Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 896
Hei,

Skal ta en uke ferie i høstferien. Dette blir den første gangen jeg reiser med fly til utlandet helt alene.

Har ikke bestemt meg helt enda hvor jeg vil dra, men tenker enten Hellas, Santorini eller Spania, Malaga. Har ikke lyst til å planlegge noe, bare ta ting som det kommer når jeg lander.

Vil det bli noe problem å finne ledige hotellrom nærme flyplassen som ikke koster alt for mye? En uke. Hvis det blir vanskelig i Malaga eller Santorini, finnes det noen andre steder i Europa som ligner?
Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "nærme flyplassen", men jeg ville i allefall unngått typiske flyplasshotell, de ligger i gokk (ved flyplassen), og er generelt forholdsvis kostbare sammenlignet med et hotell i bykjernen el.
Sjekk ut Finn.no, Hotels.com eller lignende.
I Oslo er det faktisk ganske rimelig ved flyplassen så lenge du ikke krever gåavstand. Vil anbefale deg å bruke www.booking.com og se på hotellene nær flyplassen. Når du søker på sted, kan du oftest søke på [sted] airport. En god kilde til informasjon kan også være flyplassens egen hjemmeside. Google kan også være bra å søke på: Airport Hotel [flyplassnavn]. Selv fant jeg et billig hotel ved Dubai flyplass gjennom Booking.com.

Men hvorfor ønsker du å være stedfast på et flyplasshotell? Det eneste interessante der er, ja, flyplassen. Alt annet er langt unna (Gokk som nevnt over). Flyplasshotell er beregnet for dem med tidlig flyavgang, i transitt, samt til konferanser o.l. Finn heller et hotell nærmere der du ønsker å være enten det er en strand, fjell, nasjonalpark, by osv.
Sist endret av ivar_oslo; 8. september 2018 kl. 14:47. Grunn: Skriveleif. Alltid en bokstav feil.
Santorini er jo ikke en fryktelig svær øy. Såvidt jeg husker tar det ~20min fra havna til flyplassen, så sånn sett er alt i nærheten av flyplassen.

Malaga har generelt mye dyrere overnatting enn byene rundt. Finn overnatting i Torremolinos, Benalmadena eller Fuengirola og ta taxi/tog/buss fra flyplassen når du lander. Taxi kommer til å koste deg 30-50 euro avhengig av hvor langt unna du skal mens tog/buss koster ~€3
Jeg har ett lite tips jeg selv pleier å bruke.

Prøv å finn en rimelig restplass som inkluderer hotell.

Om du kan reise i ukurrante tidsrom finner du ofte dette til 990kr (fly + hotell).

Det er sjansespill å bestille slike turer, jeg har kommet på alt fra 5 stjernes Blue village hotell (1400kr for 2 uker ) til slitne 2 stjernes med jordingsfeil som gir deg støt om du tar på hvitevarene.

Hos booking.com er det ofte gratis avbestilling, så jeg finner først en restplass, så booker jeg hotell på booking.com fra dagen etter ankomstdato for restplassen.

Da rekker jeg å sjekke hotellet som følger med restplassen, dersom hotellet er ok avbestiller jeg på booking.com, hvis ikke fikk jeg uansett en billig flytur og hotellet jeg booket hos booking.com (restplasser med hotell er ofte billigere enn rutefly så for meg har det vært vinn-vinn uansett hver gang).