobben, også omskoleres av den norske stat
GK Elektro
Vk1 Elektro
Lærling 1.5år
VK2 Telekom.
VK1 Elektronikk
Fremdels lærling!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Oppdatering:
Fulltid Scenearbeider og deltids lystekniker. (Jeg bajsa i lyd og gikk til lys, mye artigere)
Satt opp enkeltmannsforetak og trives med det, selv om de fleste helger forsvinner og jeg mister endel kontakt med folk så tjener jeg i det minste penger.
Musikkproduksjon på noroff
Elektronikkingeniør i jobb.
er på siste halvår studiespesialiserende 2.år, har Matte R, Fysikk, Kjemi, Markesdsføring og Ledelse

Planen var IT-Faget og Teknologi og forskningslære i stedet for fysikk\kjemi, men det gikk jo til H*lvete med den skolen jeg går på (Johnbauer Gymnaset), så¨ble dem 2 kjedelig faga.

Planer(ønsker):
Markedsføring?
Egen bedrift?
Planer(som blir):
Hundepatrulje\mp(håper på) i militæret 1-2år
Politihøyskolen når jeg er 20 -> hundefører etter utdanning

Vet egentlig relativt lite om hva jeg skal\vil bli og muligheter, jeg bryr meg egentlig veldig lite og, jeg er stritsmart og tjener penger når det trengs ^^ Jeg ser for megselv surfe gjennom livet på en bølge av luksus... (noen som ser det samme ?)

Jeg er vell ganske fornøyd med valga mine, selv om jeg ikke fikk det jeg ville, men obs! om du absolutt hater realfag, ikke gjør som meg , det er drit kjedelig om du ikke orker å engasjere deg (men motsatt om du gidder )


Uansett :d Nestemann xD
Hva kan jeg utdanne meg til hvis jeg velger:

1 Studiespesialisering - Samfunnsfag og økonomi (har hørt at dette er samfunnsfag, matte og språkfag)
2 Studiespesialisering - Realfag (har hørt at detter bare er matte, fysikk og kjemi)

Hvilke yrker?
Sitat av stefvuk
Hva kan jeg utdanne meg til hvis jeg velger:

1 Studiespesialisering - Samfunnsfag og økonomi (har hørt at dette er samfunnsfag, matte og språkfag)
2 Studiespesialisering - Realfag (har hørt at detter bare er matte, fysikk og kjemi)

Hvilke yrker?
Vis hele sitatet...
Realfag gir deg alle muligheter, samfunnsfag gjør ikke det. Dette skal rådgiveren på skolen din ta seg av.
Holder på med siste året på ungdomsskolen. Etter dette skal jeg gå på Allmen/studiespesialisering, og velge realfag når den tid kommer. Så skal jeg til Handelshøyskolen i Bergen eller NTNU i Trondheim.
Sitat av Parkett
Holder på med siste året på ungdomsskolen. Etter dette skal jeg gå på Allmen/studiespesialisering, og velge realfag når den tid kommer. Så skal jeg til Handelshøyskolen i Bergen eller NTNU i Trondheim.
Vis hele sitatet...
Bra mål du har Parkett, likte de. Jeg går allmen og satser på enten handelhøyskolen, utlandet eller BI.
1 år Service og samferdsel
1 år IKT - Servicefag

Og videre satser jeg på to år i lære hos en storbedrift i Bergen. Føler at jeg har gjort riktig valg, jeg har lært masse om det å starte bedrift på første året i videregående. Så vet veldig mye om bedriftslivet og hvordan alt gjennom kjøp og salg og hvordan dette føres i et regnskap. Enormt utbytte av det første året.

Er halvveis gjennom IKT servicefag og håper som tidligere nevnt at jeg får lærlingplass i Bergen, siden det bare er to skoler som har IKT her. Her har vi Bergens største Linux nerd som lærer og håper han kan lære elevene noe nyttig.

fullført allmenn VGS allmennfag.

er nå jeger i forsvaret, har aldri hatt jobb og har ingen kortsiktige eller langsiktige fremtidsplaner om å begynne og studere. Jeg liker det
▼ ... over en måned senere ... ▼
GK elektro
GK Helse og sosial
Akkurat nå går jeg Lydproduksjon på Idefagskolen.
Gk - Helse og Sosial
Vk1 - Barne og Ungdomsarbeiderfag

Men jobber som Konsulent i Telenor.

Fremtidsplaner er vel musikk og salg i en slags form.
siv.øk. ti tegn tilsammen
et halvt år med allmennfag med kulturfag.
Jobber nå som alt-mulig-mann på et kultursted kalt fabrikken.

Lager egentlig film

Begynner VG1 - Elektrofag til høsten.

(drop-out)
Sist endret av Pagliacci; 8. mars 2008 kl. 01:16.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Arbeiderbevegelsen Folkehøgskule, Media II fotojournalistikk 2007-2008
Arbeiderbevegelsen Folkehøgskule, Fotojournalist 2006-2007
Allmenn GK, VKI og VKII ved Sykkylven Vidregåande Skule, ftw! 2003-2006
Er jeg den eneste på nFF som har idretts utdanning på høyere nivå enn vgs?
Går idrett grunnfag på høyskole nå. De tre neste årene vil bestå av idrett -> trenerstudium.

Vgs gikk forøverig med til allmenne fag.
Grunnskole.
VG1 Medier og Kommunikasjon
VG2 Medier og Kommunikasjon (Ferdig til våren)
Så starter jeg som mediegrafiker lærling.
Selvstendig næringsdrivende
Sitat av Carlsberg
Bra mål du har Parkett, likte de. Jeg går allmen og satser på enten handelhøyskolen, utlandet eller BI.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg definitivt satset på NHH, og om jeg ikke kom inn, tatt økonomi bachlour på en høyskole, for deretter å ta masterprogrammet på NHH.

BI er for pappagutter som skal overta familibedriften og bare trenger noen papirer for å ha litt basic info inne.
En utdanning på BI er ikke verdt en dritt om du ikke har en avtale om en jobb etterpå!

(ja jeg vet at det finnes tilfeller der folk med BI papirer får en stilling, men ikke faen om de får den fremfor en NHH student- uavhengig av resultater!)
Jeg føler meg ekstremt gammel av dette, med min (snart) mastergrad i informatikk. Småttinger hele gjengen.
m0b
m0b's Avatar
DonorAdministrator
FleinOve: Jeg har arbeidet som Systemutvikler i tre år nå, snakk for deg selv. :P
Flott, da er det flere gamlinger her Skumma bare igjennom og så "Vgs...vgs...vgs....vgs..."
Går 1. året Media, men har søkt på mekken til neste år, så blir det læring forså bli grønn (hæren)
Sist endret av Zaper; 8. mars 2008 kl. 17:55.
Jeg studerer filmvitenskap ved NTNU.
Sist endret av Banzai; 9. mars 2008 kl. 15:44.
Medier og kommunikasjon VG1
Medier og kommunikasjon VG2

Starter VG3 til høsten
Ferdig med Medier og Kommunikasjon VK2 til sommeren. Jeg ligger to år etter og er faktisk 21 år i år..., satser mye på å komme inn på grafisk design på Westerdals SoC, men er sikkert trangt om plassen. Kanskje jeg søker på Kunsthøgskolen i Oslo på Visuell Kommunikasjon og, får se hva jeg rekker. Som ekstra backup har jeg NKF og NA osv. :/
Grunnskole.
VG1 Medier og Kommunikasjon
VG2 Medier og Kommunikasjon <--- Der er jeg nå.
VG3 Påbygging til generell studiekompetanse
Høgskole i tre år for å bli sykepleier.
Etter noen års praksis tenker jeg at jeg kommer til å spesialisere meg til enten anestesi eller intensivsjukepleier.

Edit: Det ser kanskje teit ut å gå MK for å bli sjukepleier, men har funnet ut at mediefagene og slik ikke er noe for meg, og siden jeg kan ta påbygging til generell studiekompetanse har jeg nesten alle muligheter likevel.
Sist endret av GoodKat; 9. mars 2008 kl. 16:05.
har:
gk elektro
vk1 elektronikk
vk2 service elektronikk med fordypning i radar
går nå luftforsvarets tekniske befalskole
- GK Elektro
- VK1 IKT Driftsfag
- Snart fullført læretid i Forsvaret

Framtidlige planer:
- Grunnleggende befalsutdanning og ta litt fag på siden
- Forsvarets Ingeniør Høyskole; bli offiser og ingeniør.
Grunnkurs elektro
Elektronikk VK1
Maritim service elektonikk
Fagbrev
Automasjon VK1

Jobbet i nordsjøen i 10 år

Nå holder jeg på med nettverks admin og skal ta it-etterretning til neste år.

Håper og få meg en jobb som sikkerhets ansvarlig i en bedrift ettherhvert
Til høsten er jeg ferdig med VG1 Medier og Kommunikasjon, eller grunnkurs som det het før. Satser på å gå alle 3 årene på videregående på MK, og få generell studiekompentanse, selv om jeg egentlig ikke har lyst å gå på noe skole videre. I så fall på NISS, muligens.

Ellers drømmer jeg om jobb som teknikker i TV2.

Av tideligere jobberfaring er det kun 2 år som butikkmedarbeider på Spar.
VG1 Elektro
VG2 Elektro nå
Lærling innen bolig til høsten.
1-10 klasse, VG1 studiespesialisering i år, studiespesialisering med realfag til høsten + siste året.
Etter vgs vet jeg ikke hvor jeg skal studere. Kanskje NTNU? Bra lære & studentmiljø der ihvertfall
Sist endret av Evig_liv; 9. mars 2008 kl. 17:18.
Utdannelse
Ullern VGS:
GK-VK1-VK2 Allmenn på Ullern VGS m/ 3FY, 3KJ og 3MX
Universitetet i Oslo:
1. Semester Profesjonsstudiet i Informatikk (Distribuerte systemer og nettverk). INF1000, INF1040, MAT1000.
Går nå 2. semester.

Jobb
Kundesupport hos GET - Internett, VOIP og analog telefoni.
Utdanning
1-10 Klasse barne og ungdomsskole
VG1 Medier og Kommunikasjon

Jobb
Deltidsansatt ved Telekiosken

Planlagt utdanning
VG2 Medier og Kommunikasjon
VG3 Medier og Kommunikasjon

Markedskommunikasjon Bachelor /v BI i Bergen (2/3 år)
Westerdals reklameskole 2 år
Grunnskole 9år
Grunnkurs mekanisk
VK1 Brønnteknikk
2år som lærling i schlumberger som coiled tubing operatør

Jobber nå som Boredekksarbeider i odfjell drilling

Har søkt på petroleumsteknisk fagskole innen boring, såkalt drillerskole.