Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1343
For tiden så er jeg innlagt på en psykiatrisk institusjon hvor jeg selv har installert min egen chromecast på den ene TV-en, og det er denne som er den eneste som funker nå.

Men den TV-en som benyttes hyppigst hadde chromecast installert fra før av, mest sannsynlig så er den innebygget i selve TV-en siden jeg aldri kunne se noen fysisk chromecast enhet.

Men når jeg nå forsøker å caste til denne TV-en så vises ikke ikonet lenger, og slik har det nå vært i ca. 24 timer.
Jeg har forsøkt å koble fra alle kablene til TV-en og å restarte min egen PC.

Hvordan kan jeg finne ut av hva problemet er?
Forøvrig så har TV-en også innebygget Netflix og er en TV av merket Grundig.
Sist endret av Who?; 15. september 2018 kl. 16:13.
Har du forsøkt noe av dette?:

-Koble mobilen din til chromecastens trådløse nettverk og velg hvilket nettverk den skal koble seg til.

-Er chromecasten allerede på samme nettverk som deg, start Google Home appen på sin smarttelefon og restart chromecasten.
Trådstarter
Vel, jeg forsøkte nå å trykke "koble til chromecast" under instillinger, kilde.
Jeg trykte da på "chromecast" fikk opp noe ala "kobler til" og fikk så opp "oppdater enhetsliste".
Noen som vet hva sistenevnte betyr?
Prøv å restart tv/chromecast. Må ofte det hjemme hos meg på chromacast audio for at den skal dukke opp i spotify.
Prøv også å koble chromecasten og enheten(mobil/PC) til samme trådløse nettverk (2.4/5ghz)
Sist endret av djsonofm; 16. september 2018 kl. 18:31.
Trådstarter
Sitat av djsonofm Vis innlegg
Prøv å restart tv/chromecast. Må ofte det hjemme hos meg på chromacast audio for at den skal dukke opp i spotify.
Prøv også å koble chromecasten og enheten(mobil/PC) til samme trådløse nettverk (2.4/5ghz)
Vis hele sitatet...
Allerede forsøkt. Og nå er det jo slik at Chromecasten er innebygd i selve TV-en. Og samme nettverksforbindelse har de.