Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 6166
Hei!

Vurderer å starte med e sigarett, og trenger da noen anbefalinger. Hva bør jeg se etter og hvor? Er jo så mange som selger og vil tro at mye er av dårlig kvalitet.

Vil ha med nikotin, da dette er grunnen til at jeg vil ha det.
Ble anbefalt EGO AIO første gang jeg skulle kjøpe, den funker fett og er billig. Det som koster mest når man skal kjøpe vape er nok e-juice, kjøpte en 10ml flaske første gang men i etterkant skulle jeg ønske jeg kjøpte 100 eller 120ml, mye billigere.
Sitat av satoshi Vis innlegg
Ble anbefalt EGO AIO første gang jeg skulle kjøpe, den funker fett og er billig. Det som koster mest når man skal kjøpe vape er nok e-juice, kjøpte en 10ml flaske første gang men i etterkant skulle jeg ønske jeg kjøpte 100 eller 120ml, mye billigere.
Vis hele sitatet...
Takker for svar. Er det fortsatt sånn at en må kjøpe væske med nikotin fra utlandet? Er det samme hvilke væske en kjøper?
Det er noe som heter vg og pg som er i juicen. Sjekk det opp. Andbefaler et starter kit. Muligens kangertech men kjøp extra coils da coilsa i kitet leaker
Stikk innom PGVG.NO i Oslo eller ring butikken på 95999626
De hjelper deg med et bra nybegynner sett og alt som trengs.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Hvordan er det egentlig med å skaffe e-juice med nikotin i Norge? Har bare handlet i Sverige, men begynner å gå tom nå, og tenkte meg ikke dit med det første. Er det sånn at det ikke er lovlig å selge juice med nikotin i Norge? Hvor pleier dere å kjøpe? Adressen min er flagget av tollen, så er litt skeptisk til å kjøpe på nett.
Sist endret av wormhole; 18. august 2018 kl. 19:01.
Ville også kjøpt et par ekstra coils, brente en opp første dagen haha
Sitat av wormhole Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med å skaffe e-juice med nikotin i Norge? Har bare handlet i Sverige, men begynner å gå tom nå, og tenkte meg ikke dit med det første. Er det sånn at det ikke er lovlig å selge juice med nikotin i Norge? Hvor pleier dere å kjøpe? Adressen min er flagget av tollen, så er litt skeptisk til å kjøpe på nett.
Vis hele sitatet...
De fleste vape butikker selger juice med nikotin her i Norge nå. Det er vel fortsatt ikke lov.
Skulle vel bli lovlig i løpet av 2018? Usikker. Bestill bare fra nett. Det er lovlig
Det er lov å kjøpe e-juice med nikotin fra eks Sverige. Så lenge det er til eget bruk. Kjøper fra Ismokeking.se.Om du også holder deg under 350 kr, slipper du toll på dette. Om du ska slutte å røyke/snuse, start med Munn til lunge sigarett. PGVG.no selger utstyr helt ned til 149 kr.
Bruker selv Aspire Pockex. Kjøpes i norge til 285 kr inkl. frakt (friskedrag.no) Kjøper så e-juice med styrke 1,2 fra Sverige. Funker fjell.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med å skaffe e-juice med nikotin i Norge? Har bare handlet i Sverige, men begynner å gå tom nå, og tenkte meg ikke dit med det første. Er det sånn at det ikke er lovlig å selge juice med nikotin i Norge? Hvor pleier dere å kjøpe? Adressen min er flagget av tollen, så er litt skeptisk til å kjøpe på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg bestilte nikotin fra Kina sist gang, 20% ren nikotin. De sendte den som VG væske og tollen hadde åpna pakka mi og satt på tollteip etterpå

MEN det var ikke lov å innføre utenfor EØS, i dag får du kjøpt nikotin shots på 10ml(?) i norsk butikk. Så en full flaske skal gi rundt 3-6 mg/ml styrke

Anbefaler bare å kjøpe nikotin ved siden av, det jeg har lagt merke til og det er litt rart, det er det at noenganger så er juice med nikotin ferdigblandet ofte dyrere ELLER billigere. SÅ sjekk med og uten nikotin når du kjøper på nett
Sist endret av 420master; 19. august 2018 kl. 01:20.
Sitat av wormhole Vis innlegg
Hvordan er det egentlig med å skaffe e-juice med nikotin i Norge? Har bare handlet i Sverige, men begynner å gå tom nå, og tenkte meg ikke dit med det første. Er det sånn at det ikke er lovlig å selge juice med nikotin i Norge? Hvor pleier dere å kjøpe? Adressen min er flagget av tollen, så er litt skeptisk til å kjøpe på nett.
Vis hele sitatet...
Jeg pleier nå for tiden å bestille fra premiumvape i Sverige å har bestilt rundt tjue ganger og e-juicen kommet fram hver gang, bare husk 350-kronersgrensen til tollerne. Det pleier å gå som regel under en uke å få varene.


Du må bare huske på å bestille juice og nikotinshots altså kjøpe to produkter som du må blande selv. (Tips: mer vg gir mer damp mindre smak mens mer pg gir mindre damp men litt mer smak, men det visste du kanskje.)
Forundrer meg ikke om kan takke det utrolige forbudet som kom på e-juice med nikotin. Noen ganger sitter jeg bare å spør seg selv hva de er i stand til neste gang når de gjør dette.

Syntes det er en skam egentlig at vi blir tvunget til å bestille et hjelpemiddel for å slutte å røyke fra utlandet og sammenlignet med tobakk er rene vitaminer i forhold. Tenk på alle de som som endelig hadde klart å endelig slutte å røyke så kom et tåpelig forbud mot nikotin og mange visste ikke hvordan de kunne bestille selv, ja de blir ofte avhengig av tobakk på nytt.

Det var tider når man kunne lage juicen selv og det var så billig å lage at det man sparte sikkert en tusenlapp i mnd og mange ganger så mye billligere enn et ferdigprodukt var det men så var det noen som sa at nok er nok for det var staten og tobakksindustrien som så på e-juicen som en stor trussel som måtte stoppes for koste hva det koste vil, menneskeliv kan gå tapt spiller ingen rolle. De så en farlig konkurrent og når inntektene begynte å gå ned så kjempet det de med nebb og klær for å få til et forbud mot noe som er rene blåbærsafta i sammenlignet med tobakk og industrien der som ga seg blaffen om de 5100 mennesker som dør av tobakk hvert eneste år men det gadd de ikke bry seg noe for det betyr tapte inntekter og fordi her var det kun at inntektene skulle gå i pluss igjen og befolkningen ansees nok kun viktig for å selge giften til så inntektene trillet inn igjen.


Så kom det tåpelige forbudet på plass som gjorde at heroin var mer tilgjengelig i Norge enn et hjelpemiddel for å kutte ut røyken.


Blant e-batterier har jeg kun hørt om to dødsfall der begge gangene har årsaken vært en alvorlig produksjonsvikt av produsenten når batteriene plutselig eksploderte og noe som to brukere døde av av. To ganger ser det har skjedd over hele verden kanskje flere også min blir ikke vits å sammenligne engang. Nikotin hadde ikke noe med at batteriene å gjøre så statistikken der er null dødsfall grunnet damping og to ganger produksjonsfeil av det jeg har lest.


Kan jo bare spekulere hva blir det neste lovforslaget mot e-sigaretter blir som får gjennomslag. Skal vi tippe at e-sigaretter snart er å regne som heroin? Nei det skjer jo ikke vi kan ikke sammenligne de to en gang da heroin kanskje er det farligste da kan ta mens e-pipe er ganske så trygt, men er nok ikke helt harmløst heller. Nikotin er ikke det sunneste i verden men meg bekjent det eneste av giftstoffet i dampen mens tobakken har over 9000!!
Kan anbefale tank du bygger i selv. Obs er ett merke jeg har hatt god erfaring med. Engine nano, lekker ikke, lett og bygge og den er av god kvalitet.
Angående væske. Halo tyrkisk tobakk er god.
Nosmoke har greie startsett, plus dem er hjelpsomme på facebook viss du tar kontakt med dem der.
Lykke til. Drevet med damp i over ett år. Men har sklidd litt ut.. Venter på halo smaken jeg nevnte. Digger den.
Kjøpte Eleaf Istick 40w etter anbefalinger som en grei start. Fungerer fint, har oppgradert med større tank (4ml) og kjøpte coilpakke med 10stk. Den første coilen min tok kvelden etter første drag, men etter det har den fungert fint.
Nosmoke.no og Friskedrag.no har jeg brukt mye. Bruk Youtube for å finne mer info om de ulike e-sigarettene, finnes et hav av reviews av de fleste på markedet.
Sist endret av ronorio; 20. august 2018 kl. 03:40.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Du burde dra på www.pgvg.no og se på starterkit og når du finner en vape du vil ha så burde du kjøpe med ekstra coiler til den også. Når du har bestilt det så kan du gå på www.esmokes.se får å bestille e juice etter det du liker. Bestiller du ejuice med over 10ml så må du legge til nicotin selv altså en (nicshot) det er ikke noe vanskelig du bare opner toppa og heller nedi ejuicen du har bestilt. Det er heller ikke ulovelig å bestille ejuice med nicotin til norge fra sverige det er fult lov å ha det i norge og tollen kommer ikke til å være ett problem. Men bestiller du nokke fra esmokes til over 351kr nok så må du betale tollen litt over 100kr eg bestiller heletiden og det hjelper meg å holde meg unna tobbak :
Bilde av min vape ( https://imma.gr/73406x8df1a ) den går opp til 225w men eg liker å leike meg litt med røyken også vist du bare leter etter en simpel pen så kan du sjekke ut joyetech ego aio den er fin og eg startet med den

https://www.google.no/search?client=...19.6zoEe-in12Y
Hei. Har bestilt 1000ml pg/vg. Sitter å ser litt på nikotin. Fant en 100mg/ml. 60ml flaske. Hvor mye trenger jeg for å blande ut 1000ml ca 12ish mg/ml?
Sitat av tommern91 Vis innlegg
Hei. Har bestilt 1000ml pg/vg. Sitter å ser litt på nikotin. Fant en 100mg/ml. 60ml flaske. Hvor mye trenger jeg for å blande ut 1000ml ca 12ish mg/ml?
Vis hele sitatet...
Hvor mye erfaring har du med vaping/mixe selv?

Hva med smak, har du tenkt på det? Finnes mye essenser å velge mellom og blandingsforholdet er ofte varierende fra smak til smak.

Hvilket blandingsforhold med PG/VG tenker du gå for?

Pass for guds på å bruke hansker når du håndterer 100mg/ml nikotin, absorberes via huden og kan være dødelig i slik konsentrert form!


Tabell finner du på nett, google is your friend 😊
Sitat av tommern91 Vis innlegg
Hei. Har bestilt 1000ml pg/vg. Sitter å ser litt på nikotin. Fant en 100mg/ml. 60ml flaske. Hvor mye trenger jeg for å blande ut 1000ml ca 12ish mg/ml?
Vis hele sitatet...
Du trenger 120ml nikotin for 1000ml pg/vg. Altså 2 flasker a 60ml (100mg/ml)

100mg/ml tilsvarer 10% nikotin og er ikke farlig å få på fingre eller hud. Men bruk gjerne beskyttelse for øynene, svir veldig å få det der.
Sitat av Rasta666 Vis innlegg

100mg/ml tilsvarer 10% nikotin og er ikke farlig å få på fingre eller hud. Men bruk gjerne beskyttelse for øynene, svir veldig å få det der.
Vis hele sitatet...
10% nikotin, 10% av hva? Det tilsvarer 100mg nikotin pr ml, ferdig med det.

100mg/ml absorberes absolutt opp i huden og er absolutt ikke å anbefale å få på huden sin. Jeg ber deg slutte å gi falsk informasjon om noe du tydeligvis ikke har peiling på.
Sist endret av weedsuit; 30. august 2018 kl. 02:10.
Sitat av tommern91 Vis innlegg
Hei. Har bestilt 1000ml pg/vg. Sitter å ser litt på nikotin. Fant en 100mg/ml. 60ml flaske. Hvor mye trenger jeg for å blande ut 1000ml ca 12ish mg/ml?
Vis hele sitatet...


Heisann!


Før jeg begynner kan jeg anbefale å bruke en spesifisert kalkulator når du skal lage. F.eks: http://e-liquid-recipes.com en kalkulator som er lett å bruke. Vil også foreslå deg å ha sprøyter i ulike størrelser også.
Bruk hansker også, spesielt med 100mg/ml nikotin som er det mest konsentrerte der ute.

Ville egentlig fått vite litt mer om VG/PG-nivået i nikotinen og basen du tenker å bruke da dette vil utspille seg i regnestykket, men kan for moro skyld bruke 50VG/50PG og nikotinen i PG som et slags mal.
Det praktiske her blir å sette aromaen på vent og som du sikkert skal blande inn senere uansett.



Blanding 1 og 2:

Base og nikotin=1120ml. Du trenger 134.40ml nikotin for å få 12mg/ml her som gjør at du trenger 3x60ml nikotin og du får til overs 46ml nikotin til senere bruk.
Derimot hvis du bruker 2 nikotinbaser så vil styrken havne på 10.7mg og kan være en fornuftig løsning når forskjellen bare er 1.3mg/ml, noe de fleste ikke merker forskjell på uansett.



Blanding 3:

Hvis du vil bruke 2 baser nikotin og absolutt må ha 12mg så kan du tømme 120ml av vg/pg basen din over i en annen beholder å bruke resten senere.

Så blander du 60x2+880ml og du sitter igjen med 1000ml juice med 12mg/ml.

Med 1000ml er det lett å tilsette smakene. 10% aroma=100ml, 14% aroma=140ml osv.
Sitat av Rasta666 Vis innlegg
100mg/ml tilsvarer 10% nikotin og er ikke farlig å få på fingre eller hud. Men bruk gjerne beskyttelse for øynene, svir veldig å få det der.
Vis hele sitatet...
Hmm.
At det ikke er farlig å få på huden tar jeg med en klype salt.

Jeg har blandet selv noen år, en av gangene jeg miksa ble jeg jævla svimmel og oppdaga samtidig en dråpe 100mg på huden på underarmen.

Kjørte karusell og kvalm og jævlig en halvtime etterpå.

Jeg har høy nikotintoleranse.
Sitat av Beron Vis innlegg
Hmm.
At det ikke er farlig å få på huden tar jeg med en klype salt.

Jeg har blandet selv noen år, en av gangene jeg miksa ble jeg jævla svimmel og oppdaga samtidig en dråpe 100mg på huden på underarmen.

Kjørte karusell og kvalm og jævlig en halvtime etterpå.

Jeg har høy nikotintoleranse.
Vis hele sitatet...
100mg/ml nikotin er ikke å spøke med. Det OP kommer med er bare svada så tror ikke du ska ta med en klype noe som helst, bare ta det som feil påstand
Du vil bli spirt om du vil ha sigarett eller lung. Vil du ha sistnevntr bruker jeg eleaf selv. Funker fett. Noen vil si at den er dårlig, og ja de tidligere modellene var nogenlunde full av feil, men den siste nå er utrolig bra. Koster rumdt 450spenn. Og mange butikker blander i litt nilotin om du spør fint. Bare spør når det ikke er andre kunder som hører, for det er teknisk sett ulovlig for dem å gjøre det, så da kan de si nei slilt gjør dem ikke
Sitat av weedsuit Vis innlegg
10% nikotin, 10% av hva? Det tilsvarer 100mg nikotin pr ml, ferdig med det.

100mg/ml absorberes absolutt opp i huden og er absolutt ikke å anbefale å få på huden sin. Jeg ber deg slutte å gi falsk informasjon om noe du tydeligvis ikke har peiling på.
Vis hele sitatet...
10% nikotin. Dvs at i en flaske med 100mg/ml så er det 10% rein nikotin og resten er vg, pg eller hva man kan blande nikotin ut i. Så 1liter med 100mg/ml er det 1 dl rein nikotin,
Jeg har aldri sagt at det ikke absorberes gjennom hud men det tar litt tid og ikke alt blir absorbert. Hvis vi tar utgangspunkt i at en ml er 30 dråper(vanskelig å gi en dråpe en nøyaktig størrelse) så må du søle 30 dråper på hånden før du får 100mg på deg. Til sammenligning har et sterkt nikotin plaster 40mg/ml.
Skal innrømme at det var et litt raskt og ikke helt gjennomtenkt svar fra meg og søler du masse over kroppen eller drikker det så er det absolutt farlig og du kan dø. Men i de mengdene vi som blander egen juice så mener jeg det er helt ufarlig å få litt på huden. Bare å tørke av eller skylle av. Jeg har 100mg/ml fra Pink Mule og får stadig litt på fingre og kjenner ingenting.
Sitat av Rasta666 Vis innlegg
10% nikotin. Dvs at i en flaske med 100mg/ml så er det 10% rein nikotin og resten er vg, pg eller hva man kan blande nikotin ut i. Så 1liter med 100mg/ml er det 1 dl rein nikotin,
Jeg har aldri sagt at det ikke absorberes gjennom hud men det tar litt tid og ikke alt blir absorbert. Hvis vi tar utgangspunkt i at en ml er 30 dråper(vanskelig å gi en dråpe en nøyaktig størrelse) så må du søle 30 dråper på hånden før du får 100mg på deg. Til sammenligning har et sterkt nikotin plaster 40mg/ml.
Skal innrømme at det var et litt raskt og ikke helt gjennomtenkt svar fra meg og søler du masse over kroppen eller drikker det så er det absolutt farlig og du kan dø. Men i de mengdene vi som blander egen juice så mener jeg det er helt ufarlig å få litt på huden. Bare å tørke av eller skylle av. Jeg har 100mg/ml fra Pink Mule og får stadig litt på fingre og kjenner ingenting.
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å lese deg opp på dampeforum på nett før du bagatelliserer farene med 100mg nikotin, og gir folk potensielt farlige råd.

Erfarne blandere bruker gummihansker og øyebeskyttelse når de håndterer det stoffet der.

Et eksempel en kjemiker på et av dampeforumene ga var at hvis 1 ml 100mg blanding absorberes gjennom huden så tilsvarer det den mengden som taes opp i kroppen ved å røyke 50 sigaretter.

Som sagt tidligere så har jeg selv kjent effekten av 1ml på underarmen, og det var ikke noe særlig.
Sist endret av Beron; 31. august 2018 kl. 22:10.
Sitat av Rasta666 Vis innlegg
Jeg har aldri sagt at det ikke absorberes gjennom hud men det tar litt tid og ikke alt blir absorbert. Hvis vi tar utgangspunkt i at en ml er 30 dråper(vanskelig å gi en dråpe en nøyaktig størrelse) så må du søle 30 dråper på hånden før du får 100mg på deg. Til sammenligning har et sterkt nikotin plaster 40mg/ml.
Skal innrømme at det var et litt raskt og ikke helt gjennomtenkt svar fra meg og søler du masse over kroppen eller drikker det så er det absolutt farlig og du kan dø. Men i de mengdene vi som blander egen juice så mener jeg det er helt ufarlig å få litt på huden. Bare å tørke av eller skylle av. Jeg har 100mg/ml fra Pink Mule og får stadig litt på fingre og kjenner ingenting.
Vis hele sitatet...

Ja man tåler å få litt nikotin på seg men allikevel burde du tenke sikkerhet å være i nærheten av en vannkran før det absorberes inn i huden når det er snakk om 100mg/ml, ha i det minste et glass vann og papir.
At det er ufarlig blir feil når et fatalt inntak av nikotin kun er 30-60mg (en halv ml av din flaske på 100mg/ml). For en unge kan 30-60mg føre til kritisk forgiftning
(ikke så ofte hos voksne). Derimot hvis du får 1 ml av det på huden så snakker vi dobbel overdose av nikotin så her er det bare å dusje seg i vann med en gang å slutte midlertidig med juicemiksinga til du har fått nikotinen bort.

Står mer info her: https://www.healthline.com/health/ni...isoning#causes


Da jeg laget juice for rundt 3 år siden så brukte jeg ikke hansker, hovedsaklig fordi nikotinstyrken jeg brukte var ca. 40mg/ml og med litt forhåndsregler gikk det bra når det var en vannkran like i nærheten. Likevel ville jeg brukt hansker i dag hvis jeg skulle begynt igjen. Jeg mener i bunn og grunn at mange gjøremål og/eller utfordringer man kommer over ofte kan mestres på en smidig og trygg måte hvis man av prinsipp handler etter sunn fornuft og kritisk tenking - Husk: Alle konsekvenser er resultatet av valget man tok.
Derfor ville jeg med fornuftighet og forsiktighet brukt hansker og briller hvis jeg var deg og skulle fremstille juice å skulle fikle med pølselabbene på en liten dunk som inneholdt 10% nikotin.

Kort oppsummert: Tenk fornuftig og bruk hansker.
Sist endret av Pentiax; 1. september 2018 kl. 05:30.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hei!
Vil bare komme med en advarsel i forhold til hvor man bestiller. Styr unna Vapenorge.no!! De er VELDIG useriøs. Jeg bestilte batterier der, pga at de hadde et "spesial tilbud", og trodde jeg fikk ekte vare, da de var ei norsk side.

Batteriene kom etter 2 mnd, i en plastpose.....
De virket dårligere enn de jeg skulle bytte ut! Det var en QR- kode på de, og når jeg skannet den, så kom jeg direkte til Ali Express, der samme pakken var til salgs for under halve prisen av det jeg ga.
VapeNorge's kundeservice er funker ikke. De skylder på min mod, og tar ingen ansvar!
Sitat av Grobbe Vis innlegg
Hei!
De er VELDIG useriøs.
Vis hele sitatet...
Enkeltmannsforetak som betegner seg selv i flertallsform og har postadresse i et boligområde i Nederland lyser av seriøsitet. Norske domener er ikke et tegn på seriøsitet.
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Nikotin bestiller jeg fra esmokes.se, og for atomizere/deler, er det AliExpress som gjelder

Når det gjelder norske vape-sjapper, er det kun PGVG.no som er aktuelt for min del. De har utrolig bra utvalg og priser, selv sammenlignet med utenlandske sider. Vil også spesielt anbefale alle å styre unna Premium Esigg i Hegdehaugsveien, med mindre du er samler eller generelt ute etter sjeldne/ekslusive produkter (eksklusivitet og kvalitet er to helt forskjellige ting). Dette får de ikke tydelig frem, og da jeg var ganske ny innenfor vaping dro jeg dit for å kjøpe en ekstra atomizer/tank til min daværende Eleaf iJust 3, men fikk beskjed om at de ikke hadde noen som ville passe (altså ren løgn), og at jeg heller burde kjøpe et nytt starterkit. Av alt jeg har kjøpt av vape-utstyr, er dette det eneste jeg har hatt problemer med, til tross for lite bruk.