Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 15461
Hei, jeg lurer på vist man bare er intrisert for å bli full.
Hva er rimeligst å kjøpe for å få mest mulig alkohol for valutaen?
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Sprit. Om du bare ønsker å bli full må det vel være sprit.
Hvilken typer? Eller er den billigere å kjøpe billig vin?
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Pleier ikke å kjøpe bare for å bli full, så eg vet ikke vilken type, men sprit er det som er vanligst utifra ka eg har sett.

Skal du ut å feste?
Først og fremst tenker du på byen eller på butikken/polet?
Hvordan full skal du bli? Charter-Svein, Moskva-Marit, Hans Wilhelm Steinfeldt, Erik Bye, Jokke, John Lennon, Parkgjengen?

Det er viktig å ha en korrekt målsetning, for å oppnå rett fyll.
Det finnes ikke forskjellige måter å bli full på. øl, vin, brennevin, kroppen vet ikke hvor alkoholen kommer fra. Det eneste som betyr noe for rusen er total mengde alkohol. For folk som får merkbar effekt av koffein kan en koffein kombo gjøre rusen litt mer energisk. mye sukker kan også gi energi. Ellers er det bare myter
Uten å ha regnet på det tror jeg du får mest etanol for pengene om du kjøper en flaske 60% på polet.
De billigste 40% merkene på polet, f.eks. KGB. 200kr/0,5L 40% Ellers kan du jo brenne selv. 25L med 20% koster ca 200kr å lage.
Jeg regnet på det nå, brukte det billigste jeg fant sånn i farta som referanser. Kgb Vodka, 60% brennevin, Billig øl(Seidel, bare osv ca 125kr 6ern), og vin 120kr+- 12%. Billigste med tanke på mengde ren alkohol for pengene er billig øl hvor du betaler ca 925kr/l alkohol, nest billigste er 60% brennevin hvor du må ut med 1000kr/l alkohol, så kommer kgb vodka 1056kr/l Alkohol og vin var noe dyrere med det jeg regnet med 1111kr/l Alkohol.

Men om det lønner seg å kjøpe øl fordi det er billigere med tanke på megde alkohol i forhold til pris er vanskelig å si, da øl jo har mye svakere volumprosent alkohol og du derfor må inta mye mer veske for å få i deg samme mengde alkohol. Men kan også være det er bedre med tanke på at det er kullsyre heldig og man da vistnok tar opp alkoholen fortere, kilde Fylla fra NRK.
Billigste og enkleste er trolig å brygge øl selv på kanskje 15-20% ved hjelp av masse sukker i bøtta..\? Er ikke ekspert.
Jeg vil også si at det har MYE å si hvordan type full man vil bli.

Du har helt klart ikke spesielt mye erfaring med alkohol, så du bør egentlig starte å prøve ut forskjellige typer fylla før du satser på å bli fullest mulig for minst mulig.

På vodka-fylla må man gjerne ha blandevann. Avhengig av hvor kravstor man er, så blir det fort kostbart. Fordelen er at man kan få det til å smake meget godt. Klassisk eksempel på billig (og grusomt) blandevann er appelsinjuice.

På vodka-fylla så reagerer folk forskjellig. Noen blir svært aggressiv, trist og dramatisk. Andre blir avslappet, glad og energisk/vill.
På vin-fylla reagerer folk også forskjellig. Men de fleste blir glad/lykkelig/kåt.
På øl-fylla blir man gjerne litt tung / tankefull. Perfekt for den gode samtalen. Om man kommer forbi den kneiken, så blir man aktiv og en sikkelig danseløve.

Mange muligheter, mange måter å drikke på. Det viktigste er uansett å ikke blande så mye på hva man drikker i løpet av en kveld. Ikke gå fra vin til øl. Ikke gå fra sprit til øl/vin. Men du kan fint gå fra øl til sprit eller øl til vin.
I forhold til pris så får du kjøpt følgende på vinmonopolet:

1. Kirow tiktak 120-135kr (lemon & lime eller vanlig vodka 17%)50cl
2. Dworek 20 130kr (20%)50cl
3 Kalinka 22 140kr (21.9%) 50cl
4. Jagermaister 144kr (35%) 20cl
Så begynner 35cl med 37.5 %
Kirow vodka, kgb vodka, koskenkorva vodka, vikingfjord osv rundt en pris på 150-170kr
(prisene er tatt ifra vinmonopolet.no som forøverig har er egen fin søkefunksjon på pris, alkoholtyper med mye mye mer.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Takk for alle svar, glemte og si det
kjøp absint (60%)... 666kr pr liter selges i halvliterflasker. vær forsiktig med det da, har flere venner som ble sendt på pumping etter at de shotta(drakk) det. ikke alle polene de selger det på då :/
Spørsmålet var hva han burde kjøpe for å få mest alkohol for pengene, da er vel ikke absint noe bra forslag, da dette er av de dyrere drikkene som finnes på polet
^ Men du blir fucked up. Ganske relevant mening synes jeg, min erfaring er at folk blir mer fucka på absinth enn andre ting. Om det er placebo eller ikke i dunno.
Hmh... merkelig, stemmer overhodet ikke med mine erfaringer :S
Men kan godt hende du er inne på noe, er vel for subjektivt for å diskutere for bastant :P
En 4L Jeltzin vodka eller hva det heter mener jeg koster veldig
Lite pr liter.
Her, bare plott inn mengde, prosent og pris og den vil gi deg svaret. Bare å velge kopier eller lagre dokument eller noe, husker ikke helt. Er egentlig veldig enkel formel Ml / Prosent / Alkohol vekt (eks. 33 cl øl 330 / 0,045 / 0,789 = 11,716).


Gjorde det med et par populære eksempler, for de lateste

Så du må enten investere 1200kr i Jelzin for å spare noen øre, eller kjøpe Tuborg. Tok utgangspunkt i 25kr pr halvliter, men litt usikker på nøyaktig pris.
Den nederste der er absinthe.
Sist endret av KjemikalieX; 20. april 2017 kl. 18:13.
https://imma.gr/67277x678e6
Lenge sidan eg rekna på det her. 60% ligg på 232. plass. Prislistene ligg på polet sine nettsider
Sist endret av jarinalus; 20. april 2017 kl. 19:37.