Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  246 80856
Sitat av Skogsgnomen Vis innlegg
Etter å ha observert denne saken i lengre tid har jeg trukket den konklusjon at det ikke bare er nyhetspeilet som har blitt lurt, men også hele nff! Hvis man undersøker litt ser man at denne såkalte "Ivi" og flere andre av hans kumpaner har motatt store mengder av noe som heter "KP". Jeg har fått opplyst at dette er noe man kan tilegne seg ved å skrive saklig, konspirere mot menneskeheten eller gud forby utvise kildekritikk! Denne saken har allerede generert flere hundre "KP" eller "kvalitetspoeng" for "Ivi" alene! Dette er langt mer enn hva en normal forumbruker noensinne kan drømme om å oppnå og hvis man ser på kriteriene for å få disse "KPene" ser man hvor kald, hensynsløs, ikke menneskelig, velutdannet og ikke minst ond denne "Ivi" må være.

Dere begynner nå kanskje å forstå hva slags onde makter vi har her i vårt nærvær? Det er nå klart for meg at dette er langt større enn hva noen noensinne har mistenkt at noe var! Dette mine damer og herrer er en tredje konspirasjon som ligger og lurer rett under overflaten og det er ingen vanlig konspirasjon må dere tro! Å nei! Dette er en konspirasjon av verste sort, en konspirasjon så konspiratorisk at den konspirerer mot alt og alle, inkludert konspirasjonen selv!

Du spør trolig deg selv "Hvordan skal Ivioynar benytte seg av disse KPene til å konspirere?" og den som spør får svar. Jeg har i lengre tid mistenkt at disse "kvalitetspoengene" kan gi brukeren som innehar dem overnaturlige krefter. Grunnen til dette er at jeg har oppdaget en helt klar korelasjon mellom mengde "KP" en bruker innehar og hvor saklige, intelligente, seriøse og troverdige innleggene til den enkelte er! "Ivi" og hans onde håndlangere har med denne saken vist at deres grådighet for "KP" er blitt umettelig! Makteliten som har oppstått på freak.no er "avhengig" av "KP" og skyr ingen midler for å tilfredstille suget etter "kvalitetspoeng"!

Nå spør du trolig deg selv "Hvordan kan jeg hjelpe til med å bekjempe disse konspiratorisk konspirerende konspiratørene av noen KPjunkier?" og nok en gang har jeg svaret!

Først må noen mekke en youtube-video vi kan bruke som kilde og deretter kan vi... ehm... røyke oss skeve som det fjerne tårnet i Pisa før vi diskuterer hvor onde og konspiratoriske alle andre er... Anyone?
Vis hele sitatet...
Kan dels være enig med deg, men jeg har et litt annet syn på "KP"'ne enn hva du har.
Jeg er delvis i enige at noen streber etter "KP" , jeg er selv en av disse, men grunnen til at jeg ønsker "KP" er ikke for å oppnå noen form for overnaturlige krefter.

Jeg ønsker å skrive innlegg som når flest mulig, min måte å vurdere om jeg når fram på, gjør jeg ut fra hvor mange "KP" jeg får på et innlegg.
Når det kommer til utdeling av "KP" tror jeg det her ligger et større problem.
Selv gir jeg "KP" når noen har skrevet noe jeg selv kunne skrevet, har et godt poeng eller har skrevet noe av det samme som meg men kanskje tydligere fått fram poenget.

Jeg føler at mange her gir "KP" på helt andre grunnlag, som for eksempel et ønske om å være med på noe "kult".
Noe som etter min mening er et helt feil grunnlag.
Så jeg tror med andre ord at "KP" gennerer "KP", på den måten at hvis et innleg får mye "KP" er det mange som kaster seg på og blir rett og slett revet med i en bølge av "KP".
Noe som fører til at enkelte innlegg får ufortjent mye "KP".
Sist endret av Veggen; 12. mars 2010 kl. 19:55.
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Sitat av methewall Vis innlegg
Noe som fører til at enkelte innlegg får ufortjent mye "KP".
Vis hele sitatet...
Ja, blir kvalm bare av å tenke på det. Helt forferdelig.
Sist endret av Johnny B; 12. mars 2010 kl. 20:04.
ha ha ha, priceless!

Der ser vi hvor lett det faktisk er og lure enkelte individer med fantasier og sci-fi.
....og redaksjonen taler vel for seg selv.
> implying
sqrt's Avatar
Det er vel et par-tre år siden jeg begynte å få opp øynene for konspirasjonsmiljøet i Norge. Først så virket det litt for "far out", så jeg avfeide det som tenåringsopprør og tull, uten egentlig å forstå at dette også gjaldt folk som burde vært langt forbi tenåringsstadiet. Det virket ikke engang som noe fullt voksne og tilsynelatende oppegående mennesker kunne assosiere seg med. Så feil tok jeg.

Jeg prøver å forstå hvordan folka bak Nyhetsspeilet ol. fungerer, men jeg klarer det ikke. I mine øyne er det i utgangspunktet folk som er nødt til å gå til ekstremer for å få oppmerksomhet og for å føle seg "spesielle". Men hvordan de kan stille seg så ukritisk til påstander og "teorier" som det ikke snev av subsidierende bevis for, er noe jeg ikke klarer å forstå.

Veldig bra gjennomført prosjekt, ivioynar. Jeg fikk meg en god latter av det, og det får helt klart fram hvor useriøse og ukritiske Nyhetsspeilet er. Det som gjør hele greia litt dyster for meg, er at dette er noe som angår en hel del folk; folk som slukte dette rått. Jeg tror egentlig at ting som dette bare bidrar til å gjøre "oss mot dem"-følelsen deres enda større.

Men igjen, kudos for virkelig å få frem hvor lite troverdig side nyhetsspeilet er. Det er noe som kanskje er åpenbart for de fleste, men mange kanskje ser det bedre nå som Armin praktisk talt famler i mørket etter å få fotfeste igjen. De siste innleggene får meg til bare til å tenke på Bambi på isen.
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/...-borgerarrest/ visste hvem det var bare jeg leste tittelen...
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av spelley Vis innlegg
http://www.nyhetsspeilet.no/2010/03/...-borgerarrest/ visste hvem det var bare jeg leste tittelen...
Vis hele sitatet...
Nyhetsspeilet skrev om historien til Fredrik Vollan en 23år gammel politisk fange. En chemtrail- og frihetsaktivist som har nektet å betale skatt og stevnet det norske storting for retten grunnet okkupasjon av Afghanistan, salg av norsk råolje og gass i amerikanske dollar, NATO-medlemskap og påfølgende chemtrailing av norsk luftterritorium. Han ble tvangsinnlagt og tvangsmedisinert med hjernedestruerende kjemikalier.
Vis hele sitatet...
No wonder... Uff nå syntes jeg faktisk virkelig synd på NS gjengen, de kan ikke være friske. Jeg vil ikke straffe dem, men de trenger hjelp!
Hva sier det om dere som mennesker når dere ler av folk dere oppfatter som psykisk syke? Det gjelder så klart ikke alle som har skrevet her i tråden, men en del av dere. Jeg oppfatter dere som farlige fordi dere sprer hat og legitimerer stigmatisering og latterliggjøring av psykisk syke.
Sist endret av havsalt; 14. mars 2010 kl. 20:00. Grunn: ..
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av havsalt Vis innlegg
Hva sier det om dere som mennesker når dere ler av folk dere oppfatter som psykisk syke? Det gjelder så klart ikke alle som har skrevet her i tråden, men en del av dere. Jeg oppfatter dere som farlige fordi dere sprer hat og legitimerer stigmatisering og latterliggjøring av psykisk syke.
Vis hele sitatet...
Jada, du er NS-sympatisør og tror sikkert alt de skriver. Det er noe av det som blir skrevet som er latterlig, noe som bare er idiotisk og noe som faktisk er direkte patetisk. I denne tråden har vi hatt nok eksempler fra alle tre kategoriene.

Det er også et visst punkt der man enten må le, gråte eller stange hodet i veggen, og da foretrekker jeg #1.

Og nei, vi er ikke farlige (tror jeg? hmmmmm.....) og vi sprer heller ikke hat. De fleste av oss skriver det vi skriver for å sette fokus på at Nyhetsspeilet er det det er: en tilsynelatende endeløs kilde til bullshit som aldri har latt begrepet kildekritikk volde seg skade.

Jo flere som opplyses om det sprøytet av galskap som blir postet der og derfor unngå å tro på det og bli hyperparanoide hjernevrak, jo bedre.
Sist endret av robhol; 14. mars 2010 kl. 20:33.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Hva sier det om dere som mennesker når dere ler av folk dere oppfatter som psykisk syke? Det gjelder så klart ikke alle som har skrevet her i tråden, men en del av dere. Jeg oppfatter dere som farlige fordi dere sprer hat og legitimerer stigmatisering og latterliggjøring av psykisk syke.
Vis hele sitatet...
Nå skal det sies at det de driver med borte på NS vakler på grensen mellom å være psykisk-sykt og rett og slett bare latterlig. Så jeg synes ikke du skal dømme noen av medlemmene her for å latterliggjøre dem. Ikke har noen på NS fått stilt en diagnose heller(meg bekjent) så det blir mer som å latterliggjøre dem ved å kalle dem psykisk syk. Uansett, jeg tviler på at noen her inne vil oppføre seg på samme måten ovenfor noen med en ordentlig diagnose og ikke noen egosentriske liksom helter. Så du behøver ikke frykte at de skal gjøre noen skade på samfunnet.

Selv anser jeg NS som farlig når de får mediadekning og ingen avfeier teoriene deres som bullshit. At det nå er godt dokumentert at de ikke vet hvordan man driver seriøs journalistikk anser jeg som positivt.

Veldig bra jobba ivioynar(og de som hjalp deg). Jeg ble plutselig veldig stolt over å være medlem her
Sist endret av Kithshok; 14. mars 2010 kl. 20:39.
Sitat av Hangaround Vis innlegg
Så jeg synes ikke du skal dømme noen av medlemmene her for å latterliggjøre dem. Ikke har noen på NS fått stilt en diagnose heller(meg bekjent) så det blir mer som å latterliggjøre dem ved å kalle dem psykisk syk.
Vis hele sitatet...
Jeg oppfatter det som uredelig overfor mennesker med reéll psykisk sykdom når enkelte benytter seg av slike merkelapper for å latterliggjøre noen. Bruk hjernen til å tenke ut rasjonelle argumenter istedenfor, og la psykisk syke være i fred.
Lurer på hva neste sak til nyhetsspeilet vil bli: Michael Jackson - Drept av Illuminati. (?)
Sitat av spelley Vis innlegg
Lurer på hva neste sak til nyhetsspeilet vil bli: Michael Jackson - Drept av Illuminati. (?)
Vis hele sitatet...
http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/...chael-jackson/
Sitat av snegler Vis innlegg
Vis hele sitatet...
??????????????
Sist endret av Spelly; 14. mars 2010 kl. 21:58.
Sitat av snegler Vis innlegg
Vis hele sitatet...
HAHA, huff, de skriver visst konspirasjonsteorier om alt der borte.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jada, du er NS-sympatisør og tror sikkert alt de skriver.
Vis hele sitatet...
Det slår utelukkende tilbake på deg selv når du synker så lavt som dette. Jeg uttaler meg på vegne av mennesker med psykisk sykdom.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Det slår utelukkende tilbake på deg selv når du synker så lavt som dette. Jeg uttaler meg på vegne av mennesker med psykisk sykdom.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke riktig om Armin er syk. Han er definitivt fanatisk, men hvis han er diagnostiserbar er mange religiøse fanatikere det også - og ikke minst mange medlemmer av ungdomspartiene. Enkelte av de andre skribentene virker definitivt ikke helt friske, dog... Det er uansett vurderinger en psykolog må komme med, men i utgangspunktet er det ingen grunn til å plage den delen av NS som bare skriver new age-svada, prater om UFOer og holder seg for seg selv.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Jeg oppfatter det som uredelig overfor mennesker med reéll psykisk sykdom når enkelte benytter seg av slike merkelapper for å latterliggjøre noen. Bruk hjernen til å tenke ut rasjonelle argumenter istedenfor, og la psykisk syke være i fred.
Vis hele sitatet...
Er forsåvidt enig med deg, men det er da virkelig ikke noe å ta sånn på veie for? Er også veldig utbredt i verden generelt, så jeg vil ikke anse mennesker som bruker det for spesielt farlige.
Om du derimot føler det er noe som bør tas opp på et seriøst plan er det jo bare å opprette en tråd. Det er tross alt et diskusjons fora.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Det slår utelukkende tilbake på deg selv når du synker så lavt som dette. Jeg uttaler meg på vegne av mennesker med psykisk sykdom.
Vis hele sitatet...
Nå er saken at det nettopp har blitt vist at den tilsynelatende psykiske lidelsen til NS-"journalistene" etter all sannsynlighet heller er en bevisst utnyttelse av reellt psykisk syke mennesker for sin egen vinning. Det er altså "journalistene" som begår det moralske overtrampet mot psykisk lidende mennesker, og ikke vi. Rett derfor heller kritikken til de som fortjener det i stedet for å forsvare de, slik du gjør nå.

I tillegg kan jeg nevne at NS-"journalistene" ved flere anledninger har kommet med direkte angrep og ubegrunnede beskyldninger mot både dette forumet som helhet og enkeltmedlemmer, samt hengt de ut som konspiratører, Israel-sympatisører og hjernevaskede slaver. Så lenge de er voksne mennesker som velger å være en del av det frie samfunnet har de også ansvar for egne handlinger, og da får de for pokker tåle at disse handlingene har konsekvenser.
Sitat av Hangaround Vis innlegg
Er forsåvidt enig med deg, men det er da virkelig ikke noe å ta sånn på veie for? Er også veldig utbredt i verden generelt, så jeg vil ikke anse mennesker som bruker det for spesielt farlige.
Om du derimot føler det er noe som bør tas opp på et seriøst plan er det jo bare å opprette en tråd. Det er tross alt et diskusjons fora.
Vis hele sitatet...
Så siden psykiske sykdommer er utbredt i verden, så er det greit å bruke ordene psykisk syk for ett skjellsord?

Er det slik med homofile og da, siden det finnes mange homofile i verden så er det greit å bruke homo som skjellsord?
Sitat av sh1bby Vis innlegg
Så siden psykiske sykdommer er utbredt i verden, så er det greit å bruke ordene psykisk syk for ett skjellsord?

Er det slik med homofile og da, siden det finnes mange homofile i verden så er det greit å bruke homo som skjellsord?
Vis hele sitatet...
Nei. Jeg mente ikke psykisk sykdom, men bruken av sykdommer som skjellsord. Derfor tør jeg påstå at mennesker som bruker det ikke er noe spesielt farlige. Sa også i begynnelsen at jeg er enig med havsalt at man ikke trenger bruke det som skjellsord, selv om jeg ikke ser på det som spesielt farlig.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av havsalt Vis innlegg
Det slår utelukkende tilbake på deg selv når du synker så lavt som dette. Jeg uttaler meg på vegne av mennesker med psykisk sykdom.
Vis hele sitatet...
Det var også nøyaktig derfor jeg kviet meg for å kommentere på denne saken, det er et betent tema, men når du ser de samme ha økonomiske interesser i sakene de forkynner, nei da er ingenting hellig lengre. De er akkurat like ille som den legemiddelbransjen de beskylder for å bedrive med skittent spill.

Paranoia er en reell lidelse svært mange lider av og det er noe disse "heltene" utnytter på det groveste ved å fore dem med nøye konstruerte løgner. Agendaen er å gjøre dem så sårbare og usikre at de kjøper hva enn det måtte være du har å tilby dem. Det er sykt. Det er kvalmt.
Sitat av Provo Vis innlegg
Rett derfor heller kritikken til de som fortjener det i stedet for å forsvare de, slik du gjør nå.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du skal slite med å finne noe i mine 3 meget ordknappe innlegg som kan tolkes i retning av at jeg forsvarer Nyhetsspeilets journalister. Men jeg har forståelse for at det kan virke slik for mennesker med god fantasi.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av havsalt Vis innlegg
Jeg tror du skal slite med å finne noe i mine 3 meget ordknappe innlegg som kan tolkes i retning av at jeg forsvarer Nyhetsspeilets journalister. Men jeg har forståelse for at det kan virke slik for mennesker med god fantasi.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner godt hva du mener og hvorfor du uttaler deg om det, men jeg tviler sterkt på at det er noen her inne som går inn for å latterliggjøre eller står for stigmatisering av psykisk syke. Jeg tror heller det er slik at i mangel av en annen diagnose blir psykisk syk brukt slik at folk får frem sin oppfatning av en eller flere personer.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det var også nøyaktig derfor jeg kviet meg for å kommentere på denne saken, det er et betent tema, men når du ser de samme ha økonomiske interesser i sakene de forkynner, nei da er ingenting hellig lengre. De er akkurat like ille som den legemiddelbransjen de beskylder for å bedrive med skittent spill.

Paranoia er en reell lidelse svært mange lider av og det er noe disse "heltene" utnytter på det groveste ved å fore dem med nøye konstruerte løgner. Agendaen er å gjøre dem så sårbare og usikre at de kjøper hva enn det måtte være du har å tilby dem. Det er sykt. Det er kvalmt.
Vis hele sitatet...
Det er bra at Nyhetsspeilets åpenbare mangel på kildekritikk avsløres. Intensjonen om å beskytte sårbare og eventuelt psykisk syke lesere av denne nettavisen er meget prisverdig. Problemet oppstår i det øyeblikket enkelte her i tråden begynner å diagnostisere folk over nettet, fordi da støter man paradoksalt nok fra seg nettopp den gruppen man hevder trenger beskyttelse; de psykisk syke.

Jeg forstår at de som har blitt stemplet av NS-gjengen som onde, hjernevaskede slaver o.l. ønsker å ta igjen med samme mynt. Men når man tar intensjonen om å beskytte psykisk syke med i betraktningen, er det paradoksalt når antydninger om psykisk sykdom blir en del av "krigføringen". Forhåpentligvis skyldes dette tankeløshet, men ettersom diagnostiseringen bærer preg av å være en lite subtil form for hånlig latterliggjøring, er det uunngåelig at mange psykisk syke støtes samtidig.

Svært få av de som observerer en opphetet diskusjon fra sidelinjen vil føle seg personlig støtt om debattantene stempler hverandre som "onde", fordi nesten ingen identifiserer seg selv som ond. Derimot identifiserer mange seg selv som psykisk syk, og det innebærer at mange blir støtt når psykisk sykdom trekkes inn på denne ufine og uredelige måten. I verste fall medfører det at enkelte psykisk syke som i utgangspunktet er rasjonelle, begynner å sympatisere med konspirasjonsteoretikerne.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Problemet oppstår i det øyeblikket enkelte her i tråden begynner å diagnostisere folk over nettet, fordi da støter man paradoksalt nok fra seg nettopp den gruppen man hevder trenger beskyttelse; de psykisk syke.
Vis hele sitatet...
Enig. Uten å ha gått gjennom mine tidligere poster, tror jeg ikke jeg har gitt Armin eller andre nyhettspeilet-skribenter noen annen "diagnose" enn paranoia, noe de utvilsomt har. Enten det, eller som Provo sier, "later som" at de har, med det målet for øye å få sine paranoide tendenser til å smitte over på usikre eller psykisk ustablile lesere, for å samle en "menighet" som ikke tør annet enn å følge dem.
Sitat av havsalt Vis innlegg
Jeg tror du skal slite med å finne noe i mine 3 meget ordknappe innlegg som kan tolkes i retning av at jeg forsvarer Nyhetsspeilets journalister. Men jeg har forståelse for at det kan virke slik for mennesker med god fantasi.
Vis hele sitatet...
Jeg tolket ditt utsagn som kritikk av nff-medlemmers utsagn mot NS-"journalister" som muligens kan diagnostiseres som psykisk syke, men jeg misforsto kanskje hva du mente.

Jeg kan dessuten ikke se at noen har brukt "psykisk syk" som et skjellsord (men det er klart det kan ha skjedd uten at jeg har sett det), men kanskje som en beskrivelse i en del av en argumentasjonsrekke om hvorfor informasjonen de kommer med ikke er troverdig. Jeg tror ingen her ønsker å håne selve den eventuelle psykiske lidelsen, men å påpeke at utvilsomt paranoide mennesker ikke er en troverdig kilde hva konspirasjonsteorier angår må være lov. Det må nesten være grenser for hvor forsiktig man skal behøve å tråkke - spesielt når man blir utsatt for direkte uthenging av disse menneskene. Å påpeke at de er paranoide mener jeg ikke er å håne psykisk syke, men det kan være vi tenker på forskjellige ting. Paranoia er uansett ingen unnskyldning for å bedrive grunnløs uthenging og komme med alvorlige beskyldninger om enkeltindivider man ikke har noe dekning for, og det i full offentlighet, uten å behøve å stå til ansvar for egne handlinger. Men som sagt tidligere, så er det neppe psykiske lidelser disse "journalistene" har, men et enormt eksponeringsbehov og et umettelig ego.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Enig. Uten å ha gått gjennom mine tidligere poster, tror jeg ikke jeg har gitt Armin eller andre nyhettspeilet-skribenter noen annen "diagnose" enn paranoia, noe de utvilsomt har. Enten det, eller som Provo sier, "later som" at de har, med det målet for øye å få sine paranoide tendenser til å smitte over på usikre eller psykisk ustablile lesere, for å samle en "menighet" som ikke tør annet enn å følge dem.
Vis hele sitatet...
Har man ikke utdanning innen feltet bør man ikke stille diagnoser, og har du utdanning innen feltet burde du visst at det er direkte uansvarlig å stille diagnoser over nettet.
Sitat av jokke2 Vis innlegg
Har man ikke utdanning innen feltet bør man ikke stille diagnoser, og har du utdanning innen feltet burde du visst at det er direkte uansvarlig å stille diagnoser over nettet.
Vis hele sitatet...
Nå må du gi deg. Det er ikke snakk om å stille en profesjonell diagnose og sende resept på angstdempende i posten! Men når en person faktisk tror at medlemmer på nff er frimurere og tilknyttet et tankestyringseksperiment på NTNU så er han paranoid. Eller bevisst fremstiller seg som paranoid. Vi må prøve å holde fokus littegrann her..
Sitat av jokke2 Vis innlegg
Har man ikke utdanning innen feltet bør man ikke stille diagnoser, og har du utdanning innen feltet burde du visst at det er direkte uansvarlig å stille diagnoser over nettet.
Vis hele sitatet...
Som Provo sier er det ikke snakk om reell diagnostiserting, kun påpekelse av typisk paranoid adferd og paranoide påstander. Du har helt rett i at jeg ikke er skikket til å stille en diagnose, men til din informasjon hadde jeg 20 timer psykologi-undervisning forrige uke, og vil påstå at jeg kan peke ut paranoide trekk hos en person og/eller i en tekst.
Sist endret av felix_poker; 15. mars 2010 kl. 11:58.
Schizofreni-symptomer(Førsterang):

Førsterangssymptomer:

* Opplevelser av tankepåvirkning
o Tanketyveri
o Tankepåføring
o At andre kan lese tankene
* Opplevelser av ekstern styring
o Påførte handlinger
o Påførte følelser
* Endrete sanseopplevelser
o Hørselshallusinasjoner
+ Kommenterende stemmer
+ Diskuterende stemmer
+ Andre lyder
o Synshallusinasjoner
o Andre sansehallusinasjoner
* Vrangforestillinger

http://no.wikipedia.org/wiki/Schizofreni
Sist endret av Katalysator; 20. mars 2010 kl. 03:00.
hahaha, så lenge siden jeg har ledd så mye, fy søren. sier en ting:TAKK!:d
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hahaha,takk for en god latter og en fin start på dagen!
Noe av det beste jeg har lest her på forumet.

"innse voksenlivets realiteter, eller gli inn i en fantasiverden der en selv er helten"

Makan..
http://www.youtube.com/watch?v=n_pvK...layer_embedded

Armin som interjuver thorvald stoltenberg.
Måtte snu meg vekk flere ganger fordi det ble for flaut lol.
Sitat av Geiten Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=n_pvK...layer_embedded

Armin som interjuver thorvald stoltenberg.
Måtte snu meg vekk flere ganger fordi det ble for flaut lol.
Vis hele sitatet...
Hahaha! "Er dette en drapstrussel fra globalisten Thorvald Stoltenberg?"
Standard medlem
Bombasa's Avatar
''Jeg tror du er sprøyte gæær'n jeg!''

Stoltenberg kan få sagt det!
Sist endret av Bombasa; 16. april 2010 kl. 13:36.
ArbeidsledigProletar
Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før? GENIALT
Sitat av Geiten Vis innlegg
http://www.youtube.com/watch?v=n_pvK...layer_embedded

Armin som interjuver thorvald stoltenberg.
Måtte snu meg vekk flere ganger fordi det ble for flaut lol.
Vis hele sitatet...
Han er rett og slett ikke riktig nagla.
Sist endret av Eplekjekk; 16. april 2010 kl. 14:39.
Forklaringen ligger nok ikke så mye i psykisk _sykdom_, snarere psykiske fenomener.

Kognitiv dissonans:
"An early version of cognitive dissonance theory appeared in Leon Festinger's 1956 book, When Prophecy Fails. This book gave an inside account of belief persistence in members of a UFO doomsday cult, and documented the increased proselytization they exhibited after the leader's "end of the world" prophecy failed to come true. The prediction of the Earth's destruction, supposedly sent by aliens to the leader of the group, became a disconfirmed expectancy that caused dissonance between the cognitions, "the world is going to end" and "the world did not end." Although some members abandoned the group when the prophecy failed, most of the members lessened their dissonance by accepting a new belief, that the planet was spared because of the faith of the group.[7]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Cognitive_dissonance


Dunning-Kruger effekt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Dunning...3Kruger_effect

Det som gjør dette litt interessant sånn ellers er at disse fenomenene er helt vanlige i alle mennesker. Det er bare det at ekstreme ytterpunkter kan ende opp som NS-folka.
Sist endret av Elefanten; 16. april 2010 kl. 15:19.
▼ ... over en uke senere ... ▼
jamen yolo da.
luni's Avatar
Da jeg så at Nyhetsspeilet nå hevder at Titanic ble senket av Jesuittordenen måtte jeg smile godt av en av kommentarene.
Alt jeg har lært av konspirasjonsmiljøet er at: Bak en hver stor hendelse ligger en konspirasjon!
Vis hele sitatet...
Det er i grunnen akkurat den følelsen jeg får av disse folka. Jeg tror dessverre ikke det var ment som en spøk.

Deres siste artikkel kalt "Noen spørsmål om holocaust" synes jeg ikke er like morsom. De fremlegger det som skepsis og spørsmål, men de fleste vil nok sitte igjen med en ekkel ettersmak av ren skjær Holocaust-fornektelse. Flere av påstandene og "motbevisene" kjenner nok mange igjen fra kjente Holocaust-fornektere eller Vigrids nettsider.

Det er klart det er lov (og spennende) å ta en nærmere kikk på historiske hendelser, at historien er skrevet av seierherrene og dermed kan være unøyaktig eller feil er allmennkunnskap, men jeg tror ikke historien om millioners død bør skrives om av alternativ veileder eller "coach" Morten Kielland. (Han skryter av at han er utdannet ved Universitetet i Oslo og har formell forskerkompetanse, men jeg kan ikke se at det å være prosjektleder for Interreg-prosjektet ”Kystkultur over grensen” i 1998-99 kvalifiserer til å avskrive bruken av gasskamre under krigen.)

Selv om det er ganske trist at noen kan svelge slikt som den artikkelen rått, klarer jeg å se et lyspunkt ved det hele. Kanskje det er naivt, men jeg tror og håper at folk som ikke er totalt hjernevasket av konspirasjonsteorier, men fremdeles har litt igjen av fornuften, lar seg avskrekke når førstesiden på Nyhetsspeilet serverer dem sånt som dette. Flere av kommentarene inneholder dessuten renspikket jødehat. Det burde være ekstremt nok til å hindre noen i å vie livet sitt til sølvvann og sølvfoliehatter.
Skribenten Morten Kielland skriver følgende om hvor riv, ruskende gale folk som David Irving og alle andre Holocaust fornekterne er. Ja, de kan jo ikke ha mye mellom ørene men burde han ikke se seg i speilet og spørre seg selv om alle de sprø tingene han skriver om, som her hvor han framstiller Holocaust som en bløff!?

-Noe slikt virket helt usmaklig, totalt useriøst og langt ute på viddene; disse menneskene måtte da være fullstendig rav, riv, ruskende gale?

Jeg understreker TOTALT USERIØST Jeg spør bare, hvem sine sokker er det denne mannen har røket!?

Han prøver å benekte massemordet av Jøder, har han ikke sett Hitler sine egne fargefilmer i starten av 2.verdenskrig der Hitler beordrer 32.000 Jøder skutt, på EN dag!

blir så lei nyhetsspeilet.
Der har jeg lest igjennom 13 sider på denne tråden, stakkars armin.. Sitte å poste konspirasjoner i full flein rus.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
KP til TS. vet det her var gammelt. men jeg er ikke innom så ofte. lo godt. takk
▼ ... mange måneder senere ... ▼
I approve of this! Utrolig morsomt, utrolig innsats, utrolig bra gjort.

Åja, bump. Tralala....
Sist endret av Esso; 8. april 2011 kl. 16:40.
KP MANN! Kp kp kp!

Dette jeg tok meg selv i, 5april vende blikket mot NS når verken VG, Dagbladet, Aftenposten, Dn eller noen andre medier fulgte saken opp på måten JEG mente de burte. Der jeg igjen ble så oppgitt av tafatte halvintellektuelle teorier som kan sammenlignes som å se framtiden i en krystallkule fra NS.

DLD saken er et spessielt godt eksempel, på at at befolkningen ikke engasjerer seg, på det minste plan, men når slike saker blir tatt opp, blir det massehysteri. Folk argumenterer og kjefter kolliktivt på politikerne uten å vite 1: Vite hva DLD er, 2: Hvorfor det innføres 3: Hva Veto vil medføre 4: De andre partienes "versjon" av "DLD".

Det er faen ikke rart det ikke har vært en folkeavstemning, og at mange har blitt "før bak lyset". Jeg er persjonlig skuffet over megselv, der jeg ikke har engasjert meg før nå. Men jeg fortsetter enda og greve etter HELHET. Vi kan ikke kun se hva som sjer nå i norge, SE VERDEN folks, noen nøkkelforandringer har nå tredd i kraft, og vi som sofagriser driter i "politikier snakk" og heller vender blikket mot NS som gir en ENORMT enkel forklaring på alt mellom himmel og jord.

KRITISK tenkning folkens bruk det fantastiske maskineriet dere har mella øra! You can DO it <3
Sist endret av Themosthigh; 8. april 2011 kl. 17:29.
Den store renselsen er i gang

Håper den er rett, det trengs virkelig.